ویزای مسافرتی برزیل

ویزای توریستی برزیل

ویزای توریستی برزیل

هر ساله متقاضیان زیادی با کسب ویزای توریستی برزیل به این کشور سفر می کنند تا از طبیعت بی نظیر و جاذبه های گردشگری عالی این کشور لذت ببرند. کشور برزیل یکی از کشورهای برتر دنیا از لحاظ جذب گردشگر می باشد و هموطنان عزیزی که قصد دارند به این کشور سفر کنند حتما باید از طریق سفارت برزیل اقدام به کسب ویزای توریستی برزیل کنند. در این راهنما کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه شرایط کسب ویزای توریستی کشور برزیل به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

درباره ویزای توریستی برزیل

هموطنان گرامی برای سفر به کشور برزیل و سپری کردن اوقات فراغت خود در این کشور نیاز به کسب ویزای توریستی برزیل دارند. این ویزا معمولا با اعتبار 3 ماهه صادر می شود اما با توجه به برنامه سفر مسافران ممکن است مدت اعتبار آن متغیر باشد. کار کردن در کشور برزیل با کسب ویزای توریستی برزیل امکان پذیر نمی باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید به یاد داشته باشند که ورود به دانشگاه های کشور برزیل با این ویزا غیر ممکن است و به طور کلی ویزای توریستی برزیل شامل 4 دسته می باشد:

  • افرادی که برای گردشگری و تعطیلات به برزیل سفر می کنند.
  • افرادی که برای دیدار با خانواده یا دوستان خود به برزیل می روند.
  • شرکت کنندگان بدون حقوق در مسابقات مسابقات ورزشی یا هنری
  • شرکت کنندگان بدون حقوق در مسابقات علمی، دانشگاهی، سمینارها و همایش هایی که توسط موسسات دانشگاهی یا پژوهشی حمایت می شوند.

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای توریستی برزیل

کسب ویزای توریستی برزیل با مراجعه به سفارت این کشور انجام می شود. برای درخواست این ویزا، متقاضیان باید فرم درخواست ویزای توریستی کشور برزیل را تکمیل کنند و مدارک مورد نیاز آن را ارائه دهند. مدارک و اسناد لازم برای کسب ویزای توریستی کشور برزیل عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • پاسپورت معتبر که بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • 3 قطع عکس پرسنلی (رنگی و با اندازه 6 در 4)
  • کد پستی، آدرس و شماره تلفن منزل، محل کار و یا محل سکونت
  • CV
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات وضعیت بازنشستگی (برای بازنشستگان)
  • صورت حساب بانکی برای اثبات توان مالی کافی
  • اسناد و مدارک مورد نیاز برای اثبات رزرو بلیط و هتل و یا محل اقامت مورد نظر
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

تمامی مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای توریستی کشور برزیل باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و به یاد داشته باشید که از تمامی اسناد و مدارک ذکر شده بایستی یک نسخه کپی ارائه شود. به طور کلی، کسب ویزای توریستی کشور برزیل حداقل 7 روز به طول می انجامد. شایان ذکر است که ویزای توریستی کشور برزیل در مواقع خاص قابل تمدید تا 6 ماه می باشد. در صورتی که متقاضیان بیش از مدت اعتبار ویزای خود در برزیل اقامت داشته باشند، جریمه خواهند شد. ویزای گردشگری برزیل با دلایل پزشکی، ورزشی، تحقیقاتی و سایر موارد مرتبط قابل تمدید است. ویزای توریستی کشور برزیل در صورتی قابل تمدید می باشد که متقاضیان فرم تمدید ویزای خود را تکمیل و هزینه مربوطه را پرداخت کنند و همچنین مدارک و اسناد مورد نیاز مانند اصل پاسپورت، فرم تکمیل و امضا شده، بلیط برگشت و نامه تمکن مالی لازم ارائه دهند.

گردشگری در کشور برزیل

گردشگری در برزیل یک بخش در حال رشد و مهم برای اقتصاد چندین منطقه از برزیل است. این کشور در سال 2018 6.589 میلیون بازدیدکننده داشته است که از نظر ورود گردشگران بین المللی به عنوان دومین مقصد اصلی در آمریکای جنوبی پس از آرژانتین و سوم در آمریکای لاتین پس از مکزیک و آرژانتین قرار دارد. درآمد حاصل از گردشگران بین المللی در سال 2015 به 5.8 میلیارد دلار رسید و روند بهبود اقتصادی در این بخش پس از بحران اقتصادی 2008 و 2009 همچنان ادامه دارد. برزیل گزینه های متنوعی را به گردشگران داخلی و بین المللی ارائه می دهد که جاذبه های طبیعی یعنی محبوب ترین بخش گردشگری آن، ترکیبی از اوقات فراغت و تفریحی، عمدتاً در آفتاب و ساحل، سفرهای ماجراجویی و همچنین گردشگری تاریخی و فرهنگی است.

از مناطق محبوب گردشگری برزیل می توان به آمازون، سواحل و تپه های شنی در منطقه شمال شرقی از پانتانال در منطقه مرکز و غرب، سواحل در ریو دو ژانیرو و سانتا کاتارینا، گردشگری فرهنگی و تاریخی در مینا ژرایس و سفرهای تجاری به شهر سائوپائولو اشاره کرد. در سال 2005، ریو دوژانیرو، فوز دو ایگواچو، سائوپائولو، فلورینیپولیس و سالوادور در برزیل برای مسافرتهای تفریحی بیشترین بازدید گردشگران بین المللی را داشتند. اصلی ترین جاذبه های طبیعی در برزیل عبارتند از:

  • جنگل آمازون
  • رودخانه آمازون
  • بسیاری از جنگلهای بارانی دیگر این منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • سواحل وسیع و خلیج که ساحل را ترسیم می کند.
  • بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری بی نظیر و جذاب در برزیل

ویزای توریستی برزیل با مقاصد گردشگری

ویزای توریستی برزیل با مقاصد گردشگری

محبوب ترین مقاصد برزیل برای سفرهای کاری سائوپائولو، ریودوژانیرو و پورتو آلگره بودند. در سال 2006، ریودوژانیرو و فورتالزا محبوب ترین مقصد بازدید کنندگان داخلی بودند. در جدول زیر به مقاصد اصلی بازدید شده توسط گردشگران تفریحی بین المللی در سال 2023 (15 مقصد برتر توسط تعداد بازدید کنندگان) در کشور برزیل اشاره شده است:

رتبه بندی سال 2023مقصد
1ریودوژانیرو
2سائو پائولو
3فوز دو لوآچو
4سالوادور
5برازلیا
6پورتو آلگره
7بیزیوس
8مانائوس
9فلوریاپولیس
10فورتالزا
11بلو هوریزونته
12کوریتیبا
13ناتال
14رسیفی
15کمپیناس

تعداد گردشگران در کشور برزیل

گردشگران خارجی در برزیل عمدتا از آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، پرو، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، کاستاریکا، مکزیک، کوبا، جمهوری دومینیکن، ایالات متحده، کانادا، چین، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، شیلی، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس، یونان، ایرلند، هلند، بلژیک، سوئیس، پرتغال و روسیه می باشند. در نمودار زیر به بیشترین تعداد گردشگران در کشور برزیل اشاره شده است:

هموطنان عزیز می توانید با مراجعه به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر ویزای توریستی کشور برزیل با نحوه مهاجرت به برزیل، چگونگی اخذ اقامت دائم برزیل، هزینه های مهاجرت به این کشور سایر موارد مرتبط آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *