ویزای مسافرتی چین

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

در این مقاله بنا را بر این نهاده ایم که به بررسی شرایط ویزای توریستی چین مطابق با آخرین تغییرات و قوانین ویزا در سال 2023 بپردازیم. هم چنین این فرصت را دارید تا برای آشنایی با سایر شرایط اخذ اقامت این کشور با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید.

بیشتر متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق ویزای توریستی چین ملزم به دریافت 1 ویزای توریستی یا به عبارتی ویزای L را به صورت کوتاه مدت می باشند. به آنها اجازه می دهند تا در بسیاری از نقاط این کشور به عنوان گردشگر اقدام به سفر آزادانه کنند. لازم به ذکر می باشد در صورتی که آنها با داشتن شرایط خاصی نظیر گذرنامه، فرم درخواست و اسنادی که نشان دهنده برنامه سفر یا دعوت نامه از چین باشد. همچنین می توانند برای مهاجرت از طریق ویزای توریستی چین اقدام نمایند.

معرفی ویزای گردشگری چین

در بیشتر موارد شخص متقاضی ویزای توریستی چین می تواند به وسیله یک ویزای تک ورودی L را با مدت اقامت 30 روزه دریافت کنند. البته شهروندان ایالات متحده، کانادا و آرژانتین می توانند یک ویزای توریستی چینی را با چندین ویزا دریافت کنند.

در صورت سفر با یک گروه مسافرتی به وسیله یک تور سازمان یافته، این امکان وجود دارد که شخص به وسیله 1 ویزای شخصی که در پاسپورت این اشخاص وجود نداشته باشد. همچنین می تواند برای اخذ این ویزا اقدام نماید. که در این صورت یک تور گروهی با نام تمام اعضاء صادر خواهد شد. با در نظر گرفتن این چنین شرایطی، شخص می تواند که اطلاعات خود را قبل از تحویل دادن به آژانس مسافرتی مختص به خود تهیه نماید. البته این روش دارای ریسک بیشتری می باشد.

لازم به ذکر می باشد که در صورت سفر به طور مستقل به این کشور، متقاضیان ویزای توریستی این کشور نیازی به رسیدگی به امور مختص به ویزای خود دارند. البته در صورتی که این اشخاص کلیه الزامات و دستورالعمل های ذکر شده را انجام دهند در این صورت این فرایند اصلا فرایند دشوار و پیچیده ای نمی باشد.

شرایط مورد نیاز ویزای توریستی چین

به همراه داشتن گذرنامه دارای اعتبار حداقل 6 ماه و دارای صفحات خالی موجود باشد. دارای یک کپی از کلیه صفحات موجود در گذرنامه باشد. به همراه داشتن فرم درخواست که در این نوع از فرم درخواست ویزای گردشگری این کشور به صورت کامل تکمیل شده است. شخص باید هر ستون فرم درخواست را با استفاده از پر کند. اگر فرم درخواست به درستی، کامل و قابل خواندن نرسیده باشد. در این صورت ممکن است تأخیر در پردازش یا رد درخواست را داشته باشد.

به همراه داشتن چند قطعه عکس که به تازگی گرفته شده باشد. عکس مورد نظر باید رنگی با گذرنامه اخیر با پس زمینه سفید متصل به فرم درخواست باشد. به همراه داشتن بلیط های مختص به سفر این اشخاص به علاوه مدرکی که بیانگر رزرو نمودن هتل و یا نامه دعوت از این کشور باشد. در این بخش تعداد متقاضیانی که به صورت توریستی به این کشور مهاجرت کرده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد متقاضیان توریستی به کشور چین

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی چین

با این توضیح که در صورتی که این اشخاص به این کشور دعوت شوند، می توانند اقدام به ارسال دعوت نامه صادر شده کنند. دعوت نامه ذکر شده می باید دارای شرایط زیر باشد:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی، از جمله نام کامل، جنسیت و تاریخ تولد
  • اطلاعات در مورد برنامه ریزی سفر، از جمله تاریخ های ورود و خروج، یعنی کلیه محل های مورد بازدی شخص مذکور
  • اطلاعات مربوط به دعوت کننده، از جمله نام، شماره تماس، آدرس، تمبر رسمی و امضا نماینده قانونی نهاد یا فرد دعوت شده

برای کسانی که در کشور خود دارای حق شهروندی نیستند، در این صورت باید مدرک اقامت قانونی یا وضعیت اقامت مورد نیاز را به اثبات رسانند.
در برخی موارد، این امکان برای متقاضیان وجود دارد که ملزم به ارسال یک نامه گواهینامه از کارفرما متقاضی و با داشتن این جزئیات به شرح باشند. نام و شماره تماس کارفرما، بیانیه سود خدمت یا نسخه اصلی اخطاریه اخیر که در 6 ماه پیش صادر شده باشد. متقاضیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنند که توسط آژانس های مسافرتی از اداره گردشگری منطقه مستقل این کشور به دست آمده باشد.

نحوه دریافت ویزای توریستی چینی

اشخاص متقاضی ویزای توریستی این کشور با در اختیار داشتن تمام اسناد مورد نیاز می توانند به سفارتخانه های موجود در این کشور و هم چنین سازمان های کنسولگری در این کشور به انجام مأموریت های دیپلماتیک خود در این کشور بپردازند. همچنین می توانند به مرکز درخواست ویزای چین (CVASC) مراجعه نمایند. اگر شخصی در کشور خود درخواست خود را ارائه دهد، این شخص دیگر نمی تواند شخصا برای مهاجرت به چین اقدام نماید. البته این شخص می تواند به وسیله یک شخص دیگر، مانند یک آژانس مسافرتی یا یک سازمان ویزا اقدام نماید.

نحوه دریافت ویزای توریستی چینی

مدت زمان پردازش روادید گردشگری چین

معمولا برای پردازش ویزا مسافرتی این کشور 4 روز کاری طول می کشد. برای خدمات اکسپرس، هزینه 2 یا 3 روز کاری اضافه برای 20$ (دلار) هزینه خواهد شد. برای انجام خدمات فوری هزینه اضافی از 30$ (دلار) برای سرویس روز 1 بار هزینه خواهد شد. هزینه های مربوط به ویزا بسته به نوع ملیت متقاضیان متفاوت می باشد. با این حال، و بر طبق توافقنامه لغو ویزا، اتباع کشورهای زیر چندین ویزا را می توانند به صورت رایگان دریافت نمایند. اما باید برای انجام خدمات اکسپرس، یا سرویس فوری مقداری هزینه پرداخت کنند.

نحوه تمدید روادید گردشگری چین

اگر متقاضیان ویزای توریستی این کشور که در طول مدت اقامت مجاز خود در این کشور اقامت داشته باشند، در این صورت می توانند برای تمدید نمودن ویزای خود به اداره محلی خروج و ورود خود را از این کشور و به مدت 7 روز قبل از ویزای L در خواست خود را لغو نمایند. در این صورت ارائه گذرنامه ،فرم تقاضای ویزا با عکس رنگی اخیر این اشخاص، ثبت نام اقامت موقت و برنامه سفر خود برای ارسال مورد نیاز است. اگر درخواست این اشخاص تایید شده باشد، می توانند در مدت زمان اقامت طولانی خود اقدام نمایند.

با توجه به پایان رسیدن مقاله ویزای توریستی چین در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این کشور شدید می توانید با مراجعه نمودن به لینک هایی نظیر موسسات کاریابی در کشور چین و شرایط کار در چین که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشد، مراجعه فرماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *