ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

استارت آپ آفریقای جنوبی

استارت آپ آفریقای جنوبی

راه اندازی استارت آپ آفریقای جنوبی با توجه به فرصت های مختلف در این کشور مورد توجه کارآفرینان قرار گرفته است. آفریقای جنوبی یکی از کشورهای سرآمد در زمینه فناوری و ارتباطات است. به طوری که باعث صادرات خدمات خود در این بخش شده است. علاوه بر این بخش ها نیز در سایر موارد مانند وبسایت، مشاغل آنلاین، استفاده از تکنولوژی و اینترنت در بسیاری صنایع دیگر جای رشد و سود دهی دارد. این در حالی است که دولت این کشور نیز از حضور کارآفرینان و ایجاد استارت آپ های مختلف حمایت می کند. لذا دولت این کشور در تلاش برای کاهش موانع برای راه اندازی تجارت و حضور کارآفرینان خارجی است. چنانچه به فکر راه اندازی استارت آپ و تجارت هستید می توانید نکات مثبت و منفی کشورهای مختلف را از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید.

مزایای استارت آپ آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی دومین اقتصاد بزرگ آفریقا است و توسط بانک جهانی در رده اقتصادی با درآمد متوسط ​​قرار گرفته است. طبقه متوسط ​​در حال رشد و قابل توجه آفریقا، ایجاد فضای سیاسی، تعداد زیادی از مهاجران و بسیاری از منابع طبیعی در مجموع آفریقای جنوبی را به یکی از بهترین کشورهای آفریقا برای راه اندازی مشاغل تبدیل کرده است. اگرچه تعداد قابل توجهی از جمعیت آفریقای جنوبی بیکار هستند، اما در آفریقای جنوبی فرصت های تجاری متعددی وجود دارد که می تواند با بودجه کم و حتی بدون هیچ هزینه ای شروع به کار کند. به دلایل قانع کننده ای، از سراسر دنیا، کارآفرینان و شرکت های نوپا به سمت کشور آفریقای جنوبی کشیده شده اند که از جمله آنها:

  • سبک زندگی ایده آل
  • جوامع متنوع
  • دسترسی به سرمایه اولیه
  • موسسات عالی
  • استعداد کلاس جهانی
  • فرهنگ نوآوری

علاوه بر این، سرمایه گذاران نیز به لطف طیف گسترده ای از شرکت های نوپا با کیفیت، مشوق های مالیاتی جذاب و دسترسی به آفریقا، به این کشور و به خصوص به پایتخت آن جلب می شوند. در نمودار زیر رتبه آفریقای جنوبی در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه آفریقای جنوبی درعوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

استارت آپ آفریقای جنوبی در کیپ تاون

در حال حاضر، کیپ تاون پایگاه تقریباً 60% استارت آپ های آفریقای جنوبی (سیلیکون کیپ) است. واقعاً تعجب آور نیست وقتی شما در نظر بگیرید که این شهر قطب دیجیتک و مرکز استارت آپ آفریقا است. با داشتن یک مکان پیشرو در زمینه راه اندازی شرکت های نوپا و معاملات سرمایه گذاری خطرناک، خانه ای فوق العاده و سازنده را برای چندین همکاری موفق آفریقایی ارائه می دهد. از همه بهتر، این شهر همچنان یک رهبر فناوری در بخش های نرم افزار موبایل، مدیریت درآمد و فرآیند پرداخت است. از نظر زیرساختی این شهر یکی از بزرگترین شبکه های فیبر دسترسی آزاد در آفریقا را دارد.

علاوه بر این، کیپ تاون دارای 25 فضای همکاری مشترک (و در حال رشد) و بیش از 20 شتاب دهنده داخلی و بین المللی است که سالانه بین 10 تا 15 شرکت تازه کار را در کیپ تاون پشتیبانی می کنند. این منابع شامل:

  • انبار پهنای باند Khayelitsha
  • انبار پهنای باند Woodstock
  • Rise Cape Town
  • Workshop 17
  • Work & Co
  • VeloCiTi
  • برنامه توسعه کارآفرینی
  • Grindstone
  • Startupbootcamp
  • Injini
  • Seedstars

علاوه بر این، ابتکار عمل نوآوری و فناوری کیپ (CiTi) به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فناوری در قاره شناخته می شود. این بیش از 2000 مشاغل خرد و بیش از 3000 کارآفرین را پشتیبانی کرده است. این یک برنامه 3 ماهه برای زنان کارآفرین، طرح 6 ماهه FutureMarkers برای مشاغل ایده پرداز و طیف وسیعی از برنامه های پشتیبانی تجاری توسعه 2 روزه تا 3 ساله ارائه می دهد. بازار کار رشته کامپیوتر در آفریقای جنوبی را در این مقاله بررسی کنید.

استارت آپ فناوری در آفریقای جنوبی

پیشرفت مداوم زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزارهای نوآورانه در آفریقای جنوبی باعث شده است که صنعت تجارت الکترونیکی در اینجا با سرعت بالایی رشد کند. در حال حاضر شرکت های مستقر در شهر کیپ تاون 10 وب سایت پر بازدید تجارت الکترونیک در کشور را به خود اختصاص داده اند. در حقیقت، به صورت کلی آفریقای جنوبی در این جایگاه بسیار موفق عمل کرده است، به طوری که اکنون به عنوان مرکز فناوری و تجارت الکترونیکی در آفریقا شناخته می شود. از 742 شرکت نوظهور فناوری یا مجهز به فناوری که مورد بررسی قرار گرفتند، 56٪ از آنها در کیپ غربی قرار دارند (اکثر آنها در کیپ تاون مستقر هستند). در صنعتی که کاملاً به عوامل جانبی عرضه مانند دسترسی به مهارت های ICT و شیوع کارآفرینی متکی است، آفریقای جنوبی توانسته فضای رقابتی را رقم بزند.

در حقیقت، علیرغم دسترسی فیزیکی به بازار بسیار کوچکتر از برخی دیگر از متروهای کشور (به عنوان مثال گاوتنگ)، به لطف زیرساخت های حمایتی بهترین شهرهای آفریقای جنوبی، تجارت در حال رونق است. این کشور شاهد استارتاپ های دیجیتال و بازی های مختلفی بوده است که مورد اقبال بین المللی قرار گرفته اند. داستان های محلی موفقیت شامل انیمیشن ها و بازی های Triggerfish و Sea Monster است. در تجارت الکترونیکی، شرکت هایی مانند Yuppiechef ، Takealot.com و غول های مد آنلاینZando.co.za ، Superbalist.com و Spree موفق شده اند. خدمات تحویل غذا OrderIn و خدمات تمیزکاری SweepSouth تنها 2 شرکت تازه تاسیس هستند که در گروه خدمات دیجیتال غالب هستند. این لیست در مورد بخش هایی از این دست واقعاً بی پایان است، که هر کدام دارای نوآوری های خاص هستند.

فرصت ایجاد مشاغل در آفریقای جنوبی در بخش فناوری

همانطور که گفته شد این کشور در بخش فناوری بسیار پیشرفته است و فرصت های زیادی برای ایجاد تجارت و استارت آپ وجود دارد. در جدول زیر برخی از این فرصت های ذکر شده اند:

بخششرح
وب سایت یا پورتال اطلاعاتتقریباً همه به دنبال اطلاعات مربوطه به صورت آنلاین هستند و بنابراین فرصت هایی را برای صاحبان وب ایجاد می کنند تا وب سایت مربوطه را بسازند. هرچه پورتال شلوغ و پر طرفدارتری ایجاد کنید، درآمد بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.
فروش آنلاینآفریقای جنوبی، درست مثل مردم دیگر کشورهای در حال توسعه با خرید آنلاین اکنون راحت هستند، بنابراین شما می توانید به صورت آنلاین فروش کنید. با این وجود ایجاد اعتماد با فروش کیفیت خوب بسیار مهم است
طراحی و توسعه وببا آنلاین شدن تقریباً هر تجارت کوچک و بزرگ، آفریقای جنوبی فرصتی را برای طراحان و توسعه دهندگان ایجاد می کند تا بتوانند مشاغل خود را راه اندازی کنند. شما به عنوان یک شرکت طراحی و توسعه می توانید در بازار آفریقای جنوبی کار کنید و همچنین می توانید پروژه های برون سپاری شده را انجام دهید.
فروشگاه فناوری یا ابزار فناوریآفریقای جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای محصولات فناوری آفریقا، افتتاح مشاغل فروش محصولات فناوری را برای شما فراهم می کند. تقریباً همه مشاغل اکنون به رایانه های شخصی و لوازم جانبی آنها احتیاج دارند و تقریباً هر فرد به دنبال خرید تلفن های هوشمند و تبلت است.

مراحل راه اندازی استارت آپ آفریقای جنوبی

مراحل راه اندازی استارت آپ آفریقای جنوبی

مسلم است، محدودیت هایی برای ایجاد کسب و کار در هر کشوری وجود دارد. قبل از اینکه بتوانید تجارت خود را ثبت کنید، باید بدانید که آن را به چه صورت ثبت می کنید. در اینجا 3 ​​دسته اصلی برای انتخاب وجود دارد:

  • انحصاری: شغلی متعلق به یک شخص و اداره آن.
  • مشارکت: 2 یا چند نفر که حق تصمیم گیری در تجارت و سود خالص را دارند.
  • شرکت خصوصی محدود: یک شخص حقوقی است که توسط مدیران اداره می شود و متعلق به سهامداران است.

در اینجا 6 مرحله وجود دارد که برای راه اندازی کسب و کار در آفریقای جنوبی مورد نیاز است:

مرحلهشرح
مرحله 1تحقیق خود را انجام دهید و نیاز ایده تجاری را شناسایی کنید. چندین روش برای شناسایی این نیاز وجود دارد، از جمله تحقیق و حتی آزمون و خطا.
مرحله 2برنامه ریزی کنید. برای اینکه ایده تجاری خود را به واقعیت تبدیل کنید به یک طرح تجاری نیاز دارید.
مرحله 3امور مالی و میزان هزینه های مورد نیاز را برنامه ریزی کنید.
مرحله 4نام تجاری خود را ثبت کنید. پس از انتخاب نام برای مشاغل خود، باید آن را ثبت کنید.
مرحله 5محل کسب و کار خود و تجهیزات برای هماهنگی های لازم برای شغل مورد را به درستی انتخاب کنید.
مرحله 6تجارت خود را تبلیغ کنید. شروع تبلیغات، می تواند در بخش های مختلف مانند شبکه های اجتماعی باشد.

ویزای استارت آپ آفریقای جنوبی

هدف ویزاهای استارت آپ آفریقای جنوبی افزایش اشتغال زایی در کشور از طریق جذب کارآفرینان خارج از کشور با پتانسیل و مهارت است. انتظار می رود این مشاغل پایدار، نوآورانه، رقابتی در مقیاس جهانی و باعث ایجاد شغل ایجاد شود. هدف ویزاهای استارت آپ آفریقای جنوبی جذب استارت آپ های پویا از کشورهای مختلف است که می توانند با شرکت های آفریقای جنوبی در بخش های مختلف کلیدی همکاری کنند. مزیت این برنامه این است که ایده های تازه تاسیس اتباع خارج از کشور را می توان برای استفاده ملت و قاره در مقیاس بزرگ تجاری کرد. منتقدان ممکن است ادعا کنند که این بیشتر به نفع آفریقای جنوبی است. اما این چیز جدیدی نیست و قبلاً توسط ایالات متحده و کشورهای توسعه یافته اتحادیه اروپا تقلید شده است. همچنین:

  • استارت آپ های انتخاب شده در یک برنامه شتاب دهنده با نظارت، ارزیابی و استراتژی های مشخص برای اجرا قرار می گیرند.
  • این برنامه ها همچنین باید توسط دستگاه های دولتی تأیید شوند. آژانس ها مسئول پیگیری و گزارش پیشرفت استارت آپ ها خواهند بود.
  • همچنین از آنها خواسته خواهد شد تا اطمینان حاصل کنند که کشور اصلی استارت آپ نیز از آن بهره مند شده است.
  • این می تواند از طریق صدور مجوز برای IP در کشور اصلی باشد.
  • ویزای راه اندازی می تواند به شرکت های بخش خصوصی با طیف گسترده ای از کارآفرینان خارج از کشور ارائه دهد.
  • همچنین می تواند مشارکت پیشرفته بین استارت آپ ها و مشاغل بزرگ را تسهیل کند.

سرمایه اولیه برای تجارت در آفریقای جنوبی

افزایش بودجه کسب و کارهای نوپا، مانند هر مقصد دیگر در آفریقای جنوبی می تواند مشکل باشد. با این حال، به عنوان یک کشور کوچکتر در صحنه جهانی، با تعداد کمی از مصرف کنندگان که قدرت خرید واقعی دارند، سرمایه گذاران تمایل دارند که کم تر هزینه کنند. آنها همچنین معمولاً فقط در مراحل بعدی متعهد می شوند که در کشورهای پیشرفته تر در ابتدا انجام می شود. همانطور که گفته شد، کم کردن بودجه سرمایه گذاری در آفریقای کاملاً امکان پذیر است و این یکی از مزایای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی است.

از این گذشته، وقتی صحبت از سهولت انجام کار است، آفریقای جنوبی به عنوان برترین کشور در آفریقا رتبه بندی شده است. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار خود با سرمایه اولیه کم می توانید با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *