مهاجرت تحصیلی لیتوانی

اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

کسب مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل در صورتی امکان پذیر می باشد که یک فرد 18 تا 32 ساله قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی را داشته باشد. هزینه های مقرون به صرفه، شرایط تحصیل مناسب، سطح بالای آموزش و همچنین هزینه های مناسب زندگی در کشور لیتوانی موجب تهیه این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط کسب مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل شده است.

در دانشگاه های کشور لیتوانی، دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی، روسی و لیتوانیایی مشغول به تحصیل شوند و تنوع زبان آموزش در موسسات آموزش عالی در این کشور موجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی به لیتوانی شده است. علاوه بر این، هزینه های تحصیل در دانشگاه های لیتوانی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. مدارک کسب شده از دانشگاههای این کشور در تمام نقاط دنیا معتبر هستند.

درباره اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور سوالاتی ذهن متقاضی را به خود مشغول خواهد ساخت:

  • شرایط و مدارک لازم در خصوص اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل چگونه می باشد؟
  • آیا مجوز اقامت این کشور از طریق تحصیل قابلیت تمدید خواهد داشت؟

درباره مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

سیستم آموزش عالی در لیتوانی برای دانشجویان کشورهای خارجی بسیار مطلوب است. در این کشور، بیش از 20 کالج و دانشگاه تقریباً 200 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی و بیش از 50 برنامه تحصیلی به زبان روسی ارائه می دهند. در مؤسسات آموزش عالی لیتوانی، میزان برنامه های مطالعاتی طبق سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) ارزیابی می شود. هر سال تحصیلی (که 9 ماه طول می کشد) برابر با 60 واحد ECTS است. اگر یک دانشجوی خارجی بخواهد در لیتوانی مشغول به تحصیل شود. او قبل از هر چیز باید به یک موسسه آموزش عالی لیتوانی وارد شود، یعنی در یک برنامه تحصیلی خاص برای تحصیل پذیرفته شود. علاوه بر این، متقاضی خارجی کلیه اسناد مربوط به مطالعات و محل اقامت در ایالت مربوطه را می باید تهیه کند.

دانشجویی که برای تحصیل در یک دانشگاه لیتوانی پذیرفته شده است. همچنین می تواند اقدام به کسب مجوز اقامت تحصیل (موقت) کند. مجوز اقامت موقت سندی است که حق اقامت موقت در لیتوانی را برای متقاضی دوره زمانی که در مجوز مشخص شده است، فراهم می کند. اگر یک متقاضی خارجی دارای مجوز اقامت موقت باشد. او می تواند یک محل اقامت را انتخاب کند، کشور را ترک کند و دوباره برگردد. اما متقاضی خارجی باید از هرگونه تغییرات (مانند تغییر آدرس یا کد پستی) در محل سکونت خود به اداره مهاجرت اطلاع دهد. اجازه اقامت موقت در صورتی صادر می شود که یک متقاضی خارجی شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا نباشد.

برخی از مدارک مهم جهت اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی عبارت است از:

مدارک مهم جهت اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

دلایل کسب اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، کشور لیتوانی در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست. این موضوع موجب افزایش کیفیت زندگی، کار و تحصیل در لیتوانی شد. افزایش کیفیت ارائه برنامه های تحصیل و آموزش و تدریس در دانشگاه های کشور لیتوانی موجب افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور شد. علاوه بر این، مناسب بودن هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی، یکی دیگر از عوامل جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های کشور لیتوانی شده است.

در جدول زیر به تعداد (%) دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور لیتوانی اشاره شده است:

کشورتعداد دانشجویان در لیتوانی
بلاروس50%
اوکراین7%
روسیه7%
اسرائیل6%
ترکیه4%
آذربایجان3%
سایر کشورها23%

همچنین در نظر داشته باشید که اکثر دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی اقدام به مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل می کنند. با توجه به نمودار زیر می توانید از تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های کشور لیتوانی آگاه شوید:

شرایط اخذ ویزای لیتوانی

وقت سفارت برای اخذ ویزاهای این کشور توسط سایت سفارت تعیین می‌شود. یکی از مهمترین مزایای اخذ ویزای لیتوانی این است که متقاضی مصاحبه با آفیسر سفارت نخواهد داشت و صرفاً برای انگشت نگاری و تحویل مدارک باید به کشور ترکیه مراجعه کند زیرا در حال حاضر این کشور در ایران سفارت ندارد. برای اخذ هر نوع ویزا باید مدارک لازم ترجمه رسمی به زبان انگلیسی بشوند و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد. متقاضی برای انگشت نگاری و تحویل مدارک باید به دفترهای VFS گلوبال لیتوانی به کشور همسایه سفر کند مثلا در ترکیه این دفاتر در شهرهای استانبول، ازمیر، آنتالیا، بدروم، ترابزون، آدرین دایر هستند. بعد از تکمیل فرم درخواست ویزا باید هزینه ویزا را به صورت آنلاین بپردازید. این پرداخت باید از حساب های خارجی و بین المللی شما انجام شود.

ممکن است درخواست ویزای فرد بنا به دلایلی رد شود، دلایل ریجکتی ویزا می تواند به شرح زیر باشد:

  • عدم اعتماد آفیسر به بازگشت متقاضی
  • عدم ارائه ی تمکن مالی کافی برای سفارت
  • عدم ارائه دلیل موجه برای مهاجرت یا سفر به این کشور
  • ارائه مدارک جعلی
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی نامعتبر

نکته مهمی که متقاضی ویزای لیتوانی باید در نظر داشته باشد این است که اعتراض به ریجکتی یا رفع ریجکتی برای ویزای این کشور وجود ندارد. فرد متقاضی تا 6 ماه بعد از ریجکت شدن درخواست ویزا مجاز به ارائه درخواست مجدد نیست اما بعد از گذشت این زمان میتواند نواقص پرونده را رفع کرده و درخواست ویزای جدیدی بدهد. در نمودار زیر به بررسی انواع ویزاهای اخذ شده این کشور میپردازیم:

بررسی انواع ویزاهای اخذ شده برای کشور لیتوانی

مدارک لازم کسب اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

معمولاً اجازه اقامت موقت در لیتوانی برای مدت 1 سال صادر می شود. با این حال، این دوره ممکن است کوتاه تر باشد. همچنین می توانید مقاله تحصیل در لیتوانی را نیز از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم کسب اقامت لیتوانی از طریق تحصیل عبارتند از:

  • فرم درخواست: تکمیل فرم درخواست مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل
  • پاسپورت معتبر: پاسپورتی که در طی 10 سال اخیر کسب شده باشد و حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد.
  • ویزای معتبر: ویزای معتبر در صورت ارسال درخواست پس از ورود متقاضی خارجی به لیتوانی
  • 2 قطعه عکس: 2 قطع عکس جدید که در 5 ماه اخیر گرفته شده باشد. به یاد داشته باشید که این عکس ها باید پشت نویسی شوند.
  • اسناد اصلی تأیید کننده برای صدور اجازه اقامت موقت در لیتوانی: مدارکی که ثابت کند متقاضی خارجی موفق به کسب پذیرش تحصیلی در یک موسسه آموزش عالی لیتوانی شده است. نامه واسطه ای صادر شده توسط مؤسسه آموزش عالی فوق
  • رضایت والدین یا سرپرست قانونی متقاضی: اگر متقاضی خارجی به سن قانونی نرسیده باشد، رضایت والدین متقاضی یا معلم یا سرپرست قانونی برای تحصیل و اقامت در لیتوانی الزامی است.
  • توان مالی کافی: متقاضی خارجی برای کسب اقامت و تحصیل در کشور لیتوانی باید با ارائه مدارک مورد نیاز توان مالی خود را ثابت کند.
  • سند محل سکونت در لیتوانی و بیمه درمانی

تمدید مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

تمدید مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

در حال حاضر، حداقل میزان اعتبار مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل 2 تا 4 ماه می باشد. متقاضیان می تواند بعد از ورود به خاک کشور لیتوانی و با ارائه مدارک مورد نیاز، اقدام به کسب مجوز اقامت تحصیلی بلند مدت کنند. اگر دانشجویی تحصیلات خود را در یک موسسه آموزش عالی لیتوانی ادامه دهد، اعتبار اجازه اقامت متقاضی پس از پایان 1 سال تمدید می شود. در صورت تمدید مجوز اقامت تحصیلی در لیتوانی، متقاضی خارجی باید نامه واسطه ای صادر شده توسط موسسه آموزش عالی را ارسال كند تا تأیید كند كه شخص از این امر مستثنی نیست. دانشجوی خارجی حداکثر 2 ماه قبل از اتمام دوره اعتبار مجوز اقامت خود می تواند درخواست تمدید مجوز اقامت موقت کند. اما به یاد داشته باشید که تمدید مجوز اقامت لیتوانی از طریق تحصیل زودتر از 4 ماه قبل از انقضاء مدت اعتبار آن امکان پذیر نیست.

در کشور لیتوانی و همچنین در کشورهای برتر دنیا مانند کشور آلمان، کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزلند، انگلیس، هلند، سوئیس، اتریش، سنگاپور و سایر کشورها، فرصت های تحصیلی بی شماری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تمامی این فرصت ها و شرایط تحصیل در کشورهای خارجی به طور کامل آشنا شوید. جهت تحصیل در کشورهایی نظیر لیتوانی اخذ بورسیه تحصیلی و فاند مورد توجه بسیاری از متقاضیان خواهد بود.

سوالات مکرر در مورد اقامت لیتوانی از طریق تحصیل

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در مورد اقامت لیتوانی از طریق تحصیل پاسخ داده ایم:

  • نحوه اخذ اقامت لیتوانی از طریق تحصیل چگونه است؟ معمولاً اجازه اقامت موقت در لیتوانی برای مدت 1 سال صادر می شود و تا پایان تحصیل قابل تمدید است.
  • شرایط اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در لیتوانی چگونه است؟ برای اقامت دائم لیتوانی باید پس از 5 سال اقامت موفق در این کشور برای اخذ اقامت دائم لیتوانی اقدام کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *