مهاجرت کاری لیختین اشتاین

ویزای کاری لیختن اشتاین

ویزای کاری لیختن اشتاین

ویزای کاری لیختن اشتاین فرصتی مناسب در خصوص کار در این کشور برای شهروندان خارجی می باشد که در این مقاله با شرایط این ویزا آشنا خواهید شد. در این مقاله ویزای کاری این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم. امید است که این مقاله که از طریق کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحلیل شده است، مورد توجه شما قرار بگیرد.

این کشور از قوانین استخدام لیبرالی پیروی می کند. قوانین اجازه کار در لیختن اشتاین به گونه است با تغییرات بازار سازگاری نشان می دهد. برای اتباع مختلف که می خواهند در این کشور مشغول به کار شوند، قانون اجازه کار خاص وجود دارد. برای ثبت نام در این کشور برای اتباع سوییس به اجازه پلیس خارجی احتیاج است. برای اتباع اروپایی، اگر متقاضی سابقه کاری مرتبط با مدیریت و یا تخصص های داشته باشد، می تواند اجازه کار این کشور را دریافت کند. مجوز کار در لیختن اشتاین فقط از طریق تایید اداره مهاجرت و در صورت وجود پیشنهاد کاری معتبر می باشد.

اینفوگرافیک ویزای کاری لیختن اشتاین

بررسی ویزای کاری لیختن اشتاین

شهروندان اتحادیه اروپا که می‌ خواهند در این کشور مشغول به کار شوند، باید یک در یک شرکت رسمی استخدام شوند. برای استخدام در شرکت های این کشور نیاز به دریافت پیشنهاد کاری معتبر از کارفرما است. هم چنین در یک قرعه کشی به حدود 56 فرد متقاضی خارج از محدوده این کشور اجازه کار و اقامت داده می ‌شود. بخش دیگر این متقاضیان هم از طریق دولت این اجازه کار را دریافت می کنند. افرادی که در بارها و رستوران ها به عنوان بخش خدماتی مشغول به کار هستند، می توانند با توجه به قرارداد کاری خود، یک محل اقامت برای خود در نظر بگیرند. به این ترتیب نیازی به بازگشت هر روز به محل زندگی نیست.

مجوز کاری برای متقاضیان غیر اروپایی به مدت 1 سال اعتبار دارد. برای درخواست این مجوز به 14 روز کاری احتیاج می باشد. این مجوز برای رفت و آمد بین شهری متقاضی الزامی است. نکته حائز اهمیت این است که این مجوز عبور و مرور، فقط برای ورود و خروج به این کشور است. در صورتی که کارفرما در این کشور نتوانست، متقاضی مورد نظر خود را در اروپا استخدام کند. می تواند متقاضی غیر اروپایی استخدام کند. حدود 52% از نیروی کاری این کشور، نیروهای هستند که دائم در حال عبور و مرور به محل زندگی خود می باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری لیختن اشتاین

برای اخذ ویزای کار در لیختن اشتاین داشتن وجود یک سری مدارک الزامی است. این مدارک عبارتند از:

  • یک فرم پر شده برای درخواست ویزا
  • 4ق طعه عکس به اندازه سایز عکس گذرنامه
  • پاسپورت معتبر
  • بلیط تایید شده یک طرفه یا رفت و برگشت به مقصد مورد نظر

مدت زمان لازم برای اخذ این ویزای کاری حدود 6 الی 8 هفته است. البته این زمان بستگی به حجم تقاضا افراد دارد. هزینه در خواست این نوع ویزای کاری حدود 60€ (یورو) است. در صورت ریجکتی ویزا این هزینه غیر قابل استرداد است. برای درخواست مجدد این ویزا باید این هزینه را بار دیگر پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری لیختن اشتاین

مقایسه حقوق با سابقه کاری در لیختن اشتاین

تجربه شخص تعیین کننده میزان حقوق است. به طور معمول هر چه تجربه فرد در کار بیشتر می شود، حقوق دریافتی هم افزایش می یابد. در این کشور افرادی که بین 2 تا 5 سال سابقه کاری دارند، نسبت به افراد تازه وارد حدود 32% حقوق بیشتری کسب می کنند. افراد حرفه ای که حدود 5 سال یا بیشتر سابقه کاری در این کشور دارند، حدود 36% درآمد بیشتری دارند. در آمد افرادی که بیش از 10 سال سابقه کاری دارند حدود 21% و کسانی که بیش از 15 سال سابقه کاری در این کشور را دارند، تقریبا 14% اضافه حقوق نسبت به سایر افراد دریافت می کنند.

از لحاظ مدرک تحصیلی در این کشور، افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند، حدود 17% از سایر هم سن و سال های خود حقوق دریافت می کنند. افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند حدود 24% افزایش حقوق دارند. متقاضی با مدرک کارشناسی ارشد، افزایش حقوق در حدود 29% است. افرادی که دارای مدرک دکترا هستند، نسبت به افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، حقوق متفاوتی دارند. حقوق دریافتی این افراد حدود 23% بیشتر است. این میزان تفاوت حقوق در میان افراد مختلف این کشور وجود دارد. پس اگر دریافتی شما در این کشور متفاوت است، حتم به یقین به عوامل ذکر شده در مطالب بالا بستگی دارد.

مقایسه هزینه زندگی در آلمان و لیختن اشتاین

هزینه زندگی در لیختن اشتاین نسبت به آلمان تفاوت زیادی دارد. در این بخش هزینه حمل و نقل بین این دو کشور را بررسی می کنیم، که به شرح زیر است:

هزینه حمل ونقلآلمان به € (یورو)لیختن اشتاین به € (یورو)
بلیط یک نفره2.804.87
تا یک کیلومتر2.000.95
بنزین1.431.39

مقایسه اجاره آپارتمان و پرداخت ماهیانه به شکل زیر است:

اجاره ماهیانه آپارتمانآلمان به € (یورو)لیختن اشتاین به € (یورو)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر744.361.377.46
آپارتمان 1 خوابه در بیرون شهر561.461.056.056
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1.428.432.358.76
آپارتمان 3 خوابه در بیرون شهر1.066.581.804.64

کار تدریس و آموزش در لیختن اشتاین

فردی که در حوزه آموزش و تحصیل این کشور کار می کند، میانگین درآمد ماهیانه این شغل در این کشور حدود 5630CHF (فرانک سوئیس) است. این میزان دریافت حقوق شامل حق مسکن، دستمزد و مزایای دیگر می شود. در جدول زیر عناوین مختلف شغل تدریس با میزان حقوق مشخص شده است.

عنوان شغلیمیانگین درآمد به CHF (فرانک سوئیس)
مشاوره تحصیلی6000
معلم زبان عربی4740
معلم هنر4150
معلم شیمی4320
معلم کامپیوتر4210
معلم اقتصاد7880
معلم آموزشی4710
معاون انگلیسی4370

در این مقاله تمام تلاش خود را بر این داشته ایم اطلاعاتی درباره ویزای کاری لیختن اشتاین را را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. امید است که مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. متقاضیان این ویزای کاری می توانند سوالات خود را در بخش دیدگاه مقاله مطرح نموده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *