ویزای کاری

کار در آنگولا

کار در آنگولا

کار در آنگولا برای همه حرفه ای ها گزینه ای تلقی می شود که مشتاقانه منتظر ایجاد شغل در خارج از کشور هستند. یکی از اصلی ترین دلایل اینکه آنگولا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد جهانی شناخته می شود، روش های موثر برای یافتن کار در آنگولا است. علاوه بر این، آنگولا مجوزهای کار معتبر و تسهیلات مختلف دیگر را برای مهاجران برای تبدیل شدن به شهروندی آنگولا را ارائه می دهد.

علاوه بر فرصت های رشد شغلی و اشتغال بهتر، عوامل متعددی وجود دارد که جویندگان کار این کشور را انتخاب می کنند. آنگولا از نظر بزرگترین اقتصاد، استاندارد زندگی بالا رتبه یازدهم را در آفریقا دارد و یکی از ثروتمندترین کشورهای آفریقایی محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه های مختلف می باشد. به طور کلی کار بهترین گزینه برای کشورهای ثالث یا غیر اروپایی می باشد.

مزایای کار در آنگولا

سالانه صدها تبعه خارجی از کشور های مختلف جهان به دلیل مزیت های بی شمار کار در آنگولا به این کشور مهاجرت می کنند. برای آشنایی بیشتر با مزایا کار در آنگولا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایاتوضیحات
بیمه کاربرنامه بیمه کار هم توسط کارفرما و هم کارمند ارائه می شود. این برنامه برای آن دسته ار کارگرانی که بیکار هستند، به منظور بهبود مجموعه مهارت های خود با جستجوی شغل، حمایت درآند موقت ارائه می دهد.
هزینه زندگیآنگولا در مقایسه با کشورهای توسعه یافته هزینه زندگی مقرون به صرفه ای دارد. به همین جهت بخش زیادی از دستمزد ماهیانه کارمندان در این کشور به دلیل هزینه زندگی پایین پس انداز می شوند.
امنیت بالاآنگولا به نسبت اغلب کشورهای آفریقایی نرخ جرم و جنایت پایینی دارد که آن را به امن ترین کشور آفریقایی تبدیل کرده است.

شرایط کار در آنگولا

تمامی افرادی که قصد کار در آنگولا را دارند باید قبل از اعزام به این کشور با شرایط کار به خوبی آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت با مشکلات پیچیده ای حین کارمواجه خواهند شد. البته لازم به ذکر است که شرایط کار به نسبت اغلب کشورهای آفریقایی پیشرفته بسیار ساده تر است و در قدم اول متقاصیان باید با حداقل شرایط کار آشنا شوند.

این شرایط کاری استانداردهای استخدام در حوزه قضایی آنگولا، حداقل استانداردهای قانونی را با توجه به مواردی مانند حداقل دستمزد، ساعات کار، اضافه کاری، مرخصی ها و تعطیلات را تعیین می کند. به طور کلی کارفرمایان و کارمندان نمی توانند خارج از این شرایط کار قرارداد ببندند، مگر اینکه شرایطی را که برای کارمندان مطلوب تر باشد را فراهم کنند.

به طور کلی شرایط کاری در آنگولا شامل موارد داخل جدول زیر می شود:

شرایط کاری در آنگولاتوضیحات
هفته کاریبه طور کلی حداکثر ارقام روزانه و هفتگی معمولا 8 ساعت در روز و بین 40 تا 46 ساعت در هفته است. البته در شرایط خاص ممکن است از این حداکثر ساعت کار تجاوز کند.
تعهد کارفرماسلامت و ایمنی کارمندان باید دغدغه اصلی همه کارفرمایان در آنگولا باشد. هز حوزه قضایی توسط قوانین ایمنی و بهداشت خود اداره می شوند. همچنین متقاضیان دارای اختیارات گسترده ای برای تحقیق و پیگرد قانونی کارفرمایانی است موفق به تضمین یک محل کار ایمنی نمی شوند.
تعهد کارفرماسلامت و ایمنی کارمندان باید دغدغه اصلی همه کارفرمایان در آنگولا باشد. هز حوزه قضایی توسط قوانین ایمنی و بهداشت خود اداره می شوند. همچنین متقاضیان دارای اختیارات گسترده ای برای تحقیق و پیگرد قانونی کارفرمایانی است موفق به تضمین یک محل کار ایمنی نمی شوند.
رویه شکایاتبا توجه به حوزه قضایی کارفرمایان کارمندان می توانند با تماس با وزارتخانه دولتی مربوطه شکایت کنند. فرآیند شکایت به گونه ای طراحی شده است که برای کارمندان قابل دسترس باشد.

شرایط کار در آنگولا

میزان مالیات برای کار در آنگولا

اتباع کشورهای خارجی که قصد کار در آنگولا را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور باید سیستم مالیاتی آنگولا به خوبی آشنا شوند. سیستم مالیات بر درآمد در آنگولا به این معنا است که کارفرمای شما ماهانه مبلغی را کسر می کند. نکته قابل توجه در خصوص شرایط کاراین است که، هر چیزی که در این کشور به دست می آورید می تواند مشمول مالیات باشد. همچنین می تواند بر اساس مقیاس از 6% تا 18% از درآمد ماهانه شما را محاسبه کند. بنابراین مبلغ مالیات مهاجران در دسته بالاتر قرار می گیرد زیرا دستمزدها در بالاترین باند قرار دارند.

در نهایت اینکه، اگر از قبل کاری را تنظیم کرده اید ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با کارفرمای خود در مورد بند های معادل سازی مالیاتی که باید در قرار داد شما ذکر شود صحبت کنید. زیر این امر باعث متعادل شدن نرخ مالیاتی که در آنگولا می پردازید یا مالیات کشور مادری شما خواهد بود. از سوی دیگر، مالیات بر کالاهای ضروری به این معنی است زندگی در آنگولا هزینه های بالایی را برای اتباع کشورهای خارجی خواهد داشت.

در نمودار زیر می توانید رشد نرخ مالیات بر درآمد کار در آنگولا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

اخذ مجوز کار در آنگولا

اکثر اتباع خارجی برای واجد شرایط بودن جهت کار در آنگولا باید برای مجوز کاری این کشور درخواست دهند. روند درخواست مجوز اقامت در آنگولا بر خلاف اغلب کشورهای آفریقایی مدرن بسیار ساده تر است، و متقاضیان می توانند به راحتی مجوز کار را دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که، برای درخواست مجوز کار اکثر نامزدها به یک پیشنهاد شغلی آنگولایی نیاز دارند که توسط ارزیابی تاثیر بازار کار آنگولا پشتیبانی می شود.

داوطلبانی که مجاز به دریافت مجوز اشتغال زایی در آنگولا هستند به شرح زیر می باشند:

  • پس از انقضای مجوز کار قصد خود را برای ترک کشور نشان دهند.
  • ثابت کنند که بودجه کافی برای زندگی و کار را دارند.
  • برنامه ریزی برای کار با یک کارفرمای واجد شرایط را داشته باشند.

در نهایت اینکه، پروسه دریافت مجوز کاربسته به نوع مجوز کار که فرد درخواست می کند بسیار متفاوت است. به عنوان مثال به یک دانشجوی بین المللی که در آنگولا تحصیل می کند به عنوان بخشی از مجوز تحصیل مجوز کار پاره وقت آنگولا نیز اعطاء می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار در آنگولا، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار کار در آنگولا

در این بخش به مهم ترین سوالات در خصوص کار در آنگولا پاسخ می دهیم:

  • میزان مالیات در نظر گرفته شده برای کار در آنگولا چ قدر می باشد؟ اتباع کشورهای خارجی که قصد کار در آنگولا را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور باید سیستم مالیاتی آنگولا به خوبی آشنا شوند. سیستم مالیات بر درآمد در آنگولا به این معنا است که کارفرمای شما ماهانه مبلغی را کسر می کند. نکته قابل توجه در خصوص شرایط کاراین است که، هر چیزی که در این کشور به دست می آورید می تواند مشمول مالیات باشد. همچنین می تواند بر اساس مقیاس از 6% تا 18% از درآمد ماهانه شما را محاسبه کند. بنابراین مبلغ مالیات مهاجران در دسته بالاتر قرار می گیرد زیرا دستمزدها در بالاترین باند قرار دارند.
  • مزایای کار در آنگولا شامل چه مواردی می باشد؟ در خصوص مزایای کار می توان به مواردی مانند دریافت بیمه کاری، مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی و امنیت بالای آنگولا اشاره نمود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *