مهاجرت به کشور چین

شرایط پناهندگی در چین

شرایط پناهندگی در چین

شرایط پناهندگی در چین و پناهنده شدن در این کشور پر جمعیت آسیایی در سال 2023 موضوع اصلی این نوشتار می باشد. به یاد داشته باشید که مهم ترین موضوع شرایط پناهندگی در چین این است که کشور چین کشوری پناهنده پذیر نمی باشد. متقاضیان در صورتی که که اقدام به مهاجرت به کشور چین از طریق پناهندگی کنند بازداشت و مجازات خواهند شد.

کشور چین که یکی از پر جمعیت ترین کشور های قاره آسیا می باشد. بیش از 1400 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. هر ساله متقاضیان و افراد زیادی با اهداف مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. بدین ترتیب تا رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کنند. در این نوشتار که از سوی تحریریه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تألیف شده است. قصد داریم تا براساس قوانین 2023 شما را از شرایط پناهندگی در این کشور مطلع و به صورت کامل آگاه سازیم.

بررسی شرایط پناهندگی در چین

به طور کلی، افرادی که در کشور خود امنیت مالی، جانی، مذهبی، سیاسی و یا سایر امنیت ها را دارا نمی باشند. اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی می کنند. پناهندگی از بدترین راه های مهاجرت به کشور می باشد. بدین ترتیب به هیچ عنوان توسط متخصصان ما توصیه نمی شود. بدین ترتیب زیرا متقاضیان می توانند برای مهاجرت به کشور های خارجی و ورود به خاک یک کشور دیگر از راه های امن تری مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره استفاده کنند. در روش پناهندگی متقاضیان از حق و حقوق شهروندی برخورد نمی باشند. برای اخذ هویت قانونی پی یاید مراحل زیادی را طی نمایند.

معمولا افرادی که اقدام به مهاجرت به یک کشور خارجی از طریق پناهندگی می کنند، در کشور خود امنیت ندارند. در زمینه های مختلف مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و رفاه اجتماعی ندارند. شرایط پناهندگی در چین در بخش های بعدی توضیح داده خواهد شد. لازم به ذکر است که شما عزیزان به جای مهاجرت از طریق پناهندگی به چین می توانید یکی از روش های زیر را برای مهاجرت و ورود به خاک این کشور را انتخاب کنید:

  • تحصیل در دانشگاه های چین با کسب روادید تحصیلی
  • اشتغال در چین با کسب پیشنهاد کاری از کمپانی های چینی و همچنین کسب روادید کاری
  • سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در این کشور
  • تاسیس کمپانی های رسمی و قانونی در کشور چین
  • مهاجرت برای ازدواج با یک شهروند چینی و کسب اقامت

اخذ اقامت چین از طریق پناهندگی در سال 2023

برای کسب اقامت این کشور راه های گوناگونی وجود دارند که متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از راه های موجود را انتخاب کنند. مهاجرت به چین از طریق پناهندگی نیز یکی از راه های کسب اقامت این کشور می باشد. اما به یاد داشته باشید این امر برای هموطنان ایرانی و کشور ایران قانونی محسوب نمی شود. به هیچ وجه توسط موسسه های حقوقی و همچنین کارشناسان توصیه نمی شود.

تعداد مهاجرینی که روش پناهندگی را برای ورود به این کشور انتخاب کرده اند، در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان به کشور چین از طریق پناهندگی

بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده این کشور در سال 2023، درصد کمی از پناهندگان سیاسی می توانند با مهاجرت از طریق پناهندگی به چین اقامت این کشور را کسب کنند. همچنین لازم به ذکر است که تعداد کمی از پناهندگان موفق به دریافت آی دی کارت در این کشور می شوند. در این کشور هیچ قانون و قاعده ای برای مهاجرانی که قصد پناهنده شدن در این کشور را دارند وجود ندارد. مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور چین در واقع یک امر غیر قانونی می باشد. افرادی که از ایران به عنوان پناهجو به این کشور مهاجرت می کنند، مجرم شناخته می شوند. همچنین مهاجرت از طریق پناهندگی جان و مال متقاضیان را به خطر می اندازد. ممکن است متقاضیان در راه رسیدن به این کشور اموال خود را از دست بدهند و یا کشته شوند.

مهاجرت از طریق پناهندگی در چین

شرایط پناهندگی در چین برای هموطنان عزیز مناسب نمی باشد. اما به طور کلی اکثر پناهندگانی که به این کشور مهاجرت می کنند، از هند و ویتنام می باشند. برخی از این افراد ملیت چینی دارند. لازم به ذکر است که تنها در سال 1349 شمسی، بیش از 260000 پناهنده وارد این کشور شدند. دولت این کشور از این پناهندگان حمایت کرده است. بیشتر مهاجرانی که از طریق پناهندگی به این کشور مهاجرت می کنند هندو و چینی می باشند. در بخش دوک پناهندگان خارجی می باشند که از کشور های دیگر به چین مهاجرت کرده اند. در میان روش های مهاجرتی به این کشور روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی و خرید ملک پیشنهاد داده می شود.

شرایط پناهندگی در چین از طریق هند

مهاجرانی که از کشور هند نمی باشند، نمی توانند در این کشور مشغول به کار شوند. از این رو کار کردن در این کشور برای متقاضیان غیر هندی قانونی محسوب نمی شود. اما کمیساریای عالی امور پناهندگان، به صورت کامل از این مهاجران حمایت می کند. بدین ترتيب خوراک، پوشاک، محل سکونت و تحصیل این افراد را تامین می کنند. پناهندگان باید مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند. حداقل سن برای مهاجرت به چین از طریق پناهندگی 16 سال می باشد. برای ورود به خاک این کشور بهتر است تا از راه های امن و قانونی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تاسیس کمپانی، ازدواج و یا سایر راه های موجود استفاده کنید. به راحتی و بدون وجود هر گونه مشکل و خطری وارد خاک این کشور شوید.

شرایط پناهندگی در چین از طریق هند

قوانین و شرایط پناهندگی در چین

متقاضیان و مهاجران سیاسی که اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی می کنند. در اکثر موارد پرونده های آن ها پذیرفته می شود. برای مثال در سال 1388 شمسی،تقریبا 30000 نفر از گروه آواره کوکانگز برای نجات جان خود از درگیری های مسلحانه، اقدام به مهاجرت به چین از طریق پناهندگی کردند. در سال 1392 شمسی قانونی در این کشور برای ارائه کارت شناسایی به پناهندگان برای ورود خروج آن ها تعیین شد. از آن پس به تمامی پناهندگانی که در کشور چین زندگی می کنند، یک کارت شناسایی برای رفت و آمد ارائه شد. پناهجویانی که این کارت را دارا می باشند، می توانند در این کشور کار کنند و مشغول به تحصیل شوند.

متقاضیان در صورتی که با یک شهروندی چینی در این کشور ارتباط خانوادگی و یا نزدیک داشته باشند و یا شرایط سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. در اقتصاد این کشور نقش مثبتی داشته باشند می توانند تابعیت چین را کسب کنند. شرایط پناهندگی در این کشور بستگی به ملیت افراد دارد. لازم به ذکر است که مهاجرت از طریق پناهندگی به این کشور برای ایرانیان روش مناسبی برای ورود به خاک این کشور نمی باشد.

پناهندگان با نژاد هندو چینی

اگر چه این کشور به عنوان یک مقصد سنتی برای پناهندگان و پناهجویان کشور جذابی نیست. اما جمهوری خلق چین PRC در طی چندین سال اخیر به عنوان یکی از 10 کشور برتر در میان میزبانان پناهندگی قرار گرفته است که توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) به رسمیت شناخته شده است.

عمدتا به دلیل این که تعداد زیادی از پناهندگان در این کشور پذیرفته شده اند. اما در اواخر دهه 1970 میلادی این کشور حدود 260000 پناهنده را که از ویتنام به این کشور را فرار کرده بود را پذیرفت. در آن زمان ویتنامی ها اقدام به ارائه وضعیت پناهندگی خود کرده اند و در جنوب این کشور مستقر شده اند. بیشتر پناهندگان ار نژاد هندو چینی بودند. طبق گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، پناهندگان هندو چینی و همچنین فرزندان آنها به صورت یکپارچه از دولت این کشور حمایت خود را اعلام نمودند.

پناهندگان با نژاد غیر هندو چینی

به غیر از پناهندگان با نژاد هندو چینی، این کشور اقدام به جذب چندین پناهنده و پناهجو تا اواسط دهه 1990 میلادی کرده اند. در 2 دهه گذشته، تعداد پناهجویانی که به این کشور می آیند، به تدریج رو به افزایش بوده است. این کشور به دلیل اهمیت مسائل جغرافیایی و اقتصادی این کشور توانسته اند که به عنوان کشور ترانزیت و کشور هدف برای مهاجرت نمودن از راه های مختلف اقدام نمایند.

در سال 2020 نزدیک به 300000 پناهنده در این کشور اقامت دارند که در مقایسه با جمعیت 1.4 میلیاردی، میزان ناچیزی است. از این جمعیت، تنها 30 نفر، از پناهندگان سوری هستند. به همین دلیل بیشتر کشورهای عضو کمیساریای عالی پناهندگان به این کشور فشار می آورند که پناهندگان سوری بیشتری را جذب کند.

اغلب پناهندگان از این کشورها پناهنده می شوند:

  • سومالی
  • نیجریه
  • عراق
  • لیبریا

سایر پناهندگان از کشورهای همسایه در حال حاضر جریان ها گسترده ای از خارجیان آواره از کشورهای همسایه مانند کره شمالی وجود دارد که دولت چین معمولا این اشخاص را به عنوان پناهنده نمی پذیرد. به طور کلی عده زیادی از مردم کره شمالی که از اواسط دهه 1990 به چین رفته اند. همچنین به عنوان مهاجران غیر قانونی اقتصادی در این کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

هموطنان عزیز برای اقامت چین و انواع مهاجرت به چین می توانند از راه های قانونی وارد این کشور شوند. لازم به ذکر است که برای مهاجرت به کشور چین و یا سایر کشور های خارجی می توانید با تعیین تایم قبلی جهت مشاوره به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط پناهندگی در چین

  1. سید یوسف قادری گفت:

    با احترام من یک مهاجر افغانستانی در ایران میباشم میخواهم که برای آموزش کارهای فنی به چین مهاجرت کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در چین بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مهاجرت به این کشور با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. سید یوسف قادری گفت:

    با احترام من یک مهاجر افغانستانی در ایران استم میخواهم که برای آموزش کارهای فنی به چین مهاجرت کنم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل بایستی شرایط تحصیل در چین را با کارشناسان موسسه با شماره 02191003232 بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *