مهاجرت به کشور بلژیک

اخذ اقامت بلژیک از طریق تولد

اخذ اقامت بلژیک از طریق تولد

یکی از خواسته های افراد برای مهاجرت، تولد فرزند است. بلژیک نیز از این قاعده مستثنا نبوده و اخذ اقامت بلژیک از طریق تولد در نظر مهاجران است. امروزه روش های مهاجرتی بسیاری اعم از مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، خرید ملک، ازدواج و تولد در این کشور صورت گرفته است. بسیاری از متقاضیان بین‌ المللی جویای قوانین لازم در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت از طریق تولد در این کشور می باشند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به پاسخ پرسش های زیر پرداخته می شود:

  • روش مهاجرتی اخذ اقامت از طریق تولد در این کشور چگونه است؟
  • اخذ اقامت از این طریق در این کشور از چه راهی امکان پذیر است؟ از طریق خاک یا خون ؟
  • هزینه های زایمان در این کشور چگونه است؟
  • چه زمانی باید برای تولد در این کشور اقدام نمود؟
  • ثبت تولد در این کشور به چه صورتی می باشد؟

بررسی اساس تابعیت کشور بلژیک

با توجه به اینکه این کشور یک کشور اروپایی است. اعطاء تابعیت در این کشور براساس خون می باشد. تابعیت براساس خون در قوانین بین المللی اروپا ذکر شده است. البته برخی استثنائات برای تابعیت براساس خاک نیز وجود دارد. عمدتا در کشورها اخذ تابعیت به 2 صورت امکان پذیر می باشد. این 2 راه به شرح ذیل می باشند:

  •  تابعیت براساس خون
  • تابعیت براساس خاک

در تابعیت براساس خون در صورتی تابعیت اعطاء می گردد که یکی از والدین ملیت این کشور را داشته باشد. یکی از والدین از طریق خون به این کشور وابسته باشد. در تابعیت براساس خاک، می باید والدین هر 2 تابعیت خارجی داشته و فرزند در این کشور به دنیا آمده است. در این شرایط براساس قوانین می توان برای کودک متولد شده در این خاک تابعیت اخذ نمود.

چند نمونه از استثنائات در این خصوص عبارتند از:

  • فرزند در این کشور به دنیا آمده و ترجیحا تا سن قانونی در این کشور اقامت داشته باشد. (سن قانونی 18 سال می باشد.)
  • در صورتی که اقامتگاه اصلی والدین به مدت 10 سال این کشور باشد، تابعیت این کشور اعطاء می گردد. البته سفر به خارج از کشور به مدت محدود در این 10سال مجاز می باشد.
  • برای اخذ تابعیت این کشور برای فرزند، والدین باید قبل از 12 سالگی فرزند اقدام نمایند.
  • پس از تقاضا والدین مبنی بر اخذ تابعیت برای فرزند خود والدین باید تعهد دهند. طبق این تعهد والدین تا پایان عمر باید در این کشور اقامت نمایند. به عبارت دیگر برای زندگی به کشور دیگری مهاجرت ننمایند.

شرایط تولد و زایمان فرزند در بلژیک

در این کشور مادر پس از زایمان به مدت 5 روز در بیمارستان بستری می گردد. این الزام برای مادرانی که تابعیت این کشور را هم ندارند وجود دارد. ضمن کنترل مادر توسط پزشکان و ماماها در زمان ترخیص یک فیزیوتراپیست مادر را معاینه می نماید. این معاینه برای اطمینان از توانایی بدن مادر برای جبران جسمی پس از تولد انجام می شود. مدت بستری در بیمارستان پس از زایمان در کشورهای گوناگون متفاوت می باشد. مثلا این مدت در کشور هلند به مدت 24 ساعت می باشد. مادر پس از 24 ساعت پس از زایمان مرخص می گردد. در این بخش نیز توجه شما را به مقاله پاسپورت بلژیک جلب می داریم.

در این خصوص میزان تولد در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میزان تولد در بلژیک

نحوه ثبت تولد فرزند در بلژیک

براساس قانون این کشور ثبت تولد باید بعد از 15 روز در سالن شهردار انجام گیرد. این سالن شهرداری لزوما باید یه محل تولد فرزند و محل زندگی نزدیک باشد. در مقاله هزینه زندگی در بلژیک به شرح کامل هزینه های لازم در خصوص زندگی در این کشور پرداخته می شود.

برای ثبت تولد اراده مدارک زیر الزامی می باشد:

  • ارائه گواهینامه پزشکی اخذ شده از بیمارستان این کشور
  • سند ازدواج والدین (در صورت لزوم)
  • کارت شناسایی والدین

با ارائه مدارک ذکر شده و تکمیل ثبت، اسنادی به شما تعلق می گیرد. با این اسناد می توانید برای اخذ مزایای متعلق به فرزند خود اقدام نمایید. برای مطمئن شدن از اخذ تابعیت این کشور، ثبت تولد را سریعتر به کنسولگری کشورتان اطلاع دهید. قابل ذکر است که در شرایط خاصی تابعیت بلژیکی به فرزند اعطاء می گردد، یکی از شرایط اعطاء این تابعیت زندگی والدین به مدت 10 سال قبل از تولد فرزند بود. شرط دیگر لزوم زندگی مستمر والدین به مدت حداقل 5 سال از 10 سال در این کشور می باشد. در صورت دارا بودن 2 شرط تابعیت اعطاء می گردد.

هزینه های تولد فرزند در بلژیک

تولد در این کشور در خانه و بیمارستان امکان پذیر می باشد. شرایط هزینه ای در این 2 مکان متفاوت می باشد. در صورتی که تولد فرزند در خانه انجام شود، هیچ هزینه ای برای پرداخت وجود نخواهد داشت. اما شرایط خاصی برای تولد فرزند در منزل باید صورت گیرد. همچنین مراقبت های ویژه ای برای مادر و فرزند نیاز خواهد بود. از این رو پیشنهاد می شود تولد فرزند زیر نظر پزشک و بیمارستان مربوطه در این کشور صورت پذیرد. همچنین به عنوان همدلی و حمایت دولت بلژیک 500€ (یورو) جایزه یا کمک هزینه اعطاء می نماید. همچنین هزینه بیمارستان های دولتی و خصوصی متفاوت می باشد.

هزینه بیمارستان ها به طور کلی به شرح زیر می باشد:

  • هزینه بیمارستان عمل سزارین (اتاق خصوصی): 355996€ (یورو)
  • هزینه بیمارستان عمل سزارین (اتاق عمومی): 344376€ (یورو)
  • هزینه بیمارستان زایمان طبیعی (اتاق خصوصی): €114248 (یورو)
  • هزینه بیمارستان زایمان طبیعی (اتاق عمومی): 573055€ (یورو)

چگونگی اخذ اقامت بلژیک از طریق تولد فرزند

چگونگی اخذ اقامت بلژیک از طریق تولد فرزند

یکی از دغدغه های مهاجران به کشورهای گوناگون شرایط اخذ تابعیت برای فرزند می باشد. برخی از افراد صرفا برای این که فرزند تابعیت دیگری داشته باشند مهاجرت می نمایند. برای این دسته از افراد آگاهی از شرایز تابعیتی کشورها اهمیت زیادی دارد. بهتر است این گونه افراد به کشورهای که براساس خاک تابعیت اعطاء می نمایند مهاجرت نمایند. البته اخذ تابعیت کشورهایی که دارای تابعیت براساس خون می باشند نیز با شرایط خاصی ممکن است. در این خصوص مقاله هزینه اقامت بلژیک را مطالعه بفرمائید.

اگر قصد اخذ اقامت بلژیک از طریق تولد برای والدین مد نظر باشد این امر امکان پذیر نمی باشد. اما در صورتی که برای فرزند به دنیا آمده قصد اخذ اقامت دارید این امر ممکن می باشد. در صورتی که سوال یا ابهامی برای شما وجود دارد با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. قطعا کارشناسان و مشاورین ما در بخش مشاوره تلفنی و حضوری شما را به نحو احسن راهنمایی می نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *