مهاجرت به کشور دانمارک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

پاسپورت دانمارک یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان شناخته شده به طوری که 140 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. به این معنی که سفر به این کشور و از آنجا با قوانین اتحادیه اروپا اداره می شود. بنابراین، بسته به اینکه از کجا سفر می کنید و ملیت شما، شرایط ورود متفاوتی ممکن است اعمال شود. این کشور بخشی از توافقنامه شنگن اتحادیه اروپا است.

به این معنی که شما هنگام سفر به این کشور، یا از کشور دیگر اتحادیه شنگن نیازی به نشان دادن کارت شناسایی یا گذرنامه ملی خود ندارید. در صورت نیاز به اثبات هویت، هنوز به شما توصیه می شود گذرنامه یا کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید. برخی از اپراتورهای هواپیمایی حتی برای مسافرت در محدوده شنگن نیز باید از شما گذرنامه ارائه دهند. این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده، درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک می باشد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

شرایط ویزا برای دارندگان گذرنامه این کشور محدودیت های ورودی اداری است که توسط سایر کشورها برای بازدید کنندگان از پادشاهی دانمارک اعمال می شود. این شامل شهروندانی از دانمارک، گرینلند و جزایر فارو است. در حال حاضر شاخص گذرنامه هنلی، گذرنامه این کشور را در رتبه 5 به عنوان قدرتمندترین از نظر آزادی سفر قرار می دهد. شهروندان این کشور می توانند بدون ورود ویزا یا ویزا هنگام ورود به حدود 140 کشور در سراسر جهان سفر کنند. بنابراین، این کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک محسوب می شوند.

بسته به کشور مقصد مسافر، هدف بازدید و مدت اقامت مورد نظر، شرایط ویزا ممکن است متفاوت باشد. اگر شهروندان این کشور قصد سفر به یک کشور مورد نیاز ویزا را دارند، باید نوع ویزا را با توجه به نیاز خود تأیید کنند. این می تواند بین ویزای هنگام ورود ارسال شده در ایستگاه های بازرسی مرزی، ویزای الکترونیکی درخواست شده از طریق فرم درخواست آنلاین و ویزای سفارت که شخصا در یک دفتر دولتی درخواست می شود، متفاوت باشد. کشورهای معاف از روادید به دارندگان گذرنامه این کشور اجازه می دهند مدت کوتاهی از اقامت خود را بین 15 روز تا 6 ماه صرف کنند.

اهداف مسافران ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • گردشگری
  • انتقال به مقصد دیگر
  • تجارت

به علاوه، ساکنان این کشور غیر اتحادیه اروپا که به کشور دیگری از منطقه شنگن سفر می کنند، با ارائه گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر، آزادی حرکت دارند. اگرچه برای ورود به برخی از کشورهای بدون ویزا ویزا درخواست نمی شود، اما ممکن است لازم باشد اقامت این کشور قبل از عزیمت درخواست الکترونیکی مجوز سفر را ارائه دهند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک

دارندگان گذرنامه این کشور قادر به ورود به چندین کشور بدون ویزا می باشند. به علاوه، به عنوان عضوی از منطقه شنگن، شهروندان دانمارکی از آزادی حرکت کامل در داخل این کشورها برخوردار می باشند. با این حال، برای اینکه بتوانند به کشورهای دیگر سفر کنند، وارد شوند و بمانند، باید برخی از شرایط ویزا را داشته باشند.

در جدول زیر درباره شرایط ویزا برای مسافران این کشور مشاهده می کنید:

نوع ویزاتعداد کشورها
ویزا130
eVisa و ETA30
مجوز سفر70

در حال حاضر اتباع این کشور برای سفر به حدود 130 کشور باید ویزا داشته باشند. این کشورها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک نمی باشند. برای سفر به حدود 70 کشور، ساکنان این کشور لازم است از طریق نمایندگی دیپلماتیک یعنی سفارت کشور مقصد خود درخواست مجوز سفر کنند. ویزای سفارت معمولا زمانی مورد نیاز است که مسافر قصد کار، اقامت یا تحصیل در یک کشور خارجی را داشته باشد.

برای 30 کشور دیگر، eVisa (ویزای الکترونیکی) یا ETA (مجوز سفر الکترونیکی) از طریق فرم درخواست آنلاین آسان و سریع در دسترس است. این سیستم ها برای افزایش حفاظت از مرز کشور و بازدید کنندگان آن ها و بهینه سازی روند درخواست اجرا می شوند. نوع دیگری از ویزای موجود برای مسافران دانمارکی ویزای هنگام ورود است که دارندگان گذرنامه این کشور نیازی به درخواست آن قبل از سفر ندارند. آن ها می توانند این سند سفر را پس از ورود به ایستگاه های بازرسی مهاجرت در مقصد خود دریافت کنند. با این حال، آن ها باید احتمال صف های طولانی در این کنترل های مرزی را در نظر بگیرند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارکپاسپورت دانمارک

گذرنامه های این کشور برای تسهیل سفرهای بین المللی به شهروندان این کشور صادر می شود. آن ها علاوه بر ارائه مدرک تابعیت این کشور، روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج از کشور یا سایر کنسولگری های اتحادیه اروپا یا مأموریت های اسکاندیناوی در صورت غیبت یک مقام کنسولی دانمارک را تسهیل می کنند. نسخه های مختلفی برای اتباع این کشور، گرینلند و جزایر فارو وجود دارد. اگرچه، آن ها ملیت متفاوتی را نشان نمی دهند و همه دارندگان آن ها شهروند این کشور می باشند. اتباع این کشور مقیم گرینلند می توانند از بین گذرنامه این کشور، اتحادیه اروپا و گذرنامه تحت ملی دانمارک گرینلند یکی را انتخاب کنند.

هر شهروند این کشور به استثنای اتباع ساکن جزایر فارو، شهروند اتحادیه اروپا نیز می باشد. گذرنامه حامل آن است که حق حرکت در منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را دارد. به دلیل اتحادیه گذرنامه اسکاندیناوی، برای مسافرت در کشورهای اسکاندیناوی هیچ اسناد هویتی برای شهروندان نوردیکی مورد نیاز نیست. براساس شاخص محدودیت های ویزا در آوریل 2022، شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا یا ویزای اعطاء شده هنگام ورود به 189 کشور بازدید کنند.

در نمودار زیر می توانید رتبه این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

رتبه پاسپورت دانمارکهمان طور که در نمودار ملاحظه می کنید، رتبه گذرنامه این کشور بالا می باشد. کسانی که قصد دریافت این گذرنامه را دارند، در ابتدا باید تابعیت این کشور را بدست آورند. یکی از راه های آن، اخذ تابعیت دانمارک از طریق تولد می باشد.

درباره دانمارک

این کشور، یک کشور شمال اروپا در شمال اروپا است. آنچه درباره دانمارک مهم است این است که جنوبی ترین کشورهای اسکاندیناوی است، از یک شبه جزیره، جوتلند و مجمع الجزایر با 443 جزیره به نام تشکیل شده است. بزرگترین آن ها زلاند، فونن و جزیره ژوتلند شمالی است. ویژگی این جزایر با زمین های مسطح، قابل کشت و ساحل های شنی، ارتفاع کم و آب و هوای معتدل است. این کشور در جنوب غربی سوئد و جنوب نروژ قرار دارد، و از جنوب با آلمان هم مرز است.

این کشور طبق قانون اساسی یک کشور واحد متشکل از این کشور و 2 قلمرو خودمختار در اقیانوس اطلس شمالی است:

  • جزایر فارو
  • جزایر گرینلند

مساحت این کشور از سال 2023، حدود 42943 کیلومتر مربع و مساحت کل شامل گرینلند و جزایر فارو 2210579 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور به طور کل 5.84 میلیون نفر می باشد. علاقه مندانی که قصد دارند با مهاجرت به دانمارک تابعیت این کشور را کسب کرده و از مزایای گذرنامه به خصوص سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت دانمارک بهره مند شوند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *