مهاجرت به کشور تایلند

تولد در تایلند

تولد در تایلند

اخذ تابعیت از طریق تولد در تایلند تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. خارجیان باید برای اخذ تابعیت تایلند مدت 3 سال مداوم در تایلند زندگی کنند. سپس آنها ممکن است درخواست تابعیت کنند. اما شرایط برای اخذ تابعیت تایلند از طریق هلند شرایط دیگری دارد. تابعیت تایلند می تواند شرایط یک فرد خارجی در تایلند را بسیار بهتر کند. در تایلند اشخاصی که مدتی از زمان اقامت آن ها گذشته اند در جهت اخذ تابعیت برمی آیند. هر کسی که تمایل به درخواست تابعیت به عنوان یک تایلندی دارد، باید با توجه به فرم و روشی که در مقررات وزیر تنظیم شده است، یک درخواست را به مقام صالح ارائه دهد.

اگر متقاضی اعطای تابعیت به عنوان تایلندی، دارای فرزندانی باشد که مطابق با قانون تایلند صلاحیت قضایی ندارند و اقامتگاه آنها در تایلند است، می تواند همزمان برای چنین تابعیتی برای فرزندان خود درخواست کند. در صورت صلاح دید مقامات برای اعطای اجازه، موضوع را برای تحریم سلطنتی به پادشاه تحویل می دهد. پس از آن، متقاضی باید وفاداری خود را به تایلند اعلام کند. شخصی که به عنوان یک تایلندی تابعیت یافته است، مجاز به درخواست گواهی تابعیت به عنوان تایلندی است. اگر یکی از والدین، ​​چه مرد و چه زن، پدر یا مادر کودک هنگام تولد کودک تبعه تایلند باشد، آن کودک تایلندی متولد می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به شما خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

نرخ و میزان مهاجرت به تایلند سالیانه افزایش می یابد. در نمودار زیر میزان مهاجرت در چند سال اخیر را مشاهده می کنید:

مهاجران تایلند در چند سال اخیر

دلایل تولد در تایلند

یکی از مهم ترین دلایل تولد در تایلند، وجود امکانات عالی در پایتخت این کشور یعنی شهر بانکوک می باشد. بانکوک از امکانات و تجهیزات پزشکی برخوردار است که می تواند خواسته های شما را برآورده کند. برای مثال، بیمارستان سامیتیج مجموعه کاملی از تجهیزات را دارد که همراه با تیمی کاملا آموزش دیده و با سرویس دهی همراه می باشند. پزشکان این بیمارستان می توانند کودک را به هر روشی که شما ترجیح می دهید، به دنیا بیاورند.

در صورت نیاز در این بیمارستان تحویل VBAC را نیز انجام می دهند. بیمارستان سامیتیج در هنگام زایمان واقعا تخصصی و مجهز است. در واقع این کشور آماده است تا برای 2 سال آینده قطب پزشکی باشد. این کشور، آخرین فناوری را دارد و هزینه تولد در این کشور مقرون به صرفه است. فراموش نکنید که خدمات، همان چیزی که این کشور به آن مشهور است. این خصوصیت، در بیمارستان های خصوصی این کشور بسیار مشهود است.

هزینه تولد در تایلند

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که هنگام تولد در تایلند باید به آن توجه کنید، هزینه آن می باشد. در نمودار زیر هزینه تولد در این کشور آمده است:

هزینه تولد در تایلند به دلار

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، هزینه تولد در این کشور در مقایسه با کشور خود ارزان است. هزینه تولد در شهر بانکوک بین 1.550.00$ (دلار) تا 1860.00$ (دلار) می باشد. که این هزینه برای اقامت 3 تا 4 شب در بیمارستان است. بیمارستان ها سوابق سلامتی کودک را هنگام ترخیص از بیمارستان ارائه می دهند. پرونده بهداشتی ارائه شده یا انگلیسی (بیمارستان بین المللی) یا تایلندی (بیمارستان های محلی) خواهد بود. تابعیت این کشور را می توان در صورت اخذ تابعیت یکی از والدین به دست آورد.

والدین نوزادان تازه متولد شده باید ظرف 30 روز از تاریخ تولد در دفتر منطقه ثبت نام کنند. ثبت نام تولد اتباع غیر تایلندی باید در سفارت مربوطه والدین گزارش شود. هر سفارتخانه پردازش، شرایط و هزینه های متفاوتی خواهد داشت. بیمه اولیه هزینه های ویزیت پزشکی قبل از تولد و زایمان را پوشش نخواهد داد. بیمه درمانی معتبر بین المللی را در این کشور پیدا کنید که در بیمارستان ها و کلینیک های سراسر کشور پذیرفته شود.

نحوه ارتباط با بیمارستان های تایلند

برای برقراری ارتباط با بیمارستان می توانید از طریق تماس یا پست الکترونیک اقدام نمایید. توجه داشته باشید که در مراحل اولیه نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد. چنانچه نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق ایمیل با بیمارستان ها ارتباط برقرار کنید. توصیه می شود که در هفته سی و ششم سفر کنید. زیرا این بهترین زمان برای تولد کودک می باشد. این بدان معنی نمی باشد که در همان هفته کودک را به دنیا بیاورید. درباره، برنامه های سفر خود با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است و شما برای سفر مناسب هستید. متخصص زنان باید بتواند به شما اطمینان دهند که هنگام مسافرت زایمان نخواهید کرد. در مورد مدت زمان اقامت شما نیز بستگی دارد.

مدارک تولد در تایلند

با تمامی موانعی که وجود دارد استثنا در قانون کشور تایلند وجود دارد. اگر یک زوج با ملیت خارجی، هر دو با اقامت دائم، دارای یک فرزند بیولوژیکی باشند، به کودک تابعیت تایلند تعلق می گیرد. اخذ اقامت دائم بسیار دشوار است و بنابراین احتمالاً تعداد معدودی از زوج های خارجی غربی وجود دارند که در این گروه قرار گیرند. همچنین اگر دلیل معقولی مانند ازدواج با یک تایلندی و بچه دار شدن در تایلند وجود داشته باشد، ممکن است از این قاعده مستثنی باشید. یک شرایط دیگر وجود دارد که ممکن است کودکی که از پدر و مادر خارجی در تایلند متولد شده است بتواند تابعیت تایلند را بدست آورد و این در صورتی است که کودکی بدون کشور متولد شود.

مدارک مهمی برای ارائه درخواست شما در تایلند برای اخذ تابعیت در تایلند وجود دارد. برخی از مدارک عبارتست از:

  • فرم تکمیل شده فرم قانونی و فرم گواهی تولد ، که می توانید از وب سایت سفارت بارگیری کنید. نام و نام خانوادگی کودک را به انگلیسی بنویسید همانطور که در گواهی تولد و به زبان تایلندی به انگلیسی تلفظ می شود.
  • یک نسخه از گواهی تولد صادر شده توسط یک دفتر ثبت با مهر و موم
  • کپی از سند ازدواج پدر و مادر
  • عکس فعلی از کودک با نام و نام خانوادگی مشخص شده در پشت
  • کپی از گذرنامه پدر و مادر.
  • کپی تایلندی کارت ملی پدر و مادر
  • یک کپی از ثبت نام خانه والدین در تایلند
  • یک پاکت به اندازه A4 ثبت شده با آدرس فرستنده برای ارسال از طریق پست

شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در تایلند

در مورد کودک متولد یک تبعه خارجی و یک تبعه تایلند در تایلند، کودک به طور خودکار تابعیت تایلند را به دست می آورد. این وضعیت در شناسنامه ارائه شده توسط بیمارستان قید  خواهد شد. سپس والدین می توانند جلوتر رفته و برای کودک گذرنامه تایلندی تهیه کنند. در مواردی که یک تبعه تایلند با یک تبعه خارجی ازدواج کرده و در خارج از کشور زندگی کند، به دلیل تابعیت پدر یا مادر تایلندی به کودک تابعیت تایلندی تعلق می گیرد. با این حال، این امر به طور خودکار اتفاق نمی افتد. برای ثبت نام به عنوان تبعه تایلند، کودک باید گواهی تولد تایلند را از سفارت تایلند در آن کشور دریافت کند. بدون داشتن شناسنامه تایلندی، کودک نمی تواند در سند ثبت نام تایلندی ثبت شود، یا پاسپورت تایلندی یا کارت شناسایی صادر شود.

به طور کلی برخی از صلاخیت ها و برخی از شرایط برای اخذ تابعیت از طریق تولد وجود دارد که عبارت است از:

  • 3 سال در تایلند زندگی کنید.
  • به مدت 3 سال مشغول به کار و پرداخت مالیات شده باشید.
  • با شهروند تایلند با فرزند یا بدون فرزند ازدواج کنید.
  • در تایلند و کشور خود دارای وضعیت حقوقی کامل باشید.
  • رفتار خوب و بدون هیچ تعصبی را از خود نشان دهید.
  • مهارت های زبان تایلندی داشته باشید.

 

شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در تایلند

مزایا تابعیت تایلند

البته ناگفته نماند که کودکی که از اتباع تایلند متولد شده است حتی اگر آن تبعه تایلندی در خارج از کشور زندگی کند یا یکی در تایلند زندگی کند و دیگری در خارج از کشور زندگی کند واجد شرایط تابعیت تایلند خواهد بود. این یک امتیاز ویژه و حمایت از این اشخاص محسوب می شود. با این حال، حتی اگر هر دو والدین تابعیت تایلند داشته باشند، باز هم باید به سفارت آن کشور خارجی بروند و شناسنامه تایلند را برای فرزند خود دریافت کنند. فقط در این صورت است که فرزند آنها رسماً ملیت تایلندی خود را به دست می آورد. به طور کلی ممکن است شما در این مسیر با چالش هایی رو به رو شوید اما اخذ تابعیت مزایای بسیاری دارد.

پس از تأیید درخواست و اعطای تابعیت، متقاضی دیگر خارجی محسوب نمی شود. مزایای تابعیت تایلند عبارت است از:

  • خرید املاک در تایلند
  • دیگر نیازی به اجازه کار نیست.
  • دیگر نیازی به درخواست ویزا هر ساله نیست.
  • دیگر نیازی به اجازه ورود مجدد نیست.
  • فرد قادر است بیش از 49% سهام شرکت تایلندی را در اختیار داشته باشد.

موانع تولد در تایلند

در تایلند اگر شما به عنوان هر دو تبعه خارجی باشید و فرزند شما در تایلند متولد شود، او تابعیت، اقامت و یا حقوق دیگری را که به یک تبعه تایلند اعطا می شود به دست نمی آورد. فرقی نمی کند که هر دو اجازه کار، ویزای تجاری یا هر نوع سند رسمی دیگری داشته باشید، فرزند شما تابعیت تایلند یا حقوق مربوطه را به دست نمی آورد. دلیل این امر این است که تایلند از یک آموزه ملیت به نام “jus sanguinis” پیروی می کند، که تقریباً به معنی “حق خون” است. هنگامی که کودک در بیمارستان تایلند به دنیا می آید، برخی از یادداشت ها در شناسنامه وجود دارد که وضعیت کودک و عدم تابعیت کودک از تابعیت تایلند را مشخص می کند. می توانید به مقالات قوانین تایلند و پاسپورت تایلند نیز مراجعه فرمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ تابعیت به شما یاری می رساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *