مهاجرت تحصیلی کانادا

کار علوم آزمایشگاهی در کانادا

کار علوم آزمایشگاهی در کانادا

اگر شما علاقمندید به کار علوم آزمایشگاهی در کانادا باید از شرایط استخدام و نحوه جذب نیروها در این کشور آگاه شوید. آیا شما علاقه مند به کار در حوزه تحقیق یا بیوتکنولوژی هستید، با توجه به ورود به یک حرفه بهداشتی، یا به دنبال پیشرفت حرفه خود به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی هستید، برنامه علوم آزمایشگاه پزشکی می تواند برای شما مناسب باشد. در این شغل خوب در حالی که مهارت های مهم انتقال را ایجاد می کنید، در زمینه وسیعی از موضوعات علوم بهداشتی، تجربه و دانش آزمایشگاهی عملی کسب کنید. علوم آزمایشگاهی پزشکی، مطالعه اصول علمی زیربنایی است که در آزمایشگاه های تحقیقات بیمارستان و بیمارستان انجام می شود، از جمله سم شناسی، خون شناسی، بافت شناسی، کشت بافت، زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، میکروب شناسی پزشکی، فیزیولوژی انسان، شیمی بالینی، ژنتیک، ایمونولوژی، انگلی، سیتولوژی و آنالیز ابزاری.

به عنوان یک فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی، شما برای انواع مشاغل مبتنی بر علم، از جمله در زمینه تحقیق و توسعه صنعت (به عنوان مثال، با بیوتکنولوژی و شرکت های دارویی) و دانشگاه، آماده خواهید بود. برای فارغ التحصیلانی که قبلاً دارای فن آوری آزمایشگاه پزشکی معتبر بودند مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی پزشکی می تواند به پیشرفت شغلی کمک کند. بسیاری از فارغ التحصیلان برای ادامه تحصیل در پزشکی، دندانپزشکی و سایر برنامه های حرفه ای بهداشت ادامه می دهند. برنامه های تحصیلات تکمیلی شامل مبتنی بر پایان نامه، کارشناسی ارشد یا دکترا یا برنامه های مدیریت تحصیلات تکمیلی به عنوان مثال، کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به کانادا اطلاعات جامعی به شما ارائه می دهد.

ویژگی های کار علوم آزمایشگاهی در کانادا

داشتن مهارت هایی برای نظارت و آموزش سایر تکنسین های آزمایشگاه پزشکی و کارگران آزمایشگاه از ویژگی های یک تکنسین حرفه ای در کانادا می باشد. علاقه به تجزیه و تحلیل نتایج آزمایشات آزمایشگاهی و خلاقیت در ایجاد روش هایی برای تجزیه و تحلیل نمونه ها و آزمایش های آزمایشگاهی پزشکی از ویژگی های یک تکنسین در آزمایشگاه ها می باشد. همچنین او باید علاقه مند به کار دقیق با تجهیزات آزمایشگاهی برای انجام تجزیه و تحلیل شیمیایی خون، ادرار، مغز نخاع و سایر مایعات بدن و تهیه بخش های بافتی برای معاینات میکروسکوپی با استفاده از تکنیک هایی برای نشان دادن عناصر خاص بافت سلولی و سایر ویژگی ها باشد. ممکن است وظایف دستیار آسیب شناس را در برخی بیمارستان ها نیز انجام دهد.

به طور کلی، تکنسین های آزمایشگاه ها در کانادا باید کارهای زیر را انجام دهند:

  • نمونه های بیولوژیکی را جمع آوری کنید
  • انجام مراحل آزمایشگاهی و آزمایشات روی مایعات و بافت های بدن (برای سطح غیر طبیعی شیمیایی، سلول ها یا باکتری ها)
  • بررسی و انتشار نتایج
  • آماده سازی بافت برای مطالعه در زیر میکروسکوپ
  • تعیین نوع خون برای تزریق
  • ثبت سوابق مربوط به کارهای روزمره
  • انجام فعالیت های تضمین کیفیت و کنترل کیفیت
  • انجام و پشتیبانی از فعالیت های تحقیق و توسعه پزشکی

مهارت های لازم کار علوم آزمایشگاهی در کانادا

مهارت های لازم کار علوم آزمایشگاهی در کانادا

تکنسین های آزمایشگاه پزشکی ممکن است تمام وقت یا نیمه وقت کار کنند. ساعات کار با توجه به نوع و اندازه آزمایشگاه متفاوت است. آزمایشگاه های تحقیقاتی اغلب فقط در روزهای هفته فعالیت می کنند. در آزمایشگاه های بالینی تشخیصی، تکنسین ها ممکن است شیفت های چرخشی روزها، شب ها از جمله تعطیلات آخر هفته و تعطیلات را انجام دهند. در مراکز کوچک تر، ممکن است لازم باشد برخی از شیفت های کشیک را انجام دهند. تکنسین های آزمایشگاه پزشکی ممکن است زمان زیادی را روی ایستاده یا نشسته در آزمایشگاه بگذرانند. آن ها ممکن است مجبور به انجام کارهای تکراری باشند. همچنین باید اقدامات احتیاطی ایمنی را انجام دهند تا خطر قرار گرفتن در معرض مایعات عفونی بدن، مواد شیمیایی خطرناک یا تشعشعات خطرناک را کاهش دهند.

تکنسین های آزمایشگاه پزشکی باید این موارد را داشته باشند:

  • صداقت و نگرش حرفه ای
  • علاقه به علم (به ویژه زیست شناسی انسانی) و علاقه شدید به کارهای علمی
  • توانایی انجام دقیق کار دقیق
  • درک و رنگ و فرم خوب (برای مطالعه سلولهای خونی و غیره)
  • توانایی خوب گوش دادن و صحبت کردن
  • توانایی کنار آمدن با مردم
  • توانایی انطباق سریع و آسان با تغییر

فضای کار علوم آزمایشگاهی در کانادا

به عنوان یک دانشجوی علوم آزمایشگاهی پزشکی، هنگام کار در کانادا تجربه عملی و عملی را در انواع تکنیک های آزمایشگاهی کسب خواهید کرد. همچنین مهارت های مرتبه بالاتر مربوط به طراحی آزمایشی، تفکر انتقادی، دادن و بازخورد و تسهیل بحث و استراتژی های کار تیمی موثر را فرا خواهید گرفت. در کانادا اگر شما علاقه مند به دنبال یک کار تحقیقاتی هستید، این گزینه را دارید که یک پروژه تحقیقاتی کارگردانی را با اعضای هیئت علمی در گروه آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی به پایان برسانید. در آزمایشگاه های بالینی کوچک تر، تکنسین ها وظایف عمومی را در سراسر آزمایشگاه انجام می دهند. در آزمایشگاه های بزرگ آنها ممکن است وظایف عمومی را انجام دهند یا در یک منطقه خاص تخصص داشته باشند. پیشرفت شغلی نیز به مهارت، تجربه و تحصیلات بستگی دارد.

میزان فرصت های شغلی در یک کشور نشان دهنده این است که اشخاص می توانند شغل مناسبی داشته باشند. در نمودار زیر شاهد فرصت های شغلی در کانادا هستید:

فرصت های شغلی در کانادافرصت های اشتغال در کانادا

تکنسین های با آزمایش در آزمایشگاه های دنیای کاملاً خودکار و پیشرفته آزمایشگاه ها، آزمایشات انسانی را روی نمونه های انسانی انجام می دهد و نتایج آزمایش را تفسیر می کنند. تجزیه و تحلیل آنها اطلاعات مهم تشخیصی را در اختیار پزشکان و بیمارانشان قرار می دهد تا در تصمیم گیری به آنها کمک کند. این تکنسین ها فارغ التحصیلان برنامه های آموزشی معتبر در کالج ها یا دانشگاه هستند و توسط انجمن علوم آزمایشگاهی پزشکی کانادا (CSMLS) تأیید شده اند. برخی نیز دارای مدرک کارشناسی علوم هستند. دستیارهای آزمایشگاه پزشکی خدمات قبل از تجزیه و تحلیل را ارائه می دهند، اغلب به طور مستقیم با بیماران در مراکز خدمات بیمار کار می کنند و نمونه ها را جمع آوری می کنند. دستیار آزمایشگاه پزشکی همچنین در آزمایشگاه ها، پردازش نمونه ها و آماده سازی معرف ها برای استفاده در آزمایش ها کار می کنند.

این شغل در لیست 10 مشاغل پر درآمد کانادا قرار دارد. برخی از فرصت های شغلی در کانادا برای کار در علوم آزمایشگاهی را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • خدمات بافت شناسی
  • هماهنگ کننده تحقیقات، برنامه تحقیقات هماتولوژی، بخش UBC هماتولوژی، بیمارستان عمومی ونکوور
  • دستیار تحقیقات بالینی، برنامه آزمایشگاهی
  • هماهنگ کننده ارشد برنامه، بنیاد تنوع اجتماعی برای مراقبت از کودکان
  • دستیار تحقیق یا تکنسین 2، مرکز پزشکی و درمان های مولکولی
  • مدیر یا همکار خدمات مشتری، آزمایشگاه های ALS

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر اخذ اقامت از طریق ویزای کار در کانادا به متقاضیان مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *