مهاجرت به کشور آمریکا

ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا

مدارک لازم جهت ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا

ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا از ویزاهای غیر مهاجرتی و موقت بشمار می رود، تبعه خارجی برای ورود به این کشور نسبت به اخذ آن اقدام می نماید، این ویزا دارای اعتباری 3 ماهه است که فرد می باید در طول این مدت فرآیند ازدواج خود به انجام برساند. این ویزا دارای قابلیت تمدید نمی باشد. پس از پایان اعتبار فرد در مرحله اخذ گرین کارت آمریکا قرار می گیرد. درخواست اخذ ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا از سوی همسر آمریکایی برای تبعه خارجی با تکمیل فرم 129-1 ارائه داده می شود. در صورتیکه همسر خارجی قبلا ازدواج نموده باشد، فرزندان وی نیز با اخذ ویزای K-2 امکان مهاجرت به آمریکا را خواهند داشت. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی زمینه های مهاجرتی از تجارب مفیدی برخوردار هستند که در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهند.

آمریکا یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته در جهان است که از بزرگترین کشورهای صادر کننده در جهان بشمار می رود. هر ساله افراد به روش های مختلف نسبت به اخذ ویزاهای مهاجرتی و یا غیر مهاجرتی این کشور اقدام و به این کشور سفر می نمایند. آمریکا از جمله کشورهای مهاجر پذیر دنیاست که بیشترین تنوع نژادی در آن مشاهده می شود. هر ساله نیز این کشور از طریق لاتاری علاقمندان مهاجرت به آمریکا را جذب می نماید. افرادی که بدین طریق اقامت آمریکا را اخذ می نمایند، از همان ابتدا گرین کارت این کشور را دریافت خواهند نمود.

بررسی ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا

اتباع خارجی که با شهروندان آمریکایی ازدواج نموده اند، برای ورود به این کشور ملزم به اخذ ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا هستند. همانطور که در مقدمه بیان شد درخواست صدور این ویزا از سوی نامزد آمریکایی به اداره USCIS انجام می گیرد. این ویزا دارای زیر گروه هایی می باشد. در جدول زیر نشان داده شده است:

زیر گروه های ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکاتوضیحات
ویزای K2این ویزا برای فرزندان اتباع خارجی که قبلا ازدواج نموده اند صادر می گردد.
ویزای K3این ویزا نیز از زیر گروه های ویزای K1 است که اخذ آن توسط همسر آمریکایی درخواست می گردد. این ویزا دارای اعتبار 2 ساله است. تبعه خارجی در طول این مدت اجازه انجام کار در آمریکا را خواهد داشت.
ویزای K4این ویزا نیز همانند ویزای نوع K2 است. برای ورود فرزندان ازدواج قبلی تبعه خارجی صادر می گردد.

لازم بذکر است این ویزا به افرادی که دارای شرایط زیر هستند تعلق می گیرد:

  • فرد باید مجرد باشد.
  • اثبات رابطه زوجین به مدت حداقل 2 سال
  • زوجین می باید به سن ازدواج رسیده باشند.

مراحل اخذ ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا

براساس آنچه در بخش های قبل بیان شد، درخواست اخذ ویزای نامزدی ابتدا باید توسط نامزد آمریکایی صورت پذیرد. تبعه آمریکایی فرم مذکور را تکمیل و به سازمان NVC آمریکا ارسال می نماید. مراحل اخذ ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا به ترتیب زیر می باشد:

  1. تکمیل فرم 1-129 F و ذکر آدرس تبعه خارجی
  2. ارسال شماره پرونده به متقاضی توسط مرکز ویزای ملی و ارسال تأییدیه آن به سفارت کشور آمریکا
  3. آماده سازی مدارک لازم جهت اخذ ویزای نامزدی و پرداخت هزینه ویزا

جهت مهاجرت از طریق سایر روش ها از جمله مهاجرت کاری مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا

مدارک لازم جهت ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا

متقاضیان اخذ ویزای نامزدی برای تشکیل پرونده می باید مدارک زیر را به اداره مربوطه ارائه نمایند:

  • تکمیل فرم 1-129 F توسط زوج و یا زوجه آمریکایی
  • تکمیل فرم G-325 برای هر یک از زوجین
  • ارائه گواهی تولد زوجین
  • در صورتیکه هر یک از زوجین در گذشته ازدواج نموده باشند، ارائه مدارک متارکه آنان الزامی است.
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت هر یک از زوجین
  • ارائه 2 قطعه عکس برای هر یک از زوجین
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده رابطه زوجین می باشد.
  • پرداخت هزینه ای برابر با 340$ (دلار)

جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مزایا و معایب ویزای K-1 آمریکا

ویزای نامزدی آمریکا دارای مزایای بسیاری می باشد. متقاضیان پس از اخذ این ویزا امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت آمریکا را در کمترین زمان خواهند داشت. همچنین در صورتی که فرد مورد نظر از ازدواج قبلی خود دارای فرزندانی باشد. با اخذ یکی از زیر گروه های این ویزا می تواند برای فرزندان کمتر از 21 سال خود نیز اقامت این کشور را دریافت نماید. همچنین در طول اعتبار این ویزا فرد اجازه انجام کار بدون اخذ ویزای کار آمریکا خواهد داشت. در مقابل تمامی موارد ذکر شده باید بیان شود که اخذ این ویزا دشوار است. از اعتباری 3 ماهه برخوردار می باشد. در صورتیکه زوجین نتوانند در این مدت ازدواج را در این کشور به ثبت برسانند. تبعه خارجی می باید خاک آمریکا را ترک نماید. زیرا این ویزا قابلیت تمدید ندارد.

در صورت مهاجرت از طریق پروسه ازدواج یا نامزدی در نمودار زیر با نرخ ازدواج در این کشور آشنا شوید:

نرخ ازدواج در کشور آمریکا

دلایل احتمالی عدم اخذ ویزا: در برخی موارد سازمان NVC با درخواست متقاضیان برای اخذ ویزای نامزدی موافقت نمی نماید. از مهمترین دلایل احتمالی برای رد این درخواست عبارتند از:

  • اختلاف سنی زیاد میان زوجین
  • گم کردن مدارک لازم
  • عدم برخورداری از مهارت زبان
  • عدم ارائه مدارک نشان دهنده رابطه بین زوجین
  • عدم ارائه رضایت نامه فرزندان ازدواج قبلی مبنی بر ترک آنان
  • تبعه آمریکایی قبلا به عنوان اسپانسر برای فرد دیگری بوده و در حال حاضر دارای مدارک لازم که نشان دهنده توانایی مالی متقاضی است، نمی باشد.
  • تبعه خارجی دارای سابقه کیفری در گذشته باشد.
  • تبعه خارجی دارای بیماری مسری و جدی باشد.
  • فرد قصد منفعت طلبی به هنگام ارائه مدارک داشته باشد.

هزینه زندگی در آمریکا

یکی از مهمترین موضوعاتی که افراد برای مهاجرت به آمریکا به آن توجه می نمایند، هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در آمریکا نسبتا بالاست و بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به اجاره بهای آپارتمان هاست. علاوه بر این هزینه های درمانی نیز در این کشور بالاست. اما در صورتیکه افراد از بیمه های درمانی برخوردار باشند. هزینه ها به نسبت قابل توجهی کاهش می یابد. به طور مثال هزینه وصل سرم در این کشور تقریبا برابر با 1000$ (دلار) است. اما افرادی که تحت پوشش بیمه های درمانی آمریکا هستند تنها 50$ (دلار) پرداخت خواهند نمود. متقاضیانی که قصد مهاجرت و زندگی در آمریکا را دارند، در صورت مواجهه با سوالات پیرامون این موضوع می توانند نسبت به دریافت پاسخ سوالات شان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از سایر قوانین و شرایط مهاجرت به آمریکا آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *