مهاجرت کاری ژاپن

ویزای کار ژاپن

ویزای کار ژاپن

اگر تمایل به کار در ژاپن می باشید، برای ورود ابتدا باید از یک کارفرما در این کشور دعوت به کار شده و سپس ویزای کار ژاپن را دریافت نمایید. به طور کلی، هر تبعه خارجی که قصد دارد در این کشور برای هر مدت زندگی کند و کار کند، به ویزای کار این کشور نیاز دارد. اگرچه شهروندان چندین کشور وجود دارند که از داشتن ویزای این کشور معاف هستند، اما این معافیت فقط برای افرادی که به عنوان توریست وارد می شوند، به عنوان بازدیدکننده کوتاه مدت و تاجر یا اهداف تفریحی دیگر است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به کار دراین کشور، اطلاعات کافی درباره ویزای کاری ژاپن در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

اینفوگرافیک ویزای کار ژاپن

 

بررسی ویزای کار ژاپن

بازدیدکنندگان از این کشوز با ویزای توریستی 3 ماهه اجازه کار در این کشور را ندارند. افرادی که امیدوارند در این کشور کار پیدا کنند باید قبل از ورود به این کشور ویزای کار این کشور داشته باشند. درخواست برای یکی نیاز به همکاری شرکت، دانشگاه، موسسه تحقیقاتی، هیئت آموزشی یا مدرسه ای است که آن ها را به کار خواهد گرفت. متقاضیان باید در این روند با سفارت ژاپن در کشورخود ارتباط برقرار کنند. دولت این کشور از اول آپریل 2019، ویزاهای جدیدی را معرفی کرد که به ویزاهای مهارتی مشخص شده معروف است تا کمبود نیروی کار در صنایع مختلف را برطرف کند. در شرایط جدید بیش از 345000 کارگر خارجی مجاز به ورود به این کشور می باشن. دو نوع ویزا در دسترس است که عبارتند از:

  • ویزای مهارتهای مشخص 1-SSV1
  • ویزاهای مهارتهای مشخص 2-SSV2

SSV1 برای مدت 5 سال خواهد بود و امکان تمدید محدود را فراهم می کند. شرکت کنندگان مجاز به آوردن اعضای خانواده نیستند. SSV2 (آغاز سال 2021) به دارندگان این ویزا اجازه می دهد اعضای خانواده خود را بیاورند و می تواند برای مدت نامحدود تمدید شود. دارندگان SSV1 می توانند برای تغییر وضعیت ویزا به SSV2 اقدام کنند.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار ژاپن

هنگامی که برای ویزای کار ژاپن اقدام می کنید، باید مدارک پشتیبانی زیر را ارائه دهید:

مدارکتوضیحات
گواهی صلاحیت
فرم درخواست ویزای کار این کشورتکمیل و امضاء شده
گذرنامه معتبرکپی و اصل
عکسدر اندازه 3*4
اسنادی با جزئیات موقعیت متقاضیدر شرکت یا سازمان، حقوق دریافتی و مدت زمان کار
اسنادی جهت تایید سابقه علمی و شغلی قبلی متقاضی
اسناد مربوط به شرکت پذیرندهمانند ثبت شرکت، صورت سود و زیان و غیره
افراد هنرمندارائه اسنادی که دستاوردهای هنری آن ها را نشان می دهد.

قبل از اقدام برای ویزای کاری این کشور، باید بیشتر اسناد را برای کارفرما یا حامی مالی خود در این کشور ارسال کنید تا آن ها بتوانند برای گواهی صلاحیت در خدمات مهاجرت در آنجا درخواست دهند. این لیست جامع اسناد نیست و خدمات مهاجرت در ژاپن و همچنین سفارت این کشور حق درخواست هرگونه اسناد را به دلخواه خود دارند. زمان پروسه ویزای کار واقعی این بین 5 تا 10 روز کاری است. با این وجود، زمان واقعی به دفتر خاصی که در آن درخواست می دهید بستگی دارد. با این حال، مراحل دریافت گواهی صلاحیت ویزای کار می تواند تا 3 ماه طول بکشد.

هنگامی که با ویزای کاری خود وارد این کشور می شوید، در بندر ورودی مجوز فرود دریافت خواهید کرد. مجوز فرود جایگزین ویزا می شود و به عنوان «اجازه» به شما امکان می دهد وارد این کشور شوید. علاوه بر مجوز فرود، شما به کارت اقامت و مجوز ورود مجدد نیز نیاز دارید. اما فقط در صورتی که قصد داشته باشید بیش از 1 سال از کشور خارج شوید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مهاجرت کاری به ژاپن را بخوانید.

هزینه و مدت اعتبار ویزای کار ژاپن

هزینه و مدت اعتبار ویزای کار ژاپن

هزینه ویزای این کشور به شرح زیر است:

  • ویزای یکبار ورود: 3000¥ (ین)
  • ویزای دوبار ورود یا چند بار ورود: 6000¥ (ین)

توجه داشته باشید، فقط در صورت تأیید درخواست، باید هزینه را پرداخت کنید. اگر از طریق آژانس اقدام کنید، آن ها هزینه خدمات اضافی را درخواست می کنند. هزینه ویزا بسته به کشوری که در آن درخواست می کنید، واحد پول محلی و همچنین ملیت شما می تواند تغییر کند. ویزای کار این کشور را می توان برای مدت زمان زیر صادر کرد:

  • 3 ماه
  • 4 ماه
  • 1 سال
  • 3 سال
  • 5 سال

مدت زمان براساس عوامل مختلفی مانند حرفه شما و مدت زمان قرارداد کار شما بستگی دارد. با این حال، صرف نظر از مدت زمان ویزا، اگر شرایط لازم را داشته باشید، می توانید قبل از انقضا ویزای کار خود را تمدید کنید.

اخذ گواهینامه صلاحیت در ژاپن

هر خارجی که برای اهداف طولانی مدت وارد این کشور می شود، باید گواهینامه صلاحیت را از خدمات مهاجرت در ژاپن دریافت کند. این حامی (کارفرما) شما است که مسئولیت رسیدگی به درخواست COE را از طرف شما دارد. شما باید مدارک مربوطه را برای آن ها ارسال کنید. گواهی صلاحیت برای این کشور جایگزین ویزای کار نمی شود. صرفا یک پیش شرط است و شما هنوز هم باید از کشور خود درخواست ویزای کار این کشور کنید. COE نشان می دهد که شما تأیید خدمات مهاجرت این کشور را دارید و شرایط ورود دولت این کشور را برای کارگران خارجی تعیین می کنید. پس از داشتن گواهینامه واجد شرایط بودن ، مراحل اخذ ویزا آسان تر می شود.

تغییر وضعیت از نوع متفاوت ویزا به ویزای کاری ژاپن

اگر با نوعی ویزای این کشور که اجازه کار، مانند ویزای دانشجویی یا ویزای همسر را در این کشور زندگی نمی کنید، می توانید برای «تغییر وضعیت اقامت» در دفتر محلی خدمات مهاجرت در ژاپن درخواست کنید. اگر می خواهید ویزای موجود خود را به «ویزای کاری» تغییر دهید، باید اسنادی را ارائه دهید. مانند اسنادی که برای اولین بار درخواست ویزای خود را ارائه می دهید. رسیدگی به درخواست از 2 هفته تا 1 ماه طول می کشد و شما باید مدارک لازم را به همراه کارت اقامت خود ارائه دهید. هزینه تغییر وضعیت اقامت شما 4000¥ (ین) است. جهت اطلاعات درباره کار ژاپن می توانید مقاله های دیگر سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بخوانید یا تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *