مهاجرت به کشور نروژ

ویزای ازدواج نروژ

ویزای ازدواج نروژ

در میان طرق قانونی جهت اخذ ویزای کشور نروژ، ویزای ازدواج نروژ یکی از روش های معمول میان زوج های جوان جهت اخذ اقامت و تابعیت می باشد. در نظر داشته باشید ازدواج سوری، غیرقانونی بوده و در این کشور به هیچ عنوان مورد پذیرش دولت نروژ نمی باشد. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا اطلاعات مفیدی در زمینه راههای مهاجرتی به دیگر کشورها را در اختیار عزیزان قرار دهد.

نروژ کشوری کوهستانی است که از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است. گردشگران زیادی هر ساله با اخذ ویزای توریستی نروژ به این کشور سفر می ­نمایند. این کشور در همسایگی کشورهای سوئد، فنلاند و روسیه قرار دارد. مردم این کشور به زبان نروژی صحبت می­ کنند که به زبان سوئدی بسیار نزدیک است. شرایط اقتصادی این کشور بسیار مساعد است بطوریکه این کشور از جمله ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می ­گردد.

بیشترین درآمد این کشور بر پایه صنعت کشاورزی است. همچنین این کشور محصولات مختلفی از جمله نفت و گاز را به دیگر کشورها صادر می­ نماید. بگونه ای که روزانه 3 میلیون بشکه نفت به دیگر کشورها صادر می­ نماید. کشور نروژ دارای دانشگاه های بسیار معتبری می­ باشد. تحصیل در این کشور برای سایر دانشجویان رایگان است. از همین رو دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در این کشور هستند. با اخذ ویزای تحصیلی نروژ به این کشور مراجعت می­ نمایند.

بررسی ویزای ازدواج نروژ

دولت این کشور ویزای نامزدی را برای افرادی صادر می­ نماید که قصد ملحق شدن به همسر و یا اعضاء خانواده خود را دارد. افراد بایستی برای اخذ این ویزا درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه نمایند. سفارت این کشور ابتدا درخواست فرد مذکور را بررسی می­ نماید. در صورتی که فرد تمامی شرایط را دارا باشد ویزای ازدواج برای متقاضی صادر خواهد شد. ناگفته نماند افراد با اخذ ویزای نامزدی به راحتی می ­توانند به این کشور رفت و آمد نمایند. افراد برای اخذ ویزای نامزدی بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • زوج و زوجه مشکل قانونی برای ازدواج نداشته باشند.
  • هر دو قصد ازدواج و زندگی مشترک با یکدیگر را داشته باشند.
  • فرد متقاضی برای ورود به نروژ ممنوعیتی نداشته باشد.
  • فرد پس از ورود به کشور نروژ بایستی در عرض 90 روز ازدواج نماید. در غیر اینصورت ویزای نامزدی وی باطل خواهد شد.
  • فرد بایستی در کشور نروژ دارای مسکن بوده و درآمد سالیانه وی حداقل 251856 باشد.
  • پس از اینکه فرد در این کشور ازدواج نمود بایستی به پلیس محلی این کشور را از الحاق شدن به خانواده­ خود مطلع سازد.
  • ازدواج افراد با طلاق و جدایی باطل می­ گردد.

قوانین ازدواج در نروژ

در کشور نروژ ازدواج افراد خارجی با اتباع نروژی و یا افرادی که اقامت نروژ را دارند از شرایط یکسانی برخوردار می ­باشد. از جمله مهمترین قوانین ازدواج در این کشور عبارتند از:

  • طرفین ( زوج و زوجه) بایستی بیشتر از 18 سال باشند.
  • دولت نروژ پیرو قانون تک همسری است. طرفین در هنگام ازدواج بایستی مجرد باشند.

نرخ ازدواج در این کشور طبق سال های اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ ازدواج در نروژ و سایر کشورها

علاوه بر موارد فوق طرفین می­ باید مدارک زیر را به مقامات مسئول ارائه نمایند:

  • ارائه فرم Q-0150 مبنی بر تأیید ازدواج فرد با تبعه­ نروژی
  • ارائه فرم Q-0151 مبنی بر توصیه نامه حامی
  • ارائه فرم Q-0160 برای افرادی که قبلاً ازدواج نموده و مراحل قانونی تقسیم اموال را باید انجام داده باشند.
  • در صورتی که فرد تمایل به تغییر نام خود دارد بایستی در این مرحله درخواست خود را ارائه نماید.
  • مدارک ارائه شده باید توسط دفتر اسناد رسمی به تأیید برسند.
  • تمامی مدارک باید به یکی از زبان های نروژی و یا انگلیسی ترجمه و به تأیید وزارت امور خارجه برسند.
  • مدارک هویتی طرفین ( شناسنامه و کارت ملی ) ارائه گردد.

نکته: در صورتیکه فرد مقیم کشور نروژ نباشد باید مدارک زیر را نیز ارائه دهند:

  • ارائه مدارکی که نشان دهنده اقامت قانونی فرد در نروژ باشد.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده عدم ممنوعیت ازدواج فرد با اتباع نروژی است.

جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ازدواج در نروژ

همه افرادی که قصد ازدواج با اتباع نروژی را دارند بایستی ویزای ازدواج نروژ را برای ورود و ماندن در خاک نروژ اخذ نمایند. فرد بایستی در هنگام ثبت ازدواج پاسپورت و ویزای قانونی خود را که مبنی بر ورود قانونی و اقامت قانونی فرد است را ارائه نماید. فرد باید درخواست ویزای ازدواج نروژ را 6 ماه قبل از زمان ازدواج به سفارت نروژ در کشور مبدأ ارائه دهد. شهروندان کشورهایی همچون نیوزلند، استرالیا می­ توانند به مدت 3 ماه بدون اخذ ویزای ازدواج نروژ در این کشور اقامت گزینند. ورود قانونی افراد به هنگام ثبت ازدواج امری بسیار مهم است. این موضوع با ارائه پاسپورت مشخص می­ گردد. زیرا فرودگاه نروژ مهری که شامل زمان ورود فرد به این کشور می ­باشد را بر روی پاسپورت ثبت می­ نماید. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری نروژ را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ازدواج در نروژ

ضوابط ازدواج در نروژ

دولت این کشور به افراد خارجی که قصد ازدواج با اتباع این کشور را دارند ویزای نامزدی صادر می ­نماید. اعتبار این ویزا به مدت 6 ماه است. از این رو فرد بایستی پس از ورود به خاک این کشور مراحل اداری ازدواج خود را پیگیری نماید. فرد بایستی پس از ورود مراحل زیرا را برای ازدواج با اتباع این کشور به انجام رساند:

  • دریافت گواهی معتبر از سوی اداره مالیات مبنی بر این که مشکلی برای ازدواج وجود ندارد.
  • ارسال مدارک فوق به اداره ازدواج
  • دریافت گواهی تأیید برای ازدواج از سوی اداره ازدواج این کشور
  • ازدواج نمودن طرفین
  • پس از ازدواج، فرد بایستی برای دریافت اقامت خود و همسر 1 ماه قبل از پایان اعتبار ویزای ازدواج اقدام نماید.

محدودیت جنسی در تابعیت نروژ

نکته ای که در این بخش لازم است به آن اشاره گردد این است که در اخذ اقامت از طریق ازدواج در نروژ همانند سایر کشورهای اروپایی هیچ گونه محدودیت جنسی وجود ندارد. به عبارت دیگر هر فرد خارجی که با شهروند و اتباع نروژی (زن یا مرد) ازدواج کند، موفق به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می گردد.

اما در ایران محدودیت جنسی وجود دارد. بدین معنا که اگر فرد خارجی صرفا با مرد ایرانی ازدواج کند می تواند تابعیت ایرانی را بگیرد. در غیر این صورت (ازدواج با زن ایرانی) تابعیت ایرانی به او تعلق نمی گیرد. نکته دیگر این که اعطاء تابعیت در کشور ایران تحمیلی است. نیازی به درخواست ندارد. بدین معنا که در سایر کشورها فردی که با تبعه آن کشور مانند نروژ ازدواج می کند، می باید درخواست تابعیت بدهد. اما در ایران نیازی به این درخواست نبوده و خود به خود تابعیت ایران به زنی که با مرد ایرانی ازدواج کرده است، تعلق می گیرد.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در نروژ

از آنجائیکه این کشور دارای شرایط اقتصادی و رفاهی بسیار مناسبی است، اکثر افراد سعی بر این دارند تا از راه های مختلف اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. بر طبق قوانین بین المللی ازدواج، افراد با ازدواج با اتباع هر کشوری می ­تواند تابعیت کشور مورد نظر را اخذ نماید. این قوانین در این کشور نیز صادق است. در اینصورت افرادی که با اتباع نروژی ازدواج می ­کنند می­ توانند تابعیت کشور نروژ را اخذ نمایند. در بسیاری از کشورهای اروپایی تابعیت و اقامت را 2 مقوله جدا از هم می ­دانند. ازدواج با افرادی که دارای اقامت یا تابعیت هستند هر کدام شرایط جداگانه ای دارد.

اما در این کشور نروژ تابعیت یا اقامت افراد هر 2 دارای شرایط یکسانی است. تنها فرد بایستی بتواند اثبات نماید از توانایی مالی کافی برای ازدواج برخوردار می ­باشد. در اینصورت فرد خارجی می­ تواند پس از گذشت 5 سال زندگی در این کشور اقامت دائم را اخذ نماید. افراد با سوالات زیادی در زمینه ویزای ازدواج نروژ مانند:

  • آیا با اخذ ویزای ازدواج می توان به سایر کشورهای اروپایی سفر نمود؟
  • آیا افراد با ویزای ازدواج اجازه تحصیل در این کشور را خواهد داشت؟
  • آیا ازدواج با افرادی که درخواست پناهندگی درکشور نروژ را داده اند منتهی به تابعیت این کشور خواهد شد؟

روبرو خواهند شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما در زمینه مهاجرت به نروژ خواهند بود زیرا قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت باید بدون ریسک و با دانش کامل از مدارک، هزینه های، ریسک ویزای برای پاسپورت ایرانی و غیره باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای ازدواج نروژ

  1. پدرام گفت:

    با سلام. آیا کسی که در نروژ، سه جواب منفی یا رد برای اقامت را گرفته باشد ولی در همان حال بخواهد با یک نروژی ازدواج و بچه دار شود ممکن است اقامت آن کشور را کسب کند؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. درصد موفقیت کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *