مهاجرت تحصیلی مالزی

کار ضمن تحصیل در مالزی

کار ضمن تحصیل در مالزی

با مطالعه مقاله کار ضمن تحصیل در مالزی و مراجعه به سایر مقالات در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید. در کشور مالزی یک دانشجو مجاز است حداکثر به میزان 20 ساعت در طول هفته کار نماید. این میزان فقط در طول ترم و یا ایام تعطیلات بیش از 7 روز می باشد. متقاضیان می توانند در رستوران ها، کیوسک بنزین، بازارهای کوچک و هتل ها مجاز به کار می باشند. البته تا زمانی که دانشجویان دارای مجوز معتبر باشند.

لازم به ذکر می باشد که دانشجویان مجاز به کار در صندوق های پولی نیستند. علاوه بر این در بخش هتل، دانشجویان مجاز به کار کردن به عنوان خواننده، ماساژور و نوازنده نمی باشد. به صورت کلی دانشجو مجاز به مشارکت در هیچ کاری و یا فعالیتی نیست که غیر منصفانه باشد.

مراحل مربوط به دریافت ویزا دانشجویی مالزی

ارایه یک فرم درخواست کار ضمن تحصیل در مالزی برای ثبت نام با این توضیح که اسناد در نظر گرفته شده موسسه آموزش عالی که دارای مجوز رسمی از سوی وزارت امور مهاجرت مالزی باشد. در صورتی که درخواست این اشخاص برای تحصیل توسط موسسه آموزشی پذیرفته شده باشد. سپس این موسسه متقاضیان را برای درخواست دانشجویان در اداره مهاجرت مالزی فرا می خواند. در این مرحله نامه ای برای تصویب یک پاسپورت دانشجویی توسط اداره مهاجرت مالزی به مؤسسه آموزشی ارائه خواهد شد. میزان آمادگی این اشخاص را برای کار کردن مورد تایید قرار می دهد. متقاضیان کار ضمن تحصیل در مالزی قبل از ترک کشور خود به مقصد این کشور باید از موسسه آموزشی بندر ورود (فرودگاه)، شماره پرواز، تاریخ ورود و زمان خود مطلع شوند.

در این مرحله متقاضیان پس از ورود به فرودگاه مالزی، توسط نماینده موسسه آموزش و پرورش این کشور را در مرکز بازرسی مهاجرت در فرودگاه مالزی دریافت خواهند کرد. این نوع از ویزا در نقطه ورود به عنوان به عنوان یک تاییدیه در گذرنامه معتبر ملی این اشخاص محسوب می شود. به نوعی یک گذرگاه ویژه در ورودی این اشخاص خواهد بود تا بتوانند به نزدیک ترین اداره مهاجرت دولتی برای صدور ویزای دانشجویی مراجعه کنند. دانشجویان جمهوری خلق چین باید قبل از وارد شدن به مالزی برای دریافت ویزای ورودی خود اقدام نمایند. در عرض 2 هفته از زمان ورود متقاضیان کار ضمن تحصیل در مالزی موسسه آموزشی این اشخاص اقدام به صدور ویزا از اداره مهاجرت برای تایید ارسال می کند. این روند ممکن است حدود 6 تا 8 هفته طول بکشد.

مدارک لازم ویزای دانشجویی و کار ضمن تحصیل در مالزی

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارسال و دریافت ویزای دانشجویی یا تحصیلی به شرح زیر می ­باشند:

  • یک نسخه کپی از گذرنامه یا پاسپورت معتبر
  • آدرس، شماره تماس و نامه کارفرمای آینده متقاضی
  • پرداخت هزینه مربوطه
  • درخواست برای کار پاره وقت بایستی توسط نماینده دانشگاه به اداره مهاجرت کشور مالزی ارسال گردد.
  • تایید یا رد درخواست بعد از مصاحبه با دانشجویان انجام می­ شود.
  • تایید گذرنامه یا پاسپورت متقاضیانی که با تقاضای این افراد موافقت می­ شود.

مدارک لازم ویزای دانشجویی و کار ضمن تحصیل در مالزی

قانون کار بعد از فارغ التحصیلی در کشور مالزی

همان طور که مطالب فوق در مورد شرایط کار ضمن تحصیل در مالزی شرح داده شد، اکنون به شرایط کار بعد از تمام تحصیل خواهیم پرداخت. فرصت و شانس زیادی برای دانشجویان خارجی در یافتن شغل در کشور مالزی بعد از اتمام تحصیلات وجود ندارد. اولویت استخدام در گام نخست برای اتباع مالزیایی می­ باشد. در این صورت متقاضیان بهتر است در کشور خودشان به دنبال کار باشند و به دنبال کار در کشور مالزی نباشند. همچنین دانشجویان خارجی که با خوش شانسی بعد از فارغ التحصیلی در این کشور، شغلی پیدا می­ نمایند، قبل از شروع به کار، احتیاج به کد اشتغال خواهند داشت.

بررسی نکات منفی کار ضمن تحصیل در مالزی

از دلایل منفی زندگی در کشور مالزی و مکان هایی که هزینه زندگی کمتر می ­باشد. از این رو می ­توان به عواملی نظیر حقوق پیشنهادی کم این مکان ­ها اشاره کرد. برای تحصیل و زندگی در این کشور احتیاج به حمایت خوب مالی دارند. تنها با حقوق کار پاره وقت نمی ­توان زندگی خوبی داشت. در مقاله کار ضمن تحصیل در مالزی، به راه­ های دریافت پیشنهاد کاری، شرایط کار پاره قت و قوانین کار پرداخته خواهد شد. اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­ توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید. همچنین این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایت مقالات موجود در سایت این موسسه نظیر مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در مالزی به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *