مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

ویزای بازنشستگی ژاپن

ویزای بازنشستگی ژاپن

اخذ ویزای بازنشستگی ژاپن منوط به احراز شرایط معینی است که در کشور ژاپن توسط قوانین این کشور به رسمیت شناخته شده است. ژاپن به دلیل قطارهای گلوله ای، غذاهای شگفت انگیز و تمیزترین خیابان های بدون زباله در جهان شناخته شده است. به طور کلی این کشور مکان زیبایی برای بازدید و زندگی است. علاوه بر مناظر زیبای آن، دلایل زیادی وجود دارد که مردم برای بازنشستگی در ژاپن انتخاب می کنند. اگر آرزو داشته باشید که به یک کشور زیبا با غذای خوب بازنشسته شوید، ژاپن می تواند بهترین مقصد بازنشستگی برای شما باشد. اما قبل از اینکه چمدان خود را ببندید، آنچه در مورد گذراندن سال های طلایی خود در سرزمین طلوع آفتاب باید بدانید را برای شما خواهیم گفت.

ژاپن نه تنها یک مقصد گردشگری محبوب است، بلکه ورود بسیاری از مردم جهان به عنوان جهانگرد به ژاپن آسان است. مثلا آمریکایی ها می توانند بدون ویزا به ژاپن وارد شوند و می توانند تا 90 روز بدون ویزا بمانند و به آنها وضعیت موقت بازدید کننده می دهند. این ویزای یک بار ورود است اما گردشگران در صورت تمایل می توانند ظرف مدت 6 ماه برای دو سفر اقدام کنند. اگر می خواهید بیش از 90 روز اقامت داشته باشید، باید ویزای کار یا همسر بگیرید. این بدان معنی است که شما یا باید در ژاپن کار کنید یا با یک شهروند ژاپنی ازدواج کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نحوه اخذ ویزا بازنشستگی ژاپن و مهاجرت به این کشور به متقاضیان مشاوره می دهد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی ژاپن

در کشور ژاپن راه نهایی دریافت ویزای اقامت دائم سال ها به طول می انجامد. اول، شما باید با ویزای 1 ساله به مدت 3 سال در کشور بمانید. سپس، شما می توانید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید. این ویزا نیاز به یک گواهی صلاحیت از وزارت دادگستری دارد. برای دریافت این گواهینامه باید چندین معیار قانون کنترل مهاجرت را داشته باشید. ویزای طولانی مدت 3 سال دیگر به طول می انجامد. پس از 6 سال اول، می توانید برای اقامت دائم ژاپن اقدام کنید. برای اثبات تسلط به زبان ژاپنی و درک کامل از فرهنگ ژاپن باید مراحل آزمایش را طی کنید. البته که اسناد و مدارک مالی و اثبات آن و احراز هویت نیز در این پروسه بسیار مهم است.

هزینه زندگی بازنشستگی در ژاپن

طبق داده ها و آمارها و گزارشات در کشور ژاپن هزینه زندگی خیلی بالا نیست. هزینه های مسکن در ژاپن حدود 32% درصد کمتر از ایالات متحده است. متوسط ​​هزینه مسکن ملی برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ژاپن ماهانه 821$ (دلار) است. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز توکیو اجاره خانه در حدود 1115$ (دلار) است. در خارج از مرکز شهر، قیمت همین آپارتمان در توکیو حدود 702$ (دلار) هزینه دارد. با وجود ارزش نسبی هزینه های مسکن در توکیو، این شهر همچنان در بین گران ترین ها در جهان است. از آنجا که اجاره در ژاپن به میزان قابل توجهی کمتر از ایالات متحده است ، بنابراین می توانید با هزینه کمتری سبک زندگی مشابهی را سپری کنید. هزینه کالاهای مصرفی نیز در ژاپن کمی کمتر از ایالات متحده است، بنابراین سبک زندگی کلی شما در ژاپن کمتر از آمریکا خواهد بود.

در نمودار زیر شاهد هزینه های موجود در دوران بازنشستگی در کشور ژاپن هستید:

هزینه های زندگی بازنشستگی در ژاپن

روند اخذ ویزای بازنشستگی ژاپن

اکثریت قریب به اتفاق ساکنان خارجی ژاپن این کار را تحت ویزای کار انجام می دهند. تقریباً 12 دسته برای درخواست ویزای کار در ژاپن وجود دارد که هر یک از آنها مدارک خاص خود را دارند. اگر ویزای خانوادگی، ازدواج یا کار گزینه ای برای بازنشستگی ژاپنی شما در خارج از کشور نیست، راه حل نهایی این است که برای ویزاهای طولانی مدت اقامت متوالی اقدام کنید. ویزاهای طولانی مدت (یا غیر کار) ویزاهای 1 ساله هستند که به منظور عدم کار به اتباع خارجی اعطا می شوند. این ویزای مورد استفاده برای دانشجویان، کارآموزان یا کارآموزان تجاری است، اما تلاش های توریستی یا بازنشستگی تایید شده نیز می توانند واجد شرایط باشند. اشکال این امر این است که شما برای ادامه زندگی در خارج از کشور ژاپن مجبورید سالانه مجددا برای این نوع ویزا اقدام کنید.

پس از 6-10 سال تمدید این اقامت (بسته به شرایط خاص شما)، می توان اقامت دائم را بدست آورد، از بین بردن محدودیت های سفر، کار و زندگی اقامت دائم هنوز نیاز به تمدید دارد، اما روند کار سریع است و اجازه 7 سال طول می کشد. ژاپن گرچه بیشتر به عنوان مکانی برای مهاجران و بازرگانان شناخته شده است تا مکانی بالقوه برای بازنشستگی، اما علاقه قابل توجه ساکنان خارجی را که به دنبال مقصد بازنشستگی در شرق آسیا هستند، جلب کرده است. ژاپن با داشتن برخی از زیباترین حومه های دنیا و مناطق متنوع جغرافیایی در مرزهای خود، واقعاً چیزی را برای هرکسی که مایل به بازنشستگی در آن باشد ارائه می دهد. برای بسیاری از خارجی ها، فرهنگ باورنکردنی این کشور، سبک زندگی عالی و افراد دوستانه این کشور را به تنها مقصد بازنشستگی تبدیل کرده است.

شرایط روادید بازنشستگی Japan

بیشتر افراد دوست دارند سطح زندگی خود را مانند آنچه قبل از بازنشستگی تجربه کرده اند حفظ کنند. با این حال، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که با زندگی در بهترین شهرهای ژاپن بیشتر پس انداز بازنشستگی خیلی زودتر از آنچه پیش بینی می شد، تمام می شود. توصیه می شود که بدون توجه به سن خود ، یک برنامه بازنشستگی دقیق تنظیم کنید و در اسرع وقت پس انداز کنید. یک برنامه بازنشستگی باید شامل سن بازنشستگی پیش بینی شده شما، شیوه زندگی که می خواهید در دوران بازنشستگی داشته باشید، هزینه زندگی که انتظار دارید، منبع درآمد، سطح ریسک موجود در منبع درآمد شما و یک استراتژی برای رسیدن به اهداف شما باشد. می توان گفت که شرایط مالی و احراز و اثبات آن از مهم ترین شرایط لازم برای ویزای بازنشستگی ژاپن است.

شرایط روادید بازنشستگی Japn

بررسی شرایط روادید بازنشستگی Japan

توجه داشته باشید که براساس قوانین ژاپن هنگام درخواست اقامت دائم، شرایط دیگری نیز وجود دارد که باید رعایت شوند که عبارت است از:

  • متقاضی نیاز به شغلی در ژاپن دارد که شرایط لازم در زمان درخواست را برآورده کند
  • متقاضی باید 3 سال یا 1 سال قبل (حسب مورد) در ژاپن شغلی داشته باشد که شرایط لازم را برآورده کند
  • متقاضی باید مالیات و کمک های مالی را به سیستم رسمی تأمین اجتماعی ژاپن در مدت زمان مورد نیاز پرداخت کند(بر اساس حقوق و دستمزد حداقل برابر با حقوق اعلام شده)
  • متقاضی برای پشتیبانی از برنامه به ضامن نیاز دارد. این ضامن یا باید تبعه ژاپن باشد یا تبعه غیر ژاپنی با اقامت دائم ژاپن و ضامن باید چند سند شخصی در رابطه با هویت و درآمد خود ارائه دهد.
  • متقاضی باید در طی سال های منتهی به درخواست زمان قابل توجهی را در ژاپن بگذراند (معمولاً بیش از 6 ماه)
  • متقاضی باید قوانین را رعایت کند و باید با رویه های مربوط به مهاجرت مطابقت داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل 3 سال ویزا در زمان درخواست و غیره داشته باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در ژاپن به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *