ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

وضعیت اقتصادی کشور آفریقای جنوبی به گونه ای است که اکثریت متقاضیان مهاجرت به این کشور روش سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی را انتخاب می نمایند. این روش، بهترین روش مهاجرت است. به دلیل این که، فرد متقاضی علاوه بر کسب و کار و پیشرفت در زمینه شغلی، می تواند طی شرایطی مانند پرداخت مالیات و اقامت در مدت زمان تعیین شده، به اقامت دائم در این کشور دست یابد. این مقاله توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم و نوشته شده است تا زمینه ساز آشنایی بیشتر شما با امر سرمایه گذاری در این کشور باشد.

بررسی سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

همان طور که اشاره شد سرمایه گذاری از روش های بسیار مناسب و ایده آل جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی است. این کشور در حوزه اقتصادی از ثبات و پایداری برخوردار می باشد. بنابراین فردی که روش سرمایه گذاری را انتخاب می کند، علاوه بر این که می تواند موجب پیشرفت اقتصادی و رساندن سود و منفعت به اقتصاد آفریقای جنوبی گردد. از این رو قادر است طی شرایطی اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کند. آفریقای جنوبی از سرمایه گذاران در اقتصاد این کشور استقبال ویژه ای دارند. از این رو برای سرمایه گذاری خارجی و افراد متخصص و دارای مهارت، شرایط ایده آلی را در اختیار نهاده است.

سرمایه گذاری 5 میلیون رندی در آفریقای جنوبی

این کشور قوانین و مقرراتی را برای سرمایه گذاران خارجی و افراد متخصص جویای کار به تصویب رسانده است که بسیار مناسب است. چراکه کمبود نیروی متخصص در این کشور بسیار شدید است. اگر قصد اقدام و دریافت ویزای سرمایه گذاری یا تجارت و کسب و کار در این کشور را دارید بایستی یکی از شرایط ذیل را داشته باشید:

پارامترشرح
بودجه لازم5 میلیون ZAR (رند آفریقای جنوبی) معادل 360000$ (دلار) به صورت نقد
احتصاصیمبلغ 5 میلیون ZAR (رند آفریقای جنوبی) به صورت سرمایه گذاری و کسب و کار

ممکن است فردی به عنوان سرمایه گذار و راه اندازی کسب و کار وارد این کشور شود. اگر این شخص برای مثال تصمیم به راه اندازی یک رستوران را داشته باشد، بایستی حداقل 5 کارمند استخدام نماید. از این تعداد حداقل 3 نفر (60% کل کارمندان) از شهروندان یا مقیم این کشور باشند. این قانون در ماه می سال 2014 از سوی دولت این کشور به تصویب رسید. در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

سازمان های مربوط به سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

از دیگر شرایط سرمایه گذاری در این کشور این است که فرد بایستی تاییدیه سازمان های ذیل را بگیرد:

  • صندوق جبران خسارات ناشی از صدمات و بیماری های در حین کار
  • صندوق بیمه بیکاری
  • کمیسیون شرکت ها و مالکیت های فکری
  • اداره مدارک این کشور (SAQA)
  • دپارتمان صنعت و تجارت

سازمان های مربوط به سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

اقتصاد در سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

سطح اقتصادی این کشور در وضعیت بسیار مناسب و رو به رشدی قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این کشور نیز در روابط تجاری و اقتصادی بی تاثیر نیست. این کشور دروازه قاره آفریقا بوده که توانسته است نیازهای اقتصادی جمعیت 1 میلیارد نفری را تحت پوشش قرار دهد. کمبود نیروی کار متخصص و کارآمد در این کشور به وضوح احساس می شود. همین باعث گردیده که شرایط مناسبی را برای جذب نیروهای ماهر خارجی و سرمایه گذاران خارجی در نظر بگیرد. بنابراین مهاجرت افراد از طریق سرمایه گذاری در این کشور، منفعت دو طرفه برای فرد مهاجر و دولت این کشور دارد.

هر گونه سرمایه گذاری در کشورها از جمله این کشور امری ریسک پذیر است. شایسته است از حضور وکیل ماهر در این زمینه بهره بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وکلای خبره ای را در اختیار دارد که می توانند در این مسیر به شما یاری برسانند.

سرمایه گذاری کمتر از 5 میلیون رندی در آفریقای جنوبی

در امر سرمایه گذاری دراین کشور برخی از کسب و کارها یافت می شوند. به سرمایه هایی کمتر از 5 میلیون ZAR (رند آفریقای جنوبی) نیاز دارند. در این صورت سرمایه گذار بایستی کلیه مدارک لازم در این خصوص را به وزارت صنعت و تجارت این کشور تسلیم نماید. چنانچه پس از بررسی مشخص گردد که این سرمایه گذاری، سود و منفعت اقتصادی این کشور را به همراه داشته است. در لیست مشاغل مورد نیاز است، توصیه نامه برای متقاضی صادر می گردد. متقاضی از طریق این توصیه نامه مجاز به اقدام و راه اندازی کسب و کار با سرمایه زیر 5 میلیون ZAR (رندی آفریقای جنوبی) خواهد بود.

اسامی بعضی از این دسته سرمایه گذاری ها عبارتند از:

  • پوشاک و چرم
  • نساجی
  • کشاورزی
  • کاغذ
  • مبلمان
  • تجهیزات حمل و نقل
  • فلزات و ماشین آلات الکتریکی

جهت کار در آفریقای جنوبی ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مدارک ویزای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

از جمله مدارکی که برای صدور ویزای سرمایه گذاری در این کشور مورد نیاز است، مدارک ذیل می باشد:

  • تکمیل و ارائه فرم BI-1738
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری
  • در زمانی که فرد در سن 18 سالگی به بعد، به مدت 1 سال در کشور دیگری اقامت داشته است.
  • فرد متقاضی بایستی گواهی واکسیناسیون بیماری تب زرد را جهت وارد شدن به مناطقی که این بیماری در آنها شیوع پیدا کرده ست، ارائه نماید.

شرایط درخواست اقامت دائم آفریقای جنوبی

متقاضیان از طریق سرمایه گذاری در این کشور مجاز به اخذ اقامت دائم این کشور هستند. به شرطی که مدارک مورد نیاز را در دو مرحله ارائه دهند. مرحله اول زمانی است که 2 سال از صدور ویزای اولیه سپری شده است. مرحله دوم زمانی است که 3 سال از تمدید ویزا گذشته است. در واقع متقاضی پس از گذشت 5 سال از صدور ویزا می تواند نسبت به اقامت تقاضا دهد.

سرمایه گذاران به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی مجاز به دریافت اقامت آفریقای جنوبی به صورت دائمی هستند که سرمایه اصلی از کسب و کار و تجارت خارج نشده باشد. اگر مبلغ سرمایه گذاری از تجارت خارج گردیده باشد، در این صورت نه تنها اقامت دائم به او تعلق نمی گیرد. بلکه منجر به ابطال ویزای سرمایه گذاری نیز می گردد. دریافت مشاوره های حرفه ای از سوی وکلا و متخصص این امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه میسر و امکان پذیر خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *