مهاجرت کاری ژاپن

حقوق ماهیانه کار در ژاپن

حقوق ماهیانه کار در ژاپن

آگاهی از حقوق ماهیانه کار در ژاپن در سال 2023، برای متقاضیانی که تمایل به کار در خارج از کشور دارند، امری ضروری بوده و مورد توجه است. این کشور جزیره ای در شرق آسیا است. این کشور، در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. از غرب با دریای ژاپن همسایه است و از دریای اوهوتسک در شمال به سمت دریای چین شرقی و تایوان در جنوب امتداد دارد. بخشی از حلقه آتش، این کشور در یک مجمع الجزایر از 6852 جزیره قرار دارد که 377.975 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. 5 جزیره اصلی عبارتند از:

  • هوکایدو
  • هونشو
  • شیکوکو
  • کیوشو
  • اوکیناوا

این کشور یازدهمین کشور پرجمعیت جهان و همچنین یکی از پرجمعیت ترین و شهرنشین ترین شهرها است. حدود سه چهارم سرزمین های کشور کوهستانی است. جمعیت 125.71 میلیون نفری آن را در دشت های ساحلی باریک متمرکز کرده است. این کشور به 47 استان اداری و 8 منطقه سنتی تقسیم شده است. منطقه توکیو بزرگ پرجمعیت ترین کلان شهر در جهان است که بیش از 37.4 میلیون نفر ساکن آن هستند.

این کشور از دوره پارینه سنگی فوقانی سکونت داشته است. اگرچه اولین ذکرهای مجمع الجزایر از قرن اول میلادی در تاریخ چین وجود دارد. بین قرن های چهارم و نهم، پادشاهی های این کشور تحت سلطنت یک امپراطور و دربار شاهنشاهی وی مستقر در هایان کیو متحد شدند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد تا درباره کار در این کشور حقوق ماهیانه در ژاپن در شغل های متفاوت را بررسی کند.

حقوق ماهیانه کار در ژاپن در 2023

شخصی که در این کشور کار می کند به طور معمول حقوق ماهیانه کار در ژاپن حدود 515.000¥ (ین) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق از 130.000¥ تا 2.300.000¥ (ین) می باشد. حقوق در این کشور از 130.000¥ (ین) در هر ماه (حداقل حقوق) تا 2.300.000¥ در ماه است. متوسط حقوق 545،000¥ (ین) در هر ماه است، به این معنی که 50% از مردم کمتر از 545.000¥ (ین) درآمد دارند. متوسط نشان دهنده ارزش دستمزد متوسط است.

تجربه نشان داده است که تحصیلات عالی تاثیر مستقیم بر افزایش حقوق دارد. کارمندانی که دارای گواهینامه یا مدرک دیپلم به طور متوسط 17% بیشتر از هم سن و سال های خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند درآمد دارند. کارمندانی که مدرک مارشناسی دارند، 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به اخذ گواهینامه یا مدرک دیپلم شده اند درآمد دارند. به افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند حقوق هایی دریافت می شود که 29% بیشتر از افراد دارای مدرک کارشناسی است. سرانجام، دارندگان دکترا در حالی که کار مشابهی را انجام می دهند به طور متوسط 23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند. در نمودار زیر تفاوت حقوق زنان و مردان را در این کشور مشاهده می کنید:

تفاوت حقوق زنان و مردان در گرجستان

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، حقوق مردان 6% از زنان در این کشور بیشتر می باشد. در جدول زیر حقوق ماهیانه کار در ژاپن را مشاهده می کنید:

نام شغلحقوق ماهیانه کار در ژاپن برای تازه واردان به ین
فناوری اطلاعات¥311000
اینترنت، تبلیغات، رسانه¥291000
سرویس ها¥270000
ساخت و ساز¥305000
پزشکی¥292000
دارایی، مالیات، سرمایه گذاری¥307000
ساخت و ساز، املاک و مستغلات¥300000
خرده فروشی¥255000

کار در ژاپن

قبل از آپریل 2019، سیاست های سختگیرانه مهاجرت و کنترل نیروی کار خارجی کارگران خارجی را در یافتن کار یا به دست آوردن اسنادی که امکان اقامت طولانی مدت آن ها را در کشور فراهم می کند دشوار می کند. با این حال، دولت برای پاسخگویی به چالش های سالخوردگی جمعیت و کاهش نیروی کار داخلی، اکنون به دنبال کارگران خارجی است تا بار شرکت های ژاپنی را کاهش دهد. آژانس ها پیش بینی می کنند این سیاست های جدید مهاجرتی هجوم کارگران را تشویق می کند. بیشتر آن ها به شغل پرستاری یا یقه آبی مانند ساخت و ساز می روند.

با هر شغلی، مهم است که تصمیم بگیرید که به چه کاری علاقه دارید. صنایع و بازارهای منحصر به فرد در این کشور رونق می گیرند، و طیف گسترده ای از فرصت ها را ارائه می دهند که ممکن است در کشورهای زادگاه کارگران خارجی وجود نداشته باشد. بخاطر داشته باشید که برای پیوستن به این حرفه به عنوان یک حرفه، در بسیاری از مشاغل نیاز به داشتن تجربه یا مهارت خاصی خواهید داشت.

حقوق ماهیانه کار در پایتخت ژاپن

حقوق ماهیانه کار در پایتخت ژاپن

حداقل دستمزد در این کشور براساس نرخ ساعتی تعیین می شود و هر استان دارای ارزش متفاوتی است. از آنجا که توکیو ثروتمندترین شهر در این کشور است، دارای بالاترین حداقل دستمزد ساعتی در این کشور است. از سال 2021، حداقل دستمزد ساعتی برای استان توکیو 985¥ (ین) است. می توان این حداقل دستمزد ساعتی را با سایر بخش های کشور مقایسه از جمله حداقل دستمزد ساعتی در اوزاکا که 936¥ (ین) و حداقل دستمزد ساعتی کیوتو 882¥ (ین) است. از طرف دیگر، اوکیناوا دارای کمترین دستمزد ساعتی با 762¥ (ین) است.

کارژاپن 40 ساعت در هفته می باشد، اما اضافه کار اغلب در بسیاری از بخش های اقتصادی اتفاق می افتد. تعدادی از اضافه کاری که یک کارگر مجاز به انجام آن در کشور است محدودیت هایی دارد. تعجب آور نیست که متوسط حقوق در توکیو بالاترین میزان در ژاپن و یکی از بالاترین حقوق در جهان است. متوسط حقوق ماهیانه کار در این کشور در توکیو سال 2023، حدود 345،000¥ (ین) در ماه است.

این عدد به کمی کمتر از 3000$ (دلار) تبدیل می شود. متوسط حقوق خالص در توکیو در بالاترین میزان در جهان است. این شهر با سایر شهرهای پردرآمد مانند هنگ کنگ، لندن و پاریس قابل مقایسه است. از نظر اسمی کمتر از شهرهایی مانند سیدنی، زوریخ و نیویورک است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا سوالات شما را درباره کار در این کشور و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار ژاپن پاسخ دهد.

4/5 - (9 امتیاز)

6 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در ژاپن

  1. محمد گفت:

    سلام کار مربیگری بدنسازی ،هتلداری طرفدار داره درژاپن؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. بایستی در ابتدا شرایط اشتغال را فراهم کنید. در خصوص مشاوره برای مهاجرت به ژاپن با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      1. کریم گفت:

        سلام وقتتون بخیر ،من میخام برم تو ژاپن ی سالی کار کنم،تخصص خاصی ندارم دنبال کارگریم ،اگ بدرد بخوره کمی کاشی کاری بلدمو مدرک فنی خرفه ای برا پرورش قارچم دارم،میتونم برم؟ اصلا فقط نیخام برم یکسالی کارکنم برگردم ،و اینکه اصن این بدردمیخوره درامدو خرج اونجا چجوریه

        1. صادقی گفت:

          سلام برای کار در این کشور باید پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. میترا گفت:

    سلام، آیا کار مدلینگ در ژاپن جزو سیستم امتیاز بندی هست و به مدرک دانشگاهی و سابقه نیاز دارد؟در صورتی ک کارفرما داشته باشیم

    1. صادقی گفت:

      سیستم وایزی کار کلا رقابتی است در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *