مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته سم شناسی در نروژ

رشته سم شناسی در نروژ

از نظر علمی رشته سم شناسی در نروژ و فارماکولوژی علومی یکپارچه و میان رشته ای هستند که به بررسی اعمال تمامی عوامل شیمیایی یا غیرشیمیایی بر روی سیستم های زنده می پردازند و به تولید دارو برای بیماری های انسانی کمک می کنند. هر مولکول درون‌ زا مانند هورمون‌ ها یا انتقال ‌دهنده‌ های عصبی، مواد موجود در محیط و همچنین ترکیبات مصنوعی و مشتق ‌شده به ‌طور طبیعی، در معرض آزمایش اثرات دارویی و سم‌ شناسی هستند. متخصصان در زمینه سم شناسی و فارماکولوژی در نروژ، چشم انداز و پیشینه بسیار گسترده ای برای بررسی تقریباً هر سیستم اندامی از مولکول ها و سلول ها گرفته تا سطوح بافت، اندام و کل حیوانات، به ویژه در مدل های بیماری دارند.

دپارتمان های سم شناسی نروژ، پذیرای دانشجویان مستعد جوان هستند تا به جمع علمی این کشور بپیوندند و در جنبه های مختلف علم سم شناسی و فارماکولوژی تحصیل کنند. تمرکز اصلی این بخش تحقیق و آموزش است. اعضای دانشگاهی دپارتمان های سم شناسی نروژ و بخش آموزش و پژوهشی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد را جذب می کنند. فارغ التحصیلان دوره دکترا و فوق دکتری برنامه های نروژ در سمت های تحقیق و تدریس در دانشگاه ها استخدام می شوند و در موسسات یا صنایع دارویی علمی به تحقیق و توسعه مشغول می شوند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده برقراری ارتباط شما در خصوص تحصیل در نروژ با گروه های آموزشی سم شناسی در نروژ می باشند.

ماموریت های رشته سم شناسی در نروژ

در همین ابتدا باید گفت که شرایط تحصیل در نروژ در نهایت هدف گروه سم شناسی و فارماکولوژی ارتقاء و حفظ جایگاه دانشگاه علوم پزشکی نروژ در مجامع دانشگاهی داخلی و بین المللی در زمینه های پایه، بالینی و همچنین کاربردی در سم شناسی و فارماکولوژی است.

در جدول زیر رئوس کلی رشته سم شناسی در نروژ اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
تشویق مشارکت دانشجویان داخلی و بین المللی در زمینه علایق تحقیقاتی دپارتمان1
ایجاد فرصت برای دانشجویان مستعد جهت شرکت در برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد در رشته سم شناسی و فارماکولوژی2
فراهم آوردن امکانات و بستر مناسب برای جذب محققان جوان و مستعد به پروژه های تحقیقاتی پایه و کاربردی در سم شناسی و فارماکولوژی3
هدایت و انجام تحقیقات پایه و کاربردی در شاخه های مختلف سم شناسی4
ارائه آموزش های پیشرفته و اولیه در سم شناسی و فارماکولوژی5

دپارتمان رشته سم شناسی در نروژ

گروه فارماکولوژی و سم شناسی(فیسا) در نروژ متعلق به دانشکده داروسازی است، اما مسئولیت آموزش فارماکولوژی و سم شناسی و حتی فارماکولوژی بالینی را به دانشجویان پزشکی و تعدادی دیگر از دانشجویان نیز بر عهده دارد. دوره های مقدماتی و پیشرفته نیز در سم شناسی ارائه می شود. تعداد کل دوره ها و شرایط  که سالانه ارائه می شود به 30 دوره می رسد. تحقیقات بر روی مغز مورد توجه اصلی این بخش بوده است.

اما متابولیسم دارو نیز سنت طولانی دارد. آخرین موضوع مربوط به کشف مکانیسم های دارویی جدید است. تلاش جدی برای محدود کردن موضوعات اصلی تحقیق به 3 تا 5 وجود دارد. کارکنان دائمی حدود 25 نفر هستند، اما حدود 10 محقق به طور موقت مشغول به کار هستند. رئیس دپارتمان ریستو جوونن، پروفسور سم شناسی دارویی است.

دپارتمان رشته سم شناسی در نروژ

ویزای دانشجویی برای رشته سم شناسی در نروژ

دانشجویان ایسلند، دانمارک، سوئد یا فنلاند نیازی به ویزای دانشجویی نروژ ندارند و نیازی به ثبت نام در پلیس ندارند. با این حال، اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در نروژ تحصیل کنید، باید به اداره مالیات در نروژ برای بررسی شناسنامه و گزارش مهاجرت خود به نروژ مراجعه کنید.

دانشجویان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا می توانند تا 90 روز بدون درخواست اجازه اقامت دانشجویی در نروژ تحصیل کنند. با این حال، این دانشجویان برای اقامت بیش از 90 روز باید برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنند. این روند کاملاً ساده است: ابتدا باید در اداره مهاجرت نروژ به صورت آنلاین ثبت نام کنید و جزئیات آدرس مکاتبات خود را در نروژ ارائه دهید و پس از ورود شخصاً به نزدیکترین ایستگاه پلیس بروید تا اسناد مربوطه را ارائه دهید.

شما باید مدارک زیر را جهت اخذ ویزا نشان دهید:

  • گذرنامه
  • تاییدیه پذیرش در یک موسسه آموزشی تایید شده
  • بیمه درمانی خصوصی یا کارت بیمه سلامت اروپا
  • اعلامیه شخصی مبنی بر بودجه کافی برای حمایت از خود در حین تحصیل در نروژ

مدارک ویزای دانشجویی رشته سم شناسی در نروژ

برای اعطای ویزای دانشجویی نروژ، باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه (با برخی معافیت ها) پذیرفته شده باشید. پس از دریافت نامه پذیرش، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری نروژ برای کسب اطلاعات در مورد روند درخواست مجوز تحصیل تماس بگیرید و از کشور مبدأ خود درخواست دهید. در حالی که برخی از کاندیداها می توانند به صورت آنلاین از داخل نروژ یا از طریق سفارت نروژ درخواست دهند، اکثر دانشجویان باید یک فرم درخواست کاغذی را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری نروژ تحویل دهند. هنگامی که فرم درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را تحویل می دهید، باید پاسپورت خود را به همراه سایر مدارک لازم نیز ارائه دهید. شما باید ارسال کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه
  • یک سند مسافرتی معتبر (مثلا پاسپورت)
  • دو عکس جدید به اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید
  • مدارکی دال بر پذیرش یک برنامه آموزشی تمام وقت تایید شده

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در نروژ

فردی که به عنوان سم شناس در نروژ کار می کند معمولا سالانه حدود 650000NOK (کرون) درآمد دارد. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می شود. با این حال، حقوق سم شناسی در نروژ از NOK299000 تا NOK1030000 (کرون) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق متوسط NOK702000 (کرون) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از NOK702000 (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از NOK702000 (کرون) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان متر از NOK937000 (کرون) درآمد دارند. در حالی که 25% بیش از NOK937000 درآمد دارند. یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً NOK339000 (کرون) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال NOK453000 در سال درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، NOK670000 (کرون) در سال، 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر به سایر تغییرات حقوقی در نروژ در رشته سم شناسی اشاره شده است:

تغییرات حقوقی در نروژ در رشته سم شناسی

برای تبدیل اقامت به تابعیت نروژ جهت ادامه زندگی پس از تحصیل رشته سم شناسی در نروژ با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در گفتگو باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *