مهاجرت به کشور چین

اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج

 نحوه اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج می پردازد که مورد توجه قشر خاصی قرار گرفته است. در صورتی که شما هم علاقمند به داشت اطلاعاتی در رابطه با موضوع اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج می باشید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جلامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید.

در این مقاله به شرایط ازدواج 2 خارجی در این کشور، ازدواج یک خارجی با شخص چینی در این کشور و شرایط به دست آوردن ویزای این کشور از طریق ازدواج خواهیم پرداخت. با ازدواج نمودن در این کشور می توان شرایط گرفتن اقامت دائم در این کشور را به دست آورد.

انواع ویزاهای کشور چین

برای آشنایی با نوع ویزایی که به منظور ازدواج در این کشور صادر می شود. خالی از لطف نیست که با انواع مختلف ویزاهایی که از جانب اداره مهاجرت این کشور صادر می شود آشنا شویم. بر مبنا اطلاعات و آمار مربوط به سال 2023 انواع ویزاهای این کشور بدین شرح می باشد:

انواع ویزای چینتوضیحات
ویزای J1مناسب برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که زمان بیشتر از 180 را می خواهند در این کشور بمانند.
ویزای J2مناسب برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که زمان کمتر از 180 را می خواهند در این کشور بمانند.
ویزای نوع Cمناسب برای خدمه کشتی، ماشین های باربری و غیره می باشد.
ویزای نوع Dاین نوع از ویزای برای کسانی که قصد اقامت در چین را دارند صادر می شود.
ویزای نوع Fبه منظور مبادلات، بازدید، تورهای تحصیلی و سایر فعالیت های غیر تجاری صادر می شود.
ویزای نوع Gافرادی که قصد ترانزیت از این کشور را دارند.
ویزای Lبه منظور اهداف توریستی صادر می شود.
ویزای Mبرای کسانی که قصد تجارت در چین را دارند، صادر می شود.
ویزای Q1مناسب برای کسانی که قصد دیدار عزیزان را دارند.
ویزای Q2این نوع ویزا برای افرادی که قصد دیدار دوستان یا خانواده خود را که به عنوان یک فرد خارجی تابعیت چین را گرفته اند صادر می شود.
ویزای Rبرای کسانی که استعداد و توانایی خاصی دارند و چین به آن فرد نیاز دارد.
ویزای Sمناسب برای بازدید از همسر، فرزند، والدین
ویزای X1به منظور تحصیل برای مدت زمان بیش از 180 روز
ویزای X2به منظور تحصیل برای مدت زمان کمتر از 180 روز
 ویزای کاری یا zاین نوع ویزای برای افرادی صادر می شود که قصد کار در چین را دارند.

ازدواج و تابعیت زوج خارجی در کشور چین

این امکان وجود دارد که 2 شخص با تابعیت خارجی در چین ازدواج کنند. البته با این شرط که یکی از این زوج ها باید در این کشور اقامت داشته و اجازه اقامت چینی مختص به خود را ارائه دهند. در صورتی که هر 2 زن و شوهر موفق به دریافت ویزای L این کشور شوند. در این صورت بعید است که آنها بتوانند ازدواج خود را ثبت کنند. روش های متعددی برای انواع مهاجرت به چین وجود دارد که مهاجرت از طریق ازدواج یکی از این روش ها است. در ادامه بیشتر با این روش آشنا می شویم.

تعداد متقاضیانی که از طریق روش مهاجرتی ازدواج به این کشور مهاجرت نموده اند. در نمودار زیر به تفسیر درآمده است:

میانگین مهاجرت به کشور چین از طریق ازدواج

شرایط ازدواج خارجی ها در کشور چین

اگر 1 نفر دارای ملیت چینی باشد، هدف متقاضی باشد که در این کشور ازدواج نماید. لازم به ذکر می باشد که فرایند ازدواج در این کشور دارای مراحلی است که باید یکی پس از دیگری انجام شوند. شخص متقاضی اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج ملزم به تحویل دادن مدارک مورد نیاز خود می باشد. زن و شوهر خارجی باید شخصا به دفتر ثبت نام ازدواج مناسب مراجعه کنند و اقدام به ارسال فرم درخواست ثبت نام خود نمایند. بدین ترتیب به صورت کامل در دفتر ثبت نام ازدواج موجود است.

اداره ثبت نام ازدواج مناسب یکی از مراجع دارای صلاحیت می باشد که از طریق این اداره مشخصات همسر چینی آن شخص ثبت شده باشد. در این صورت زن و شوهر باید تعدادی از مدارک دیگر را ارسال کنند. در صورتی ازدواج زوجین از حیث دولت این کشور مورد تایید واقع گردد. پس از چند سال زندگی در این کشور امکان اخذ تابعیت این کشور هم وجود خواهد داشت.

مدارک مربوط به همسر چینی جهت ثبت ازدواج

یکی از روش های معمول ازدواج در این کشور، ازدواج متقاضی خارجی با همسر چینی می باشد. مهم ترین مدارکی که همسر چینی متقاضیان اخذ تابعیت این کشور از طریق ازدواج ملزم به ارائه آنها می باشند، عبارتند از:

  • ازدواج همسر چین
  • گواهی تولد همسر چینی
  • گواهی ثبت نام خانوار همسر چینی
  • گواهی بهداشتی
  • به همراه داشتن نامه از والدین همسر چینی (اجازه نامه والدین)

بررسی اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج

مدارک اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج

مهم ترین مدارکی که متقاضیان جهت اخذ تابعیت این کشور از طریق ازدواج که دارای تابعیت خارجی باشند. ملزم به ارائه این مدارک باشند عبارتند از:

  • به همراه داشتن گذرنامه فعلی شخص که دارای اعتبار باشد.
  • به همراه داشتن مجوز اقامت چینی
  • به همراه داشتن 1 گواهی بهداشتی از یک بیمارستان محلی که توسط اداره ثبت نام ازدواج تعیین شده است.
  • به همراه داشتن 3 عکس از زن و شوهر متقاضی ازدواج که با هم گرفته باشند.
  • پرداخت نمودن هزینه ثبت نام
  • به همراه داشتن گواهی ازدواج

وظایف دفتر ثبت نام ازدواج در کشور چین

بر اساس ماده 6 قانون ازدواج این کشور دفتر ثبت نام ازدواج در این کشور نیاز به یک فرم ارائه شده از جانب دولت همسر خارجی شخص دارد که اعلام کرده است که در کشور خود اقدام به اقامت نکرده باشند. در این صورت زوج ملزم می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه به دست آوردن این نوع گواهینامه، از وب سایت سفارت خانه کشور همسر خارجی در چین دیدن کنند.

ترجمه های رسمی چینی باید همراه با مدارک زبان خارجی باشند. الزامات برنامه ممکن است از دفتر ازدواجی نسبت به دفتر ازدواج دیگر متفاوت باشد. با این توضیح که مدت زمان لازم برای تکمیل نمودن دفتر به مدت زمانی که حدود 1 ساعت طول می کشد تا بتواند اسناد ارائه شده را مرور و درخواست مورد نظر را تایید کند. هنگامی که دفتر ثبت نام ازدواج درخواست مورد نظر را تایید کند و ازدواج را ثبت نماید. در این صورت 1 گواهی ازدواج که توسط زوج برداشت می شود صادر خواهد شد.

 نحوه اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج

معمولا هنگامی که این اشخاص با یک شخص چینی ازدواج می کنند. بدین ترتيب حق دریافت ویزای سالیانه L را دارند که با ارائه گواهی ازدواج مربوط به خود یا به همراه داشتن یک ترجمه مجاز، کارت شناسایی همسر، ثبت نام گواهی اقامت گذرنامه می توان برای این کار اقدام کرد. در ویزای L این اشخاص نمی توانند به طور قانونی به کار کردن بپردازند و یا به مطالعه نمودن یک دوره رسمی شناخته شده در این کشور بپردازند. بنابراین در صورتی که این اشخاص می خواهند هر یک از این موارد را انجام دهند.  در این صورت ملزم می باشند که برای یک ویزای مناسب درخواست بدهند.

دلایل مهاجرت متقاضیان اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج

از جمله اصلی ترین دلایل مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج به مانند تعداد زیادی از کشور های دیگر عبارتست از: پیوند خانواده، یا مراقبت از فرزندان ناگفته نماند که مدت زمان لازم برای اقامت در این کشور به میزان بیش از 180 روز که مختص اشخاصی می باشد که دارای ویزای Q2 باشند. همچنین کمتر از 180 روز که مختص اشخاصی می باشد که این نوع از ویزا را ندارند.

بعد از مطالعه مقاله اخذ تابعیت چین از طریق ازدواج چنانچه شما هم علاقمند به مهاجرت و هم چنین اخذ اقامت این کشور می باشید، می توانید با مراجعه نمودن به سایر لینک های موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر مهاجرت به چین از طریق تحصیل یا بورسیه تحصیلی چین و هم چنین با اقدام به مشاوره نمودن با مشاورین و وکلا این موسسه در رابطه با کشور چین و سایر روش های مهاجرت به سایر کشور های دیگر به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *