مهاجرت به کشور فرانسه

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه

متقاضیان جهت اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه باید بدانند که ازدواج صوری مطابق با قوانین نبوده و به هیچ عنوان تابعیت اعطاء نمی گردد. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جامع ترین اطلاعات را در زمینه اخذ تابعیت فرانسه که در کمترین زمان ممکن بدست می­ آید را در اختیار علاقمندان به کشور فرانسه قرار می دهند. فرانسه یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است که از شرایط اقتصادی و فرصت های کاری بسیار مناسبی برخوردار می ­باشد. این کشورعلاوه بر فرصت های کاری بسیاری که دارد از نیروهای داخلی حمایت های ویژه ای می­ نماید. این کشور دانشگاه های بسیار معتبری را در کشور خود دارد که باعث جذب دانشجویان از سرتاسر دنیا به این کشور شده است.

مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو معاهده شنگن می ­باشد. این کشور از جاذبه های توریستی بسیار زیادی برخوردار است. افراد با اخذ ویزای توریستی می­ توانند سفر نمایند. اما دلایل مهاجرت افراد به این کشور پیشرفته دلایلی بالاتر از بازدید مناطق گردشگری این کشور دارد. زیرا این کشور با توجه به اینکه از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است. افراد سعی در مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند. سیستم اعطاء تابعیت در این کشور فرنسه بر اصل خون است. افرادی که از والدین فرانسوی در هر نقطه ای از دنیا متولد می­ گردند تابعیت فرانسوی خواهند داشت.

ازدواج با اتباع فرانسوی یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت می ­باشد. این روش از جمله روش هایی است که شخص در کمترین زمان و براحتی تابعیت این کشور را اخذ می ­نماید. راه هایی دیگری همچون سرمایه گذاری، مهاجرت کاری و همچنین مهاجرت تحصیلی به این کشور از جمله راه هایی است که افراد می­ توانند ابتدا اقامت دائم و سپس پاسپورت را دریافت نمایند.

شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه

هر کشوری قوانین و مقرراتی را برای ازدواج شهروندان خود وضع نموده است. دولت این کشور نیز از این قاعده مستثنی نمی­ باشد. افرادی که قصد ازدواج در این کشور را دارند می­ باید بدانند برای ثبت ازدواج خود در این کشور باید مراحلی را بگذرانند. افرادی که والدین آنها در خارج از این کشور زندگی می نمایند برای ازدواج باید مدرکی دال بر اجازه والدین ارائه نمایند. بسیاری از افراد به هنگام ازدواج با اتباع فرانسوی مراسم جشنی را در کشور مبدأ و یا اقامت خود و مراسم مذهبی ازدواج را در کشور فرانسه برگزار می­ نمایند. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطالعه بفرمائید.

همچنین جهت اطلاع از رشد نرخ ازدواج در این کشور مراجعه به نمودار زیر پیشنهاد می شود:

رشد نرخ ازدواج در کشور فرانسه

روش های اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه

افراد خارجی به 3 طریق می ­توانند تابعیت را از طریق ازدواج اخذ نمایند که عبارتند از:

  • افرادی که با اتباع فرانسوی ازدواج می­ نمایند پس از مدت 4 سال زندگی مشترک می ­تواند تابعیت را اخذ نماید.
  • در صورتیکه افراد نتواند با ارائه مدارک به مقامات مسئول در فرانسه اثبات نماید که 3 سال از زندگی مشترک سپری شده است. بایستی پس از مدت5 سال برای اخذ تابعیت اقدام نماید.
  • افراد خارجی که با همسران فرانسوی در خارج از این کشور زندگی می­ کنند. با ثبت نام در اداره فرانسویان خارج از کشور می­ توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.
  • افرادی که با اتباع فرانسوی در خارج از کشور ازدواج می­ نمایند، برای اخذ تابعیت می­ باید ازدواج را در ادره ملی به ثبت برسانند.

افراد خارجی به 3 طریق می­ توانند اقامت دائم و پس از آن تابعیت را اخذ نمایند:

اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج با اتباع فرانسوی

افرادی که با اتباع فرانسوی ازدواج می ­نمایند پس از مدت 6 ماهه تا 1 سال می­ توانند اقامت دائم را اخذ نمایند. برای اخذ اقامت دائم باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت فرانسه تحویل نماید: ارائه مدارکی که ازدواج واقعی طرفین را ثابت نماید. ارائه مدارکی که توانایی مالی فرد را برای زندگی مشترک را بیان نماید. افراد با ازدواج با کسانیکه اقامت دائم این کشور را دارند نیز می­ توانند اقامت دائم را اخذ نمایند. اما مدت زمانی که طول می­ کشد تا فرد این اقامت را کسب نماید. 4 سال خواهد بود. افراد در این موارد باید مدارک زیر را برای اخذ اقامت دائم ارائه نمایند: ارائه مدرکی که واقعی بودن و عدم صوری بودن ازدواج طرفین را ثابت نماید. ارائه مدارکی که توانایی مالی فرد را ثابت می­ نماید. از این رو جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

ازدواج با افرادی که دارای اقامت موقت فرانسه هستند

افرادی که اقامت موقت این کشور را دارند می­ توانند با ارائه مدارک زیر اقامت این کشور را برای همسر خود اخذ نمایند:

  • ارائه مدارکی که واقعی بودن ازدواج طرفین را را ثابت می ­نماید.
  • ارائه مدارک برخوردای از تمکن مالی فرد برای زندگی مشترک
  • خریداری خانه در کشور فرانسه
  • داشتن اسپانسر برای پشتیبانی زندگی مشترک زوجین
  • ناگفته نماند در این روش فرد در عرض 6 ماه می­ تواند اقامت دائم را برای همسر خود اخذ نماید

مدارک مورد نیاز جهت ثبت ازدواج با اتباع فرانسوی

افراد خارجی برای ثبت ازدواج با اتباع فرانسوی باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ارائه مدرکی که توانایی مالی فرد را برای زندگی مشترک بیان نماید.
  • ارائه فرم درخواست اقامت کوتاه مدت که باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه گردیده باشد.
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه یک نسخه کپی از قسمت روادید پاسپورت
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه تأییدیه ازدواج از شهرداری های محلی در فرانسه
  • ارائه اصل و یک نسخه کپی از مدارک هویتی فرد خارجی و تبعه فرانسوی
  • ارائه مدارک وضعیت بانکی فرد
  • برخورداری از بیمه سلامت فرانسه
  • ارائه قبض آب یا گاز مبنی بر اثبات محل سکونت فرد در فرانسه
  • پرداخت €60 (یورو) بصورت نقدی به اداره مربوطه برای تشکیل پرونده

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می نماییم تا مقاله اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج را نیز مطالعه نمایید.

قانون مدنی در رابطه با ازدواج در فرانسه

همانطور که می­ دانید ازدواج به معنای تعهدی میان زوجین است. این تعهد در کشور فرانسه در ادارات ثبت ازدواج به ثبت می ­رسد. دولت فرانسه قوانینی را برای زوجین در طول ازدواج و همچنین پس از آن قرار داده است. بطور مثال افراد پس از ازدواج در دارایی های یکدیگر به نسبت مساوی سهم دارند. اگر ازدواج افراد به جدایی ختم شود دارایی ها دوباره به نسبت مساوی به زوجین تعلق خواهد گرفت. مگر در مواردی که قبل از ازدواج افراد آنها را قید نموده باشند.

افراد با سوالات بسیاری در زمینه اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه روبرو می­ شوند:

  • آیا می توانند از تحصیل رایگان در این کشور بهره ­مند گردند؟
  • اگر ازدواج افراد در خارج از این کشور فرانسه به ثبت رسیده باشد چگونه می ­تواند اقامت دائم را اخذ نماید؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی به همه سوالات عزیزان در زمینه اخذ تابعیت از طریق ازدواج در فرانسه می­ باشد. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *