مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی

اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی

کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی روشی سریع برای اقامت در این کشور و روش آسان برای تمدید اقامت در اسلواکی به شمار می رود. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر شرایط کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی قصد دارند به مقایسه شرایط کارآفرینی و ثبت شرکت در اسلواکی بپردازند. پیشرفت و رشد اقتصادی کشور اسلواکی در دو دهه اخیر موجب جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی زیادی شده است و هر ساله به تعداد سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی در اسلواکی افزوده می شود. این کشور در مرکز اروپا واقع شده است و موقعیت استراتژیک آن اسلواکی را به یک مقصد عالی برای تاسیس کمپانی، شرکت، سرمایه گذاری و کارآفرینی تبدیل می کند. با ما همراه باشید تا با شرایط و قوانین اقامت در کشور اسلواکی از طریق کارآفرینی به طور کامل مطلع شوید.

دلایل کارآفرینی و سرمایه گذاری در اسلواکی

همانطور که در سایر مقالات ذکر شده است، جمهوری اسلواکی در اروپای مرکزی واقع شده و با پنج کشور هم مرز است.

این کشورهای عبارتند از:

  • مجارستان
  • اوکراین
  • لهستان
  • اتریش
  • جمهوری چک

شهرهای اسلواکی در نزدیکی سایر پایتخت های بین المللی شناخته شده مانند وین، بوداپست، پراگ یا کراکوف قرار دارند که بیشتر بر قابلیت های موقعیت مرکزی تأکید می کند و دسترسی به 350 میلیون مشتری را در شعاع 1.000 کیلومتری فراهم می کند. در کشور اسلواکی، شرکت های زیادی با درآمدهای بسیار بالا مستقر هستند. برخی از این شرکت ها عبارتند از:

نام شرکتدرآمد به میلیون € (یورو)
فولکس واگن اسلواکی7.549
کیا موتورز اسلواکی5.184
Slovnaft3.421
Všeobecná zdravotná poisťovňa2.981
PCA اسلواکی2.694
U. S. Steel Košice2.619
سامسونگ اسلواکی2.377

کشور اسلواکی که در مرکز اروپا واقع شده است، مزایای زیادی به سرمایه گذاران و کارآفرینانی که به فکر فعالیت تجاری در این کشور هستند ارائه می دهد. اقتصاد اسلواکی به سرعت در حال رشد است و دلایل زیادی وجود دارد که یک کارآفرین یا سرمایه گذاری کشور اسلواکی را برای انجام امور تجاری انتخاب کند.

برخی از این دلایل عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی مطلوب اسلواکی
  • رشد سریع اقتصادی
  • ثبات در اقتصاد و سیاست
  • صنعت گسترده اسلواکی
  • حمایت دولت اسلواکی از کارآفرینان و سرمایه گذاران
  • زیرساخت های در حال توسعه سریع اسلواکی

کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی در سال 2023

محیط کارآفرینی پدیده ای است که به میزان قابل توجهی بر کمیت و کیفیت فعالیت کارآفرینی در یک اقتصاد تأثیر می گذارد. سوال اکثر افرادی که قصد دارند برای شروع کسب و کار و یا کارآفرینی اقدام به مهاجرت به اسلواکی کنند این است که کدام فرم قانونی برای انجام کار و کسب اقامت در اسلواکی مناسب است؟ برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی، در حساب شرکت کارآفرین باید حداقل 5000€ (یورو) پول وجود داشته باشد. اما در مقابل، برای کسب اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور اسلواکی، در حساب شرکت مربوطه باید 22000€ (یورو) پول وجود داشته باشد. یک کارآفرین برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی باید در حساب بانکی خود حداقل 2600€ (یورو) پول داشته باشد. به یاد داشته باشید که حضور این مبلغ در حساب بانکی کارآفرین برای طولانی تر شدن اجازه اقامت وی در اسلواکی الزامی می باشد.

کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی در سال 2020

شرایط کارآفرینی و ثبت شرکت در اسلواکی

در حقیقت، اگر شخص در ابتدا بداند که در چه شغلی مشغول به کار خواهد بود، دارای سرمایه اولیه برای اجاره دفتر، حقوق کارمندان، خرید تجهیزات و سایر امور باشد، در این صورت منطقی تر است که اقدام به ثبت شرکت در اسلواکی کند. شایان ذکر است که مالیات تاسیس شرکت کمتر مالیات کارآفرینی با مشاغل مشابه با همان شاخص ها است. علاوه بر این، هنگام درخواست تجدید مجوز اقامت اسلواکی، شرایط یک شرکتی که فعالیت مثبت دارد، بهتر از کارآفرینی است. برای کسب آگاهی از روند توسعه کارآفرینی در این کشور می توان به مواردی توجه کرد. این موارد به غیر از صورت های مالی شامل رشد اقتصادی نیز می شود. میزان رشد اقتصادی این کشور عبارتست از:

میزان توسعه اقتصادی در اسلواکی

موارد مناسب برای تاسیس شرکت در اسلواکی عبارتند از:

  • افتتاح کافه یا رستوران
  • سالن زیبایی
  • فروشگاه
  • عمده فروشی
  • خدمات حمل و نقل جاده ای
  • خدمات مسافرتی
  • تولید
  • سایر فعالیت های مشابه

اگر شخصی قصد دارد با کسب و کارهای کوچک فعالیت تجاری خود را شروع کند یا به همراه یک کارفرما بر اساس یک قرارداد کاری رسمی فعالیت داشته باشد، پس بهتر است به عنوان کارآفرین وارد خاک اسلواکی شود. خرده فروشی، خدمات زیبایی، خدمات تاکسی و رفت و آمد شهری، خدمات اینترنتی و غیره مناسب ترین گزینه ها برای شروع کسب و کارهای کوچک در اسلواکی می باشند. اگر شخصی برای یک کارفرما کار کند، در وضعیت کارآفرین دارای چندین مزیت خواهد بود.

این مزایای عبارتند از:

  • دریافت کامل سود به حساب فرد بدون کسر مالیاتی که باید وی پرداخت کند.
  • متقاضی می تواند در هر زمان و بدون از دست دادن وضعیت اجازه اقامت اسلواکی، مشاغل خود را تغییر دهد.

اصلاح محیط کسب و کار برای تقویت کارآفرینی در اسلواکی

در سال ‌های اخیر، یک اکوسیستم استارت ‌آپی کوچک اما کاملاً پیشرفته در اسلواکی شروع به ظهور کرده است. این بخش کارآفرینی می تواند به نوسازی اقتصاد کشور کمک شایانی کند و رقابتی تر و نوآورانه تر شود. اما باید با حمایت از سرمایه‌ گذاران و اصلاح محیط کسب ‌و کار تقویت شود: اینها یافته‌ های گروهی از کارشناسان بین ‌المللی است که از آنها خواسته شده تا به دولت اسلواکی تحت تسهیلات حمایت از سیاست افق مشاوره دهند. دولت اسلواکی پس از تصویب «استراتژی حمایت از استارت ‌آپ‌ ها و توسعه بیشتر اکوسیستم استارت ‌آپ» در ژوئن 2-15، درخواست حمایت ویژه تحت PSF کرد. این فعالیت به طور مشترک بین اداره کل تحقیقات و نوآوری DG RTD  و اداره هماهنگ شد -عمومی برای شبکه های ارتباطی، محتوا و فناوری DG CNECT.

انجمن کارآفرینان جوان اسلواکی  YEAS در سال 2010 به عنوان سازمانی تأسیس شد که کارآفرینان جوان زیر 40 سال را با هم همراهی می کند. دلیل اصلی تأسیس YEAS عدم توجه به تشویق نسل جوان کارآفرینان بود که نماینده آینده خواهند بود. تجارت اسلواکی جوانان معمولاً از کمبود ایده های جدید رنج نمی برند، اما دانش، ارتباطات و سرمایه را از دست می دهند. چشم انداز انها تبدیل شدن به صدای کارآفرینان جوان است که از منافع خود در مؤسسه ای که محیط کسب و کار را در اسلواکی تشکیل می دهد دفاع می کنند و پل هایی را بین کارآفرینان موفق امروز و فردا ایجاد می کنند. ماموریت انجمن کارآفرینان جوان اسلواکی بسیج جوانان و ارائه کارآفرینی به عنوان یک سبک زندگی و در عین حال کمک به اجرای ایده های تجاری بدیع و نوآورانه آنها است.

در بخش زیر شاهد زمینه های کارآفرینی در اسلواکی هستید:

 

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی

مالیات بر درآمد افراد در مورد اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی اگر گردش مالی سال اخیر شرکت بیش از 6000€ (یورو) باشد، 19% خواهد بود. علاوه بر این، برای کمک های اجتماعی و بازنشستگی، کارآفرینان باید 150€ (یورو) در ماه پرداخت کنند و لازم به ذکر است که هزینه کسر اجباری بیمه نیز 69€ (یورو) می باشد. یک کارآفرین در کشور اسلواکی می تواند هر ساله 350€ (یورو) به عنوان پاداش بیمه به ازای هر فرزند دریافت کند. کارآفرین حق بیمه دولتی را دارد، طبق این شرایط، وی موظف است 69€ (یورو) در ماه برای بیمه بپردازد. کلیه فرزندان کارآفرین زیر 18 سال نیز حق بیمه دولتی دارند. در این حالت نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست، و هزینه بیمه 69€ (یورو) خواهد بود. میزان پرداخت بیمه فقط به گردش مالی سال اخیر کارآفرین بستگی دارد و نه به سلامت جسمی کارآفرین یا فرزندان وی.

در مورد سهولت دسترسی به بودجه نیز کارآفرینان باید در نظر داشته باشند که می توانند بدون محدودیت پول را برداشت یا واریز کنند. کارآفرین وظیفه دارد تمام امور کسب و کار خود را به عهده بگیرد و بدون محدودیت کارمند استخدام کند. در صورت کسب اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی، متقاضی می تواند فعالیت نامحدود در اتحادیه اروپا داشته باشد. کارآفرینان برای تمدید مجوز اقامت اسلواکی برای خود و اعضای خانواده خود شرایط بسیار آسانی دارند و فقط باید هزینه اجباری را پرداخت کنند. هموطنان عزیز با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید جدیدترین اطلاعات را درباره هزینه ها و شرایط مهاجرت به بهترین کشورهای خارجی کسب کنید.

سوالات متداول در باب کارآفرینی در اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول شما می باشیم:

  • شرایط کارآفرینی و ثبت شرکت در اسلواکی چیست؟ در حقیقت، اگر شخص در ابتدا بداند که در چه شغلی مشغول به کار خواهد بود، دارای سرمایه اولیه برای اجاره دفتر، حقوق کارمندان، خرید تجهیزات و سایر امور باشد، در این صورت منطقی تر است که اقدام به ثبت شرکت در اسلواکی کند. شایان ذکر است که مالیات تاسیس شرکت کمتر مالیات کارآفرینی با مشاغل مشابه با همان شاخص ها است. علاوه بر این، هنگام درخواست تجدید مجوز اقامت اسلواکی، شرایط یک شرکتی که فعالیت مثبت دارد، بهتر از کارآفرینی است. برای کسب آگاهی از روند توسعه کارآفرینی در این کشور می توان به مواردی توجه کرد. این موارد به غیر از صورت های مالی شامل رشد اقتصادی نیز می شود.
  • موارد مناسب برای تاسیس شرکت در اسلواکی کدام اند؟ افتتاح کافه یا رستوران، سالن زیبایی، فروشگاه، عمده فروشی، خدمات حمل و نقل جاده ای، خدمات مسافرتی، تولید وسایر فعالیت های مشابه
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *