مهاجرت تحصیلی چین

اقامت پس از تحصیل در چین

مجوز اقامت پس از تحصیل در چین

اخذ اقامت پس از تحصیل در چین مبحثی می باشد که هر ساله ذهن دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این کشور را دارند به سمت خود سوق می دهد. در صورتی که شما هم علاقمند به مهاجرت و همچنین کسب حق اقامت دائم لوکزامبورگ می باشید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید و این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این کشور به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

همان طور که می دانید یکی از راه های دریافت اقامت پس از تحصیل در چین موفقیت در زمینه پیدا کردن کار در این کشور می باشد. در این روش افراد باید در زمانی که در کشور چین هستند به دنبال کار مورد نظر خود بگردند. به کارفرماهای مورد نظر خود درخواست همکاری بدهند. با این روش افراد در صورت پیدا کردن کار پس از تحصیل در چین، مشغول به کار می شوند. از این طریق می توانند برای اقامت در چین اقدام کنند.

از جمله روش های دیگر برای موفقیت در زمینه اقامت پس از تحصیل در چین از روش سرمایه گذاری در این کشور مسیر می باشد. افرادی که دارای توانایی مالی خوبی هستند می توانند پس از اتمام دوره تحصیل خود در کشور چین اقدام به ثبت نمودن شرکت نمایند یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. در آن سرمایه گذاری نمایند. در این صورت فرد باید ادعا داشته باشد که در طول تحصیل خود با فرهنگ و زندگی مردم چین آشنا شده است. همچنین می تواند با راه اندازی این کسب و کار در چین شرکت خود را مدیریت کند.

اقامت پس از تحصیل در چین

مجوز اقامت پس از تحصیل در چین

این نوع از ویزاها به اشخاص متقاضی اقامت پس از تحصیل در چین این اجازه را می دهد که وارد این کشورشوند.شروع به گرفتن اجازه اقامت موقت این کشور نمایند. معمولا این نوع از مجوز تا مدت 5 سال و بسته به نوع قرارداد یا طول دوره به این اشخاص اجازه خروج نامحدود و ورود مجدد به این کشور رامی دهد.

این مجوز اقامت به نوعی یک گذرنامه محسوب می شود. دقیقا مثل 1 نوع ویزا می باشد. همچنین به صورت تقریبی یکسان می باشد و به شما اجازه خروج نامحدود و ورود در طول اعتبار خود را خواهد داد. اگر این اشخاص به وسیله ویزای کار یا ویزای دانشجویی وارد این کشور شوند. از این رو می توانند برای یک کارفرمای معتبر خارجی یا در یک موسسه آموزشی معتبر برای دوره های آموزشی به کار خواهند پرداخت. فقط می توانند حمایت شما را برای دریافت این ویزا فراهم کنند. همه سازمان ها این کشور باید کارکنانی داشته باشند که با این نوع از سیستم آشنایی داشته باشند. از این رو باید مسئولیت سازماندهی درخواست را قبول کنند، به این دلیل که این سازمان ها به ورود و مشارکت این اشخاص نیاز دارند.

این سازمان و همچنین کلیه این اشخاص ملزم می باشند. در مدت 30 روز از زمان ورود خود به سرزمین اصلی چین درخواست را در اداره خروج و ورود و اداره امنیت عمومی محلی PSB شروع نمایند. لازم به ذکر می باشد که این اشخاص نباید 29 روز قبل از وارد شدن به این کشور به این سازمان مراجعه نمایند. آنها باید پس از این مدت اقدام به ورود به این کشور نمایند. اگر این اشخاص به این کشور سفر نمایند در این صورت باید مدیریت را بیاموزند.

معاینه پزشکی متقاضیان اقامت پس از تحصیل در چین

کلیه افراد متقاضی اقامت پس از تحصیل در چین که برای اقامت این کشور درخواست می دهند. باید برای یک معاینه فیزیکی، یا به عبارتی یک تست پزشکی، در مرکز پزشکی قانونی این کشور شرکت کنند. در این صورت شخص متقاضی مسئول پرداخت معاینه پزشکی خود می باشد. میزان این هزینه به مبلغ ¥600 الی 1000¥ (یوآن) می باشد. لازم به ذکر می باشد که اغلب کارفرمایان این کشور ملزم به پرداخت این میزان هزینه می باشند. اما نه به صورت دائمی که این موضوع به صورت یک قرداد مشخص می شود. جهت اطلاع از شرایط کار در چین ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مزایای اقامت پس از تحصیل در چین

دانشجویان بین المللی که به دنبال اخذ اقامت پساز تحصیل در چین هستند، می توانند از مزایای بی شمار این کشور در زمینه اقامت بهره مند شوند. البته لازم به ذکر است که این مزایا اغلب شامل دانشجویان بین المللی به ویژه افرادی است که تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر شانگهای به پایان می برند. به طور کلی مزایای بی شماری جهت اقامت پس از تحصیل در چین برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در نمودار زیر می توانید می توانید روند اقامت پس از تحصیل در چین را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند اقامت پس از تحصیل در چیناز مهمترین مزایای اقامت پس از تحصیل در چین می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای اقامت پس از تحصیل در چینتوضیحات
اجازه اقامت 2 ساله پس از تحصیل در چیندانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند برای اجازه اقامت 2 ساله چین درخواست دهند.
اقامت جهت کارآفرینیاز سوی دیگر دانشجویان بین المللی پس از اخذ اقامت چین می توانند به راحتی مشغول به کارآفرینی در این کشور شوند.
اخذ اقامت دائمدر نهایت اینکه پس از 5 سال اقامت پس از تحصیل در چین می توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور نیز درخواست دهید.

کار بعد از تحصیل در چین

به طور کلی، هر دانشجو، به طور طبیعی، نگران آینده شغلی خود پس از فارغ التحصیلی است. آنها ماهیت چالش برانگیز بازار کار، رقابت برای اشکال ارزشمند شغل را می شناسند و نیاز به کسب مهارت ها و تجربیات متنوع را برای بهبود شانس استخدام خود درک می کنند. دانشجویان بین ‌المللی فارغ ‌التحصیل از دانشگاه ‌های چین فرصت ‌هایی را برای استخدام در شرکت ‌های مختلف مستقر در چین و بین ‌المللی که در چین و خارج از کشور فعالیت می‌کنند، دارند. به طور مشابه، شرکت هایی از خارج از کشور حتی از کشور خود به طور منظم دانشجویان بین المللی را که در دانشگاه های چین تحصیل می کنند، هدف قرار می دهند. مزایای زیادی برای کار در خارج از کشور پس از فارغ التحصیلی در چین وجود دارد، هر دو شغل تمام وقت یا مشاغل معمولی در کشور خود یا هر جای دیگر در دسترس هستند.

مزایا می تواند هم شخصی و هم حرفه ای باشد: می توانید همزمان با تجربه فرهنگ های مختلف، قابلیت استخدام خود را افزایش دهید و مهارت های خود را توسعه دهید. اگر شما به تازگی یک دوره کارشناسی ارشد و دکترا را در چین به پایان رسانده اید، این امکان را دارید که هم در چین یا در کشور خود یا در هر کشور دیگری به دنبال کار بگردید. شرکت های چینی خارج از کشور ترجیح می دهند به فردی که تحصیلات خود را در چین به پایان رسانده است، کار بدهند. دلیل اصلی این است که یک فارغ التحصیل از چین فرهنگ، زبان چینی و نحوه برقراری ارتباط با کارفرمایان چینی در خارج از کشور را می دانست.

در جدول زیر شاهد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بین المللی در چین می باشید:

نرخ بیکاریسال
33%2020
36%2021
30%2022

فرآیند دریافت اقامت پس از تحصیل در چین

اقامت پس از تحصیل به چین در سال 2023، موقعیتی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. بدین صورت بلافاصه پس از فارغ التحصیلی، امکان جستجوی فرصت های شغلی را داشته باشند. برای بررسی شرایط دریافت این اقامت، موارد زیر به صورت خلاصه بیان می شود:

  • موسسات آموزش و پرورش این کشور اقدام به دریافت نمودن اسناد و مدارک دانش آموزان دارای اعتبار این کشور می کنند. از جانب یک موسسه دارای اعتبار صادر شده باشد.
  • دانشجو ملزم می باشد که به درستی ثبت نام کرد. هزینه لازم را پرداخت کرده باشد.
  • کارفرمایان ملزم به ارائه یک کپی از قرارداد استخدام (به زبان چینی و انگلیسی) می باشند.
  • کارفرمایان ملزم به ارائه مدارک لازم حقوقی برای استخدام یک شخص خارجی می باشند.
  • دعوت نامه و گواهی نامه متقاضیان اقامت پس از تحصیل در چین به عنوان یک متخصص خارجی باید ارائه شود.

این اشخاص ملزم به داشتن اطلاعاتی در رابطه با زمان پیوستن به این سازمان و همچنین زمان لازم برای تاریخ انقضاء مجوز خود می باشند. به میزان چند هفته پس از این که قرارداد یا تحصیل این اشخاص به پایان می رسد دارای اعتبار می باشد.

لازم به ذکر می باشد که این موضوع موجب صرفه جویی در زمینه درخواست نمودن برای دریافت یک ویزا دیگر می باشد که بلافاصله برای سازماندهی بیشتر رو به گسترش می باشد. اگر این اشخاص برای مدت زمان بیشتری به این موضوع ادامه دهند شاید مورد موافقت این سازمان ها قرار بگیرد. البته ممکن است دفتر مطبوعاتی PSB موافقت خود را با این اشخاص و برای داشتن اقامتگاه فراتر از قرارداد یا دوره تحصیلی خود را نداشته باشند.

مدارک مورد نیاز اقامت پس از تحصیل در چین

مدارک مورد نیاز اقامت پس از تحصیل در چین

بر اساس قوانین 2023 متقاضیان اقامت پس از تحصیل در چین باید حداقل موارد زیر را همراه داشته باشند:

  • داشتن گذرنامه دارای اعتبار
  • چاپ مجوز اقامت از پلیس
  • نتایج معاینات فیزیکی و یا به عبارتی پزشکی
  • اسناد استخدامی یا دانشجویی

به همراه داشن مدرکی که بیان گر پرداخت نمودن هزینه لازم برای این فرآیند باشد. افرادی که پس از فارغ التحصیلی تمایل به ادامه حضور در این کشور داشته باشند، می توانند آسان ترین مسیر را انتخاب کنند. با دریافت یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای چینی، بتوانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری چین تبدیل کنند.

بازار اشتغال در این کشور برای ایرانی ها در سال 2023 در این رشته ها رونق بهتری دارد:

  • تدریس زبان انگلیسی
  • بازاریابی
  • حسابداری
  • مدیریت فروش و بازرگانی
  • مترجم همزمان زبان انگلیسی
  • خدمات بازرگانی
  • فناوری اطلاعات
  • مدرس دانشگاه
  • هتلداری
  • مالی و حسابداری

بررسی نرخ دستمزد در کشور چین

میانگین حقوق در کشور چین در شهرها و استان های مختلف و بسته به مدرک تحصیلی میزان تجربه و سابقه کار متغیر می باشد. طبق آخرین امار در سال 2023 حداقل حقوق ماهانه در این کشور معادل $1145 (دلار)  و حداکثر آن بیش از $20000 (دلار) می باشد. به طور میانگین متوسط حقوق کشور چین $4800 (دلار) می باشد. همچنین لازم به ذکر است کارمندان چینی معمولا هر 15 ماه یک بار بسته به عنوان شغلی افزایش حقوق دارند.

در ادامه مقاله نمودار تاثیر سابقه کاری بر درآمد در کشور چین را مشاهده می نمایید:

مقایسه دستمزد بر اساس سابقه کاری و تجربه در کشور چین

موسسات کاریابی در چین

در کشور چین، از روش های متعددی می توان به کار دست یافت. آگهی استخدام در روزنامه ها، مراجعه به موسسه های کاریابی یا رصد کردن اپلیکیشن ها و سایت هایی که کارفرما را نیروی کار متصل می کنند، از بهترین روش های کاریابی است.

بهترین سایت ها و موسسات کاریابی در کشور چین به این ترتیبند:

  • china Job
  • Zhaopin
  • 51 Job
  • Jobs DB
  • Career Jet
  • Indeed
  • China HR
  • New China Career
  • Learn 4 Good

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله اقامت پس از تحصیل در این کشور شما هم علاقمند به گرفتن حق اقامت دائم این کشور شدید می توانید با مراجعه نمودن به لینک هایی نظیر تحصیل و اعزام دانشجو به چین و یا اقامت چین که درسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشد به اطلاعات جامعی دست یابید.

سوالات متداول در باب اقامت بعد از تحصیل در چین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در چین می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در چین چیست؟ دانشجویان باید از طریق کار و یا سرمایه گذاری ویزای تحصیلی خود را به ویزای بلند مدت تبدیل کنند.
  • معاینه پزشکی متقاضیان اقامت پس از تحصیل در چین چگونه است؟ کلیه افراد متقاضی اقامت پس از تحصیل در چین باید برای یک معاینه فیزیکی، یا به عبارتی یک تست پزشکی، در مرکز پزشکی قانونی این کشور شرکت کنند. هزینه آن به مبلغ ¥600 الی 1000¥ (یوآن) می باشد.
  • مدارک مورد نیاز اقامت پس از تحصیل در چین چیست؟ گذرنامه دارای اعتبار، چاپ مجوز اقامت از پلیس، نتایج معاینات فیزیکی و یا به عبارتی پزشکی و اسناد استخدامی یا دانشجویی
4.8/5 - (56 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در چین

  1. حضرتی گفت:

    سلام وقت شما بخیر با تشکر از مقاله خوبتون میخواستم بگم که شرایط مناسبی برای اقامت پس از تحصیل در چین وجود داره. خصوصا مهلت 5 ساله که اجازه خروج رو میده خودش یه فرصت ویژه هست. اینکه مقاله شما 2022 بود و مطالب جدید بود برای من عالی بود. بازار اشتغال و فرصت های کاری که گفتید هم میشه به چندتا از مورد هاش امیدوار بود. در کل مقاله کاملی بود که هم فرصت های کاری و هم مدارک و هم دستمزد کشور ها رو توی این مقاله اورده بودید. فقط سوال دارم از شما که بعد از تحصیل تنها راه اقامت کاره؟ نمیشه ازدواج رو یک راه دیگه در نظر گرفت؟ اگر راه دیگه ای هم به جز کار و ازدواج وجود داره لطفا به اون هام یه اشاره کوچیک بکنید. چون باید همه احتمالات رو در نظر گرفت.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. ممنون از مطالعه شما در خصوص بررسی شرایط تحصیل در چین می توانید محتوا لینک شده را مطالعه کنید. در خصوص اقامت بعد از تحصیل در چین می توانید از طریق کار و سرمایه گذاری هم اقدام کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *