مهاجرت کاری ایسلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور و حضور مراکز داده شرکت های مختلف در این کشور جذاب است. ایسلند همچنین یکی از بیشترین مصارف اینترنت و کامپیوتر در جهان را دارد که با توجه به استفاده زیاد و گسترده از این بخش، رشته کامپیوتر در ایسلند بسیار پر رنگ بوده و پیش بینی می شود این کشور پیشرفته با توجه به نیاز روز افزون جامعه جهانی به این صنعت نیز پیشرفت داشته باشد. لذا شهروندانی که دارای مدرک تخصصی در زمینه رشته کامپیوتر هستند می توانند افق روشنی را در کشور ایسلند پیش روی خود ببینند.

ایسلند یکی از کشورهای پیشرفته شمال اروپا با نرخ بیکاری بسیار پایین است و بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند می تواند مقصد ایده آلی برای مهندسین کامپیوتر و فناوری اطلاعات باشد. برای بررسی بیشتر بازار کار کامپیوتر در ایسلند پیشنهاد می کنیم همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و این مقاله را مطالعه کنید.

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

تحولات اخیر فناوری منجر به رشد مداوم صنایع و خدمات دانش بنیان در ایسلند شده است. طی چند سال گذشته پنج بخش صنعتی زیر با رشد زیادی در صنعت کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ایسلند بوده است:

  • فناوری های بهداشتی (از جمله داروسازی)
  • بیوتکنولوژی
  • ژنتیک
  • مهندسی پزشکی
  • تولید تجهیزات مبتنی بر IT برای پردازش مواد غذایی

که پس از سالها تلاش و پیشرفتها در این زمینه ها از تحقیقات به فعالیتهای سودآور رسیده است. این صنایع نشان داده اند که مرزهای بین بخشهای اقتصادی سنتی و موسسات تحقیقاتی بتدریج از بین می روند. این ارتباطات نزدیکتر بین صنعت از یک سو و دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی از طرف دیگر از طریق افزایش تلاش های نوآوری ارتقا می یابد، با این هدف که بودجه تحقیقات عمومی باید بازده اقتصادی بیشتری داشته باشد. ایسلند یک جامعه کوچک و کاملا یکپارچه است، جایی که مصرف کنندگان در آن سریع می توانند از فناوری های جدید استفاده کنند. جمعیت مترقی و مسالمت آمیز هماهنگ با نیروهای طبیعت زندگی می کنند. انرژی زمین گرمایی و رودخانه های یخبندان انرژی سبز کارآمد را فراهم می کنند و در عین حال، طبیعت و چشم انداز الهام خلاق مداوم را فراهم می کنند.

زیرساخت های بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

ایسلند زیرساختی در مقیاس وسیع ایجاد کرده است که برای پاسخگویی به نیازهای جدید فناوری شرکتها مناسب است. این زیرساخت بدون شک به عنوان پشتوانه اصلی رشد سریع در صنعت کامپیوتر و ICT و اتخاذ سریع راه حل های فناوری در کل جامعه عمل کرده است. ایسلند مکانی کاملا رقابتی برای فعالیت مراکز داده است و در زمینه ذخیره سازی و بازیابی برای شرکت های خارجی تخصص دارد و مکانی کم هزینه منحصر به فرد برای مراکز بزرگ داده بین المللی، مالیات کم شرکتی و نیروی انسانی متخصص در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات ارائه می دهد.

ایسلندی ها طرز فکر متمرکز بر راه حل دارند. این کشور دارای زیرساخت رشته های کامپیوتری و IT در سطح جهانی است و طبق شاخص توسعه ICT دارای بالاترین عملکرد IDI در جهان است، جایی که ایسلند در رتبه 3 اروپا و 4 در سراسر جهان قرار دارد. به همین دلیل است که ایسلند یکی از بهترین بازارهای آزمون در جهان است. ایسلند امکانات عالی تحقیق و توسعه را ارائه می دهد که در آن صنایع، موسسات آموزشی و تحقیقاتی با همکاری نزدیک با محیط کسب و کار فعالیت می کنند.

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند جزئی از بخش خدمات در ایسلند است و این بخش همانطور که در نمودار زیر می بینید نقش به سزایی در اقتصاد کشور ایسلند دارد.

مشارکت بخش های مختلف در اشتغال ایسلند

تحصیل علوم کامپیوتر در ایسلند

چنانچه مدرک رشته کامپیوتر را ندارید و در صدد ورود به این رشته هستید می توانید با تحصیل در ایسلند به این رشته بپردازید و مدرک تخصصی علوم کامپیوتر در این رشته را بدست آورید. با اخذ مدرک حداقل لیسانس در این رشته می توانید زمینه را برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند فراهم کنید. این کشور دارای دانشگاه های مجهز و پیشرفته ای است که علوم مختلف از جمله علوم کامپیوتر را در دانشگاه های خود به دو زبان ایسلندی و انگلیسی ارائه می کند. دانشجویان دوره های مختلفی را در زمینه های مختلف از جمله تجارت بین الملل، علوم کامپیوتر (از جمله طراحی بازی) و مهندسی می گذرانند. دوره ها به مقاطع بالاتر می رسد، بنابراین به دانشجویان توصیه می شود که در رشته هایی که قصد تحصیل در آنها را دارند، زمینه داشته باشند.

تحصیل علوم کامپیوتر در ایسلند در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال به طول می انجامد و به ترتیب در کارشناسی ارشد 2 سال و در دکترا حداقل 3 سال زمان می برد. ضمن اینکه با توجه به پیوستن ایسلند به اتحادیه اروپا و روند بولونیا برای تحصیل با تحصیل در این کشور می توانید به راحتی برای ادامه تحصیل و یا کار در سایر کشورهای اروپایی اقدام کنید. از جمله دانشگاه های برتر ایسلند برای تحصیل رشته کامپیوتر شامل:

  • دانشگاه ملی ایسلند
  • دانشگاه ریکیاویک

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند و شرکت ها

شرکت های ایسلندی به دلیل بازار کوچک داخلی و جهانی متولد می شوند. جمعیت اندکی است که به انعطاف پذیری و تمایل به استفاده از فناوری های جدید نیاز دارد. سطح تحصیلات بالا است، ثابت شده است که افرادی که در دو طرف اقیانوس اطلس و کشور به دنبال تحصیل هستند و استعداد نوآوری دارند. مردم ایسلند که با محیط پیرامون خود سازگار هستند، انعطاف پذیر، پرانرژی و سخت کوش، دارای نگرشی آرام و غیررسمی نسبت به زندگی و نسبت به تازه واردان خوش رفتار و استقبال کننده هستند. از شرکت های ایسلندی 85% وب سایت خود را دارند و 35٪ از آنها امکان سفارش کالا یا خدمات سایت را ارائه می دهند. 20% شرکتها هزینه معرفی فروش وب را در مقایسه با مزایای بسیار زیاد می دانند. 19% شرکتها از رسانه های اجتماعی برای استخدام کارمندان استفاده می کنند.

همچنین شرکتهایی که الزاماتی را برای تأیید محصولات و خدمات فناوری اطلاعات از نظر زیست محیطی ایجاد می کنند، در ایسلند بسیار کمتر از دانمارک و سوئد است. ایسلند میعادگاه یکی از باهوش ترین رایانه های جهان است و تقاضا برای آخرین سخت افزار رایانه و نرم افزار این موضوع را نشان می دهد. براساس گزارش جهانی فناوری اطلاعات برای سال، ایسلند از نظر آمادگی شبکه، رتبه 19 در 143 اقتصاد را دارد. بازار نرم افزار ایسلند، با تعداد زیادی شرکت تازه تاسیس و چندین شرکت داخلی توسعه نرم افزار و چند شرکت نرم افزاری جهانی، ترکیب شده است. مشتریان ایسلندی کاربران IT کاملی هستند و به دنبال جدیدترین راه حل هایی هستند که خدمات مشتری، صرفه جویی در هزینه و افزایش فرآیندهای تجاری را افزایش دهد.

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند و شرکت ها

حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در ایسلند 2023

همانطور که می دانید رشته کامپیوتر دارای شاخه های مختلفی است و در ایسلند نیز می توانید با این رشته مشاغل مختلفی را تجربه کنید. البته هر کدام از این رشته ها می توانید تخصص و تجربه کاری مربوط به خود را بخواهد. به صورت متوسط مهندسی کامپیوتر در ایسلند ماهیانه حدود 650000ISK (کرونای ایسلند) حقوق دریافت می کنند. این میزان حقوق با توجه به سطح حرفه ای بودن و یا تازه کار بودن می تواند از 200000ISK الی 900000ISK (کرونای ایسلند) در ماه متفاوت باشد.

در جدول زیر میزان حقوق برخی از مشاغل این رشته در بازار کار کامپیوتر در ایسلند را مشاهده می کنید:

شغلدرآمد متوسط ماهانه (کرونای ایسلند*) ISK
مدیر توسعه برنامه946.000
تحلیلگر کیفیت داده ها600.000
تحلیلگر آموزش فناوری اطلاعات662.000
مهندس نرم افزار634.000
تحلیلگر نرم افزار619.000
تحلیلگر هوش تجاری639.000
تحلیلگر سیستم های تجاری588.000
طراح نرم افزار626.000
تحلیلگر فنی540.000

*هر 100 کرونای ایسلند برابر با 0.73$ (دلار) می باشد.

استفاده کامپیوتر و اینترنت در ایسلند

به دنبال روند سالهای گذشته، میزان استفاده از اینترنت در ایسلند بین سالها افزایش می یابد، در حالی که 95% از جمعیت ایسلند در حال حاضر کاربران منظم اینترنت هستند. این بالاترین درصد کاربران اینترنت برای یک کشور اروپایی است. میانگین درصد کاربران منظم اینترنت در اتحادیه اروپا 72% است. تقریبا نیمی از کاربران اینترنت از طریق تلفن های همراه یا تلفن های هوشمند به اینترنت متصل می شوند و 72% از آنها از دستگاه های تلفن خود برای گرفتن عکس و بارگذاری مستقیم آنها در اینترنت استفاده می کنند. 59% از کاربران اینترنت از پرونده ها و اسناد خود کپی ایمنی تهیه می کنند و 55% از آنها از فضای ذخیره سازی اینترنت یا فضای ابری استفاده می کنند. 12% از افرادی که از فضای ابری برای ذخیره نسخه های ایمن پرونده خود استفاده می کنند، هزینه آن را پرداخت می کنند.

بدین ترتیب با توجه به استفاده گسترده از کامپیوتر و لوازم رایانه ای در ایسلند و همچنین پیشرفت این صنعت در جهان بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند نیز فرصت های مناسبی را می توانید برای متخصصین این رشته فراهم کند. لذا چنانچه به دنبال ویزای کاری ایسلند هستید می توانید به مقاله تهیه شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باب توجه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *