شرایط استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا برای متقاضیان خارجی رایگان نیست، همین موضوع توانسته ذهن افراد را به سمت آگاهی از هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا سوق دهد. هزینه زندگی در کشوری مثل استرالیا که از سطح بالای اقتصای و رفاه اجتماعی برخوردار است، تقریبا بالا است اما در مقابل درآمد کسب شده هم تقریبا به صرفه است. هزینه تحصیل نیز بسته به اصول و شرایط گوناگونی دارد که شامل دانشگاه در کدام محل می باشد، دانشجو در کدام دوره تحصیلی می باشد و شهریه دانشگاه چقدر است متفاوت می باشد. سوالات زیادی در این خصوص مطرح است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله متقاضیان را از هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا آگاه می کند.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا و شهریه مدارس

امکان تحصیل در مدارس استرالی برای دانش آموزان زیر 18 سال خارجی امکان پذیر است. مدارس در این کشور به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. این مدارس برخی به صورت روزانه و برخی به شکل شبانه روزی فعالیت می کنند که دارای خوابگاه هم هستند. در کشور استرالیا دانش آموزان بسیار پویا و فعال به تحصیل می پردازند و دبیران درخلال درس، مهارت های ارتباطی، نظم و انضباط و حقایقی در زابطه با جهان هستی به آنان آموزش می دهند.

تحصیل در مدارس استرالیا هم معلم محور و هم تحقیقات محور است. به عبارتی دیگر دبیران از همان دوران اولیه مدرسه کودکان را به تحقیق و جست و جو وادار می کنند. تحصیل در مدارس استرالیا تقریبا 15.000$A (دلار استرالیا) است. شهریه دوره های آموزش شغلی، دیپلم های پیشرفته و تمامی رشته های در گروه آموزش شغلی در هزینه های تحصیل در این دوره های 4000$A (دلار استرالیا) برای مدت 6 ماه و تا 22.000$A (دلار استرالیا) برای دوره های دیپلم های پیشرفته فرق دارد. شهریه دوره های زبان در استرالیا به مدت تقریبا یک هفته 300$A (دلار استرالیا) هزینه دارد.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در استرالیا یک دوره 4 ساله و به زبان انگلیسی است. اغلب یکی 2 سال آخر این دوره به بحث پژوهش و تحقیق اختصاص داده می شود. احتمال اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور استرالیا بسیار کم است. از شرایط ورود به مقطع کارشناسی در کشور استرالیا، داشتن مدرک زبان در حد آیلتس 6 و داشتن مدارک معتبر تحصیلی مربوط به مقاطع قبلی می توان نام برد. شهریه دانشگاه دولتی استرالیا میان 10.000 تا 12.000$A (دلار استرالیا) می باشد که به نوع داتشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. شهریه دانشگاه های خصوصی تا 33.000$A (دلار استرالیا) می باشد. درضمن در استرالیا تعداد این دانشگاه ها کم است و که بیشتر این دانشگاه ها دولتی می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

با تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا، امکان اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد. زیرا تحصیل در کشور استرالیا با وجود برترین نظام آموزشی جهان، پس از تحصیل در این کشور می توان به کار پردرآمدی دست یافت. اعزام دانشجو به استرالیا کمی با احتیاط و با رعایت همه جوانب باید انجام پذیرد زیرا از نظر سن و مدرک زبان و فاصله تجصیلی کمی سخت گیری انجام می شود و بهتر استتا جایی که ممکن است نقص مدارک وجود نداشته باشد.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 یا 7 مورد نیاز است و به علاوه ارائه مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر که دانشجو را برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد آماده می کند. شهریه های دوره کارشناسی ارشد تقریبا بین 20.000 تا 30.000$A (دلاراسترالیا) در 1 سال می باشد. دوره کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه برتر و سطح بالا و خصوصی اگر برگزار شود،امکان دارد که این هزینه افزایش یابد.

شهریه دوره دکتری در استرالیا

امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و معمولا سالی 1 باردانشجویان می توانند برای دریافت آن درخواست دهند. برای اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به داشتن رزومه قوی، ارائه چندین مقاله ISI، داشتن کتاب و رزومه خوب تحصیلی شرط اصلی است. از مزایای دیگر تحصیل در استرالیا حق کار دانشجویی نیمه وقت است و به مدت 2 سال هم اقامت پس از تحصیل به دانشجو اعطا می کند تا به کار برسد.

شهریه های دوره دکترا بین تقریبا 14.000 تا 40.000$A (دلاراسترالیا) برای مدت زمان یک سال تحصیلی می باشد. رشته های دوره دکترا شامل دام پزشکی، دندان پزشکی و پزشکی می باشد که این امکان هم هست که هزینه های تحصیل تا سالی 40.000$A (دلار استرالیا) هم افزایش می یابد.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

کیفیت زندگی در استرالیا بالا می باشد در حالی که هزینه زندگی و شهریه دانشگاه در استرالیا نسبت به کشور های آمریکا و انگلیس پایین تر است اما شرایط تحصیل در استرالیا نیز به عنوان یک کشور انگلیسی زبان فوق العاده است. در زمان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا دانشجو باید هزینه کافی برای تحصیل و زندگی را داشته باشد و ثابت کند. دانشجویان این امکان را دارند به صورت نیمه وقت در استرالیا به کار مشغول باشند.

هزینه زندگی در استرلیا به مناطق جغرافیایی متفاوت می باشد. هرچه منطقه از شهر دور تر باشد هزینه ها کم تر می باشد و بالعکس یعنی هرچه به شهر نزدیک تر باشد هزینه ها بیشتر می باشد. به طور مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه در منطقه روستایی تقریبا 1000$A (دلار استرالیا) به مدت 1 ماه می باشد که همین آپارتمان در نزدیک شهر تا 1750$A (دلار استرالیا) در مدت 1 ماه می باشد.

دانشجویان بابت هزینه خوابگاه اجاره کمتری پرداخت می کنند و این امکان را دارند که با چند دانشجو در یک آپارتمان شریک باشند و هزینه اجاره و مابقی هزینه ها را بین خود تقسیم کنند.

میانگین هزینه های مصرفی به شرح زیر است:

خدمات و خوراکهزینه ها به $A (دلار استرالیا) و ماهانه
انرژی مانند گاز و برق50 تا 100
تلفن و اینترنت150 تا 200
آب50
خوار و بار و مواد غذایی200

هزینه های جانبی زندگی در استرالیا

هزینه های زندگی بستگی به نوع زندگی، تفریحات، نوع حمل و نقل و… دارد که برای هر شخصی متفاوت می باشد. به طور کلی هرچه نزدیک به شهر های بزرگ و مرکزی باشید هزینه های زندگی بالطبع بیشتر خواهد شد و نسبت به همان موقعیت شغلی بیشتر نیز خواهید داشت.

هزینه های جانبیهزینه ها به $A (دلار استرالیا)
باشگاه ورزشی70
کارت بلیط وسایل نقلیه120
هر لیتر بنزین2
هر یک کیلومتر تاکسی2
یک وعده غذا در رستوان16 تا 75
یک وعده فست فود10
بیمه دانشجویی350 تا 700
تفریحات جانبی50 تا 100

شهرهای استرالیا

گرانترین شهرهای استرالیا برای زندگی در سال 2023 عبارتند از:

  • سیدنی
  • ملبورن
  • کانبرا
  • بریزین
  • هوبارت
  • آدلاید
  • داروین
  • پرت

مشاوران ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به کشور استرالیا و سایر کشورهای درجه اول اروپایی، به شما عزیزان به صورت تلفنی و حضوری مشاوره می دهند و با توجه به شرایط شما عزیزان بهترین راه مهاجرت را به شما پیشنهاد می کنند.

5/5 - (12 امتیاز)

13 دیدگاه برای “هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

  1. سحر گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای تحصیلی در استرالیا توضیح دهید.
    ممنون از سایت به روزتون

  2. Erfan گفت:

    تشکر فراوان بابت مقاله خوبتون در موضوع هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا.

  3. leila گفت:

    سلام. درسته که اخذ اقامت استرالیا از سایر کشورهای دیگه راحت تره؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

  4. لیدا بهرامی گفت:

    تو چه زمینه ای راحت تر می توان کار پیدا کرد در این کشور؟

  5. طلایی پور گفت:

    هنکام تحصیل در استرالیا از چه زمانی به بعد می توان کار را شروع کرد؟

  6. ستاره گفت:

    این کشور چرا انقدر گرونه ؟ البته با این نرخ ارز همه جا برای ما که پولمون ارزشی نداره همینه

  7. قراری گفت:

    لطفا در مورد کار دانشجویی در استرالیا نیز توضیح دهید.

  8. قاسمی گفت:

    هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا بالاست

  9. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  10. مشایخی گفت:

    سلام ممنون از اینکه هزینه تحصیل و زندگی در استرالیارو‌با تمامی جزئیات بیان کردید .ممنون میشم برای تمامی کشورها هم به همین صورت هزینه هارو بیان کنید.

  11. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه زندگی در کشور نیوزلند هم مطلب بذارید

  12. نظریان گفت:

    ممنون از مقاله بروزتون

  13. hiva گفت:

    سلام و تشکر
    ایا با کار کردن در استرالیا از پس هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا میشه براومد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *