مهاجرت تحصیلی ژاپن

شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن

شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن

از شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن در سال 2023، تغییر ویزای دانشجویی متقاضی به ویزای کار و دانش زبان ژاپنی جهت کار در شرکت های ژاپنی می باشد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این مقاله درباره قوانین کار در این کشور و شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

این کشور استعدادهای خارجی استخدام می کند و در حال حاضر اولویت اصلی دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور است که با انگیزه های جدید از جمله کارآموزی شرکت های یارانه ای، کمک به یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی، افزایش دوره های زبان ژاپنی و فرآیندهای ساده تر برای ویزاهای کار پس از فارغ التحصیلی را فراهم می آورد.

به عنوان بخشی از استراتژی احیای مجدد این کشور در سال 2016، دولت هدف افزایش نرخ اشتغال دانشجویان خارجی در این کشور را کمی کمتر از 35% از فارغ التحصیلان به 50% تا سال 2020 قرار داد. NODE بیش از 3000 فارغ التحصیل آسیایی و 70 شرکت ژاپنی در سایت استخدام آنلاین خود ثبت کرده است. شرکت های ژاپنی عمدتا در جستجوی مهندسین خارجی، مترجمان یا مدیران فروش شعب خارج از کشور خود در جنوب شرقی آسیا هستند. حدود 50 فارغ التحصیل در سال 2016 شغل خود را پیدا کردند و میزگوچی انتظار دارد که تعداد به سرعت گسترش یابد.

اقدامات جدید و شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن

اقدامات جدیدی که توسط وزارت آموزش و پرورش برای حفظ دانشجویان عالی در نظر گرفته شده است، در 30 منطقه کشور اجرا می شود. این اقدامات جدید، جزء شرایط کار پس از تحصیل می باشد که باعث شده دانشجویان بیشتری بعد از فارغ التحصیلی کار این پیشنهادها شامل دفاتر پشتیبانی با حمایت شهرداری ها و شرکت های محلی برای کار به عنوان واسطه ای بین پیدا کنند. دانشجویان خارجی و مشاغل کوچک در مناطق و همچنین دوره های کارآموزی 1 ماهه جدید با هزینه های شرکت های درگیر از طرف وزارتخانه، با برخی از شرایط پیوست شده است. هزینه دوره های زبان ژاپنی برای سرعت بخشیدن به دانشجویان خارجی نیز ممکن است تحت این طرح باشد.

آخرین آمار، براساس ویزاهای کاری که توسط وزارت دادگستری برای دانشجویان خارج از کشور صادر شده است، نشان می دهد که 15657 فارغ التحصیل خارجی شغل پیدا کرده اند. که 21% رشد نسبت به سال قبل یا 2 برابر تعداد در مقایسه با 2005 افزایش یافته است. فارغ التحصیلان دوره های 4 ساله دوره کارشناسی 80% کارمندان بین المللی را تشکیل می دهند. دانشجویان چینی 63% و بقیه دانشجویان کره جنوبی و ویتنامی ها بودند.

داده های وزارت دادگستری نشان می دهد فارغ التحصیلان آسیایی 90% مشاغل جدید را به خود اختصاص داده اند و بیشتر در زمینه های فروش و بازاریابی، ترجمه و تفسیر و بخش فناوری اطلاعات استخدام شده اند. از آنجا که فروش های انجام شده توسط شرکت های ژاپنی در خارج از کشور ادامه می یابد، آن ها به طور جدی درگیر تأمین پرسنلی هستند که می توانند در تجارت خارج از کشور فعالیت کنند. دانشگاه واسدا، یک موسسه آموزش عالی خصوصی، می گوید 36% یا 346 دانشجو در سال 2015 از مجموع 960 فارغ التحصیل خارجی استخدام شده اند.

محدودیت ها و شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن

محدودیت ها و شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن

به طور کلی، دانشجویان بین المللی در حال حاضر تقریباً 258،000 نفر می باشند. به این معنی که کمتر از 10% در حال حاضر در این کشور شاغل هستند در مقایسه با 97% از فارغ التحصیلان ژاپنی شغل پیدا کردند. نیروی کار خارجی این کشوربا 1 میلیون نفر، در حالی که رشد می کند، درمقایسه با جمعیت 65 میلیونی، هنوز هم بسیار ناچیز است. وزارت دادگستری، مسئول امور مهاجرت، بوروکراسی اداری مورد نیاز برای تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کار پس از تحصیل را ساده می کند، اما بعید به نظر می رسد زمینه های شغلی واجد شرایط را گسترش دهد.

دانشگاه Ritsumeikan Asia Pacific یا APU یک برنامه 4 ساله ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شود. معاون رئیس جمهور کنجی یوکویاما توضیح می دهد که بیش از 85% از فارغ التحصیلان خارجی و ژاپنی به دلیل مهارت های رقابت بین المللی در ورود به شرکت های ژاپنی موفق هستند.

قوانین کار در ژاپن

با توجه به مدیریت زمان و عادات کاری، بسیاری از نکات ویژه فرهنگ سازمانی در این کشور وجود دارد. به عنوان مثال، در این کشور، مشخصات دوره کار در قرارداد مبهم است. بنابراین، شما فقط باید در هنگام کار در ژاپن در شرکت، جزئیات آن را تنظیم کنید. کارمندان خارجی که این موضوع را نمی دانند و از آن آگاهی ندارند، تمایل دارند که مطابق مشخص شده در قرارداد کار کنند و مواردی وجود دارد که باعث ایجاد برخی مشکلات شده است. دامنه کار وی برای یک کارگر خارجی واضح و واقع بینانه است. به عنوان مثال «کار من در اینجا پایان می یابد»، اما در مورد این کشور، برای رسیدن به یک هدف و تولید نتایج موفقیت آمیز، گاهی اوقات فرد باید از حوزه شغلی خود فراتر رود و با همکاری همه کار کنید.

این قانون متفاوت است و به شرکت ها بستگی دارد. اما در واقع این کار را هنگام کار به خاطر بسپارید. همچنین، قوانینی در مورد نظافت و ظاهر مناسب، خوشامدگویی به مردم، استفاده صحیح از کلمات، روش های مناسب برقراری تماس و سایر روش ها وجود دارد که برای حفظ یک محیط کار راحت و هماهنگ باید رعایت شود. کمی تصور غلط یک اشتباه بزرگ غیر قابل برگشت است و می تواند منجر به سوء تفاهم شود. بنابراین، بیشتر و بیشتر در مورد چیزهایی که نمی دانید به خود آموزش دهید تا درک درستی داشته باشید.

یافتن کار در ژاپن

برای کارگران خارجی که برنامه های روشنی دارند و از «مسیر شغلی» خود بسیار آگاه هستند، بسیاری از آن ها فکر می کنند که می توان در مدت زمان کوتاهی به نتیجه رسید. پس از استخدام، اگر محتوای واقعی شغل مطابق با خواسته ها نباشد، بدترین حالت این است که کارگر خارجی سرانجام شغل خود را ترک کند. حتی پس از استخدام و کارمند شدن، البته مهم است که هنگام کار با استراتژی ها و سیاست های شرکت برای منابع انسانی آن آشنا شوید.

در نمودار زیر توزیع فعالیت بین مردان و زنان در این کشور را مشاهده می کنید:

نرخ فعالیت مردان و زنان در ژاپن

5 شغل برتر در این کشور در لیست زیر آمده است:

  • تفسیر و ترجمه
  • پشتیبانی اداری
  • جهانگردی، مسافرت و مهمان نوازی
  • آموزش و پرورش
  • خذمات مشتری و مرکز تماس

در جدول زیر متوسط حقوق ماهیانه کار در ژاپن 5 شغل برتر در این کشور را مشاهده می کنید:

شغلمتوسط حقوق به ین
تفسیر و ترجمه5018000¥
پشتیبانی اداری5521000¥
جهانگردی، مسافرت و مهمان نوازی5521000¥
آموزش و پرورش5521000¥
خدمات مشتری و مرکز تماس6024000¥

دانشجویان و متقاضیان علاقه مند به کار در این کشور می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن، با کادر مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *