مهاجرت کاری ژاپن

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

مهاجرت به ژاپن از طریق کار مورد توجه بسیاری از افراد خارجی قرار گرفته است به طوری که آن ها مشتاق کار کردن در این کشور می باشند. در زیر مقدمه ای اساسی در مورد سیستم مهاجرت ژاپن آورده شده است. لطفا برای مشاوره رسمی با نزدیک ترین سفارت ی ژاپن در کشور مبدا یا دفتر مهاجرت در داخل این کشور تماس بگیرید. کلیه خارجیان، از جمله ساکنان خارجی، هنگام ورود به این کشور به عنوان اقدامی با هدف جلوگیری از تروریسم و سایر اقدامات غیرقانونی، از اثر انگشت و عکس می گیرند. افراد زیر 16 سال و چند گروه خاص مانند دیپلمات ها و بزرگان ملاقات از این رویه مستثنی هستند.

کلیه افراد خارجی هنگام ورود به این کشور وضعیت اقامت دریافت می کنند. بیش از 20 وضعیت اقامت وجود دارد، از جمله می توان به «بازدید کننده موقت» برای گردشگران، و طیف وسیعی از وضعیت برای دانشجویان، کارگران و بستگان اتباع و ساکنان ژاپن اشاره کرد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد در این نگارش درباره مهاجرت به ژاپن از طریق کار صحبت کند.

مهاجرت به ژاپن از طریق کار در سال 2023

ویزاهای کاری فقط نوعی از کار را شامل می شوند که به دانش یا مهارت حرفه ای بالایی نیاز دارد. بنابراین برای خارجی ها امکان اشتغال به کار دستی یا ساده تحت ویزای کار وجود ندارد. مگر اینکه ویزا را با توجه به وضعیت خانواده (همسر، فرزند تبعه ژاپن، اقامت طولانی مدت و غیره)، ویزای کارآموز، یا کارگران پاره وقت ویزای دانشجویی یا وابسته می باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله کار ضمن تحصیل در ژاپن مراجعه نمایید. برای افرادی که ویزای کاری در این کشور وجود ندارد عبارتند از:

  • آرایش مو
  • ماساژ درمانی
  • پیشخدمت
  • فروشنده
  • کارگران ساختمانی

معمول ترین ویزاهای کاری برای کار در شرکت های خصوصی 5 نوع زیر است:

نوع ویزافعالیت های مجاز
مهندس، متخصص علوم انسانی، خدمات بین المللیمهندس: کار در زمینه های علوم فیزیکی، مهندسی یا سایر علوم طبیعی.
متخصص علوم انسانی: فعالیت در زمینه های حقوقی، اقتصادی، اجتماعی یا علوم انسانی.
خدمات بین المللی: کار در ترجمه، تفسیر، آموزش زبان، روابط عمومی، تجارت بین الملل، طراحی مد، طراحی داخلی، توسعه محصول.
انتقال دهنده درون شرکتمهاجران شرکت های خارجی یا شرکت های تابعه شرکت های ژاپنی مستقر در خارج از کشور
نیروی کار ماهرآشپزی خارجی، معماری یا مهندسی عمران از ویژگی های کشورهای خارجی، پردازش سنگ های قیمتی، فلزات یا خز، آموزش حیوانات، خلبانی هواپیما، آموزش ورزش.
مدیر تجاریشروع یا سرمایه گذاری در یک تجارت در ژاپن یا مدیریت تجارت از طرف سایر سرمایه گذاران

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، مهاجرت به ژاپن از طریق کار برای افراد مهندس، متخصصان علوم انسانی، خدمات بین المللی، انتقال دهنده درون شرکت، نیروکار ماهر و کسانی که قصد تجارت در این کشور دارند، وجود دارد.

شرایط لازم مهاجرت به ژاپن از طریق کار

شرایط لازم مهاجرت به ژاپن از طریق کار

در جدول زیر شرایطی که باید برای مهاجرت به ژاپن از طریق کار داشته باشید، آورده شده است:

نوع ویزامدارک لازم
مهندس، متخصص علوم انسانی، خدمات بین المللیمهندس: مدرک دانشگاهی در رشته مربوطه یا 10 سال تجربه حرفه ای
متخصص علوم انسانی: مدرک دانشگاهی یا 10 سال تجربه حرفه ای در این زمینه
خدمات بین المللی: 3 سال تجربه حرفه ای در زمینه به جز تفسیر یا ترجمه یا آموزش زبان که فقط به مدرک دانشگاهی نیاز دارد.
انتقال دهنده درون شرکتباید بیش از 1 سال در دفتر مذکور در خارج از کشور کار کرده باشد.
نیروی کار ماهربین 3 تا 10 سال تجربه حرفه ای. تعداد سال ها بسته به نوع کار بستگی دارد.
مدیر تجاریفضای اداری فیزیکی و اختصاصی در ژاپن و 5 میلیون¥ (ین) سرمایه گذاری برای تجارت جدید برای کاربردهای جدید. 10 میلیون¥ (ین) فروش و 5 میلیون ¥ (ین) هزینه برای تمدید.

زندگی در ژاپن

بر خلاف برخی از کشورهای آسیایی، تا زمانی که آماده باشید، مهاجرت به این کشور کار دشواری نیست. این بدان معنی است که قبل از سوار شدن به پرواز به سمت این جزیره، تمام مدارک مناسب را با هم داشته باشید. یکی از ساده ترین راه ها برای نقل مکان در سرزمین طلوع آفتاب، تأمین شغل قبل از ورود است. اگر به ژاپن سفر کرده و در حالی که ویزای توریستی دارید شغلی را تضمین می کنید، باز هم باید کشور را ترک کنید تا کارفرمای ژاپنی شما بتواند مراحل ویزا را آغاز کند.

بسیاری از مهاجران به دلیل حقوق بالا و کیفیت بالای زندگی جذب این کشور می شوند. با این حال، با این کیفیت بالا هزینه های زیادی نیز به همراه دارد. این کشور یکی از گران ترین کشورها برای مهاجران است. اگرچه اکثر آن ها با ارزش بودن قیمت موافقند. به همین ترتیب، از دیگر مزایای انتقال به این کشور می توان به مراقبت های بهداشتی عالی، مدارس با عملکرد عالی و تقریباً مهم ترین موارد، رامن های خوشمزه تقریبا در هر گوشه و کنار اشاره کرد.

برخی از هزینه های معمول در جدول زیر آمده است:

اقلامهزینه به ین
برق¥4183
گاز¥4479
آب¥9742
خوردن غذا بیرون¥9369
میوه¥3321

هر 1$ دلار آمریکا 107.78¥ (ین) می باشد. در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه های زندگی در ژاپن

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، بیشترین بخش هزینه مربوط به خرید مواد غذایی می باشد و کمترین آن مربوط به خرید کفش و لباس است.

سرمایه گذاری در ژاپن

قبل از سال 2012، این کشور سال های زیادی را در یک فضای تورمی گذرانده بود که گاهی اوقات «دهه از دست رفته» نامیده می شد.  سرمایه گذاری در این کشور مهار شد. پس از انتخاب نخست وزیر شینزو آبه سیاست های اقتصادی را اجرا کرد. متمرکز بر تضعیف ین از طریق کاهش پول و افزایش تورم به 2% است. همچنین، این سیاست ها شامل بسیاری از اصلاحات ساختاری و ابتکارات اصلاحات مالی است. در نتیجه این سیاست ها، اقتصاد این کشور برای اولین بار طی 2 دهه از تورم خارج شد و از سال 2012 بازده سهام سهام ژاپن تقریباً 2 برابر شده است. قیمت ها و دستمزدها در حال افزایش است. اشتغال در حال افزایش است و cap-ex اوج های جدیدی را تعیین کرده است.

یک رویکرد معمول برای سرمایه گذاری در ژاپن خرید سهام شرکته ای ژاپنی است که دارای سهام عمومی می باشند. در حالی که این سرمایه گذاری ها بسیار نقدینگی هستند و به شما امکان کنترل کامل شرکت هایی را می دهند که در آن ها سرمایه گذاری می کنید، این روش اشکالات قابل توجهی دارد. ایجاد سبد سهام انفرادی به تحقیقات گسترده ای در مورد هر شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنید نیاز دارد و برای تنوع بخشیدن به خرید چندین سهام جداگانه لازم است. به علاوه، ممکن است در هر بار خرید یا فروش مجبور شوید کمیسیون پرداخت کنید. در این مقاله سعی شد تمام نکات لازم جهت مهاجرت به ژاپن از طریق کار برای شما عزیزان توضیح داده شود. چنانچه به مشاوره نیاز داشتید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *