مهاجرت کاری ژاپن

اقامت ژاپن از طریق کار

اقامت ژاپن از طریق کار

اقامت ژاپن از طریق کار مورد توجه مردم سراسر جهان به خصوص در سال 2023 قرار گرفته است که در نهایت می تواند منجر به اخذ تابعیت این کشور شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیان علاقه مند به اقامت ژاپن از طریق کار این نگارش را آماده کرده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری در این کشور را بین سال های 2017 تا 2021 مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در ژاپن

مهاجران خارج از کشور که مبلغ قابل توجهی در این کشور زندگی کرده اند واجد شرایط اقامت دائم این کشور می شوند. این برای کسانی که می خواهند این کشور را به طور طولانی مدت یا به طور دائمی به خانه خود تبدیل کنند، سودمند است. زیرا، این امر باعث مهار بسیاری از فرآیندهای بوروکراتیک و خسته کننده می شود. اگر برای کار، تحصیل یا فعالیت های فرهنگی غیر از جهانگردی به این کشور بیایید، هنگام ورود به کشور باید ویزای مناسبی داشته باشید.

انواع وضعیت کار در ژاپن

در زیر وضعیت اصلی اقامت مربوط به کار در این کشور و فعالیت های مجاز در این کشور آمده است:

مهارتتوضیحات
مدیر تجاریفعال در فعالیت یا مدیریت تجارت بین الملل یا سایر زمینه های تجاری در یک سازمان دولتی یا خصوصی در این کشور
مهندس، متخصص علوم انسانی و خدمات بین المللیمشغول خدماتی که نیاز به مهارت یا دانش مربوط به علوم فیزیکی، مهندسی یا سایر زمینه های علوم طبیعی دارند، یا در خدماتی که به دانش مربوط به فقه، اقتصاد، جامعه شناسی یا سایر زمینه های علوم انسانی نیاز دارند، یا در خدماتی که نیاز به توجه یا حساسیت ویژه براساس تجربه با فرهنگ خارجی، براساس قرارداد با یک سازمان دولتی یا خصوصی در این کشور
انتقال دهنده درون شرکتیک کارمند برای مدت زمان محدودی از یک دفتر بازرگانی مستقر در یک کشور خارجی توسط یک سازمان دولتی یا خصوصی که دفتر مرکزی، دفتر شعبه یا دفتر بازرگانی دیگری در این کشور دارد، برای انجام کار در یک دفتر تجاری در این کشور منتقل می شود دفتر بازرگانی گفته شده در این کشور که در ستون «مهندس، متخصص علوم انسانی، خدمات بین المللی» در این جدول ذکر شده است.
خدمات حقوقی، حسابداریمشغول کار حقوقی یا حسابداری است که لازم است توسط وکلای خارجی ثبت شده در حسابداری رسمی یا افرادی که دارای سایر صلاحیت های قانونی هستند انجام شود.
نیروی کار ماهرمشغول خدماتی هستند که براساس قرارداد با یک سازمان دولتی یا خصوصی در این کشور به تکنیک های صنعتی یا مهارت های مربوط به رشته های خاص احتیاج دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اقامت ژاپن از طریق کار

در صورت درخواست گواهی صلاحیت برای همه وضعیت های کاری، مستندات زیر معمولا مورد نیاز است:

  • درخواست گواهی صلاحیت
  • یک عکس تمام رخ (3*4)
  • پاکت نامه برگشت (با چسباندن 392¥ (ین))
  • یک کپی از قرارداد کار
  • سندی که گواهینامه های تحصیلی را تأیید می کند.
  • رزومه
  • کپی معتبر ثبت شرکت سازمانی از وابستگی (سازمانی که مقیم خارجی به آن تعلق دارد) در این کشور است.
  • بروشور شرکت سازمانی از وابستگی ها در ژاپن
  • کپی صورت های مالی یک سازمان وابستگی در این کشور

علاوه بر موارد فوق، ارائه کپی گواهی محتوای شغل، گواهی اشتغال به کار توسط کارفرمایان فعلی و گذشته، بروشور تجارت شرکت خارجی، پروانه کسب و مدارک مشابه بسته به نوع وضعیت اقامت مورد نیاز خواهد بود. علاوه بر این، هنگامی که سازمان وابستگی در این کشور دفتر نمایندگی یک شرکت خارجی است، نمی توان نسخه معتبر ثبت شرکت را که در 7 در بالا مشخص شده است، دریافت کرد. در عوض، اسنادی مانند قرارداد اجاره و طرح آرایش دفتر و سندی که تصویب قطعنامه ای را در کشور مبدا افتتاح دفتر نمایندگی این کشور تأیید کند، لازم است.

مدارک لازم هنگام درخواست ویزای کار در ژاپن

پس از صدور گواهینامه واجد شرایط بودن، در هنگام درخواست ویزای کار ژاپن در یک نمایندگی دیپلماتیک این کشور در خارج از کشور، مستندات زیر مورد نیاز است:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه
  • گواهی صلاحیت و کپی از آن
  • عکس تمام رخ (1-2 عکس، ارتفاع 4.5 سانتی متر عرض 4.5 سانتی متر)

بررسی اقامت ژاپن از طریق کار

بررسی اقامت ژاپن از طریق کار

یک شرکت خارجی می تواند به یکی از 3 روش حضور تجاری خود را در ژاپن ایجاد کند. به طور معمول، شرکت ها این کار را با تأسیس دفتر نمایندگی، شعبه یا شرکت تابعه انجام می دهند. وضعیت اقامت بسته به محتوای فعالیت های متقاضی در این کشور و نه به نوع عملیات تعیین می شود. با این حال، برای رابطه بین هر یک از این نوع عملیات و وضعیت محل اقامت نمایندگان آن ها، موارد زیر به طور کلی قابل اجرا است:

  • نماینده دفتر نمایندگی: «انتقال دهنده درون شرکت»
  • نماینده شعبه: «مدیر تجارت»
  • نماینده شرکت تابعه: «مدیر بازرگانی»

وضعیت اقامت ژاپن از طریق کار برای خارجی ها، به استثنای افرادی که در گروه «مدیر بازرگانی» قرار می گیرند، که در یک دفتر نمایندگی، شعبه یا شرکت تابعه استخدام می شوند، «انتقال دهنده درون شرکت» یا سایر وضعیت های مطابق با سوابق تحصیلی، کاری هر کارمند و ماهیت آن ها خواهد بود.

وضعیت اقامت ژاپن از طریق کار در بخش فناوری اطلاعات

عموما وضعیت اقامت ژاپن از طریق کار برای متخصصان فناوری اطلاعات خارجی در بخش «مهندس، متخصص علوم انسانی و خدمات بین المللی» در نظر گرفته می شوند. اگر یک حرفه ای بر اساس سوابق تحصیلی، سابقه کار، درآمد سالانه و غیره توسط «سیستم مبتنی بر امتیاز» بسیار ماهر شناخته شود و وضعیت اقامت برای فعالیت های تخصصی یا فنی پیشرفته را بدست آورد، اگر شخصی بخواهد وضعیت اقامت «مهندس، متخصص علوم انسانی و خدمات بین الملل» را بدست آورد، فرد باید درآمدی معادل یا بیشتر از مبلغی که ژاپنی در همان شغل کسب می کند داشته باشد و تحت هر شغل دیگری قرار گیرد. متقاضی باید واجد شرایط یکی از شرایط زیر باشد:

  • تحصیل در رشته های مربوط به مهارت، دانش در زمینه علوم طبیعی یا علوم انسانی و فارغ التحصیل از دانشگاه، یا تحصیلات در سطح مشابه یا بالاتر
  • در رشته های مربوط به مهارت، دانش در زمینه علوم طبیعی یا علوم انسانی تحصیل کرده و دوره تخصصی را در یک آموزشگاه حرفه ای پیشرفته در ژاپن به پایان رسانده است
  • بیش از 10 سال سابقه کار داشته باشد
  • با این حال، اگر فرد دارای یکی از شرایط صلاحیت IT باشد یا یکی از امتحانات IT مشخص شده در اطلاعیه های وزیر دادگستری را پشت سر بگذارد، شرایط بالا لازم نیست.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به ژاپن از طریق کار دارند و می خواهند اطلاعات بیشتری از اقامت ژاپن از طریق تحصیل بدانند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران مجرب ما راهنمایی بخواهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *