مهاجرت کاری صربستان

بازار کار رشته الکترونیک در صربستان

بازار کار رشته الکترونیک در صربستان

برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در صربستان رعایت شرایط، اثبات توانایی ها و مهارت ها و داشتن مدرک تحصیلی معتبر الزامی می باشد. هموطنان عزیزی که قصد دارید از شرایط کار در بازار کار رشته الکترونیک در صربستان مطلع شوید، می توانید متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا بخش آخر این نوشتار همراهی کنید. در این نوشتار همکاران ما به بررسی شرایط دقیق کار در کشور صربستان به عنوان یک مهندس الکترونیک پرداخته اند. برای کار در این زمینه در صربستان، متقاضیان باید تجربه کاری کافی، رزومه مناسب، تحصیلات عالی و مهارت ها و توانایی های مورد نیاز را داشته باشند. علاوه بر این، به طور کلی افرادی که از یک کشور خارجی به صربستان مهاجرت می کنند، حتما باید مجوز کار و اقامت دریافت کنند تا موفق به کار قانونی در این کشور شوند.

تحصیلات برای بازار کار رشته الکترونیک در صربستان

بر اساس نظرسنجی های انجام شده، اکثر مهندسان الکترونیک که موفق به ورود به بازار کار رشته الکترونیک در صربستان می شوند، معمولا دارای مدرک کارشناسی در زمینه مرتبط می باشند. اما برخی از افراد نیز با مدارک سطح پایینتر موفق به کار در صربستان در زمینه الکترونیک می شوند.

میزان اشتغال مهندسان الکترونیک در بازار کار رشته الکترونیک در صربستان بر اساس تحصیلات و آموزش های کسب کرده به صورت زیر است:

تحصیلات (آموزش)درصد اشتغال (%)
مدرک کاردانی14.8
یک گواهینامه پس از متوسطه17.2
مدرک کارشناسی67.21

یکی از متداول ترین سؤالاتی که همیشه پرسیده می شود این است که یک مهندس الکترونیک برای کار در بازار کار رشته الکترونیک در صربستان نیاز به چه مدرک تحصیلی یا مدرک فنی دارد و یا باید در چه دوره ها و کلاس های آموزشی شرکت کنند تا مهارت ها و توانایی های خود را ارتقا دهند و آموزش های لازم را کسب کنند. علاوه بر این، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان مجرب ما، رشته های اصلی، برتر و محبوب برای افرادی که قصد دارند به عنوان مهندس الکترونیک در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند مشخص شده است.

این رشته ها عبارتند از:

  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی مخابرات
  • مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات

مهندسان الکترونیک برای کار کردن در کشور صربستان باید دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق، مهندسی الکترونیک یا فناوری مهندسی برق باشند.

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در صربستان

برای اینکه مهندس الکترونیک باشید، به مهارت، دانش و تجربه مرتبط با کار نیاز دارید. به عنوان مثال، یک حسابدار باید 4 سال دانشکده را پشت سر بگذارد و چندین سال در زمینه حسابداری کار کند تا واجد شرایط شناخته شود. مشاغل موجود در این گروه (الکترونیک) دشواری معمولاً به چندین سال تجربه کار مرتبط، آموزش در محل کار یا آموزش فنی و حرفه ای نیاز دارند. این مشاغل معمولاً شامل هماهنگی، نظارت، مدیریت یا آموزش دیگران است. مشاغل مشابه شامل مدیران فروش، مدیران پایگاه داده، شیمی دانان و مدیران هنری است.

میزان تجربه کاری اکثر افرادی که وارد بازار کار رشته الکترونیک در صربستان می شوند به صورت زیر است:

تجربه کاری (سال)درصد (%)
1 تا 234.86
2 تا 423.94
4 تا 612.92

همچنین در جدول زیر به میزان افرادی که قصد از کار در صربستان در رشته الکترونیک در دوره های آموزش کار (کار آموزشی) شرکت می کنند اشاره شده است.

مدت زمان دوره آموزشی (ماه)درصد (%)
6 تا 1228.09
126.35
1 تا 317.65

به طور کلی، یکی از مهمترین شرایط کار در صربستان کسب مجوز کار در این کشور می باشد و مجوز برای مهندسان الکترونیک خارجی که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند، لازم است. مهندسان الکترونیک در کشور صربستان معمولا 40 ساعت در هفته کار می کنند. برخی از آنها ممکن است وقت بیشتری را برای به پایان رساندن یک پروژه صرف کنند. این افراد اغلب در آزمایشگاه ها، کارخانه ها، کارگاه ها و خارج از منزل کار می کنند.

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در صربستان

مهارت های لازم کار در صربستان در رشته الکترونیک

اگر قصد دارید به عنوان یک مهندس الکترونیک در صربستان کار کنید، باید بتوانید ایده های جدید را ارزیابی کنید تا ببینید آیا کارایی دارند یا خیر. علاوه بر این، شما باید بتوانید برنامه های فنی را با استفاده از نرم افزارهای مهندسی و طراحی به کمک رایانه تهیه کنید و هزینه های کار و تولید را برای یک پروژه تخمین بزنید. همچنین تخمین هزینه های کار و تولید یک پروژه نیز یکی از مهارت های لازم برای کار یک مهندس الکترونیک در کشور صربستان می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، شما عزیزان اگر قصد دارید مشغول به کار در صربستان در رشته الکترونیک شوید و با کسب اقامت این کشور مشغول به زندگی در صربستان شوید، حتما باید مهارت های دیگری نیز داشته باشید.

این مهارت ها عبارتند از:

  • مقادیر زمانی را برای یک پروژه تخمین بزنید.
  • کار تکنسین ها و صنعتگران را هماهنگ کنید.
  • نمونه های اولیه را آزمایش کرده و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پروژه ها مقررات ایمنی را رعایت می کنند.
  • برنامه های بازرسی و نگهداری را برنامه ریزی و نظارت کنید.

به یاد داشته باشید که افرادی که قصد دارند در صربستان کار کنند حتما باید با ارائه مدارک مورد نیاز توانایی پرداخت هزینه زندگی در صربستان را اثبات کنند.

دریافت ویزا برای کار در صربستان در رشته الکترونیک

یک مهاجر خارجی برای مهاجرت کاری به صربستان و کار در رشته الکترونیک در این کشور ممکن است نیاز به کسب ویزای صربستان داشته باشد. یکی از راه های اخذ ویزای صربستان، دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای شرکت معتبر در این کشور می باشد. مهندسان الکترونیک خارجی می توانند با کسب دعوت نامه از طرف کارفرمای یک شرکت صربی، اقدام به دریافت ویزای کاری این کشور کنند و سپس وارد خاک این کشور شوند. همانطور که گفته شد، بعد از ورود به خاک کشور صربستان، مهاجران خارجی حتما باید اقدام به دریافت مجوز کار و مجوز اقامت صربستان کنند.

مهمترین مدارک برای اخذ ویزای کاری صربستان عباتند از:

  • پاسپورت و مدارک مسافرتی
  • 4 قطعه عکس (با فرمت پاسپورت)
  • دعوت نامه کاری معتبر
  • پرونده سوابق کاری و تحصیلی
  • مدارک پزشکی و بیمه نامه
  • اثبات توان مالی کافی
  • اثبات داشتن محل اقامت مناسب در صربستان

شما عزیزان اگر قصد دارید درباره شرایط کار در صربستان و قوانین و هزینه های دریافت ویزای این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *