مهاجرت تحصیلی آمریکا

پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا شامل برنامه های تحصیلی بی نظیر و سطح بالا هستند که موجب جذب دانشجویان بین المللی می شوند. جهت اخذ مدرک دانشجو بین المللی می باید از بین تمام مراکز تحصیلی و دانشگاه های برتر ایالات متحده مناسب ترین مورد را انتخاب کند.در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در زمینه شرایط تحصیل در آمریکا، شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا و موارد مرتبط ارائه خواهند داد. اکثر دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی هستند.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رنکینگ های بالایی را بخود اختصاص داده اند عبارتند از:

  • دانشگاه میشیگان
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه واشینگتن
  • دانشگاه بوستون
  • دانشگاه پنسلوانیا

بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

ایالات متحده آمریکا با داشتن 6 منطقه زمانی یکی از بهترین ارائه دهندگان آموزش در جهان به شمار می رود. سالانه تعداد فزاینده دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه های آن می رود. این کشور با بیش از 4500 موسسه یکی از بزرگترین سیستم های آموزش و پرورش در جهان است. در حالی که انگلیسی زبان اصلی در ایالات متحده است، شما باید به اصطلاحات مختلف دانشگاهی عادت کنید. همانند اکثر کشورهای دنیا، مراکز تحصیلی آمریکا نیز از 2 نوع خصوصی و عمومی متشکل هستند. کالج های عمومی موسسات بزرگ و دارای بودجه دولتی هستند که شهریه کمتری به همراه دارند. اما دانشجویان بیشتری در این مراکز مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کالج های عمومی هزینه های بالاتری از سایر دانشجویان پرداخت می کنند.

جزئیات شاخه پیراپزشکی در آمریکا

رشته های پزشکی و دندانپزشکی و سایر رشته های مرتبط با این زمینه های تحصیلی از مهم ترین شاخه های تحصیل و زمینه های کاری در دنیا شناخته می شوند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا ساده نیست. متقاضیان باید توانایی، دانش و علم کافی برای شرکت در برنامه های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را داشته باشند. در این بخش به صورت دقیق به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا پرداخته خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته دندانپزشکی آمریکا کمی متفاوت با تحصیل در دیگر کشورها می باشد. بدین طریق که دانشجویان ابتدا می باید کارشناسی خود را در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی اخذ نمایند، پس از پایان دوره کارشناسی و شرکت در آزمون MCAT در صورتی که نمره قبولی در این آزمون را کسب نموده باشند، مجاز به تحصیل در این رشته خواهند بود. آمریکا دارای مدارس دندانپزشکی متعددی است که دانشجویان می­ توانند کارشناسی در یک رشته مرتبط به پزشکی خود را با تحصیل در این مدارس اخذ نمایند.

پس از آن دانشجویان می ­توانند برای تحصیل در دوره های تخصصی به دانشگاه های دندانپزشکی این کشور مراجعه نمایند. دوره های دندانپزشکی در آمریکا معمولا با دوره های رزیدنتی و یا کارآموزی در پایان تحصیل همراه است. طول دوره های تخصصی دندانپزشکی در آمریکا با توجه به تخصص دانشجویان متفاوت است و بین 2 الی 6 سال طول خواهد کشید. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

تحصیل پزشکی در آمریکا

برخلاف انگلستان، تحصیل پزشکی در ایالات متحده فقط به عنوان گزینه تحصیلات تکمیلی در دسترس است. بنابراین متقاضیان بعد از گذراندن دوره 4 ساله پیش پزشکی در یک زمینه مانند زیست شناسی، شیمی یا علوم اعصاب، یک برنامه پزشکی را شروع کنند. مدرک کسب شده از دوره 4 ساله پیش پزشکی (PRE-MED) متقاضی را برای آزمون پذیرش دانشکده پزشکی که برای ورود به دانشکده پزشکی مورد نظر در آمریکا لازم است، آماده میکند. 172 دانشکده پزشکی در ایالات متحده وجود دارد که یا مدرک دکترا پزشکی یا دکترای پزشکی استئوپاتی را ارائه می دهند. اگر به فکر تحصیل در رشته پزشکی در ایالات متحده هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

این دانشگاه های آمریکا بالاترین رتبه ها را در بین دانشگاه های جهان دارند:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • دانشگاه پنسیلوانیا
  • دانشگاه واشنگتن
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه دوک

شرایط مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آمریکا بین دانشکده های مختلف پزشکی متفاوت است. با این وجود، تمام دانشکده های پزشکی ایالات متحده نیاز به اتمام دوره 4 ساله مقطع کارشناسی ارشد پیش دانشگاهی در یک موضوع مرتبط دارند. شما ملزم به اثبات دانش علمی خود در زمینه های زیست شناسی، شیمی عمومی و شیمی آلی هستید. به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان تصمیم می گیرند که برنامه های زیست شناسی یا شیمی را در مقطع کارشناسی ارشد قبول کنند. برای مثال تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا مستلزم این است که داوطلبان در طی تحصیل پزشکی خود شیمی عمومی را به مدت یک سال همراه با فعالیت های آزمایشگاه، شیمی آلی، فیزیک برای 1 سال همراه با فعالیت های آزمایشگاه و زیست شناسی عمومی از جمله مطالعه جانورشناسی مهره ها را حداقل برای 1 سال همراه با فعالیت های آزمایشگاه مطالعه کنند. اعزام دانشجو به آمریکا از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

کالج های خصوصی برای پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

کالج های خصوصی دانشگاه های کوچکتر که با کمک های مالی شهریه تأمین می شوند. بر عکس کالج های عمومی، هزینه های بالاتری دارند. اما دانشجویان کمتری دارند. هزینه تحصیل تمامی دانشجویان در این مراکز تحصیلی یکسان است. به طور کلی، تقویم دانشگاهی به 2 ترم تقسیم می شود. ترم پاییز که از اواسط ماه اوت تا دسامبر اجرا می شود. ترم بهار که از ژانویه شروع و تا ماه مه ادامه دارد. دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور آمریكا به زبان انگلیسی تدریس می شود. اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست. می باید n در آزمون تعیین سطح زبان و در صورت نیاز در کلاس های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید.

مدارک زبان TOEFL و IELTS برای تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا قابل قبول هستند. برای تحصیل و شرکت در برنامه های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در این کشور، دانشجویان باید از شرایط مربوطه آگاه شوند. در بخش های بعدی به شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا اشاره خواهد شد.

کالج های خصوصی برای پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

کسب نتیجه خوب در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی برای تحصیل در رشته پزشکی در ایالات متحده یک شرط بسیار مهم است زیرا پذیرش شما را در دانشگاه خوب تعیین می کند. آزمون پذیرش دانشکده پزشکی توانایی شما در تفکر انتقادی و دانش علمی شما را آزمایش می کند. بنابراین بسیار مهم است که برای کسب نتیجه خوب در این آزمون تلاش زیادی کنید.

شما باید یک سال قبل از شروع مطالعه پزشکی، در این آزمون را شرکت کنید. پس از آن، تحصیل در یک دانشکده پزشکی شامل 4 سال آموزش و تحصیل پزشکی است. 2 سال اول تحصیل در دانشکده پزشکی شامل مطالعه کتاب و کارهای آزمایشگاهی است تا دانشجویان را برای تشخیص و معالجه بیماری ها آماده کند. در طول سال دوم تحصیل پزشکی، دانشجویان بخش اول آزمون صدور مجوز پزشکی ایالات متحده را می گذرانند. توسط هیئت ملی امتحان کنندگان پزشکی اداره می شود.

در طی 2 سال آخر تحصیل در دانشکده پزشکی، دانشجویان فعالیت های بالینی خود را آغاز می کنند. در کلینیک ها و بیمارستان ها مشغول به کار می شوند. دانشجویان برای شروع آموزش های عملی خود در زمینه پزشکی، تحت حضور پزشکان فعالیت می کنند. سال 4 دانشکده پزشکی زمانی است که آزمون صدور مجوز دوم برگزار می شود. همچنین دانشجویان فعالیت های کارآموزی خود را آغاز می کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

به عنوان جایگزینی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی، برخی از موسسات به دانشجویان این امکان را می دهند. یک دوره آموزشی و تحصیلی که ترکیبی 6 ساله است را بگذرانند. این امر به دانشجویان امکان حضور در دوره های فشرده پزشکی و دانشگاهی را می دهد. میانگین هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی آمریکا 32000$ (دلار) و دانشگاه های خصوصی آمریکا 52000$ (دلار) می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

تحصیلات دندانپزشکی به طور معمول آناتومی دهان، بافت شناسی و آسیب شناسی را در بر می گیرد. در سال های آخر، دانشجویان دندانپزشکی در تمرینات بالینی شرکت می کنند. شرایط تبدیل شدن به یک دندانپزشک در آمریکا شامل کسب مدرک کارشناسی، قبولی در آزمون پذیرش دندانپزشکی، گذراندن 4 سال تحصیلی برای به دست آوردن دکترای جراحی دندانپزشکی یا دکترای دندانپزشکی است. شما باید مجوز خود را از هیئت دندانپزشکی ایالتی خود بگیرید. این مدارک معمولا به صورت آنلاین در دسترس نیستند. تجربه گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهند. حقوق متوسط دندانپزشکان 150000$ (دلار) در سال می باشد. این شغل یکی از پردرآمد ترین مشاغل در تمامی نقاط جهان است.

طبق دفتر آمار کار آمریكا، بیشتر دانشجویانی كه وارد دانشكده های دندانپزشكی آمریکا می شوند. برنامه های دوره 4 ساله گذراندند. از طرف دیگر، برخی از متقاضیان قبل از درخواست ورود به یک دانشکده دندانپزشکی، در دوره های 2 الی 3 ساله آموزشی شرکت می کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ممکن است از گذراندن دوره های علمی مانند زیست شناسی و بهداشت که اغلب برای ورود به دانشکده دندانپزشکی لازم است، بهره مند شوند. برخی دانشکده ها و دانشگاه ها برنامه های پیش دندانپزشکی ارائه می دهند که منجر به اعطاء مدرک نمی شود. بلکه به دانشجویان کمک می کند تا با داشتن شرایط بهتر برای ورود به دانشکده پزشکی مورد نظر برنامه ریزی کنند.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

هر سال تا 40000 دانشجو برای تحصیل پزشکی در ایالات متحده آمریکا را انتخاب می کنند که از هدف ثبت نام در ایالات متحده فراتر می رود. پزشکی یک رشته دشوار است و برای دانشجویان بین المللی الزامات زیادی دارد. برخلاف بسیاری از رشته های عادی دیگر، در ایالات متحده، تنها تعداد کمی از متقاضیان واجد شرایط تحصیل در رشته پزشکی و داروسازی هستند. بنابراین، دانشجویانی که مایل به ثبت نام در رشته پزشکی در ایالات متحده هستند باید با رقابت و فشار زیادی روبرو شوند. اکثر دانشکده‌ های پزشکی در ایالات متحده اکنون از دانشجویان می‌ خواهند قبل از ثبت ‌نام در دوره ‌های انگلیسی، ریاضی، و روانشناسی به نتایج بالایی دست یابند.

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در ایالات متحده آمریکا را دارند، برای آمادگی کامل باید این اطلاعات را در نظر بگیرند. علیرغم رقابت زیاد و فرآیندهای کاربردی و یادگیری با دشواری ها و چالش های فراوان، پزشکی همچنان یکی از رشته های مورد علاقه و انتخاب بسیاری از دانشجویان است. هنگام تحصیل پزشکی در ایالات متحده آمریکا، مزایای بیشتری از آنچه فکر می کردید به دست خواهید آورد. همچنین آینده شغلی مثبتی خواهید داشت. علاوه بر برنامه درسی اصلی، دانشجویان موضوعاتی مانند روانشناسی، ارتباطات، اخلاق حرفه ای و پرستاری را نیز مطالعه می کنند. روش های تدریس و یادگیری نیز کاملاً خاص هستند که مبتنی بر ترکیب و تجزیه و تحلیل هستند.

از جمله مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در تصویر زیر شرح داده شده است:

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

هزینه زندگی و بورسیه تحصیلی آمریکا

علاوه بر هزینه تحصیلی دانشجویان می­ باید هزینه زندگی در آمریکا را نیز در نظر داشته باشند. لازم به ذکر است بورسیه های دانشگاه های این کشور فقط متعلق به دانشجویان بومی این کشور است. دانشجویان بین المللی خود موظف به پرداخت شهریه هستند. بسیاری از دانشجویان تحصیل در دوره های غیر بالینی خود را در شعبه های دانشگاه های آمریکایی می­ گذرانند. برای تحصیل در دوره های بالینی و عملی مراجعت می­ نمایند. بدین طریق هزینه های تحصیل تا حدودی کاهش می­ یابد.

برخی از هزینه های زندگی در آمریکا به شرح ذیل است:

آیتمقیمت به دلارآیتمقیمت به دلار
رستوران ارزان برای هر نفر$17یک بسته تخم‌ مرغ بسته 12 تایی$3.3
غذای تک‌ نفره در فست فود$9یک کیلوگرم پنیر$12
کاپوچینو$4.6یک کیلوگرم مرغ$11.8
پپسی تک‌ نفره$2.3یک کیلوگرم پرتقال$4.1
هر بطری آب‌ معدنی$1.9یک سر کاهو$1.8
1 لیتر شیر$1.2یک کیلوگرم سیب‌ زمینی$2.7
1 قرص نان‌ سفید 500 گرمی$3.2یک کیلوگرم سیب$4.8

دانشکده ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

ورود به دانشکده دندانپزشکی در آمریکا بسیار رقابتی است. علاوه بر مدرک دوره کارشناسی، دانشجویان توسط نمرات آزمون پذیرش دندانپزشکی نیز ارزیابی می شوند. دانشجویان این فرصت را دارند که قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه این آزمون را بگذرانند. دانشجویان پس از پذیرش در دانشکده دندانپزشکی مورد نظر، می توانند 4 سال مطالعه تمام وقت را طی کنند تا بتوانند دکترای جراحی دندانپزشکی یا دکترای دندانپزشکی را به دست آورند. دانشجویان به طور معمول 2 سال اول را صرف یادگیری علوم عمومی و دندانپزشکی در محیط های کلاس و آزمایشگاه می کنند.

آنها می توانند دوره های ذیل را طی کنند:

  • آناتومی دهان
  • بافت شناسی
  • آسیب شناسی

در سال های پایانی، دانشجویان دندانپزشکی در کلینیک های دندانپزشکی در تمرینات بالینی شرکت می کنند. تجربیات زیادی تحت نظارت اساتید مجرب کسب می کنند. دندانپزشکان ممکن است تخصص خود را در یک رشته خاص از دندانپزشکی، مانند ارتودنسی یا دندانپزشکی کودکان، انتخاب کنند. برای تبدیل شدن به متخصص، دندانپزشکان باید 2 تا 4 سال تحصیلات بعد از دکتری را به پایان برسانند. ممکن است لازم باشد یک برنامه کارآموزی 2 ساله را در زمینه انتخابی خود به اتمام برساند. این متخصصان همچنین باید مجوز تخصصی کسب کنند که این امر مستلزم قبولی در امتحان تخصصی دولتی است.

اخذ اقامت تحصیلی آمریکا

متقاضیان خارجی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور آمریکا را دارند باید در نظر داشته باشند که هر دوره تحصیل در مراکز تحصیلی این کشور دارای محتوای خاصی می باشد. لازم به ذکر است که 3 سال تحصیلی نخست برای یادگیری درمان های عمومی سپری می شود. 5 سال تحصیلی برای عمل جراحی و دوره های 8 سال برای جراحی اعصال می باشند. متقاضیان جهت تحصیل در هر دوره باید در یک دوره کارآموزی شرکت کنند. اکثر مدارس پزشکی به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند، از طریق کالج درخواست پزشکی کالج آمریکایی درخواست کنند.

دانشجویان خارجی می توانند به جای آمریکا، جهت تحصیل دندانپزشکی و پزشکی به کشور های زیر مراجعه کنند:

  • کانادا
  • مجارستان
  • چک
  • اوکراین
  • روسیه
  • آلمان
  • اتریش

مهاجرت به آمریکا روندی پیچیده ای دارد. متقاضیان حتما باید از هزینه های لازم به صورت کامل مطلع باشند. هموطنان عزیز برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت به این کشور و هزینه های مربوطه می توانند با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. همچنین جهت مهاجرت به آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “پزشکی و دندانپزشکی آمریکا

  1. تینا توکلی گفت:

    پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا واقعا عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *