مهاجرت به کشور بلژیک

اخذ تابعیت بلژیک از طریق تولد

اخذ تابعیت بلژیک از طریق تولد

افراد زیادی علاقمند اخذ اقامت و تابعیت کشورهای مرفه و توسعه یافته برای می باشند. اخذ تابعیت بلژیک از طریق تولد بر اساس خون است. بدین معنا که تابعیت بلژیک از طریق والدین بلژیکی به فرزندان انتقال می یابد و برخلاف برخی از کشورها همچون کانادا (تابعیت بر اصل خاک)، بلژیک از تابعیت بر اصل خون تبعیت می نماید. طبق قوانین این کشور در سال 2023 در صورتی که نوزادی در خارج از کشور بلژیک متولد گردد، بطور خودکار تابعیت این کشور شامل نوزاد نیز می گردد. اما تابعیت این کشور شامل نوزادانی که از والدین خارجی در خاک این کشور متولد شده اند، نمی گردد. البته راه های دیگری برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور وجود دارد که علاقمندان به این موضوع می توانند با مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این راه ها اطلاع یابند.

این کشور یکی از اصلی ترین اعضاء تأسیس کننده اتحادیه اروپا است که اکثر قوانین اتحادیه اروپا در این کشور تعیین می گردد. اگر چه نرخ مالیات در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی زیاد است، اما هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مناسب است و سالانه دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل دانشگاه های معتبر این کشور را انتخاب می نمایند. دانشگاه های بلژیک رنکینگ های بالایی را به خود اختصاص داده اند و اکثر دانشگاه های این کشور مورد تأیید کشورهای سراسر جهان هستند و دانشجویانی که مدرک تحصیلی را از دانشگاه های این کشور دریافت نموده اند، امکان ورود به بازارهای جهانی را خواهند داشت.

بررسی اخذ تابعیت بلژیک از طریق تولد

طبق آنچه در مقدمه بیان شد، سیستم اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد بر اصل خون است و نوزادانی که از والدین بلژیکی در هر جایی از جهان متولد شوند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند نمود. طبق قوانین تابعیت در بلژیک راه های دیگری برای اخذ تابعیت این کشور برای نوزادانی که در خاک این کشور به دنیا آمده اند وجود دارد. بدین گونه که والدین نوزاد مورد نظر می باید با دارا بودن اقامت دائم بلژیک، حداقل به مدت 10 سال در این کشور بطور مستمر زندگی نموده باشند.

علاوه بر این رعایت نکات زیر جهت اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد برای متقاضیان ضروری است:

  • والدین نوزاد می باید قبل از 12 سالگی فرزند خود نسبت به درخواست تابعیت این کشور اقدام نمایند.
  • نوزاد متولد شده در خاک این کشور می باید تا سن 18 سالگی خود در این کشور اقامت داشته باشد.
  • امکان مسافرت به دیگر کشورهای خارجی در مدت 10 سال اقامت به صورت محدود مانعی برای والدین ندارد.
  • والدین نوزاد می باید تعهد نمایند ادامه زندگی خود را در این کشور خواهند بود و قصد مهاجرت به دیگر کشورها را نخواهند داشت.

چگونگی ثبت تولد فرزند در بلژیک

این کشور از سیستم درمانی با کیفیتی برخوردار است و مادران پس از زایمان به مدت 5 روز در بیمارستان های این کشور بستری گردیده و تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار خواهند گرفت. والدین پس از تولد فرزند خود در این کشور ملزم به ثبت تولد فرزند خود در این کشور هستند. در این خصوص نموداری در این بخش در اختیار شما قرار گرفته شده است که رشد تولد در این کشور را نشان می دهد:

میزان تولد در بلژیکبدین منظور والدین می باید به همراه مدارک زیر به نزدیکترین شهرداری محل زندگی خود مراجعه و نسبت به ثبت تولد فرزند خود اقدام نمایند:

  • ارائه اصل کارت شناسائی و مدارک هویتی والدین
  • ارائه گواهی ازدواج والدین
  • ارائه گواهی تولد نوزاد در بیمارستان های این کشور که می باید مهر تأیید بیمارستان بر روی آن درج گردیده باشد.

پس از تکمیل مراحل ثبت تولد فرزند در بلژیک، مدارکی که از سوی اداره مربوطه به والدین اعطاء می گردد که مزایایی را برای نوزاد شامل می گردد. بهتر است والدین پس از اخذ تابعیت بلژیک از طریق تولد، سفارت کشور خود را از این موضوع آگاه نمایند. دوستان عزیز می توانید معرفی دانشگاه های بلژیک را مطالعه نمائید.

هزینه اخذ تابعیت بلژیک از طریق تولد

والدین برای تولد فرزند و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد هزینه هایی را بابت درمان و تولد فرزند در بیمارستان های این کشور پرداخت می نمایند که با توجه به امکانات مورد نیاز متفاوت است. در برخی موارد مادران نیاز به مراقبت های ویژه داشته که ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری می باشند. البته امکان تولد فرزند در منزل نیز وجود دارد که هزینه ای را در بر ندارد. که در این گونه موارد دولت این کشور مبلغی معادل 500€ (یورو) جهت حمایت و همدلی با والدین اعطا می نماید. بیمارستان های بلژیک دارای اتاق های عمومی و خصوصی است که هزینه اتاق های خصوصی در این بیمارستان ها 2 برابر اتاق های معمولی است. البته در مقابل هزینه های پرداختی والدین از امکانات و خدمات بسیار مناسبی برخوردار خواهند شد. برای انجام این روش باید با هزینه اقامت بلژیک نیز آشنا شوید.

در جدول زیر هزینه این اتاق ها بررسی شده است:

نوع عملاتاقهزینه به یورو
عمل سزارینخصوصی599635€
عمل سزارینعمومی423674€
زایمان طبیعیخصوصی424811€
زایمان طبیعیعمومی305557€

طرق اخذ تابعیت بلژیک

علاوه بر اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد راه های دیگری نیز برای دریافت تابعیت این کشور وجود دارد. افرادی که دارای حداقل 3 سال اقامت قانونی در این کشور بوده اند، امکان درخواست تابعیت این کشور را خواهند داشت. البته این موضوع در مورد پناهندگان سیاسی و افراد بدون تابعیت به مدت 2 سال تعیین گردیده است. همان طور که می دانید انجام کار در این کشور از جمله راه هایی است که منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می شود. همچنین اتباع خارجی که یا یکی از شهروندان بلژیکی ازدواج نموده اند، با ارائه مدارکی که نشان دهنده زندگی مشترک زوجین در طی سال گذشته باشد، امکان اخذ تابعیت این کشور را خواهند داشت.

ناگفته نماند طبق قوانین تابعیت این کشور آن دسته از افرادی که به طرق مختلف تابعیت این کشور را اخذ نموده اند و (بلژیکی الاصل نباشند) در صورت عدم رعایت و پایبندی به قوانین و مقررات این کشور، تابعیت این کشور از آنان سلب خواهد شد. این کشور با تابعیت مضاعف مخالفتی نداشته و افراد می توانند در عین زمان تابعیت 2 کشور مختلف را دارا باشد. علاقمندان به موضوع تابعیت می توانند با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از چگونگی دریافت تابعیت در دیگر کشورها آگاهی یابند. این موسسه اطلاعات و مشاوره های مفیدی را در زمینه ازدواج در بلژیک و اخذ پاسپورت بلژیک در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *