مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته ژنتیک در ارمنستان

رشته ژنتیک در ارمنستان

برای یک تجربه تحصیلی خوب و با شرایط عالی متقاضیان بین المللی می توانند تحصیل رشته ژنتیک در ارمنستان را در دانشگاه های این کشور انتخای کنید. در واقع این کشور با اینکه در آسیا قرار دارد. اما استاندردهای بسیار بالایی برای زندگی و آموزش و کار و همچنین سلامت و بهداشت شهروندان خود دارد. ارمنستان یک کشور قوی در امر آموزش و پرورش و پزشکی است.

همچنین این کشور دانشگاه های معتبری در عرصه جهان دارد که موجب می شود تا شما با فارغ التحصیلی از این دانشگاه به سوی آینده ای روشن سوق داده شوید. البته که تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور میسر است. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید از فرصت های طلایی بورسیه و یا فرصت های شغلی مناسب هرچند پاره وقت برخودار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه مهاجرت و شرایط و مدارک لازم به شما اطلاعات جامعی ارائه می دهد.

جایگاه رشته ژنتیک در ارمنستان

جامعه ژنتیک انسانی ارمنستان (ASHG) یک سازمان غیرانتفاعی، عمومی، غیردولتی (NGO) است که دانشمندان، پزشکان، محققان، مشاوران ژنتیک، دانشجویان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی را در ژنتیک انسانی متحد می کند. کشور ارمنستان دارای سابقه غنی از پروژه های تحقیق و توسعه ملی و بین المللی موفق است که در جهت بهبود تحقیقات، تحقیقات بنیادی و توسعه بخش خدمات ژنتیکی باشد. ماموریت فعلی CMG در ارمنستان حمایت از تحقیقات در مورد ژنوم انسان و در مورد همه جنبه های ژنتیک انسانی مربوط به سلامت و بیماری ها، از جمله ترجمه دانش به سیاست ها و اقدامات بهداشتی، و پیامدهای اجتماعی کشف های ژنتیکی است. استراتژی واقعی که توسط این مرکز اتخاذ شده است پشتیبانی محکم از مناطق تمرکز عمدی برای تحقیقات علمی است که در ارمنستان از اولویت بالایی برخوردار هستند.

فعالیت ها و اهداف اصلی ASHG در کشور ارمنستان عبارتند از:

  • حمایت و پیشبرد سیستم ملی مراقبت های بهداشتی
  • جلوگیری از اختلالات شدید ارثی
  • کمک به برنامه های مراقبت های بهداشتی مادران و کودکان
  • توسعه و تقویت ارتباط بین متخصصان مراقبت های بهداشتی از طریق شبکه فعال
  • حمایت از سازمان اعضاء رشد حرفه ای، مهارت ها و صلاحیت
  • برای کمک به معرفی جدیدترین دستاوردهای ژنتیک
  • برای حمایت از توسعه و معرفی برنامه های آموزشی آموزشی
  • کمک به استاندارد سازی کیفیت خدمات ژنتیکی، از جمله مشاوره پزشکی و ژنتیک، تشخیص اختلالات ارثی

 

جایگاه رشته ژنتیک در ارمنستان

نقش و تاثیر رشته ژنتیک در ارمنستان

ژنتیک پزشکی یک تخصص پزشکی در اروپا شناخته شده است. توصیه های ویژه ای توسط کمیته بهداشت اروپا (CDSP) تهیه می شود و توسط کشورهای عضو از جمله ارمنستان پذیرفته می شود. CMG به عنوان رهبر ارائه خدمات ژنتیکی در منطقه مسئولیت تهیه برنامه های تحصیلات تکمیلی و برنامه های آموزش مادام العمر ژنتیک پزشکی را بر عهده گرفته است. در حال حاضر، ما در حال اصلاح برنامه های آموزشی خود در YSMU و RAU هستیم و در حال توسعه یک برنامه آموزش دستیاری ژنتیک بالینی در YSMU و یک برنامه اصلی مشاوره ژنتیک در RAU هستیم. این پروژه Tempus MedGen امکان هماهنگی آموزش ژنتیک پزشکی به عنوان یک رشته پزشکی اجباری برای همه دانشجویان پزشکی و پزشکی و ایجاد یک مرکز برای برنامه های آموزشی و پژوهشی بین المللی را فراهم می کند. به کیفیت کلی مراقبت های بهداشتی در ارمنستان کمک می کند.

آموزش بهداشت ژنتیک یکی از گوشه های اصلی و بخشی از دامنه فعالیت های CMG است. CMG تنها مرکز کل منطقه است که آموزش و آموزش ژنتیک پزشکی حرفه ای را ارائه می دهد. اعضای بسیار واجد شرایط و اختصاصی مرکز ما برنامه آموزشی ژنتیکی را برای حمایت از آموزش پزشکی در ژنتیک بالینی، مشاوره ژنتیک و پزشکی مدرن مولکولی و شخصی ارائه می دهند. متخصصان ما سابقه طولانی در تدریس در آموزش دانشگاهی ارمنستان دارند. در حال حاضر، دوره های ژنتیک پزشکی برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد و همچنین متخصصان مراقبت های بهداشتی در بخش ژنتیک پزشکی YSMU و RAU بر اساس CMG ارائه می شود. لذا فرصت های خوب و خاصی که در دیگر کشورها وجود ندارد در کشور ارمنستان به دست می آید.

شرایط تحصیل رشته ژنتیک در ارمنستان

دانشگاه پزشکی دولتی ایروان یکی از برجسته ترین دانشگاه های پزشکی دولتی در اروپای شرقی است. این دانشگاه در سال 1920 به عنوان دانشكده تاسیس شد و به عنوان یك موسسه مستقل در سال 1930 تاسیس شد. YSMU یک موسسه غیر تجاری دولتی تحت وزارت آموزش و پرورش و علوم است. YSMU عضوی از انجمن بین المللی دانشگاه ها است که فرصت های خوبی را در زمینه توسعه روابط بین الملل، تبادل دانشجو، دوره آزمایشی خارج از کشور، شرکت در برنامه های کمک هزینه تحت نظارت کار تحقیقاتی مشترک یونسکو و کنفرانس ها می دهد. این دانشگاه با داشتن ساختار محکم برنامه های آموزشی و پژوهشی را تدوین و اجرا کرده است، که برای آن اعتبار بین المللی کسب کرده است. یکی دیگر از شرایط لازم مدیریت هزینه زندگی در ارمنستان می باشد.

YSMU همکاری مستقیمی را در قالب همکاری گسترده با حدود 30 دانشگاه در سراسر جهان برقرار کرد. در مدت قریب یک قرن دانشگاه بیش از 30000 پزشک آموزش داده است. در حال حاضر، بیش از 162 دکترای علوم و 481 دکترا دارندگان مدرک دانشکده دانشگاه را از 1100 استاد تشکیل می دهند. دانشگاه پزشکی دولتی ایروان یکی از محبوب ترین مقاصد برای آموزش پزشکی در اروپا است، در حال حاضر بیش از 1000 دانشجوی هندی در حال ادامه تحصیل در آنجا هستند. دسته های سرخپوستی از سال 1987 به طور منظم در این دانشگاه پذیرفته شده اند. دانشجویان بیش از 40 کشور برای تکمیل فارغ التحصیلی خود از این دانشگاه در مزیت هستند. در حال حاضر، حدود 5500 دانشجو در تحصیل در 7 دانشکده دانشگاه پزشکی دولتی ایروان ثبت نام کرده اند. 1800 نفر از آنها از کشورهای مختلف جهان آمده اند.

در نمودار زیر شاهد جمعیت دانشجوهایی که تحصیل در ارمنستان را در چند سال اخیر انتخاب کرده اند می باشیم:

تعداد دانشجویان در کشور ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی ایروان در سال 1933 تاسیس شده است. دانشکده اصلی ترین مرکز آموزشی در ارمنستان برای آموزش متخصصان با کیفیت بالا در زمینه های مختلف زیست شناسی است. در حال حاضر، دانشکده از 8 گروه زیر تشکیل شده است: (1) گیاه شناسی (2) جانورشناسی (3)  فیزیولوژی انسان و حیوانات (4) بوم شناسی و حفاظت از طبیعت؛ (5) میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی گیاهان و میکروارگانیسم ها (6)  ژنتیک و سیتولوژی (7) بیوشیمی و (8) بیوفیزیک. برای مهاجرت تحصیلی بررسی شرلیط و اخذ ویزا و تحقیق در خصوص دانشگاه های آن از مهم ترین مسائل است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه بررسی تحصیل در ارمنستان به زبان انگلیسی به شما کمک می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *