مهاجرت تحصیلی لهستان

شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان

شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان

هدف از نگارش این مقاله بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان می باشد که هر ساله ذهن دانشجویان خارجی زیادی را به سمت خود سوق می دهد. بخش عمده ای از بورسیه های تحصیل در لهستان توسط نهادها و یا سازمان های دولتی تامین می شود. برخی از این بورسیه ها در جهت حمایت از شهروندان کشورهای در حال توسعه ارائه می گردد. لهستان یکی از کشورهای مطرح از نظر اقتصادی در اروپا است و سطح آموزش نیز در آن در جایگاه مناسبی قرار دارد.

هر سال دانشجویان مختلف با استفاده از برنامه های تشویقی مانند بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل و زندگی به لهستان جذب می شوند. از اینرو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید از شما دعوت می کنند به این مقاله توجه کنید.

اینفوگرافیک بورسیه تحصیلی لهستان

تحصیل در لهستان

لهستان یکی از کشورهای قاره اروپا واقع در مرکز این قاره است و به دلیل موقعیت جغرافیای و دسترسی راحت به بسیاری از کشورها از جمله آلمان، مجارستان، جمهوری چک و غیره یکی از کشورهای محبوب جهت تحصیل است. محبوبیت تحصیل در لهستان به دلیل وجود دانشگاه های قدیمی در این کشور و کیفیت مناسب تحصیل است. علاوه بر این هزینه تحصیل و زندگی در لهستان بسیار مقرون به صرفه است. این باعث جذب دانشجویان مختلف به خصوص از کشورهای نسبتا فقیر و یا در حال توسعه می شود. تحصیل در لهستان امکان دریافت ویزای تحصیلی این کشور را می دهد که دانشجویان می توانند با آن به 26 کشور منطقه شنگن بدون ویزا سفر کنند. زبان آموزش در دانشگاه های لهستان به 2 صورت انگلیسی و لهستانی است و تحصیل به زبان انگلیسی بسیار پر تقاضا و رقابتی است.

پیش از آنکه شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور را مورد بررسی قرار دهید، ابتدا ویژگی های مهم تحصیل در لهستان را در تصویر زیر بررسی بفرمائید:

ویژگی های مهم تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان

دانشجویانی که مایل به تحصیل در لهستان هستند می توانند در تعدادی از بورسیه های مورد حمایت دولت لهستان و دانشگاه های لهستان اقدام کنند. دانشگاه های لهستان تعدادی برنامه رقابتی دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بورسیه های تحصیلی لهستانی که ارائه می شوند متنوع هستند و می توانند شهریه را بطور کامل یا جزئی پوشش دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی در لهستان فقط از دانشجویان در پرداخت هزینه های زندگی و شهریه خود پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی بورسیه های تحصیلی لهستان به صورت جزئی یا ثابت تامین می شوند. بیشتر بورسیه های تحصیلی در لهستان در مقطع عالی هستند.

این بورسیه های تحصیلی در لهستان برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس هستند. دانشجویان با برقراری هر کدام از شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان می توانند از آنها استفاده کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اعزام دانشجو به لهستان می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در لهستان

دانشجویان بین المللی که تصمیم به تحصیل در لهستان دارند ممکن است از لیست بورسیه های تحصیلی برای حمایت مالی اقدام کنند. اکثر آنها توسط آژانس ملی تبادل علمی لهستان  NAWA تحویل داده می شوند. علاوه بر این، در شرایط خاص، امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه ورشو نیز وجود دارد. امسال، برنامه های بورس تحصیلی موجود که ابتکار مشترک وزارت امور خارجه و آژانس ملی تبادل علمی ناوا در قالب کمک های توسعه لهستان است، یعنی برنامه بورس تحصیلی Banach و برنامه بورسیه تحصیلی Lukasiewicz، در یک بورس تحصیلی ادغام شدند. هدف این برنامه ارتقای پیشرفت اقتصادی-اجتماعی کشورهای در حال توسعه از طریق بالا بردن سطح دانش و تحصیلات شهروندان آنها در قالب بورسیه تحصیلی برای تحصیل درجه دوم به زبان لهستانی یا انگلیسی در دانشگاه های لهستان تحت نظارت وزیر آموزش و پرورش است.

این برنامه ابتکار مشترک وزارت امور خارجه و آژانس ملی تبادل علمی لهستان در قالب کمک های توسعه لهستان است. تعدادی بورسیه تحصیلی در محدوده تعریف شده در توافق نامه های دوجانبه وجود دارد. آنها یا توسط دولت لهستانی یا شریک خارجی، اغلب با هدف افزایش مبادلات در یک رشته تحصیلی خاص، تأمین مالی می شوند. میزان بورسیه تحصیلی بستگی به نوع تحصیل انجام شده دارد. علاوه بر این، بورسیه های دانشگاهی برای برتری علمی در دسترس هستند. دانشجویان لهستانی و دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در لهستان هستند و می خواهند از هزینه های تحصیل خودداری کنند می توانند برای بورسیه های مختلف درخواست دهند که یا آنها را از پرداخت شهریه معاف می کند یا به عنوان یک حمایت مالی برای پوشش هزینه های زندگی آنها عمل می کند.

شرایط بورسیه تحصیلی Ignacy Łukasiewicz در لهستان

برنامه بورسیه تحصیلی Ignacy Łukasiewicz یک برنامه مشترک وزارت امور خارجه و آژانس ملی لهستان برای تبادل دانشگاهی در غالب برنامه NAWA است که در چارچوب کمک های توسعه در لهستان می باشد. مشارکت در این برنامه امکان انجام تحصیل در کارشناسی ارشد بدون شهری در لهستان و دریافت کمک هزینه ماهیانه، در زمینه های تحصیلی مهندسی و علوم فنی، علوم کشاورزی، علوم و علوم طبیعی است. این بورسیه تحصیلی برای مدت دوره مقدماتی و برای دوره اصلی تحصیل با معافیت از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی اعطاء می شود.

شهروندان کشورهای آنگولا، اتیوپی، فیلیپین، هند، اندونزی، کنیا، کلمبیا، لبنان، مکزیک، میانمار، نیجریه، فلسطین، پرو، آفریقای جنوبی، سنگال، تانزانیا، اوگاندا، ویتنام یا کشورهای دیگر تحت پوشش کمک های توسعه رسمی (ODA)، به همراه کشورهای در حال توسعه اروپا و آسیای میانه می توانند از این بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

از جمله شرایط استفاده از این بورسیه شامل:

  • دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی در زمینه های مهندسی و علوم فنی، علوم کشاورزی، علوم و علوم زندگی در زمان ارسال برنامه باشید یا مدرک کارشناسی را دریافت کرده باشید.
  • جزء یکی از کشورهای ذکر شده باشید.
  • دارای مدرک حداقل B2 انگلیسی باشید.
  • قبلا در هیچ نوع بورسیه تحصیلی در لهستان نبوده باشید.

شرایط بورسیه تحصیلی Kirkland در لهستان

برنامه بورسیه تحصیلی L. Kirkland به مدت 20 سال از شهروندان جوان، جاه طلب و فعال اروپای شرقی، قفقاز جنوبی و آسیای میانه حمایت می کند. بیش از 800 فارغ التحصیل این برنامه شامل اعضای دولت ها، نمایندگان مجلس، مدیران شرکت های بزرگ چند ملیتی، مدیران ارگان های دولتی محلی و فعالان معروف اجتماعی هستند. این برنامه که توسط بنیاد آزادی لهستان-آمریکایی تأمین مالی و با حمایت مالی آژانس ملی لهستان برای تبادل دانشگاهی (NAWA) انجام می شود به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

این برنامه دو ترم تحصیلی را در یکی از 5 مرکز دانشگاهی لهستان (ورشو، کراکوف، وروسلاو، پوزنان و لوبلین) و حداقل 2 هفته دوره کارآموزی حرفه ای در سازمان های دولتی، خصوصی و غیر دولتی را ارائه می دهد. از داوطلبانی که پس از پایان بورس تحصیلی تصمیم به بازگشت به کشور خود گرفته اند، برای اجرای پروژه آماده سازی شده تحت بورس تحصیلی و دانش آنها در لهستان، دعوت می شوند تا کار کنند.

این بورسیه ها از جمله در زمینه های زیر ارائه می شوند:

  • اقتصاد و مدیریت
  • مدیریت و رهبری
  • مدیریت دولتی (دولت مرکزی و محلی)
  • قانون
  • علوم اجتماعی (روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی)
  • علوم سیاسی و روابط بین الملل
  • حفاظت از محیط زیست
  • مسائل امنیتی
  • مدیریت بحران
  • سیاست توسعه و کمک های بشردوستانه

شرایط بورسیه تحصیلی Kirkland در لهستان

برنامه كرکلند ممکن است به زبان لهستانی یا انگلیسی انجام شود. تحصیل در زبان انگلیسی برای نامزدهای بلاروس و اوکراین امکان پذیر نیست. آگاهی از زبان لهستانی استفاده کامل از پیشنهاد آموزشی در دانشگاه های لهستان و کارآموزی حرفه ای را تسهیل می کند. بنابراین، داوطلبان بلاروس و اوکراین و سایر داوطلبان که قصد تحصیل به زبان لهستانی را دارند، باید در ابتدای بورسیه تحصیلی لهستانی را در سطح B2 بدانند که به آنها این امکان را می دهد تا از کلاس های دانشگاهی استفاده کنند و پایان نامه خود را بنویسند. در طی مصاحبه، نامزدها باید حداقل زبان لهستانی را در سطح B1 بدانند. داوطلبانی که از لحاظ محتوا صلاحیت پذیرش دارند، اما به اندازه کافی لهستانی را نمی دانند، این فرصت را دارند که به یادگیری زبان ادامه دهند و امتحان زبان را که در اواسط ماه ژوئن (June) برگزار می شود شرکت کنند.

از جمله شرایط اصلی این بورسیه تحصیلی:

  • تابعیت و یا اقامت دائم کشورهای تحت پوشش را داشته باشند. (دارندگان کارت اقامت لهستان و افرادی که هنگام درخواست بورسیه تحصیلی در لهستان زندگی می کنند یا کار می کنند واجد شرایط نیستند.)
  • متقاضیان دارای مدرک کارشناسی باشند.
  • متقاضیان این بورسیه حداکثر 40 سال سن داشته باشند.
  • متقاضیان دارای 2 سال تجربه حرفه ای باشند.
  • حداقل 2 سال از شرکت در بورسیه تحصیلی قبلی در خارج از کشور گذشته باشد یا قبلا بورسیه نشده باشند.

چنانچه تمایل دارید که پس از اتمام دوره های تحصیلی در این کشور، اقامت لهستان را به دست آورید می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط بورسیه تحصیلی Kirkland در لهستان

شرایط بورسیه تحصیلی فیزیک در دانشگاه ورشو

دانشکده فیزیک دانشگاه ورشو بورسیه های دکتری را در رشته فیزیک ارائه می دهد. هدف از این بورسیه، تحقیق در مورد نانوساختارها، با استفاده از مواد غلیظ و تصویربرداری فشاری است. متقاضیان باید دانش تصویربرداری و برنامه نویسی داشته باشند. آنها همچنین باید در زمینه اپتیک، مدل سازی الکترومغناطیسی مهندسی نانوساختار و یا زمینه های مشابه دارای یک تجربه کار قبلی و تحقیقاتی باشند. دانشکده فیزیک دارای چندین بخش و برنامه و بودجه برای دکتری است. با توجه به هر برنامه شرایط آن متفاوت است یعنی بعضی از بخش ها بودجه بالاتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. برای اطلاع دقیق از آنها می توانید به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. هر سال تعداد بسیار کمی از این بورسیه ها در هر بخش باز می شود، بنابراین تنها افراد برجسته متقاضی پذیرش هستند.

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه ماری کوری در لهستان

اگر مشتاق تحصیل در کشور لهستان هستید و به دنبال پشتیبانی کامل مالی هستید، باید به دانشگاه ماریا کوری-اسکودووسکا معروف به UMCS که بورسیه های تحصیلی در لیسانس و کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می دهد، توجه کنید. این دانشگاه واقع در لوبلین لهستان، بورسیه های کاملی را در برنامه هایی مانند روابط بین الملل، مدیریت گردشگری، هنرهای گرافیکی  و تجزیه و تحلیل تجارت و غیره ارائه می دهد. دانشجویان از تمام ملیت ها می توانند درخواست دهند. البته افرادی که زبان اول آنها انگلیسی نیست مجبورند مهارت زبان خود را ثابت کنند. این بورسیه به دانشجویانی اعطاء می شود که دارای معدل بالاتر از حد متوسط ​​باشند. این برنامه همچنین به دانشجویان در توسعه مهارت های اجتماعی و حرفه ای خود از طریق برنامه های توسعه شغلی کمک می کند.

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه گدانسک لهستان

دانشگاه گدانسک لهستان در مقطع دکتری بورسیه هایی را ارائه می دهد. هدف از این بورسیه ها، جذب استعدادهای عالی از خارج از لهستان است. دانشگاه صنعتی گدانسک یکی از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان است و بورسیه دکترای خود را ارائه می دهد. بورسیه های تحصیلی به مبلغ 200PLN (زلوتی) در هر ماه است. دوره بورسیه تحصیلی 4 ساله است که در طی آن دانشجویان تحصیلات دکتری خود را در برنامه مورد علاقه خود دنبال می کنند. این بورسیه براساس نتایج علمی گذشته دانشجویان، پتانسیل تحقیق و انتشار در سطح جهانی اعطاء می شود. این دانشکده بسیار رقابتی است، بنابراین از دانشجویان انتظار می رود برنامه های خود را به روشی ترسیم کنند که به بهترین شکل دستاوردهای دانشگاهی خود را بیان کند.

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه گدانسک لهستان

شرایط بورسیه تحصیلی Ulam لهستان

آژانس ملی لهستان برای تبادل دانشگاهی (NAWA) بورسیه بین المللی Ulam را معرفی کرده است که بودجه تحقیقات در زمینه علم و فناوری را تامین می کند. این بورسیه کمک هزینه را به مبلغ 10000PLN (زلوتی) به ذینغعان اعطاء می کند و همچنین کمک هزینه هایی دیگر را پوشش می دهد. محققانی که خواستار مدرک دکتری هستند می توانند این بورسیه تحصیلی را درخواست دهند. لازم به ذکر است مدرک کارشناسی ارشد متقاضی در این حالت بایستی توسط کشوری غیر از لهستان کسب شده باشد.

این بورسیه تحصیلی با هدف جذب استعداد از سراسر جهان انجام می شود تا محقق بتواند در پیشرفت علمی لهستان سهیم باشد. دانشمندان با وابسته به موسسات میزبان مهم در لهستان، می توانند در این زمینه اشتغال بیابند. جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در لهستان نیز می توانید به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ارائه شده را مطالعه کنید. در صورت تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانید از تجربه این موسسه نهایت بهره را ببرید.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورس تحصیلی لهستان می باشیم:

  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در لهستان چیست؟ دانشگاه های لهستان تعدادی برنامه رقابتی دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بورسیه های تحصیلی لهستانی که ارائه می شوند متنوع هستند و می توانند شهریه را بطور کامل یا جزئی پوشش دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی در لهستان فقط از دانشجویان در پرداخت هزینه های زندگی و شهریه خود پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی بورسیه های تحصیلی لهستان به صورت جزئی یا ثابت تامین می شوند. بیشتر بورسیه های تحصیلی در لهستان در مقطع عالی هستند. این بورسیه های تحصیلی در لهستان برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس هستند.
  • شرایط بورسیه تحصیلی فیزیک در دانشگاه ورشو چیست؟ هدف از این بورسیه، تحقیق در مورد نانوساختارها، با استفاده از مواد غلیظ و تصویربرداری فشاری است. متقاضیان باید دانش تصویربرداری و برنامه نویسی داشته باشند. آنها همچنین باید در زمینه اپتیک، مدل سازی الکترومغناطیسی مهندسی نانوساختار و یا زمینه های مشابه دارای یک تجربه کار قبلی و تحقیقاتی باشند.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط بورسیه تحصیلی در لهستان

  1. الیکا گفت:

    سلام این مقاله رو سریع خوندم ولی میشه بالاخره از یه طریقی بورسیه لهستان رو گرفت. حالا که از شرایط و الزاماتش خبردارم میتونم خودمو از قبل براش آماده کنم اگر شد که عالیه. لهستان وام دانشجویی ارائه نمیده؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی شرایط تحصیل در لهستان می توانید به لینک مذکور در محتوا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *