مهاجرت تحصیلی اتریش

دکترا در اتریش

دکترا در اتریش

شرایط تحصیلی در کشور اروپایی اتریش به ویژه تحصیل دکترا در اتریش بسیار ایده‌ آل و مناسب است. چراکه مزایای زیادی شامل حال دانشجویان می‌ گردد. یکی از این مزایا، امکان تحصیل رایگان در این کشور است. دولت اتریش به‌ واسطه این که همواره در تلاش است. در هر سال تحصیلی دانشجویان خارجی بیشتری را به سمت تحصیل در این کشور بکشاند. لذا شرایطی را فراهم نموده است. از این رو دانشجویان بین المللی نیز بتوانند شانه به شانه دانشجویان بومی و اتریشی به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول شوند.

تمکن مالی از شرایط مهمی است که دغدغه دانشجویان بین‌ المللی را به دنبال دارد. به همین دلیل تحصیل رایگان برای داوطلبان خارجی فراهم گردیده است. اگر تمایل دارید به اطلاعات بیشتری در این خصوص دست یابید. پیشنهاد ما بر این است از مطالعه مقاله ذیل که توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر در آورده شده است، غافل نشوید.

درباره تحصیل دکترا در اتریش

همان طور که گفته شد بسیاری از دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند. برای تکمیل تحصیلات عالیه خود در مقطع دکترا، مهاجرت به اتریش را انتخاب نمایند. برای دانشجویان بین المللی این امکان وجود دارد که در صورت واجد شرایط بودن از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند گردند. اما مزیت دیگری در این میان وجود دارد. آن هم اعطاء انواع بورسیه های تحصیلی بر مبنای شرایط فعلی دانشجویان است. کلیه خدمات و رفاهیات آموزشی که در کشور اتریش برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. با هدف جذب دانشجویان از کلیه نقاط کشور می باشد.

براساس گزارشی که از کمیسیون اروپا ارائه گردیده است. کشور اروپایی اتریش توانسته رتبه سوم را در زمینه توسعه و پژوهش در میان دیگر کشورهای اروپایی به خود اختصاص دهد. از این رو رشته هایی مانند علوم تجربی، علوم انسانی و سایر رشته های تخصصی متقاضیان بسیاری بالایی در کشور اتریش دارند. ناگفته نماند که بیشتری تعداد جایزه نوبل در دنیا به کشور اتریش تعلق دارد.

مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اتریش

تحصیل در اتریش در هر مقطعی نیازمند ارائه مدارکی است که بایستی توسط فرد متقاضی تهیه گردد. به منظور تحصیل دکترا در اتریش نیز اسناد و مدارکی لازم می باشد.

به استثنای فرم درخواست که شرح آنها در زیر آورده شده است:

  • داشتن گواهینامه زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس با حداقل نمره 5 یا 6) یا مدرک زبان آلمانی
  • ارائه مدارک فارغ التحصیلی از مقاطع پیشین شامل کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • رونوشتی از ریزنمرات تحصیلی، به علاوه برنامه هفتگی تا اتمام دوره تحصیلی
  • مدت زمان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز بایستی مشخص گردد. ضمنا دانشجو بایستی دارای امتیاز ECTS نیز باشد.
  • ارائه رزومه تحصیلی و شغلی و همچنین نمونه هایی از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده توسط متقاضی به علاوه ذکر زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی
  • داوطلبان بایستی شرحی از اهداف و انگیزه خود بابت تحصیل دکترا در اتریش را کتبا بازگو نمایند.

جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص می توانید مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید. همچنین در خصوص تحصیل در این کشور می توانید نمودار هزینه زندگی دانشجویی در این کشور را بررسی بفرمائید:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش

تا سال 2001 میلادی، ساختار دانشگاهی در سیستم آموزش و پرورش کشور اتریش به گونه ای بود که دانشجویان خارجی قادر بودن بدون پرداخت شهریه دانشگاهی، از تحصیل رایگان در اتریش بهره مند گردند. اما از آن زمان تاکنون، مبالغی بابت شهریه تحصیلی گاها به صورت ترمی و گاها به صورت سالیانه از دانشجویان دریافت می گردد. میزان این مبالغ برای دانشجویانی که جزء شهروندان اتریشی محسوب می گردند متفاوت از شهروندان غیراروپایی است. برای مثال شهریه ای که از دانشجویان اتریشی به ازای هر ترم تحصیلی دریافت می گردد.

از این رو تقریبا معادل 360€ (یورو) می باشد. اما شهروندانی که جزء اتباع کشورهای غیر اروپایی هستند، بایستی برای هر ترم تحصیلی مبلغ 700€ (یورو) بپردازند. بنابراین از لحاظ شهریه تحصیلی، تفاوت چشمگیری میان دانشجویان بومی و خارجی در این کشور وجود دارد. جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله هزینه زندگی در اتریش را مطالعه بفرمائید.

فرصت های شغلی دکترا در اتریش

دانشجویان دکترا در اتریش این فرصت را دارند که از مزیت کار حین تحصیل برخوردار شوند. کمک استاد یا محقق همکار از جمله عنوان‌ هایی است که دانشجوی دوره دکترا می‌ تواند در آنها مشغول به کار شود. دانشگاه‌ ها سعی بر این دارند تا خصلت‌ های انتقادپذیری، نحوه انتقال علم و دانش و مهارت‌ های تحلیلی را در دانشجویان خود تقویت نمایند. چراکه در این صورت به یک مدیر یا کارفرمای توانا جهت مدیریت و ارتباط‌ با شرکت‌ های بین‌ المللی و خارجی تبدیل می‌ شوند. شرایط کار در اتریش به طور کامل در مقاله مذکور مذکور شرح داده شده است.

تعداد مراکز آموزشی در این کشور عبارتند از:

مرکز آموزشیتعداد
دانشگاه دولتی23
دانشگاه خصوصی13
موسسات رسمی و قانونی18

شهریه تحصیل دکترا در اتریش

همان طور که گفته شد دانشجویان اتریشی و بومی با دانشجویان خارجی در پرداخت شهریه تحصیلی و دانشگاهی در این کشور یکسان نیستند. شرایط به گونه ای است که دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت مبالغ بالاتری هستند. در مورد دانشجویانی که به تحصیل دکترا در اتریش مشغول هستند نیز همین قانون حاکم است. آنها این الزام را دارند که برای هر ترم تحصیلی در مقطع دکترا، بایستی مبلغ 700€ (یورو) به عنوان هزینه تحصیل در مقطع دکترا پرداخت نمایند. البته تحصیل دکترا در اتریش دارای مزایای مختلفی است که یکی از آنها دریافت حقوق و درآمد است.

چراکه در اکثر کشورهای اروپایی تحصیل در این مقطع نوعی فعالیت شغلی محسوب گردیده است. دانشجویان بابت آن حقوق دریافت می نمایند. مبالغ دریافتی آنها بستگی به موضوع پایان نامه دانشگاهی که انتخاب نموده اند، خواهد داشت. از این رو، دانشجویان این مقطع از هر لحاظ تحت پوشش قرار دارند. ضمنا حمایت های مالی دیگری نیز در زمینه شرکت دانشجویان در کارگاه های آموزشی و کنفرانس های علمی برای دانشجویان بین المللی در این مقطع وجود دارد. زمینه تحصیلی و شرایط مالی آنان را هموارتر می سازد.

الزامات ‌زبان‌ جهت تحصیل دکترا در اتریش

دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل دکترا در اتریش این امکان را دارند که زبان تحصیلی در دانشگاه مورد نظر را انتخاب نمایند. چراکه اکثر دوره های تحصیلی در این مقطع به زبان آلمانی ارائه و تدریس می گردد. اما برخی دوره ها نیز وجود دارند که زبان تحصیلی انگلیسی را دارا هستند. بنابراین دانشجو مختار است که یکی از این 2 زبان را انتخاب نماید. البته زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی آسان تر به نظر می رسد. گذراندن دوره های دکترا به زبان انگلیسی مستلزم ارائه مدرک زبان انگلیسی TOFEL یا IELTS با حداقل نمره 7 بوده است. پشت سر نهادن دوره های آموزشی دکترا به زبان آلمانی نیاز به گواهینامه زبان آلمانی سطح C1 یا DSH II می باشد. در هر صورت دانشجویان به منظور پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان داشته باشند.

الزامات ‌زبان‌ جهت تحصیل دکترا در اتریش

شرایط آموزش عالی دکترا در اتریش

کشور اروپایی اتریش از سطح علمی و آموزش بالایی برخوردار است. تقریبا کلیه دوره ها و مقاطع آموزشی از جمله مقطع دکترا در اتریش با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات آموزشی به دانشجویان ارائه می گردد. به طور کلی کشور اتریش تعداد 23 دانشگاه عمومی یا دولتی، 18 موسسه آموزشی (شامل دانشگاه علوم کاربردی) و در نهایت 13 دانشگاه خصوصی را در خود جای داده است. علاوه بر این که دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور استقلال لازم را دارند. موسسات آموزشی نیز تقریبا به صورت مستقل مشغول ارائه خدمات آموزشی می باشند. در آنها طیف وسیع و گسترده ای از رشته ها و گرایش های تحصیلی یافت می شود.

شرایط تحصیل دکترا در اتریش تقریبا متفاوت از سایر کشورهای اروپایی است. مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده و مدرک فارغ التحصیلی اخذ نماید. از این رو یک الی 2 سال از حالت عادی و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. به همین دلیل دانشجویانی که علاقمند به تحصیل دکترا در اتریش هستند. نهایتا 3 سال از وقت خود را صرف این امر می نمایند. در نهایت پس از گذراندن دوره 3 ساله دکترا می توانند مدرک فارغ التحصیلی دکترا را اخذ نمایند.

فلسفه پیمان بولونیا در کشور اروپایی اتریش

فرآیند بولونیا یک پیمان تحصیلی بین دولتی بوده که در سال 1998 میلادی بین 48 عضو اروپایی منعقد گردیده است. نزدیک نمودن سرفصل های مدارک تحصیلی و دروس آموزشی از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالیه در کشورهای مختلف از جمله اهداف این پیمان محسوب می گردد. بر این اساس دانشجویان می توانند به آسانی و البته طبق شرایط خاصی از کشوری به کشوری دیگر یا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر ترانسفر شوند. کشور ایران، جزء کشورهای اروپایی نبوده است. در این پیمان عضویت ندارد. اما با بررسی سیستم آموزش و پرورش در ایران می توان یافت. در برخی موارد آموزشی شباهت هایی با سیستم بولونیا دیده می شود.

یکی از مزیت های تحصیلی که برای متقاضیان تحصیل دکترا در اتریش فراهم است. تحصیل مستقیم دکترا در دانشگاه های این کشور می باشد. از سویی دیگر این کشور یکی از کشورهای امضاء کننده سیستم بولونیا در سراسر اروپا است. شرایط تحصیلی در برخی دانشگاه های این کشور به گونه ای است که دانشجویان مجاز هستند. پس از اتمام دوره تحصیلی کارشناسی، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند. همچنین بدون گذراندن دوره کارشناسی ارشد، وارد مقطع دکترا شده و به تحصیلات عالیه خود ادامه دهند.

تاریخ درخواست پذیرش دکترای اتریش

هر یک از دانشگاه های سراسر جهان جهت پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف، بازه زمانی مشخص و معینی را در نظر گرفته اند. دانشجویان متقاضی اعم از بومی و بین المللی بایستی در بازه زمانی تعیین شده، نسبت به ارائه درخواست و ارسال مدارک تحصیلی اقدامات لازم را به عمل آورند. از آنجا که آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های کشور اتریش از ماه سپتامبر است. لذا ضرورت دارد داوطلبان درخواست تحصیلی خود را در ماه های دسامبر یا ژانویه ارائه دهند. البته گفتنی است این بازه زمانی در دانشگاه های مختلف و موسسات آموزشی این کشور متفاوت و متغیر خواهد بود. شرایط اعزام دانشجو به اتریش یکی دیگر از مقالات شاخص ما می باشد که می توانید از طریق مراجعه به سایت مرجع ما به مطالعه آن بپردازید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اتریش

بورسیه های تحصیلی یا بودجه پژوهشی اعطایی از سوی دانشگاه ها یا دولت اتریش در اختیار دانشجویانی قرار می‌ گیرد که شرایط لازم و کافی را داشته باشند. البته بررسی شرایط دانشجو نیز طی روند خاصی انجام می‌ گیرد. یکی از آنها شرکت در مصاحبه می باشد. در این راستا، کلیه مدارکی که از سوی دانشجو ارائه می‌ گردد. همچنین باید به صورت کامل و بدون نقص باشد. روند اداری در کشور اتریش به صورت جدی دنبال می شود. دانشجویان موظف به رعایت دستورالعمل ها می باشند.

کلیه مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشجو نظیر دیپلم متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره به لحاظ این که از سوی دانشگاه‌ های این کشور مورد قبول واقع گردد. همچنین بایستی ممهور به مهر رسمی بوده و به زبان آلمانی ترجمه شوند. لازم به ذکر است مدارکی که اصل آنها به زبان انگلیسی نوشته شده است. از این رو نیازی به ترجمه آلمانی نداشته و به همان صورت قابل قبول می ‌باشد.

جدا از همه این مطالب، پیش از این که تصمیم به مهاجرت به کشورهای اروپایی یا غیر اروپایی بگیرید. ضرورت دارد ضمن اخذ ویزای تحصیلی اتریش، مخارج زندگی در کشور را نیز مورد بررسی قرار دهید. برای مثال لازم است برخی هزینه زندگی در این کشور به دقت بررسی و ارزیابی گردد. کارشناسانی که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت چشمگیری مشغول ارائه خدمات مشاوره ای هستند. همچنین می توانند نقش راهنمای بسیار مفیدی در امر مهاجرتی متقاضیان گرامی داشته باشند. همچنین علاوه بر ارائه مشاوره ها و راهنمایی های لازم، این امکان را به شما خواهند داد. با پذیرفتن پرونده مهاجرتی متقاضیان و مهاجران عزیز، مسیر موفقیت آنان را هموار نموده است. در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت قانونی، امور حقوقی مربوطه را با موفقیت به سرانجام رسانند.

5/5 - (15 امتیاز)

6 دیدگاه برای “دکترا در اتریش

  1. محسن زمانی گفت:

    آیا اتریش الان وقت سفارت میده

  2. علی قاسمی گفت:

    سلام، برای پذیرش دکترا معدل کارشناسی ارشد مطرح می باشد؟

  3. ترانه گفت:

    بر طبق گفته مشاوران ارشد موسسه شما به نظرم چون پیدا کردن سوپروایزر سخت سخت می باشد ارشد مجدد راحتر می باشد

  4. hiva گفت:

    ba salamo ehteram qasd daram ba vizaye toooristi varede in keshvar sham va bad b daneshgah beram،aya mitoonam in karo anjam bedam?

  5. صبا صابری گفت:

    سلام و خسته نباشید

    میشه ویزای کاری در اتریش توضیح بدید؟
    ممنون از شما و مطالب خوبتون

  6. خسروى گفت:

    سوپروايزر پيدا كردن واقعا سخته…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *