مهاجرت به کشور برزیل

کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل

کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل

با اطلاع از تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل، می توانید اعتبار پاسپورت برزیل را بسنجید. برزیل تابعیت بر اساس حق خاک را می پذیرد. لذا با رفتن به برزیل و تولد فرزند خود می توانید برای فرزند خود تابعیت برزیل را دریافت کنید. در حال حاضر پاسپورت برزیل ارزش خوبی دارد و با گذرنامه این کشور می توانید به بسیاری از کشورهای از جمله اکثر کشورهای اروپایی سفر کنید. همچنین با آی دی کارت خود می توانید در کشورهای آمریکای جنوبی رفت و آمد کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل را بررسی کرده اند و اعتبار گذرنامه برزیل را ارزیابی کرده اند.

معرفی برزیل

جمهوری برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان است که از 26 بخش تشکیل شده است. مهم ترین استان ها:

  • سائوپائولو
  • بلو هوریزونته
  • و ریودوژانیرو هستند.

این کشور در جنوب شرقی آمریکا و هم مرز با اقیانوس اطلس واقع شده است. برزیل با مساحت 8.5 میلیون کیلومتر مربع بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است. آب و هوای آن بیشتر گرمسیری است اما در جنوب معتدل است. زمین آن بیشتر مسطح و دارای برخی دشت ها، تپه ها و کوه ها است. جمعیت کلی 210 میلیون نفر است که باعث می شود بیشترین جمعیت در آمریکای جنوبی باشد. پایتخت این کشور برازیلیا است. با این وجود پرجمعیت ترین شهر سائوپائولو با 12.1 میلیون سکنه است. پس از آن ریودوژانیرو و برازیلیا قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی گوارولوس (GRU) با 43 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه Congonhas (CGH) دومین فرودگاه بزرگ با 22 میلیون مسافر در سال است. هر دو فرودگاه سائوپائولو با هم مسیرهای داخلی و بین المللی را که برزیل را به هر جای دنیا متصل می کند پوشش می دهند.

فرهنگ برزیل تحت سلطه امواج مهاجرت و روابط قوی با امپراتوری استعماری پرتغال است. آمیزه ای چند فرهنگی و مذهبی وجود دارد که عقاید کاتولیک روم غالب است. زبان رسمی پرتغالی است. نظام حقوقی مبتنی بر قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری فدرال است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل

در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی پاسپورت برزیل در رتبه 17 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 171 کشور را فراهم می کند. با توجه به تعداد این کشورها، گذرنامه برزیل از رتبه مناسب در سطح جهان برخوردار است. دارندگان گذرنامه برزیل برای ورود به کشورهایی مانند کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکای جنوبی و برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی نیازی به ویزا ندارند و این یکی از نکات مثبت داشتن پاسپورت برزیل است. دارندگان گذرنامه برزیل برای ورود به حدود 44 کشور در جهان نیاز به ارائه ویزا دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت برزیل می توان به کشورهای مشخص شده به سبز رنگ با لغو روادید سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت برزیل

برزیل به رنگ آبی پر رنگ نشان داده شده است. کشورهای قرمز رنگ از شهروندان برزیلی ویزا پیش از سفر درخواست می کنند. کشورهای سبز رنگ کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل هستند. ای برای سفر ویزا درخواست می کنند. کشورهای آبی کم رنگ را می توان با پاسپورت برزیل با استفاده از ویزای الکترونیکی و یا ویزا هنگام ورود سفر کرد.

فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت برزیل

اگر برزیلی هستید و یا با استفاده از راه های اخذ پاسپورت برزیل گذرنامه برزیلی را بدست آورده اید دارید می توانید بدون درخواست ویزا به 130 کشور بروید. برزیلی ها مانند سایر کشورهای منطقه می توانند با کارت شاسائی خود در آمریکای جنوبی رفت و آمد کنند. البته در آمریکای مرکز و حوزه کارائیب به جز کوبا نیز برای شهروندان برزیلی معاف از ویزا هستند. کشورهای اروپایی نیز به جز ایرلند از شهروندان برزیلی ویزا درخواست نمی کنند.

برزیل خود به دلیل جذب گردشگران با بسیاری از کشورها تفاهم نامه لغو روادید امضا کرده است. برزیل به دلیل جنگل بارانی وسیع و سواحل زیبا شهرت دارد. برخی از مقاصد اصلی شامل سائوپائولو، ریودوژانیرو، آبشارهای ایگوآکو، کارناوال دی ریو، ایپانما و جنگل بارانی آمازون است. این کشور در سال تقریباً 6.3 میلیون گردشگر دارد که سالانه بیشتر آنها از اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی می آیند. گردشگری در برزیل طی سال های گذشته با مقصدهای جدیدی که به طور مداوم در حال توسعه هستند، توسعه چشمگیری داشته است.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت برزیل آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاتمامی کشورها به جز ایرلند
آسیاکره جنوبی، تایلند، مالزی، اندونزی، ازبکستان، فیلیپین، قرقیزستان، مغولستان، قزاقستان، هنگ کنگ، سنگاپور، امارات و قطر
کارائیبتمامی کشورهای کارائیب به جز کوبا
آمریکاپاراگوئه، گینه، بولیوی، اروگوئه، مکزیک، سورینام، کلمبیا، هوندوراس، ونزوئلا، برمودا، اکوادور، شیلی، گویان، کاستاریکا، السالوادور، گواتمالا، آرژانتین، پرو، جزایر فالکلند، پاناما، نیکاراگوئه، بولیوی و بلیز
آفریقانامیبیا، مایوت، آفریقای جنوبی، سائو توم، تونس، بوتسوانا، سنگال، رینوین، مراکش، موریتس، لسوتو و اسواتنی
اقیانوسیهکالدونیای نو، پلنزیای فرانسوی، جزایر مارشال، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر کوک، جزیره ماریانا شمالی، فیجی، نیئو و وانوتو

فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت برزیل

رتبه پاسپورت برزیل

شهروندان برزیل به 171 کشور جهان دسترسی راحت دارند. گذرنامه این کشور دارای رتبه 17 در رتبه بندی گذرنامه هنلی است. همچنین در رتبه بندی ایندکس پاسپورت این کشور در رده 19 جهان قرار دارد. دارنده گذرنامه برزیل امکان آزادی سفر به اکثر کشورهای اروپا، کره جنوبی، هنگ کنگ، کشورهای آمریکای جنوبی و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را دارند. توجه داشته باشید که کشورهای لغو روادید معمولا مدت اقامت محدود بین 30 روز تا 180 روز را برای شهروندان خارجی در نظر می گیرند. با استفاده از پاسپورت برزیل می توانید به 52% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت برزیل

جهت اخذ ویزای توریستی برزیل این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت برزیل

یکی دیگر از گزینه های تسهیل رفت و آمد شهروندان برزیلی به سایر نقاط جهان استفاده از ویزای الکترونیکی و یا ویزای آنلاین است. همچنین برخی از کشورهای در ایستگاه مرزی به شهروندان برزیلی ویزا می دهند. البته این منجر به صف های طولانی و یا استرس ریجکتی در حین سفر دارد. در هر صورت با درخواست آنلاین و ارائه مدارک به صورت آنلاین می توانید مجوز سفر به برخی از کشورها را بدست آورید. در جدول زیر از جمله کشورهای قابل توجه ارائه کننده ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی معرفی شده اند:

ویزا با پاسپورت برزیلکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaهند، ایران، عمان، آذربایجان، آنگولا، ویتنام، ماداگاسکار، میانمار، زیمباوه، سودان جنوبی، زامبیا، بنین، ساحل عاج و غنا
مجوز سفر eTAنیوزلند و نیوزلند
ویزا هنگام وروودمصر، موزامبیک، مالاوی، اردن، سیرالئون، نپال و بورکینافاسو

اخذ شهروندی برزیل

اگر والدین شما از برزیل آمده اند یا اگر در خاک برزیل متولد شده اید، ممکن است واجد شرایط تابعیت مضاعف برزیل باشید. اگر اجداد شما برزیلی بودند یا اگر دوست داشتید در برزیل زندگی کنید، روش هایی نیز وجود دارد که می توانید شهروند برزیل شوید. این که بخاطر میراث خود و یا دلایل دیگر به تابعیت علاقه مند باشید، این مقاله اصول تابعیت برزیل را به شما معرفی می کند تا بتوانید شروع به کار کنید. تابعیت دوگانه به معنی داشتن تابعیت همزمان در دو کشور است. هنگام اقدام به تابعیت مضاعف، شما به سادگی درخواست تابعیت کشور دوم را می دهید و ممکن است هر کشوری قوانین کمی متفاوت برای شرایط داشته باشد. اگر عشق به برزیل دارید یا می خواهید شهروند برزیل شوید، این امکان وجود دارد! شما می توانید با اخذ تابعیت پاسپورت برزیل را بدست آورید.

 برای واجد شرایط بودن، باید برخی شرایط خاص مانند اقامت حداقل در 4 سال در قلمرو ملی برزیل را داشته باشید. اگر شرایط خاصی را داشته باشید، از جمله اینکه با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده اید، فرزندان برزیلی دارید، خدمات مربوطه را به برزیل ارائه داده اید تعداد سال ها کاهش می یابد. در صورت رعایت شرایط مدارک زیر را باید ارائه کنید:

  • گذرنامه بین المللی
  • گذرنامه ملی
  • شناسنامه تبعه خارجی و فرزندان
  • سند وضعیت ازدواج (سند ازدواج یا سند طلاق)
  • 4 قطعه عکس رنگی
  • گواهی پلیس طی 10 سال گذشته
  • اثبات مسکن موجود در برزیل (خریداری شده یا اجاره ای)
  • سندی در مورد صلاحیت مالی متقاضی
  • گواهی مالیات پرداخت شده
  • رسیدهای پرداخت هزینه های دولتی
  • گواهی سلامت
  • موفقیت در آزمون مهارت زبان و فرهنگ برزیل

جهت اخذ اقامت برزیل به مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل

  1. یعقوب علی مدنی گفت:

    من کارت مقیم برزیل را دریافت کرده ام و میخواهم به کشورهای همجوار آن مانند پرو سفر کنم آیا میتوانم با این کارت سفر قانونی داشته باشم

    1. صادقی گفت:

      با سلامو بله این امکان وجود دارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. علی گفت:

    سلام دوست دارم خودم و خانوادم به کشور برزیل بریم زندگی بکنیم ما ۴۰سال هست که در ایران زندگی میکنیم وبرا اینده بچهام خیلی نگران هستم از نظر تحصیل و شغل و اداره زندگی همونطور که خودم تو این ۴۰سال هیچ پیشرفتی نداشتم میدونم بچهایه منم به هیچ جایگاهی که لیاقت داشته باشه نمیرسه از شما در خواهش میکنم با درخواست اقامت من موافقت کنید تا بچهای من هم مثل شما به جاهای خوب تو زندگی برسن با تشکر از شما بزرگواران علی اکبری هستم مهاجر تو ایران مرسی

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما لطفا در خصوص مشاوره به صورت تخصصی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *