مهاجرت کاری موناکو

ویزای کاری کشور موناکو

ویزای کاری کشور موناکو

اخذ ویزای کاری کشور موناکو برای متقاضیان بین المللی جهت اشتغال زایی، کسب اجازه کار و در نهایت اقامت این کشور جذاب است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این موضوع را بررسی می کند. این کشور، دومین کشور کوچک مستقل در جهان پس از واتیکان است. این کشور کوچک 6 برابر واتیکان است. در دریای مدیترانه واقع شده و توسط فرانسه احاطه شده است.

علی رغم داشتن مساحت فقط 2 کیلومتر مربع، با این کشور به عنوان بخشی از منطقه شنگن رفتار می شود. اگرچه به طور رسمی عضو منطقه شنگن نمی باشد. این کشور در واقع نه عضوی از اتحادیه اروپا و نه منطقه اقتصادی اروپا است. اما مرز مشترک و اتحادیه گمرکی با فرانسه و سایر کشورهای شنگن را دارد.

سوالات رایج در باب کار در موناکو

  • برای مراجعه به سفارت موناکو و ویزای کاری باید به کجا مراجعه کنیم؟ همه کسانی که نیاز به ویزا به موناکو دارند باید در سفارت یا کنسولگری ذی صلاح فرانسه در کشور محل اقامت خود ثبت نام کنند. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران متبحر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.
  • برای اخذ ویزای کاری موناکو چند روز قبل باید اقدام کنیم؟ به طور کلی، وقت سفارت فرانسه در هر نقطه از جهان برای پردازش درخواست ویزای موناکو حدود 10 روز طول می کشد. هنوز هم، بسته به تعداد درخواست هایی که سفارت در آن زمان دریافت می کند یا پرونده خاص یک متقاضی خاص، می توان زمان رسیدگی را تمدید کرد.

اینفوگرافیک ویزای کاری موناکو

زندگی شبانه در موناکو

صحنه های پر جنب و جوش و متنوع زندگی شبانه در موناکو را خواهید دید. شما مکان مناسبی را برای خود و صحنه شبانه مورد علاقه خود کشف خواهید کرد. صحنه زندگی شبانه موناکو کاملاً محلی است، اگرچه بارها، رستوران‌ ها و میخانه ‌های این کشور به میزان زیادی از خارجی ‌ها پذیرایی می ‌کنند. برخی از باشگاه ها به مدت بیست و چهار ساعت باز می شوند و برخی دیگر به سختی خیلی زود تعطیل می شوند. صحنه رستوران به موازات، یعنی دیر وقت، همراه با مکان های شبانه اجرا می شود. «خیابان ‌های میخانه» و بلوارهای کنار رودخانه در شهرهای اصلی وجود دارد و در کازینوها دستورات بزرگی وجود دارد. شب ‌ها، موناکو با مردم محلی و خارجی ‌هایی که برای اوقات خوشی به مکان‌ های شبانه سرازیر می ‌شوند زنده می ‌شود. یک کشور مکان بزرگی است.

بنابراین جای تعجب نیست که زندگی شبانه آن به اندازه خود کشور پر جنب و جوش و متنوع باشد. فرقی نمی‌کند با یک کوکتل در یک بار مجلل استراحت کنید یا با جوانان شیک نوشیدنی بنوشید، موناکو همه چیز را برای هر نوع مهمانی دارد. سرگرمی و سرگرمی و سرگرمی!! احتمالاً به همین دلیل است که شیک ترین جمعیت از سراسر جهان از این گوهر بازدید می کنند. زندگی شبانه که از اواخر عصر شروع می شود و تا ساعات اولیه صبح ادامه دارد شامل میخانه ها، بارها، کلوپ های شبانه، مهمانی ها، موسیقی زنده، کنسرت ها، کاباره ها، تئاتر، سینما و رویدادهای دیگر است. اما در کشور معروف ترین فعالیت قمار است. ساکنان به طور کلی در تمام روز و تمام شب قمار می کنند.

هتل و رستوران های جذاب موناکو

هتل ها، رستوران ها، کلوپ ها به گونه ای طراحی شده اند که یکی از بهترین تجربیات را به افراد مشهور، افراد VIP و ثروتمندانی که در شهر برای مهمانی جمع می شوند، ارائه دهند. این شهر در طول مسابقات جایزه بزرگ موناکو که یکی از بزرگترین و سرگرم کننده ترین رویدادهای ورزشی در قاره و جهان است، تعداد زیادی از خارجی ها را به خود جذب می کند و همچنین دارای جریان ثابتی از بازدیدکنندگان است که برای صنعت قمار آن به این مکان سفر می کنند. بارها و سالن های استراحت ترجیحی عبارتند از: بار آمریکایی در هتل د پاریس، بار الانگ در پلازا ساحل مریدین، و بلو جین در هتل و ریزورت مونت کارلو بی. برای چیزهای غیرعادی تر، بار بودا، یک بار و رستوران با مضمون آسیایی را امتحان کنید. کلوپ های شبانه بعد از شام یا اواخر شب محبوب هستند زیرا بسیاری از آنها تا ساعت 5 صبح یا 7:00 صبح باز می مانند.

اخذ ویزای کشور موناکو

با توجه به توافق نامه های موناکو و فرانسه و همچنین روابط نزدیک این 2 کشور، اگر به ویزا برای فرانسه نیاز دارید. برای بازدید از موناکو نیز به ویزا احتیاج دارید. در واقع، ویزای فرانسه به شما اجازه ورود به موناکو را می دهد. همچنین مجوز ورود به فرانسه به شما این حق را می دهد که برای مدت تعیین شده در کشور موناکو بمانید. در نتیجه، اگر برای ورود به کشورهای عضو شنگن نیازی به ویزا ندارید. برای بازدید از موناکو نیز نیازی به ویزا ندارید. همه اینها با توافق نامه محله Franco-Monegasque در 18 مه 1963 تنظیم شد.

توافق نامه میان موناکو و فرانسه

این توافق نامه که در سال 1963 امضاء شد. طی سال ها چندین بار اصلاح شد. رفت و آمد مردم فرانسوی و مونگاسکی بین هر 2 کشور و خارجیانی را که از یکی از 2 کشور به کشور دیگر در حال عبور هستند تنظیم می کند. طبق این کنوانسیون:

  • شهروندان فرانسوی و مونگاسکی می توانند آزادانه در قلمرو یکدیگر حرکت کنند.
  • موناکو متعهد می شود قوانین خود را در رابطه با ورود، اقامت و استقرار اتباع خارجی در قلمرو خود مطابق با قوانین فرانسه در مورد آن موارد اعمال کند.

بعلاوه، از آنجا که موناکو سیستم ویزای مخصوص به خود را ندارد، ارسال و صدور ویزا به فرانسه تفویض می شود. همه کسانی که نیاز به ویزا به موناکو دارند باید در سفارت یا کنسولگری ذی صلاح فرانسه در کشور محل اقامت خود ثبت نام کنند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در موناکو خالی از لطف نخواهد بود.

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش نمودار رشد اقتصاد این کشور را از طریق تصویر زیر بررسی بفرمائید:

نرخ رشد اقتصاد در موناکو

شرایط ویزای کاری کشور موناکو

برای اخذ ویزای کاری و یا اهداف بیزینسی در کشور موناکو، شرایط زیر لازم می باشد:

  • دعوت نامه از یک شرکت در موناکو. این نامه باید به عنوان دعوت برای حضور در جلسات صنعت یا کار ظاهر شود.
  • نمایه کوتاهی از شرکتی که متقاضی در آن کار می کند و موقعیتی که در آنجا دارند.
  • نامه ای از کارفرما، که هدف از سفر و همچنین برنامه سفر روزهایی را که فرد متقاضی می خواهد در منطقه شنگن سپری کند، توصیف می کند. در این نامه همچنین باید ذکر شود که آیا شرکت فرستنده هزینه های ویزا را در طول اقامت تأمین می کند.
  • اگر موارد قبلی وجود داشت. روابط تجاری بین 2 شرکت اثبات چنین رویدادی باید ارائه شود.

جهت زندگی در این کشور و اطلاع از هزینه‌ های شاخص مقاله هزینه زندگی در موناکو را بررسی بفرمائید.

ویزای کاری کشور موناکو

مدت زمان اخذ ویزای کاری موناکو

به طور کلی، وقت سفارت فرانسه در هر نقطه از جهان برای پردازش درخواست ویزای موناکو حدود 10 روز طول می کشد. هنوز هم، بسته به تعداد درخواست هایی که سفارت در آن زمان دریافت می کند یا پرونده خاص یک متقاضی خاص، می توان زمان رسیدگی را تمدید کرد. به همین دلیل، به شما پیشنهاد می شود که در اسرع وقت برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. در فصول شلوغ، به طور مثال در فصل تابستان، به دلیل تعداد زیادی از درخواست هایی که سفارتخانه های فرانسه دریافت می کنند. زمان پردازش ویزا نیز افزایش می یابد.

مدارک لازم اخذ ویزای کاری کشور موناکو

مدارک زیر برای هرگونه درخواست ویزای کوتاه مدت مورد نیاز است:

  • فرم درخواست: به طور کامل با اطلاعات صحیح و صادقانه مطابق با آنچه در سایر اسناد موجود است، تکمیل شود.
  • 2 الی قطعه عکس: این عکس ها بایستی یکسان بوده و در 3 ماه گذشته گرفته شده باشند.
  • گذرنامه: با اعتبار بیش از 3 ماه، پیش از تاریخ بازگشت مورد نظر خود به کشور خود
  • کپی داده های بیومتریک در گذرنامه: یک نسخه از صفحات را با اطلاعات گذرنامه فعلی خود تهیه کنید. آنها را به همراه سایر اسناد ارائه دهید.
  • برنامه سفر: بلیط پرواز رزرو شده رفت و برگشت از کشور خود به نزدیکترین فرودگاه فرانسه که نزدیک به کشور موناکو نیز می باشد.
  • بیمه سلامت: که کل منطقه شنگن را برای کل مدت اقامت شما در این منطقه پوشش می دهد.
  • توصیه نامه: نامه ای است که توسط نامزد ویزا نوشته شده است. متقاضی توضیح می دهد که چرا مایل به دیدار از موناکو هستند.
  • اثبات اسکان: سندی که نشان می دهد مسافر قصد دارد در زمان حضور خود اقامت کند.
  • نامه تمکن مالی: فرد باید اثبات کند که در تمام مدت اقامت خود توانایی مالی لازم برای حمایت از زندگی خود را دارد.

جهت مهاجرت به این کشور به غیر از روش کاری، روش دیگری که مورد توجه متقاضیان بین المللی می باشد، روش تحصیل در موناکو خواهد بود.

اقدامات لازم به منظور اخذ ویزای موناکو

همانطور که قبلاً گفته شد، از آنجایی که موناکو سیستم ویزای مخصوص به خود را ندارد. ارسال و پردازش ویزا به فرانسه تعویض می شود. در نتیجه، فرد باید درخواست ویزا خود را در سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود ثبت کند. در برخی از کشورها، سفارتخانه های فرانسه برای ارائه ویزا به شرکت هایی که خدمات ویزا ارائه می دهند، از خارج از کشور خارج شده اند. از آنجا که ویزای شنگن امکان بازدید از چندین کشور در منطقه شنگن را برای شما فراهم می کند. جهت مهاجرت به این کشور و کسب اطلاعات دقیق مطالعه مقاله مهاجرت به موناکو از اطلاعات شاخصی برخوردار می باشد.

کار در موناکو در سال 2023-2024

یکی از کوچکترین و در عین حال پرجمعیت ترین ایالت های جهان، شاهزاده موناکو نه تنها خارجی های ثروتمند، طرفداران قمار یا رویدادهای فرمول 1، بلکه کسانی را که می خواهند پول بیشتری به دست آورند را به خود جذب می کند. موقعیت راحت در جنوب اروپا در نزدیکی فرانسه، دسترسی به دریای لیگوریا و بسیاری از مکان های دیدنی برای گردشگران، شرایط مطلوبی را برای ورود کارگران مهاجر ایجاد می کند. کار در موناکو برای خارجی ها در سال 2023 فرصتی عالی برای افزایش درآمد و استراحت در یکی از معروف ترین استراحتگاه های اروپایی است. جمعیت این مینی ایالت تنها حدود 40 هزار نفر است، بیکاری تقریباً وجود ندارد. زبان رسمی فرانسه است، اما انگلیسی و ایتالیایی نیز به طور گسترده استفاده می شود. موناکو حتی در مقایسه با بسیاری از مناطق فرانسه، استاندارد زندگی بالایی دارد. بخش گردشگری و بانکداری توسعه یافته ترین بخش ها محسوب می شوند.

یک عامل خوب برای کارگران حقوق بگیر نبود مالیات بر درآمد است و در اصل نرخ مالیات بسیار پایین است. خارجی ها در موناکو برای استخدام رسمی نیاز به مجوز کار دارند. این سند به شما امکان می دهد در یک حرفه خاص و برای یک کارفرما کار کنید. در غیر این صورت باید مجوز جدیدی صادر شود. مقامات محلی علاقه مند به ایجاد شغل در درجه اول برای شهروندان محلی و همسران آنها و همچنین ساکنان دائمی شاهزاده و خارجیان از مناطق مجاور فرانسه هستند. به همین دلیل، کارفرما برای استخدام یک متخصص خارجی، اطلاعات مربوطه را به اداره کار  Service de l’Emploi ارسال می کند، که در آنجا بررسی می شود که آیا در بین رده های ذکر شده، متقاضیانی برای این شغل وجود دارند یا خیر.

مزایا کار در موناکو

اصل سیستم مالی موناکو عدم وجود مالیات مستقیم است. افراد مقیم موناکو (به استثنای اتباع فرانسوی، به زیر مراجعه کنید) هیچ گونه مالیات بر درآمد، بهره یا سرمایه پرداخت نمی کنند. فقط دو استثنا برای این قانون وجود دارد: شرکت هایی که بیش از 25%از گردش مالی خود را در خارج از شاهزاده ایجاد می کنند، و شرکت هایی که درآمد حاصل از ثبت اختراع و/یا سایر حقوق مالکیت معنوی را ایجاد می کنند، مشمول مالیات ثابت 33% بر سود هستند. اتباع فرانسوی که نمی توانند ثابت کنند که قبل از 31 اکتبر 1962 به مدت 5 سال در شاهزاده اقامت داشته اند. به غیر از فرانسه، شاهزاده هیچ موافقتنامه مالی دوجانبه دیگری امضا نکرده است. علاقه مندان به اقامت در موناکو موظفند ابتدا به کنسول فرانسه با صلاحیت قلمرو درخواست ویزا برای ایجاد اقامت بعدی بدهند.

آنها باید مدارک زیر را به دفتر کنسولی مورد نظر تسلیم کنند:

  • چکیده سوابق قانونی خود، یا سوگندنامه یا سندی معادل آن، یک سوگند نامه مبنی بر اینکه هرگز محکوم نشده اند،
  • یک قرارداد کاری که توسط اداره کار تایید شده است. اصالت‌ خانه یا هر سند اثبات‌کننده ‌ی حرفه‌ای دیگر، یا درخواست مجوز برای راه‌ اندازی کسب ‌وکار یا شرکت، یا مرجع بانکی که وسایل زندگی کافی را ثابت کند،
  • قرارداد اجاره یا قول اجاره یا گواهی مسکن (بررسی کمیسیون موقت) یا سند مالکیت یا تعهد کتبی طرف ذینفع مبنی بر ارائه یکی از چهار سند مستند فوق الذکر در سه مورد. ماه ها پس از ورود او به شاهزاده،
  • نه عکس،
  • یک فتوکپی از گذرنامه آنها،
  • نه نسخه از فرم درخواست برای ویزای اقامت طولانی.

اگر قصد سفر بیش از فرانسه و موناکو را دارید، ممکن است مجبور شوید پرونده خود را در جای دیگری ثبت کنید. در این مقاله در مورد ویزای کاری کشور موناکو صحبت شد. در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات پرتکرار در باب ویزای کاری موناکو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کاری موناکو می باشیم:

  • شرایط اخذ ویزای کاری موناکو چیست؟ در خصوص کار در موناکو بایستی از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید.
  • شرایط ویزای کاری کشور موناکو چیست؟ دعوت نامه از یک شرکت در موناکو. این نامه باید به عنوان دعوت برای حضور در جلسات صنعت یا کار ظاهر شود، نمایه کوتاهی از شرکتی که متقاضی در آن کار می کند و موقعیتی که در آنجا دارند، نامه ای از کارفرما، که هدف از سفر و همچنین برنامه سفر روزهایی را که فرد متقاضی می خواهد در منطقه شنگن سپری کند، توصیف می کند. در این نامه همچنین باید ذکر شود که آیا شرکت فرستنده هزینه های ویزا را در طول اقامت تأمین می کند، اگر موارد قبلی وجود داشت. روابط تجاری بین 2 شرکت اثبات چنین رویدادی باید ارائه شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *