مهاجرت به کشور چین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

طبق فهرست گذرنامه هنلی تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین به بیش از 70 کشور رسیده است که این یک رقم عالی برای این کشور می باشد. به طور کلی، نقش برجسته این کشور در غرب زیاد و در شرق کم است. در نتیجه، جهت جریان رودخانه های بزرگ معمولا به سمت شرق است. سطح ممکن است به 3 مرحله، یا سطح تقسیم شود. سطح اول را فلات تبت نشان می دهد. به طوری که، هم در منطقه خودمختار تبت و هم در استان چینگهای واقع شده است.

این کشور با ارتفاع متوسط بیش از 13000 فوت از سطح دریا، بلندترین منطقه مرتفع در جهان است. قسمت غربی این منطقه، کیانگ تنگ، دارای قد متوسط 16500 فوت است و به عنوان «سقف جهان» شناخته می شود. مرحله دوم در شمال کوه های کونلون و کیلیان و (دورتر جنوب) در شرق رشته های کیونگلای و دالیانگ قرار دارد. در آنجا کوه ها به شدت به ارتفاعات بین 6000 تا 3000 فوت پایین می آیند و پس از آن حوضه ها با فلات درهم می آمیزند. در این مقاله متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین

شرایط ویزا برای اتباع این کشور قوانین و مقررات مربوط به مجوز ورود اجباری است. به طوری که، هر کشور در سراسر جهان برای شهروندان این کشور که مایل به سفر به آنجا هستند در نظر گرفته است. از نظر آزادی سفر، گذرنامه این کشور در حال حاضر در فهرست گذرنامه Henley در رتبه 72 قرار دارد. تعداد کشورهای لغو رودادی با پاسپورت چین 70 است. دارندگان این امکان را برای ورود به بیش از 70 کشور جهان بدون ویزا و یا گرفتن ویزا در بدو ورود فراهم می کنند. شرایط ویزا برای شهروندان این کشور از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بسته به طول مدت و هدف اقامت، بسیاری از کشورهای حاکم دارای ویزا یا مجوز سفر متفاوت هستند. اتباع این کشور برای برخی از کشورها از معافیت ویزا برخوردار هستند و ممکن است تنها با گذرنامه خود وارد این کشور شوند.

مدت اقامت آن ها بدون ویزا معمولا محدودیت دارد. کشورهای مختلف دارای ویزای الکترونیکی (eVisa) با روند درخواست ساده هستند. به طوری که، می تواند از طریق اینترنت انجام شود. این امر بازدید از این مقاصد را برای مسافران این کشور آسان می کند. مانند ویزای هنگام ورود، eVisas معمولا برای اقامت کوتاه مدت برای گردشگری یا تجارت است. چندین کشور حاکم دیگر به بازدید کنندگان این کشور اجازه می دهند هنگام ورود ویزا بگیرند. به همین ترتیب، این ها برای اقامت کوتاه مدت معتبر هستند. در حالی که برای اقامت طولانی مدت ممکن است انواع مختلف ویزای کنسولی لازم باشد. برای بازدید از تعدادی از ایالت ها، شهروندان این کشور باید به سفارتخانه متعلق به کشور مقصد خود بروند و شخصا برای ویزای کنسولی اقدام کنند.

ویزای ورود به کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت چین

ویزای ورود به کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت چین

مسافران این کشور برای ورود به بیش از 200 کشور در سراسر جهان به یک نوع ویزا یا نوع دیگر نیاز دارند. تعدادی از این کشورها به دلیل وسعت بازار توریستی که سرزمین اصلی این کشور نشان می دهد، eVisas یا ویزای الکترونیکی را در اختیار شهروندان این کشور قرار داده اند تا برنامه های سریع را تسهیل کنند و بازدید را آسان تر کنند. بسته به هدف سفر ویزاهای مختلفی برای مسافران چینی در نظر گرفته شده است.

بعضی از کشورها برای مقاصد زیر ویزای جداگانه دارد:

اکثر مجوزهای eVisas و الکترونیکی (ETA) سفرهای گردشگری و کاری را پوشش می دهند. در بسیاری از آن ها حمل و نقل را نیز پوشش می دهد. با این حال، برای برخی از کشورها، eVisa را فقط برای گردشگران صادر می کنند. برای تجار این کشور ویزای تجاری جداگانه وجود دارد. انواع خاصی از ویزا، به ویژه ویزای کار و اقامت، فقط در سفارت قابل دریافت است. اگرچه گذرنامه های این کشور به دارنده حق ورود به بیش از 70 کشور بدون ویزا را می دهد، و آن ها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت چین می باشند. اما بسیاری از کشورهای حاکم و سرزمین دیگر از بازدیدکنندگان این کشور درخواست ویزای خود را دارند.

جدول زیر اطلاعاتی درباره این گذرنامه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد:

پارامترشرح
امتیاز تحرک62
بدون ویزا22
ویزا هنگام ورود37
ETA3
نیاز به ویزا136

با مهاجرت به چین و تبدیل اقامت به تابعیت می توانید گذرنامه این کشور را دریافت نمایید.

پاسپورت چین

گذرنامه این کشور، گذرنامه ای است که برای شهروندان این کشور (PRC) صادر می شود که به عنوان مقیم سرزمین اصلی این کشور ثبت نام کرده اند و از این رو دارای یک هوکو هستند، برای اهداف بین المللی سفر، و حامل حمایت از مقامات کنسولی چین در خارج از کشور است. در تاریخ 1 ژانویه 2011 ، وزارت امور خارجه این کشور اقدام به صدور آزمایشی گذرنامه الکترونیکی برای افرادی که از طرف دولت این کشور کارهای عمومی را در خارج از کشور انجام می دهند، کرد. صورت، اثر انگشت و سایر ویژگی های بیومتریک دارنده گذرنامه دیجیتالی شده و در تراشه هوشمند بدون تماس از پیش نصب شده ذخیره می شود.

در این گذرنامه اطلاعات زیر نیز وجود دارد:

  • صاحب گذرنامه
  • جنسیت
  • عکس شخصی
  • مدت اعبتار گذرنامه

در نمودار زیر رتبه این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

رتبه گذرنامه چین

گذرنامه های بیومتریک معمولی در 15 می 2012 توسط وزارت امنیت عمومی معرفی شد. از ژانویه 2015، همه گذرنامه های جدید صادر شده توسط چین گذرنامه الکترونیکی بیومتریک هستند و گذرنامه های غیر بیومتریک دیگر صادر نمی شوند. در سال 2012، بیش از 38 میلیون تبعه این کشور پاسپورت معمولی داشتند. به طوری که، فقط 2.86% از کل جمعیت آن زمان را تشکیل می داد. در سال 2014، این کشور 16 میلیون گذرنامه صادر کرد. اگر یک تبعه این کشور قصد دارد در کشور دیگری زندگی کند و یا کار کند، در بیشتر موارد به ویزای بلند مدت و یک یا چند مجوز اضافی نیاز دارد که از سفارت می توان دریافت کرد. عزیزانی که قصد اقامت چین دارند می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از پروسه مهاجرت با خبر شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *