مهاجرت تحصیلی پاراگوئه

هزینه تحصیل در پاراگوئه

هزینه تحصیل در پاراگوئه

بررسی هزینه تحصیل در پاراگوئه برای افرادی که خواهان تحصیل و مهاجرت تحصیلی به پاراگوئه هستند امری مهم و ضروری است. به طور کلی هزینه تحصیل در پاراگوئه نسبت به بسیاری از کورها بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. دانشگاه های این کشور خوابگاه های دانشجویی را نیز در پردیس های دانشگاهی به دانشجویان خارجی ارائه می کنند و سعی بر ارائه خدمات مناسب بر دانشجویان خارجی در پاراگوئه دارند. این کشور دارای تعداد قابل توجهی دانشگاه است و حتی دارای چندین مدرسه بین المللی برای تحصیل دانش آموزان خارجی است. نکته قابل توجه برای تحصیل در این کشور زبان اسپانیایی و گوارانی تحصیل است. با توجه به اهمیت این موضوع همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قامت این نگارش درباره هزینه تحصیل در پاراگوئه نوشته اند و به سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • هزینه تحصیل در پاراگوئه در دانشگاه های دولتی به چه میزان است؟
  • هزینه تحصیل در پاراگوئه در دانشگاه های خصوصی چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در مدارس بین المللی پاراگوئه چقدر است ؟

هزینه زندگی و تحصیل در پاراگوئه 2023

پاراگوئه کشوری محصور در خشکی است که بین آرژانتین، برزیل و بولیوی واقع شده است و محل باتلاق های بزرگ، جنگل های نیمه گرمسیری و بیابان های چاکو، ساوانا و مناطق بوته ای است. این کشور بیش از 1000 سال پیش توسط اسپانیایی ها آباد شده بود. در نتیجه، این کشور فرهنگ و زبانی برگرفته از اسپانیایی ها و بومی های آن زمان دارد. جمعیت کشور تقریبا 7 میلیون نفر است. سیستم آموزشی در پاراگوئه مشابه آنچه در سایر كشورهای جهان مشاهده می شود. میزان سواد حدود 95% تخمین زده شده است، اگرچه میزان بی سوادی در مناطق روستایی بسیار بالاتر از مناطق شهری است. تأسیس اولیه آموزش عمومی در پاراگوئه پس از 1840 به عهده رئیس جمهور کارلوس آنتونیو لوپز قرار گرفت، که با ماریانو روک آلونسو دیکتاتوری رودریگز فرانسوی را سرنگون کرد.

تحصیلات عالی در پاراگوئه پس از گذشت یک قرن با تاسیس دانشگاه های این کشور آغاز شد. در حال حاضر کالج های دولتی و خصوصی بسیاری نیز در سطح دانشگاه وجود دارد. موسسات خصوصی در اینجا می توانند استاندارد بهتری برای تحصیل دانشجویان باشند ام هزینه آنها بیشتر است. به طور کلی هزینه تحصیل در پاراگوئه حدود 2000$ الی 3000$ (دلار) در سال می باشد و هزینه زندگی نیز با احتساب هزینه اجاره اقامت حدود 700$ (دلار) درماه می باشد.

آیتمهزینه به دلار
هزینه تحصیل$2000 الی 3000$ در سال
هزینه زندگی$700 در ماه

در نمودار زیر می توانید مشارکت هزینه زندگی در پاراگوئه را مختصرا مشاهده کنید:

توزیع هزینه زندگی در پاراگوئه

هزینه تحصیل در پاراگوئه در مدارس

آموزش در پاراگوئه همیشه در اولویت نبوده است، اما این در حال تغییر است. مدرسه در پاراگوئه شامل دوازده سال تحصیل است که رایگان و اجباری تا سن 14 سالگی است. مدرسه ابتدایی از 6 یا 7 سالگی آغاز می شود و شامل 6 کلاس است. دبیرستان به دو مقطع راهنمایی (پایه هفتم تا نهم) و دوره متوسطه (کلاس دهم تا دوازدهم) تقسیم می شود. مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسبی برای یک دانش آموز خارج از کشور در پاراگوئه باشند. این مدارس ممکن است از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان، فرانسه و سایر پیروی کنند.

آموزش ابتدایی پاراگوئه ممکن است به هر زبانی باشد (زبان اصلی اسپانیایی)، اما معمولا در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی است. مدارس همچنین اعتبارنامه پذیرفته شده بین المللی مانند گواهی بین المللی را ارائه می دهند. مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است. هزینه تحصیل در این مدارس برای دانشجویان محل گران است اما برای دانش آموزان خارجی در حد استاندارد می باشد. نوع آموزش، ظرفیت کلاس و نوع برنامه ها در این مدارس با کیفیت بهتری نسبت به مدارس دولتی هستند.

معرفی مدارس بین المللی در پاراگوئه

زبان تحصیل در پاراگوئه اسپانیایی و گوارانی است لذا دانش آموزان خارجی برای تحصیل به زبانی دیگر باید به مدارس بین المللی بروند. در زیر چند مورد از مدارس بین المللی معرفی شده اند:

نام مدرسهشرح
مدرسه بین المللی ASAASA یک مدرسه بین المللی دو زبانه (انگلیسی اسپانیایی) است که برنامه آموزشی برای دانش آموزان آمریکایی، بین المللی و پاراگوئه ارائه می دهد. دوره ها به زبان انگلیسی است و کلیه دانش آموزان در کلاس های 1-12 نیز به زبان اسپانیایی تحصیل می کنند. این مدرسه توسط SACS و AASSA و وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ شناخته شده است
مدرسه بین المللی پان آمریکنیک مدرسه بین المللی است که حدود 50% دانش آموزان پاراگوئه ای و 50% بین المللی دارد. آموزش برای کودکان از دبستان تا کلاس 12 به زبان انگلیسی است. کلاس ها به زبان انگلیسی و چند کلاس تخصصی به زبان اسپانیایی است.
آکادمی مسیحی آسونسئایک مدرسه بین المللی است که برنامه درسی مسیح محور ارائه می دهد. آنها دانش آموزان مسلط به انگلیسی را می پذیرند.
مدرسه آلمانی کولیو گوتهکولگیو گوته یک مدرسه بین المللی آلمانی است. این مدرسه از طریق آموزش در سطح bachillerato یا Abiturبه آموزش مقدماتی می پردازد.

هزینه تحصیل در پاراگوئه در دانشگاه های دولتی

هزینه تحصیل در پاراگوئه در دانشگاه های دولتی

دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی پاراگوئه از نظر هزینه ارزان تر هستند. هزینه ثبت نام در هر دانشگاه در پاراگوئه به برنامه و دوره تحصیل بستگی دارد. شهریه اکثر دانشگاه ها در محدوده 2000$ تا 3000$ (دلار) در سال است. با این وجود، تفاوت قابل توجهی در هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی با یک موسسه دولتی وجود دارد. بعلاوه، برخی از موسسات شهریه و هزینه دانشجویان خارجی را کمی بیشتر از دانشجویان محلی قرار می دهند. در اینجا برخی از دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی این کشور معرفی شده اند.

دانشگاه ملی آسونسیون: این دانشگاه در سال 1978 تاسیس شد. دانشگاه خودمختار آسونسیون متعهد به نوآوری و تعالی در تولید، انتقال، حفظ و استفاده از دانش به نفع جامعه است. این دانشگاه دارای اعتبار ملی مناسب است که کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده را تضمین می کند. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی از جمله مهندسی کامپیوتر، تحصیل دندانپزشکی در پاراگوئه، روزنامه نگاری و غیره را ارائه می دهد. هزینه تحصیل در آن 1000$ تا 2000$ (دلار) در سال است.

دانشگاه شمال پاراگوئه: دانشگاه شمال در سال 1991 شروع به کار کرد. این یکی از بهترین دانشگاه های پاراگوئه است و در شهر آسونسیون واقع شده است. در این موسسه در یک ربع قرن بیش از 35000 فارغ التحصیل بیرون آمده است. اکثر این فارغ التحصیلان به دستاوردهای قابل توجه و بی سابقه ای در تاریخ دانشگاه دست یافته اند. دارای 9 دانشکده از جمله علوم بهداشتی، شیمی، پزشکی، حقوق، اقتصاد و بازرگانی، مهندسی، آموزش و علوم انسانی است. هزینه تحصیل در آن 1500$ تا 2600$ (دلار) در سال است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی پاراگوئه

اگرچه پاراگوئه یک کشور دوزبانه غیر انگلیسی زبان است، اما دانشگاه ها و کالج های مستقر در این کشور شرایط اسکان دانشجویان بین المللی را دارند. پاراگوئه دارای بسیاری از موسسات عالی رتبه و رده بالا از جمله دانشگاه های آمریکا است. این دانشکده ها کاملا معتبر هستند و برنامه های متنوعی مانند پزشکی و بهداشت، پرستاری و هنر و علوم انسانی را ارائه می دهند. علاوه بر این، موسسات در پاراگوئه نزدیك به بیمارستان ها، فروشگاه های مواد غذایی و مراکز تفریحی هستند و این مجموعه محیط یادگیری مناسبی را برای دانشجویان فراهم می کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوص متفاوت است و از سالی 2000$ الی 5000$ (دلار) متغیر هستند.

در لیست زیر از جمله دانشگاه های خصوصی این کشور معرفی شده اند:

  • دانشگاه آمریکایی پاراگوئه
  • دانشگاه کاتولیکا
  • دانشگاه خودمختار پاراگوئه
  • دانشگاه شرق پاراگوئه
  • دانشگاه سن ایگناسیو دلویولا
  • دانشگاه ماریا آکیلیادورا

در این مقاله از هزینه های تحصیل در پاراگوئه مطلع شدید اما برای بررسی شرایط ویزای تحصیلی پاراگوئه و شرایط مهاجرت به پاراگوئه می توانید به اطلاعات درج شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید. همچنین برای دریافت راهنمایی و بررسی شرایط خود می توانید با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *