مهاجرت کاری آلمان

اقامت آلمان از طریق کار

اقامت آلمان از طریق کار

در میان راه های مهاجرتی اکثر افراد به دنبال اخذ اقامت آلمان از طریق کار می باشند که در همان ابتدا بتوانند با داشتن درآمد، اقامت یابند. اخذ ویزای کار یکی از روش های مهاجرت به آلمان می باشد که می تواند منجر به دریافت ویزای کار یا کارت آبی آلمان گردد.

  • شرایط مهاجرت به آلمان برای اتباع یایرانی با ویزای کار به چه صورت است؟
  • چه مشاغلی رد آلمان در حال حاضر مورد نیاز این کشور می باشند؟

در قدم اول برای اخذ ویزای کار البته نه ویزای جستجوی کار متقاضیان نیازمند داشتن یک موقعیت کاری از این کشور هستند. شما جهت اخذ اقامت آلمان از طریق کار می توانید بر اساس شرایط سال 2023 به طرق متفاوتی از ایران اقدام نمائید که در صورتی که در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار داشته باشید. سن و تحصیلات و زبان خوبی دارا باشید اقدام نمائید. در رابطه با اخذ ویزاهای کاری با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید.

شرایط و موقعیت کار در آلمان

در سال های اخیر کشور آلمان به جهت رشد منفی جمعیت کشورش اقدام به جذب مهاجر نمود. از این رو منظور در بسیاری از حرفه ها تصمیم به جذب نیروی متخصص کاری نمود. این کشور در سال 2012 میلادی به طور رسمی گرفتن کارت آبی را اعلام کرد. برای دستیابی به این کارت شما می توانید در بهترین اتفاق دارای یک پیشنهاد کاری باشید. البته به جهت عدم حضور شما در این کشور این مسیر کمی دشوار طی می شود. شما می توانید در صورت واجد شرایط شدن برای ویزای جست و جوی کار آلمان اقدام نمائید. نیروهای متخصص این امکان را دارند که با اخذ این ویزا در مدت زمان کوتاه به آلمان سفر کنند. در صورتی که شما بتوانید پیشنهاد کاری را از اینجا بدست آورید جهت دریافت کارت آبی باید شرایط زیر را دارا بود.

اقامت آلمان از طریق کار با Blue Card

در باب بلوکارت آلمان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مدت اعتبار بستگی به مدت قرارداد دارد.
  • امکان دریافت اقامت دائم
  • امکان تمدید قرارداد کاری
  • امکان تمدید کارت آبی یا یلو کارت
  • مجوز ورود برای افراد متخصص و ماهر
  • امکان کار در تمامی اتحادیه اروپا به غیر از کشور انگلیس، ایرلند و دانمارک
  • امکان زندگی و کار در کشور آلمان
  • مزایا و تسهیلات به دارندگان این کارت
  • اخذ اقامت دائم آلمان پس از 3 سال و مدرک زبان آلمانی B1
  • مدرک معتبر تحصیلی
  • درآمد ناخالص برای دارندگان این کارت 44800€ (یورو) بوده که البته میزان آن بنا به تخصص متفاوت است.
  • کمبود نیرو کار در آلمان به این دلیل باعث شده که خیلی از افراد متخصص برای دریافت این کارت اقدام کنند.
  • افرادی که در رشته های پزشکی، مهندسان، علوم طبیعی، ریاضی، انفورماتیک و علوم رایانه تحصیل کردند شانس بیشتری برای دریافت این کارت دارند.
  • دانشجویانی که در این کشور فارغ التحصیل شدند امکان دریافت این کارت با درآمد بالا و مشخص شده را دارند.
  • مدرک زبان آلمانی با سطح B1 با زمان معیین شده برای مجوز درخواست اقامت دائم
  • بدون داشتن پیشنهاد کاری امکان دریافت این کارت ندارید.

از این ‌رو هزینه های اصلی زندگی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

اخذ اقامت آلمان از طریق کار

در سال 2015 میلادی کشور آلمان بابت تشویق و پاداش افراد متخصص و حرفه ای، امتیاز اقامت دائم از کشور آلمان را برای برخی از افراد که مهارت و تجربه بالایی دارند را بیشتر کرده است. کسانی که در رشته های مهندسی، پزشکی، علوم رایانه و غیره فارغ التحصیل شدند. شانس بیشتری برای در پیدا کردن کار دارند. شهروندان برخی از کشور ها این امکان را دارند که بدون نیاز به ویزا وارد این کشور شوند که البته اتباع اروپایی یا مقیم اروپا می توانند در عین حال درخواست مجوز اقامت و کار نمایند. این افراد مجوز کار در کشور آلمان را بدست نخواهند آورد تا هنگامی که اقامت و کار این افراد مورد تایید نباشد. تبعه کشورهایی چون آمریکا، استرالیا، اسرائیل، ژاپن و نیوزیلند احتیاج به اقامت و مجوز کار دارند. در مورد ویزای آلمان نیز به این نوشتار مراجعه نمائید.

مراحل اقامت آلمان از طریق کار

اولین راه این است که شما یک درخواست کتبی به سفارت آلمان بابت داشتن موقعیت کاری ارائه بدهید. این درخواست از سوی کارفرما با رعایت قوانین اداره کار و مهاجرت به شما ارائه گردد. بعد از تحقیق و تفحص در نامه پیشنهاد کاری درخواست شما به اداره مهاجرت ارسال می شود. البته این موقعیت ابتدا بابت ارزیابی و تصدیق جهت استعلام به اداره مربوطه ارسال می گردد. برای ورود به آلمان باید سفارت این کشور درخواست شما را تایید نماید.

در باب تعمق و تحقیق در مورد اجازه کار کشور آلمان:

  • متقاضی بایستی توسط شرکت آلمانی که می تواند نیروی کار خارجی جذب نماید به کار گرفته شود.
  • اکثر این اشخاص استخدام شده باید مدارک دانشگاهی کارشناسی را حداقل داشته باشند.

مراحل اقامت آلمان از طریق کار

درخواست ویزای استخدامی شخصی آلمان

شخصی که به فکر این نوع ویزا می باشد باید مبلغی به اندازه 1 میلیون € (یورو) سرمایه داشته باشد. شما به عنوان کارآفرین می توانید برای خود کار کرده و اقامت این کشور را بدست آورید. البته طی نمودن این مسیر نیاز به دانش کامل شما از نوع بیزینس و توجیه اقتصادی این برنامه دارد. پس از 3 سال انجام تعهدات و پرداخت مالیات به صورت منظم امکان دریافت اقامت دائم را دارید، همچنین شما می توانید برای خانواده (همسر و فرزندان) اقامت آلمان را دریافت کنید.

اقامت پس از تحصیل در آلمان

امکان دستیابی به ویزای کار آلمان پس از اتمام تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی وجود دارد. آنها می توانند بعد از فارغ التحصیلی به مدت 18 ماه اقامت را تمدید کرده تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند. با دستیابی به یک موقعیت کاری مرتبط با تحصیل می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نمایند. به جهت تحصیل رایگان و دانشگاه های معتبر خیلی از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در این کشور می باشند. دانشجویان خارجی این امکان را دارند در هنگام تحصیل به صورت نیمه وقت نیز کار کنند. همچنین جهت تحصیل در این کشور می توانید مقاله ویزای تحصیلی آلمان را مطالعه بفرمائید.

کسب ویزای کار در آلمان

ویزای کار آلمان نوعی مجوز است که به شما اجازه می دهد برای اشتغال وارد خاک آلمان شوید. اگر مایل به کار در آلمان هستید، به ویزای بلند مدت (ملی) آلمان نوع D نیاز دارید که به شما اجازه می دهد بیش از 3 ماه در این کشور بمانید. به صورت کلی 2 نوع ویزای کار در آلمان وجود دارد:

2 نوع ویزای کاری در آلمانتغییراتی در قوانین آلمان وجود دارد. این قانون با هدف جذب نیروی کار از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجرایی شده است. دولت به این عقیده رسیده است که برای توسعه اقتصاد به افراد بیشتری نیاز است. ویژگی اصلی قانون جدید لغو بررسی واقعیت بیکاری در یک حرفه خاص است. پیش از این، ویزای کار آلمان فقط برای افراد دارای تحصیلات عالی در دسترس بود. در حال حاضر داشتن دیپلم فنی یا دانشکده کافی است.

  • تنها شرط لازم دانش زبان آلمانی است.

در مجموع چندین نوع ویزای کار آلمان وجود دارد:

  • کارت آبی اتحادیه اروپا به شما اجازه می دهد در تمام کشورهای اروپایی کار کنید.
  • اقامت دائم برای پرسنل ارزشمند: این شرط برای دانشمندانی که به خاطر کارشان شناخته شده اند، محققان، اساتید، صدق می کند.
  • مجوز برای متخصصان بسیار ماهر: اخذ چنین ویزای کاری آلمان در صورت داشتن مهارت های مناسب و حقوق سالانه €86400 (یورو) امکان پذیر است.
  • ویزای استخدام: برای درخواست ویزا، باید یک قرارداد کاری در دست داشته باشید.
  • ویزای جستجوی کار: در صورت تایید، فرد می تواند به مدت 6 ماه در کشور بماند و به دنبال کار باشد.

بررسی اقامت آلمان از طریق کار

خانواده شخص متقاضی این امکان را دارد در آلمان نیز در صورت داشتن موقعیت کاری مجوز کار دریافت کنند. در حال حاضر، همسر این افراد حقوق یکسانی را هنگامی که در کشور آلمان هستند دارا خواهند بود. لازم به ذکر است که بچه ها نیز برای وابستگی به والدین خود در آلمان حقوقی دارند. اگر سن این افراد زیر 16 سال باشد. یکی از پدر یا مادر این افراد اقامت دائم این کشور را داشته باشند می توانند اقامت دائم دریافت کند. در مورد شرایط ویزای همراه آلمان نیز می توانید در نوشتار فوق اطلاعات جامع تری بدست آورید. کارشناسان ارشد و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان این کمک می کنند. از ابتدا تا انتها های پروسه در کنار شما هستند. کارشناسان ما با توجه به شرایط شما بهترین راه های مهاجرتی را به شما پیشنهاد می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *