مهاجرت به کشور آلمان

اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

اگرچه روش‌ های دیگری برای تابعیت وجود دارد اما اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد در سال 2023 ممکن است یکی از این روش ها باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد. از روش های دیگر می‌ توان به کار در آلمان و تحصیل در آلمان اشاره نمود. این که هر شخصی چه روشی را جهت اخذ تابعیت آلمان انتخاب می‌ کند. به شرایط زندگی‌ بستگی دارد. ممکن است ازدواج زوجین دارای شرایطی باشد که تابعیت فرزند را دچار مشکل نماید. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط خود، مناسب‌ ترین گزینه را انتخاب کنید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد این مقاله را گردآوری کرده است.

بررسی اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

نظام حقوقی کشور آلمان در زمینه تابعیت، بر پایه حق خون بنا شده است. این نوع تابعیت به صورت تحمیلی صورت می‌ گیرد. حق خون به عنوان یکی از راه‌ های اخذ تابعیت کشور آلمان از طریق تولد تلقی می گردد. اگر نظام یا سیستم حق خاک جهت اخذ تابعیت در همه کشورها حاکم باشد. در نتیجه هیچگونه تعارضی وجود نداشت. چنانچه کودکی از والدین بی‌ تابعیت که در کشور آلمان اقامت دارند، به دنیا بیاید، می‌ تواند تابعیت آلمان را اخذ نماید. ضمن این که والدین او نیز در صورت دارا بودن شرایط خاصی، مجاز به اخذ تابعیت این کشور هستند.

اگر پدر تبعه کشوری دیگر و مادر آلمانی باشد، فرزند آنها که خارج از خاک آلمان متولد شده، می‌ تواند تابعیت آلمان را بگیرد. برعکس این موضوع هم می‌ تواند منجر به اخذ تابعیت آلمانی کودک گردد. بدین معنا که مادر از تبعه کشوری دیگر بوده و پدرش تبعه آلمان باشد.

کودک متولد شده در آلمان و تبعه آلمانی، تا سن 23 سالگی بایستی نسبت به حفظ تابعیت آلمانی خود اقدام نماید. این اقدامات عبارتند از:

  • شخص می‌ باید به مدت 8 سال و تا قبل از اتمام سن 21 سالگی، در آلمان مقیم باشد.
  • شخص باید حداقل 6 سال سابقه تحصیلی در یکی از مدارس کشور آلمان را دارا باشد.
  • شخص فارغ‌ التحصیل یکی از مدارس کشور آلمان باشد.
  • شخص می‌ باید دوره‌ های آموزشی حرفه‌ ای و تخصصی را به طور موفقیت‌ آمیز پشت سر گذاشته باشد.

شرایط اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد

متقاضی جهت اخذ تابعیت آلمان، حتما می‌ باید درخواست تابعیت خود را ارائه نماید. اخذ اقامت آلمان از این طریق دارای نکات ویژه ای است. در غیر این صورت به طور خودکار مشمول تابعیت نمی‌ گردد. ضمنا شخصی که والدین تبعه آلمان باشند، در سن قانونی 18 سالگی می‌ تواند در خصوص تابعیت آلمانی خود تصمیم نهایی بگیرد. هر گاه کودکی فرزندخوانده والدین آلمانی باشد (پدر یا مادر)، از طریق تابعیت والدین، تابعیت آلمان به او نیز تعلق می‌ گیرد. همچنین فرد متقاضی جهت دریافت تابعیت آلمان، می‌ باید دارای عدم هر گونه سابقه کیفری یا سوء پیشینه باشد. در غیر این صورت مجاز به اخذ تابعیت آلمان نخواهد بود.

در آلمان، قانون تابعیت مضاعف یا دو تابعیتی مورد قبول این کشور نیست. لازم است بدانید انصراف از تابعیت آلمانی از سوی دولت آلمان ممنوع اعلام گردیده است. بنابراین متقاضیان لغو تابعیت، می‌ باید دارای شرایط خاص و ویژه‌‌ ای برای این کار باشند. پاسپورت کشور آلمان سند تابعیت وی در این کشور است. بنابراین کسانی که تبعه آلمان هستند. بدون اخذ ویزا، مجاز به سفر به کشورهای اتحادیه اروپا را دارند. این بهترین دلیل برای متقاضیانی است که قصد اخذ تابعیت آلمان‌ و نیز اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد را دارند.

شرایط تولد فرزند در کشور آلمان

شاید بدانید در آلمان پس از این که فرزند متولد می‌ گردد، نام او سریعا از سوی بیمارستان پرسیده می‌ شود. البته در سایر کشورها این گونه نیست. بیمارستان‌ های آلمان کودک تازه متولد شده را جهت یافتن نقایص جسمی و سایر موارد مورد آزمایش و بررسی قرار می‌ دهند. از جمله انجام آزمایشات بسیار درخصوص نوزاد می‌ باشد. در مجموع، مادرانی که جهت تولد فرزندان در بیمارستان بستری هستند، بعد از مدت 5 روز پس از زایمان، مرخص می‌ شوند. از این رو مادران می‌ باید در هنگام مرخص شدن، قبل از رفتن نسبت به اخذ گواهی تولد (Geburtsmeldung) فرزندان اقدام نمایند. این اقدام به این جهت است که قادر باشند تولد فرزندان را در کشور آلمان به ثبت برسانند.

جهت اخذ این گواهی می‌ توانید به دفتر امور اداری آلمان در بیمارستان مربوطه مراجعه نموده و گواهی را اخذ نمایید. والدین آلمانی جهت اخذ تابعیت فرزندان که در خارج از آلمان متولد شده، می‌ باید درخواست ارائه نمایند. این تقاضا باید ظرف مدت 1 سال به کنسولگری کشور آلمان ارائه گردد.

اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد و پاسپورت

در خصوص نحوه اخذ پاسپورت برای کودکان در کشور آلمان باید نکاتی را به صورت خلاصه یادآور شد. از جمله این موارد می توان به طور فهرست وار به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد در کشور آلمان امکان‌ پذیر است.
  • آلمان قانون جنسیتی جهت اخذ تابعیت را نمی‌ پذیرد.
  • بنابراین چنانچه والدین کودک (پدر یا مادر) تبعه آلمان باشند، فرزندان نیز می‌ تواند موفق به اخذ تابعیت آلمانی گردد.
  • در واقع تابعیت در کشور آلمان از سوی پدر و یا از سوی مادر قابل انتقال به فرزند است.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، می‌ باید نکته‌ ای را مورد توجه قرار دهند. چنانچه پس از مهاجرت به کشورهای تابعیت حق خون، فرزند به دنیا بیاورند، فرزندان صرفا دارای شناسنامه است. شناسنامه‌ ای که فقط محل تولد فرزند در آن ثبت و ذکر گردیده است. بنابراین کسانی که قصد بچه‌ دار شدن پس از مهاجرت را دارند. همچنین کشورهایی را انتخاب نمایند که دارای قانون تابعیت خاک هستند. در این صورت می‌ توانند پس از تولد فرزندان نسبت به اخذ پاسپورت برای فرزند اقدام نمایند.

اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد و پاسپورت

اخذ تابعیت کشور آلمان

از آنجا که کشور آلمان بر اساس قانون تابعیت خون است. بنابراین شرایط ذیل جهت اخذ تابعیت آلمان برای کودک صدق می‌کند. در این خصوص باید هزینه زندگی در آلمان را نیز در نظر داشت.

شرایط مذکور به شرح ذیل است:

  • کودک از والدین آلمانی متولد شده باشد.
  • اگر کودکی از پدر و مادر نامشخص و نامعلوم متولد شده باشد، تابعیت آلمان به او تعلق می‌گیرد.
  • کودکی که مادر آلمانی است و در کشور آلمان نیز متولد شده باشد. (براساس قانون حق خون)
  • کودکی که در خارج از خاک آلمان متولد شده باشد. پدرش هم آلمانی است، اما مادر تبعه کشوری دیگر است.
  • براساس قانون حق خون است

هزینه زندگی برای متولدین ایرانی در آلمان

در جدول زیر هزینه احتیاجات اولیه به شرح زیر می باشد:

اقلامهزینه ها به یورو
یک وعده غذا در رستوان معمولی10.00€
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی45.00€
McMeal در McDonalds8.00€
کاپوچینو2.70€
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)2.26€
آب (0.33 لیتر بطری)1.91€
شیر، (1 لیتر)0.72€
یک قرص نان 500گرمی1.43€
یک کیلو گرم برنج سفید2.08€
تخم مرغ 12 عدد1.82€
یک کیلوگرم پنیر محلی7.92€
یک کیلوگرم سینه مرغ8.11€
یک کیلوگرم گوشت گاو10.53€
یک کیلوگرم سیب زمینی1.14€

با توجه به مطالب مذکور، جهت اخذ تابعیت آلمان از طریق تولد می‌توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. این موسسه با تمایل دارد راهنمایی‌ ها و مشاوره‌ های لازم را درزمینه مهاجرت به آلمان و اخذ تابعیت خود و فرزندان ارائه نماید. وکلای مجرب و مشاوران متخصص در این زمینه می‌ توانند روند انجام این امر را تسریع دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و انتخاب روش‌ های مناسب شرایط خود، به صورت تلفنی یا حضوری تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *