مهاجرت به کشور ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج موضوعی است که طی سال های اخیر مورد توجه بسیاری از زوج های جوان در خصوص ازدواج قرار گرفته است. مساله مهم در این مبحث چگونگی اخذ اقامت و در نهایت تابعیت از طریق پروسه ازدواج با مقیم این کشور خواهد بود زیرا نیاز به مدارک خواهد بود. با خواندن این مقاله و همچنین مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که با به کارگیری وکلاء و مشاورین مجرب و متخصص در زمینه گرفتن اقامت کشورهای مختلف و همچنین امور مهاجرتی دارای تخصص می باشند. این فرصت را دارید که از اطلاعات جامعی در زمینه این امور بهره مند شوید.

بررسی اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

به این روش می باید به وسیله اقدام به ازدواج نمودن با یکی از شهروندانی که دارای تابعیت این کشور می باشند. در مدت زمانی مشخص به مدت 3 الی 5 سال می توان برای دریافت نمودن اقامت از نوع دائمی این کشور اقدام نمود.

در ادامه به بررسی نکات مهم که برای گرفتن اقامت کشور ترکیه از طریق ازدواج می پردازیم:

ازدواج قانونی از شروط اخذ اقامت ترکیه

ازدواج در این کشور می باید به صورت صوری نباشد. ازدواج در این کشور حتما باید واقعی باشد. با این توضیح که اشخاص ملزم به تحویل دادن مدارکی می باشند که بتوانند صوری بودن ازدواج را اثبات نمایند. این امر به میزانی حیاتی و حائز اهمیت می باشد. در صورتی که بعد از ازدواج نمودن و گرفتن شهروندی این کشور ثابت شود شود. ازدواج انجام شده فقط با قصد اخذ اقامت و حق شهروندی انجام شده باشد. دولت این کشور این حق را برای خود قائل می باشد. حق شهروندی گرفته شده از روش ازدواج نمودن در این کشور را باطل نماید. جهت اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را بررسی بفرمائید.

در این بخش توجه شما را به نمودار نرخ ازدواج در این کشور جلب می داریم:

نرخ ازدواج در کشور ترکیه

بررسی شرایط اقامت کشور ترکیه

این امکان وجود دارد که برای فرایند اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج حدود 3 الی 5 سال زمان نیاز دارد. با این توضیح که در این مدت اشخاص متقاضی ملزم به این می باشند که خارج از این کشور اقامت نمایند. متقاضی فقط قادر به این هست که از روش توریستی به این کشور سفر نماید. در ضمن بیان این نکته حائز اهمیت است که مدت زمان لازم برای اقامت در ترکیه از طریق توریستی در این کشور به هیچ وجه نباید بیشتر از مدت 89 روز باشد.

 شرایط سن متقاضی جهت ازدواج در ترکیه

دختران و پسران در این کشور ملزم به این می باشند که به سن 18 سال تمام برسند تا قادر باشند. مجوز این را داشته باشند که بدون داشتن رضایت پدر و مادر اقدام به ازدواج نمایند. در موارد استثنا که از جانب دادگاه مجوز ازدواج اشخاص زیر 18 سال داده می شود. تحویل نامه ای که حاکی بر رضایت والدین و یا شخصی که حق سرپرستی شخص را بر عهده دارد اجباری می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یک شخص که دارای تابعیت این کشور باشد قادر به این هست که با یک تبعه خارجی و یا با 2 نفر تبعه خارجی که دارای تابعیت یک کشور نباشند. به وسیله ماموران ازدواج در این کشور ازدواج نمایند.

اما در صورتی که این 2 فرد خارجی دارای تابعیت یک کشور باشند. عقد ازدواج در سفارتخانه این کشور مربوطه می تواند صورت بگیرد. مدارک لازم عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه عکس پرسنلی مناسب
  • ارائه مدارک معتبر جهت اثبات مقیم بودن متقاضی در این کشور
  • ارائه گواهی مبنی بر مجرد بودن طرفین ازدواج
  • ارائه گواهی سلامت

در مقاله اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج به طور کامل مبحث ازدواج و شرایط اقامت این کشور توضیح داده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر امکان ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما امکان پذیر شده است. جهت اطلاع از شرایط اقامت از طریق کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *