مهاجرت به کشور آمریکا

لاتاری برای متاهلین و مجردها در 2024

شرایط ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا

لاتاری برای متاهلین همانند سایز افراد است با این تفاوت که متاهلین در فرم آنلاین همسر خود را نیز قید و اطلاعات را درج کند. در صورت برنده شدن یکی از افراد همسر نیز می تواند به عنوان همراه گرین کارت آمریکا را دریافت کند. لذا افراد متاهل 2 شانس برای برنده شدن در لاتاری آمریکا را دارند. توجه داشته باشید که شناسنامه و داشتن مدرک برای وضعیت تاهل مهم است. لذا داشتن رابطه بدون ازدواج و مواردی از این دست قابل قبول نیست.

سالانه 55000 ویزا از طریق لاتاری آمریکا صادر می شود که مهاجرت متاهلین و اعضای خانواده نیز در آن لحاظ شده است. در سال گذشته شهروندان ایرانی به قید قرعه 6000 ویزای لاتاری آمریکا را دریافت کردند. گروه مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است لاتاری برای متاهلین را در ادامه شرح دهد.

بررسی لاتاری برای متاهلین

متقاضیانی که برنده قرعه کشی ویزای لاتاری آمریکا می شوند، طبق قانون مهاجرت ایالات متحده، می توانند این مزایا را به همسر و فرزندان خود (زیر 21 سال و مجرد) تعلق دهند. این همسران و فرزندان “مشتق” نامیده می شوند. برای اینکه همسر یا فرزند ویزای تنوع (ویزای مهاجرتی که منجر به گرین کارت ایالات متحده می شود) دریافت کند، فرد باید در درخواست آنلاین وزارت خارجه متقاضی اصلی ذکر شده باشد. اگر قصد دارید برای قرعه کشی لاتاری آمریکا اقدام کنید، این مقاله به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که افراد مناسب را به درستی در این برنامه وارد کرده اید و نکاتی را در مورد افرادی که واقعاً واجد شرایط هستند ارائه دهید.

برای وارد کردن اطلاعات همسر و فرزندان خود در مورد درخواست ویزای لاتاری آمریکا، درخواست شما باید شامل نام، تاریخ و محل تولد همسر و همه فرزندان غیر متولد ایالات متحده شما باشد. این شامل همه فرزندان خوانده و نامادری می شود:

مراحل و شرایط ثبت نام لاتاری امریکا

نکات ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا

هنگام ثبت نام شما باید فرزند را لیست کنید حتی اگر دیگر با والدین او ازدواج نکرده اید. شما باید اطلاعات همسرتان را درج کنید حتی اگر قصد طلاق دارید. شما ملزم به ذکر همسر یا فرزندی نیستید که قبلاً شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی (دارنده کارت سبز) است اما ایده خوبی است که این کار را انجام دهید ، به ویژه اگر در مورد وضعیت مهاجرت فرد مورد نظر در ایالات متحده شک دارید. اگر از گنجاندن همسر یا فرزند غافل شوید، وی واجد شرایط دریافت ویزای تنوع نخواهد بود. در حقیقت، اگر در زمان درخواست ویزای لاتاری آنلاین همسرتان و همه فرزندان متاهل و زیر 21 سال را ذکر نکنید، از صلاحیت شما محروم می شود و به همه افرادی که در برنامه ذکر شده اند از دریافت ویزا محروم خواهند شد.

این واقعیت که شما یکی از اعضای خانواده خود را در درخواست خود ذکر کرده اید به این معنی نیست که او باید با شما به ایالات متحده بیاید. هر شخصی که در برنامه ذکر شده است این حق را دارد که به آمریکا نیاید. در زیر افراد واجد شرایط به عنوان همراه برای لاتاری ذکر شده اند:

افراد واجد شرایط همراه در لاتاریشرایط
همسربالای 18 سال
فرزندزیر 21 سال و مجرد
پدر و مادربرای متقاضیان زیر 21 سال

شرایط ثبت نام فرزند متاهلین در لاتاری آمریکا

همانطور که در بالا ذکر شد، فرزندان باید زیر 21 سال باشند تا واجد شرایط دریافت گرین کارت بر اساس ویزای لاتاری باشند. اما اگر فرزندی از شما قبل از تکمیل فرایند درخواست (که ممکن است چند ماه طول بکشد) 21 ساله شود، چه می شود؟ ممکن است فرزند بتواند بر اساس قانونی به نام “قانون حمایت از وضعیت فرزند” یا CSPA، ویزای تنوع نژادی دریافت کند. شما باید تعداد روزها را بین شروع دوره قرعه کشی ویزا و تاریخ انتخاب متقاضی بشمارید. سپس این مقدار زمان را از سن کودک در تاریخی که می تواند ویزا دریافت کند، کم کنید.

همچنین مهم این است که فرزندان شما باید مجرد بمانند تا زمانی که آنها مقیم دائم آمریکا شوند. این بدان معناست که از طریق مصاحبه ویزا و تا زمانی که آنها با ویزای مهاجرتی خود وارد ایالات متحده نشوند، هنگامی که هنگام ورود اقامت دائم می گیرند. این واقعیت را به هر فرزندی که قصد ازدواج دارد یادآوری کنید. شانس مهاجرت چند جوان به دلیل ازدواج های لحظه آخری از بین رفته است.

برای ارائه درخواست شهروندی آمریکا اینجا را بخوانید.

شرایط ثبت نام فرزند متاهلین در لاتاری آمریکا

شرایط و مدارک ثبت نام زوجین در Lottery ایالات متحده

برای ثبت نام متاهلین هر یک از زوجین می توانند به عنوان متقاضی اصلی برای لاتاری شرکت کنند و نام همسر را به عنوان همراه در مشخصات فرم آنلاین تکمیل کنند. از جمله مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری در آمریکا:

  • گواهی ازدواج
  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • گواهی تولد فرزند
  • پاسپورت
  • عکس استاندارد
  • گواهی فوت یا طلاق در صورت وجود

درباره ثبت نام زوجین در Lottery ایالات متحده

هر 2 شریک ازدواج کرده می توانند، اگر هر دو بومی یک کشور واجد شرایط هستند، در قرعه کشی ویزای لاتاری شرکت کنند. این امر از نظر استراتژیک اهمیت دارد زیرا در صورت انتخاب هر یک، دیگری می تواند از طریق برنده ویزا دریافت کند. در اصل شانس برنده شدن شما 2 برابر می شود. دولت آمریکا ازدواج های همجنسگرایان را برای اهداف مهاجرت به رسمیت می شناسد و زوج های متاهل می توانند در قرعه کشی ویزا یکدیگر را به عنوان همسر ذکر کنند. زوج های همجنس گرا باید با توجه به ایالت یا کشوری که عروسی به رسمیت شناخته شده در آن برگزار شده ازدواج کرده باشند. متأسفانه، اگر یک متقاضی لاتاری برنده قبل از اعطای ویزای تنوع توسط کنسولگری یا دولت ایالات متحده فوت کند، همسر و هر فرزندی نمی توانند ویزا دریافت کنند.

بررسی شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد

فرزندان متاهل و فرزندان مجرد یا متاهل 21 سال به بالا نمی توانند در برنامه DV پدر و مادر قرار گیرند. با این حال، طبق قانون حمایت از وضعیت کودک (CSPA)، ممکن است این امکان وجود داشته باشد که فرزند با شما مهاجرت کند اگر درخواست DV قبل از 21 سالگی فرزند و قبل از صدور ویزا 21 ساله شود. در چنین مواردی، وی ممکن است از افزایش سن محافظت شود و صرفاً به منظور پردازش ویزا طوری رفتار می شود که گویی زیر 21 سال سن داشته باشد. با این حال ، برای استفاده از این مزیت، فرزند در واقع باید به دنبال اخذ ویزای مهاجرتی ظرف 1 سال پس از در دسترس قرار گرفتن ویزا باشد.

در صورت عدم ذکر همه فرزندان واجد شرایط و یا همسرتان، این امر منجر به رد صلاحیت کل پرونده می شود و ویزای مهاجرت در زمان مصاحبه ویزای شما رد می شود. البته، اگر پس از درخواست و قبل از صدور ویزا فرزندانی به دنیا آمده اند، بدیهی است که نمی توانید آن فرزندان را در درخواست اصلی قرار دهید و آنها همچنان ویزای مهاجرتی را دریافت می کنند. برای درخواست گرین کارت قرعه کشی نیازی به ازدواج یا بچه دار شدن نیست.

شرایط ثبت نام لاتاری برای افراد مجرد

درباره شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد

برای لاتاری در آمریکا در سال 2023 چه مجرد و چه متاهل بومیان کشورهای بنگلادش، برزیل، جامائیکا، مکزیک ،کانادا، چین، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، فیلیپین، هائیتی، السالوادور، گواتمالا، هند، نیجریه، پاکستان، کره جنوبی، انگلستان (به جز ایرلند شمالی) و مناطق وابسته به آن و ویتنام واجد شرایط درخواست نیستند، زیرا بیش از 50000 بومی این کشورها در 5 سال گذشته به ایالات متحده مهاجرت داشته اند. شرایط ثبت تام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد و متاهل به شرح زیر است:

  • شرایط لازم برای صلاحیت شماره 1: افرادی که در کشورهایی متولد شده اند که بومیان آنها واجد شرایط هستند ممکن است واجد شرایط ورود باشند.
  • شایستگی شماره 2: هر متقاضی DV باید شرایط تحصیل یا تجربه کار برنامه ویزای تنوع نژادی را برآورده کند.

لطفاً برای اطلاعات دقیق، دستورالعمل کامل را ببینید. اگر فردی نتواند هریک از این شرایط را برآورده کند، واجد شرایط ارسال فرم و شرکت در برنامه لاتاری آمریکا نیست.

افراد مجرد زیر واجد شرایط و به عنوان همراه برای لاتاری ذکر شده اند:

متقاضیان لاتاری آمریکاافراد مجاز برای همراه
افراد مجرد زیر 21 سال:پدر و مادر
افراد مجرد بالای 21 سال:

طریق ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد

متقاضیان مجرد برای ثبت نام لاتاری باید به صورت الکترونیکی در dvlottery.state.gov در زمان گفته شده در هر سال معمولا اوایل اکتبر تا اواسط نوامبر ظهر فرم DS-5501 را تکمیل کنند. متقاضیان می توانند به فرم ورود ویزای تنوع الکترونیکی (E-DV) از طریق سایت رسمی دسترسی پیدا کنند. قانون در هر دوره ثبت نام به ازای هر نفر فقط یک ورود را مجاز می کند. وزارت امور خارجه از فناوری پیچیده برای تشخیص چندین ثبت نام استفاده می کند. افرادی که بیش از 1 ثبت نام داشته باشند، رد صلاحیت می شوند.

پس از ارسال فرم کامل شده، یک صفحه تأیید حاوی نام و یک شماره تأیید منحصر به فرد به متقاضی داده خواهد شد. این قسمت را سیو کنید تا شماره تایید از یادتان نرود. شما می توانید در تاریخ منتشر شده وضعیت ورودی خود را با بازگشت به dvlottery.state.gov، با کلیک بر روی بررسی وضعیت ورودی و وارد کردن شماره تأیید و اطلاعات شخصی خود، بررسی کنید. برای بررسی تاریخ قرار مصاحبه ویزای مهاجرتی خود، باید از وضعیت متقاضی استفاده کنید. دولت ایالات متحده به طور مستقیم به شما اطلاع نمی دهد.

ارائه درخواست شهروندی آمریکا در این مقاله بررسی شده است.

طریق ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد

دستورالعمل های کامل نحوه درخواست قرعه کشی در صفحه ویزای لاتاری در وب سایت وزارت امور خارجه وجود دارد. مرتباً آن را بررسی کنید تا از آخرین قرعه کشی مطلع شوید. شرایط تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون و از طریق اقامت را می توانید در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی نمایید.

سوالات متداول در باب ثبت نام لاتاری برای متاهلین و مجردها

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ثبت نام لاتاری برای متاهلین و مجردها می باشیم:

  • نکات مهم ثبت نام متاهلین در لاتاری آمریکا 2024 چیست؟ هنگام ثبت نام شما باید فرزند را لیست کنید حتی اگر دیگر با والدین او ازدواج نکرده اید. شما باید اطلاعات همسرتان را درج کنید حتی اگر قصد طلاق دارید. شما ملزم به ذکر همسر یا فرزندی نیستید که قبلاً شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی (دارنده کارت سبز) است اما ایده خوبی است که این کار را انجام دهید ، به ویژه اگر در مورد وضعیت مهاجرت فرد مورد نظر در ایالات متحده شک دارید. اگر از گنجاندن همسر یا فرزند غافل شوید، وی واجد شرایط دریافت ویزای تنوع نخواهد بود. در حقیقت، اگر در زمان درخواست ویزای لاتاری آنلاین همسرتان و همه فرزندان متاهل و زیر 21 سال را ذکر نکنید، از صلاحیت شما محروم می شود و به همه افرادی که در برنامه ذکر شده اند از دریافت ویزا محروم خواهند شد.
  • شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا برای افراد مجرد چیست؟ فرزندان متاهل و فرزندان مجرد یا متاهل 21 سال به بالا نمی توانند در برنامه DV پدر و مادر قرار گیرند. با این حال، طبق قانون حمایت از وضعیت کودک (CSPA)، ممکن است این امکان وجود داشته باشد که فرزند با شما مهاجرت کند اگر درخواست DV قبل از 21 سالگی فرزند و قبل از صدور ویزا 21 ساله شود. در چنین مواردی، وی ممکن است از افزایش سن محافظت شود و صرفاً به منظور پردازش ویزا طوری رفتار می شود که گویی زیر 21 سال سن داشته باشد. با این حال ، برای استفاده از این مزیت، فرزند در واقع باید به دنبال اخذ ویزای مهاجرتی ظرف 1 سال پس از در دسترس قرار گرفتن ویزا باشد. در صورت عدم ذکر همه فرزندان واجد شرایط و یا همسرتان، این امر منجر به رد صلاحیت کل پرونده می شود و ویزای مهاجرت در زمان مصاحبه ویزای شما رد می شود. البته، اگر پس از درخواست و قبل از صدور ویزا فرزندانی به دنیا آمده اند، بدیهی است که نمی توانید آن فرزندان را در درخواست اصلی قرار دهید و آنها همچنان ویزای مهاجرتی را دریافت می کنند. برای درخواست گرین کارت قرعه کشی نیازی به ازدواج یا بچه دار شدن نیست.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *