مهاجرت تحصیلی ایتالیا

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

به دلیل شرایط مطلوب اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا بیشترین مهاجرت تحصیلی رایگان در اروپا را کشور ایتالیا در 3 سال اخیر به خود اختصاص داده است. به دلیل این که هزینه تحصیل در کشور ایتالیا پایین می باشد و بعد از تحصیل تمایل اقامت در این کشور را دارند. ما در این مقاله سعی بر این داریم که شرایط و اصول اقامت بعد از تحصیل را توضیح می دهیم که شما بتوانید با درک بهتر کشور مقصد خود را انتخاب کنید. کشور ایتالیا سومین کشور دنیا و نخستین کشور از لحاظ آسانی برای وارد شدن دانشجویان می باشد. ایتالیا در جنوب قاره اروپا می باشد.

پرجمیعت ترین کشور اروپا که رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. زبان تحصیل در کشور ایتالیا انگلیسی و ایتالیایی می باشد. دانشگاه های ایتالیا در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دارد. زمانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی را دارید و تمایل به اخذ مدرک کارشناسی را دارید باید ابتدا ویزای تحصیلی دوره های زبان ایتالیایی را دریافت کنید. در خصوص کسب اطلاعات جامع با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمائید.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

اگر تمایل اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا را دارید باید مشخص کنید که بعد از فارغ التحصیل شدن باید بدانید که چه نوع ویزایی تمایل دارید تمدید کنید که به اقامت خود ادامه دهید. اگر تمایل دارید که به کار مشغول شوید باید ویزای کاری ایتالیا دریافت کنید. در شرکت و یا موسسه کارآفرینی معتبر به کار مشغول شوید. اگر تمایل دارید که از طریق ازدواج اقامت خود را تمدید کنید باید با یک شخصی که تابعیت کشور ایتالیا را دارد ازدواج کنید. چنانچه تمایل دارید که پس از اتمام دوره تحصیلی خود اقامت این کشور را به دست آورید می توانید از طریق تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری به اشتغال زایی و کسب درآمد در ایتالیا مشغول شوید.

به طور کلی در خصوص اخذ ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا ابتدا بایستی مدارک زیر را به سفارت ایتالیا ارجاع دهید:

  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر
  • ترجمه دیپلم پایان تحصیلات به همراه ریز نمرات دبیرستان به زبان ایتالیایی
  • ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  • یک نسخه کپی از کلیه مدارک ترجمه شده و فارسی
  • چند قطعه عکس 4×3 رنگی پشت 2 نسخه کپی از صفحه اول پاسپورت
  • رزومه شخصی
  • ارائه رسید
  • پرداخت هزینه های مربوط به دانشگاه و ویزای تحصیلی

شرایط اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق پیشنهاد شغلی

این کشور به عنوان کشوری زیبا، دارای شهرهای دانشجویی برتر نیز می باشد که دانشجویان بین المللی می توانند تجربه برجسته ای از زندگی به دست آورند. در نهایت آنها سعی می کنند مدتی بیشتر در آنجا بمانند تا تجربه کاری نیز به دست آورند. اما برای ماندن در کشور باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را دنبال کنید. معیارهای واجد شرایط بودن گزینه اقامت در این کشور پس از فارغ التحصیلی از مدرک کارشناسی محاسبه نمی شود.

بعد از اتمام مدرک کارشناسی یا دکترا می توانید مجوز دانشجویی خود را به مجوز کار تبدیل کنید. تنها گزینه برای به دست آوردن این تبدیل مجوز، برآورده کردن شرایط تحصیلی بالا و داشتن یک پیشنهاد برای استخدام یا یک موقعیت کارآموزی در یک بخش مرتبط با مدرک تحصیلی شما در این کشور است. جهت اطلاع از شرایط اقامت در ایتالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

علاوه بر این، شرایط زیر باید برآورده شود:

  • شرایط استخدامی که در نامه استخدام توسط کارفرما نوشته شده است.
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی کارفرما
  • ترازنامه تجاری کارفرما
  • نامه نماینده تام الاختیار شرکت کارفرما در خصوص صورتحساب های صادر شده در سال جاری
  • سابقه شرکت
  • اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ارائه شده است.
  • تلفن و ایمیل کارفرما
  • رعایت مسکن
  • در دسترس بودن مسکن (به عنوان مثال و قرارداد اجاره)

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بین 1000€ الی 3000€ (یورو) در یک سال می باشد. کشور ایتالیا به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل دانشجویان زیادی را برای پذیرش در دانشگاه ها اخذ می کنند. به دلیل کیفیت آموزش در موسسات آموزشی عالی کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. برای تحصیل در کشور ایتالیا نیاز به مدرک زبان انگلیسی، نمره آزمون 6 می باشد.

کسانی که برای تحصیل اقدام می کنند این امکان را دارند که از شرایط مناسبی بهره مند شوند که می توان گفت مهم ترین دلیل تحصیل در دانشگاه های قابل اعتبار در اتحادیه اروپا می باشد. یکی از مزیت های تحصیل در کشور ایتالیا دریافت بورس می باشد که باعث شده خیلی از افراد از این راه اقدام کنند به دلیل این که هزینه تحصیل پایین تر می شود. جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله تحصیل در ایتالیا را بررسی بفرمائید.

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد باید ویزای دیگری دریافت کنید و به اقامت خود ادامه دهید. برای اطلاعات بیشتر این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با مشاوران ارشد و حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. مشاوران ارشد و حرفه ای ما شرایط شما را بررسی می کنند. بهترین راه مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *