شرایط لیختن اشتاین

هزینه زندگی در لیختن اشتاین

هزینه زندگی در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین یکی از گران ترین شهرهای اروپایی است. هزینه زندگی در لیختن اشتاین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. این کشور در همسایگی اتریش و سوئیس می باشد و هزینه های زندگی با کشور سوئیس هم سو است. یک فرد شاغل در این کشور می باید بخشی از درآمد خود را صرف هزینه انرژی، حمل و نقل و بیمه درمانی کند. میانگین درآمد یک فرد در ماه حدود3500CHF تا 9000CHF (فرانک سوئیس) است. کیفیت سطح زندگی مردم این کشور از سطح بالایی برخوردار است.

می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات رایج در باب هزینه زندگی در لیختن اشتاین

  • هزینه زندگی در لیختن اشتاین در مقایسه با آمریکا و انگلیس چگونه است؟ لیختن اشتاین %7 گران تر از ایالات متحده برای مواد غذایی، %1 برای هزینه های خانوار گران تر از بریتانیا، و %100 درصد برای هزینه های حمل و نقل گران تر از هند است.
  • کیفیت زندگی یا سختی در لیختن اشتاین چگونه است؟ لیختن اشتاین به عنوان یک مکان سخت رتبه بندی می شود. حق بیمه سختی برای لیختن اشتاین برای یک مهاجر از استرالیا، به عنوان مثال 10% است، یعنی حق بیمه مکان میزبان (لیختن اشتاین) 20% منهای حق بیمه موقعیت مکانی (استرالیا).

اینفوگرافیک هزینه زندگی در لیختن اشتاین

بررسی هزینه زندگی در لیختن اشتاین

این کشور از لحاظ اقتصادی شراط برتری دارد، هزینه زندگی در این کشور اروپایی به شرح زیر است:

رستورانهزینه به CHF (فرانک سوئیس)
1 وعده غذا در رستوران ارزان قیمت25.00
2 وعده غذا در رستوران متوسط100.00
کاپوچینو (مصرف روزانه)5.00
بطری آب معدنی (0.33 لیتر)3.00
اقلام غذاییهزینه به CHF (فرانک سوئیس)
1 بطری شیر (1لیتر)1.70
نان سفید (500 گرم)3.26
برنج (1 کیلوگرم)2.00
پنیر (1 کیلوگرم)15.09
فیله مرغ (1 کیلوگرم)10.18
گوشت گاو (1 کیلوگرم)23.00
سیب (1 کیلوگرم)2.80
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.95
پیاز (1 کیلوگرم)2.00

مقایسه هزینه زندگی در لیختن اشتاین و آمریکا

هزینه های زندگی در این کشور حدود 29.2% بیشتر از آمریکا است. اگر قصد زندگی در این کشور را دارید، به جدول هزینه های مواد غذایی این دو کشور توجه فرمایید:

هزینه اقلام مواد غذاییهزینه در آمریکا به $ (دلار آمریکا)هزینه در لیختن اشتاین به $( دلار آمریکا)
1 وعده غذایی در رستوران گران قیمت با نوشیدنی13.9625.57
1 وعده غذایی فست فود7.6213.30
1 بطری نوشابه کوکاکولا1.893.45
پنیر (500 کیلوگرم)5.537.56
1 بطری شیر0.681.27

بررسی هزینه حمل و نقل این دو کشور به شرح زیر است:

حمل و نقلهزینه در آمریکا به $ (دلار آمریکا)هزینه در لیختن اشتاین به $ (دلار آمریکا)
بنزین (1 لیتر)0.731.53
کارت حمل و نقل ماهیانه63.2051.14

حقایق و هزینه زندگی در لیختن اشتاین

بالاترین دستمزد حقوق برای افرادی در این کشور در نظر گرفته می شود، متقاضیان در حدود 92000$ (دلار) سالیانه دستمزد دریافت می کنند. هزینه های زندگی در این کشور رو به افزایش است، اما درصد فقر صفر می باشد. خدمات درمانی برای کسانی که در این کشور زندگی می کنند ضروری است. در سال 2016 میلادی، دولت برای خدمات درمانی مردم کشور خود حدود 188 میلیون $ (دلار) هزینه کرد. برنامه آموزشی در سطح عالی است و متقاضیان با روش های متفاوت آموزشی در سنین مختلف رو به رو می شوند. اقتصاد این کشور قوی و نرخ بیکاری رو به پایین حدود 0.5% است.

کشوری مهاجر پذیر است که حدود 65% از جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دهد. این مهاجرین از کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس هستند. اکثرا در مشاغلی مانند کشاورزی، صنایع، پزشکی، دندانپزشکی و ماشین آلات مشغول به فعالیت هستند. در گذشته بیماری های هپاتیت و آنفولانزا از طریق کنه به انسان منتقل شده بودند و بیماری های شایع گسترش پیدا کرده بود. اینها توضیحاتی در مورد حقایق بررسی شده این کشور بود.

حقایق و هزینه زندگی در لیختن اشتاین

خرید در لیختن اشتاین

شما می توانید انواع کالاها را در لیختن اشتاین خرید کنید. پایتخت، وادوز، مکانی است که می‌توانید برای تمام نیازهای عمومی خرده‌فروشی‌تان، از سوپرمارکت‌ها گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ، بروید و همچنین دارای طیف وسیعی از غرفه‌های سوغاتی برای یافتن اقلام منحصر به فرد منطقه است. بسیاری از سوغاتی هایی که در اینجا فروخته می شوند مشابه سوغاتی هایی هستند که در سوئیس یافت می شوند. گلدوزی و کتانی خوب، منبت کاری متخصص، شکلات سوئیسی خوشمزه، ساعت و ساعت های زیبایی دست ساز، پنیرهای فوق العاده تند، و چاقوهای ارتش سوئیسی بی نظیر را خواهید یافت. با این حال، چند محصول نیز وجود دارد که منحصر به فرد لیختن اشتاین هستند. این کشور به خاطر سرامیک ها و سفال های دست ساز و همچنین محصولات ساخته شده از سنگ مرمر محلی Balzner مشهور است.

همچنین شراب های لیختن اشتاین در اینجا فروخته می شود که بسیاری از آنها اخیراً از تاکستان های بالای غرفه های سوغاتی چیده شده اند. اما شاید منحصر به فردترین سوغاتی که یک گردشگر می تواند از این کشور بگیرد، تمبرهای پستی باشد. همه سوغات فروشی های پایتخت تمبرهای پستی فعلی و تاریخی را می فروشند که نمایش های رنگارنگ و گرافیکی سلطنت کشور و رویدادهای مهم قرن گذشته را ارائه می دهند. این کشور شهرت خرید همسایگان محصور در خشکی خود، سوئیس، آلمان یا اتریش را ندارد، اما می‌تواند سوغاتی‌های خود را تهیه کند. مراکز خرید در سراسر کشور معمولاً از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر دوشنبه تا جمعه باز هستند و یکشنبه ها به دلیل برگزاری سبت مسیحی بسته هستند.

کالاهای مشهور لیختن اشتاین

لیختن اشتاین از ابتدای دهه 90 میلادی به دلیل سفال های دست ساز فوق العاده اش مشهور بوده است. برخی از چشمگیرترین کارخانه های سفال سازی فقط ده دقیقه با ماشین به شمال از Vaduz در روستای Nendeln فاصله دارند. Schaan یکی دیگر از مکان‌های محبوب برای یافتن ظروف سفالی در سایه‌های آبی، بژ و زرد است. کلکسیونرهای تمبر هنگام بازدید از این کشور واقعاً لذت می برند. کل تاریخ و چشم انداز طبیعی لیختن اشتاین تقریباً همیشه بر روی نوعی تمبر پستی یافت می شود. هزاران نفر از بازدیدکنندگان مراکز پستی اطراف Schaan و Vaduz را بررسی می‌کنند و این وسواس تمبر را به بخش مهمی از اقتصاد کشور تبدیل می‌کنند.Hofkellerei des Fursten Liechtenstein  در شهر وادوز محصول خود شاهزاده است که از تاکستان‌های متعدد متعلق به اعضای خانواده سلطنتی به دست می‌آید. بیشتر تاکستان‌های این ساختمان در اتریش یا سایر مناطق اطراف آن مانند آلمان قرار دارند.

مشاغل مورد نیاز در لیختن اشتاین

میانگین حقوق دریافتی این کشور به طور معمول از 2870CHF (فرانک سوئیس) شروع می شود. بیشترین دستمزد در این کشور 8911CHF (فرانک سوئیس) است، که در طول تجربه کاری این حقوق دریافت می شود. تعداد مشاغلی که در این کشور مورد نیاز است عبارتند از:

  • مدیریت
  • کشاورزی
  • هنر
  • امور بانکی
  • منابع انسانی
  • بیمه
  • تجارت
  • صنعت خودرو

بررسی شرایط کار در لیختن اشتاین

در صورت تمایل برای کار در این کشور می باید در ابتدا ویزای کار این کشور را اخذ کنید، سپس می توانید اقامت موقت دریافت کنید. این مجوز کار که به اختصار (TWV) نامیده می شود، به شرایط و نوع کار شما بستگی دارد. در این بخش بیان چند نکته ضرورت دارد. اگر به شغل معلمی در این کشور علاقه دارید، باید بدانید که ابتدا قبولی شما در آزمون محلی این کشور ضروری است. فقط متقاضیانی که مجوز کار (TWV) را درخواست کرده اند، اجازه کار در این کشور دارند.

در این کشور اروپایی فرصت شغلی بسیار زیاد است، به این ترتیب می توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید. برای استخدام  یک فرد خارجی در یک کشور اروپایی، باید از کارفرمای آن کشور پیشنهاد شغلی به همراه مجوز کار دریافت کنید. افراد اروپایی نیازی به این اجازه کار ندارند. فقط می باید شماره شناسایی خود را در سامانه ثبت کنند. اسناد و مدارک لازم برای این درخواست عبارتند از:

  • درخواست اجازه کار
  • دانش کافی برای تخصص مورد نظر
  • ترجمه مدرک دیپلم به زبان انگلیسی
  • اجازه اقامت موقت
  • قرار داد معتبر با درج امضای کارفرما و کارمند

هزینه زندگی مهاجران در لیختن اشتاین 2023

هزینه زندگی برای مهاجران در لیختن اشتاین در ژانویه 2023 در مقایسه با سایر نقاط جهان بالا است. هزینه اقلامی مانند لباس های تجاری، روزمره و بچه گانه و کفش بسیار بالاست. قیمت یک سبد $1000 (دلاری) در نیویورک $1080 (دلار) است. میانگین قیمت یک برند بین‌المللی شلوار جین مردانه $97 (دلار) آمریکا، یک برند بین‌المللی باکیفیت برای کفش‌های دویدن $104 (دلار)، کفش‌های چرمی مردانه مناسب برای لباس اداری $147 (دلار آمریکا) است، در حالی که یک لباس تابستانی بین‌المللی سایز متوسط ​​از یک فروشگاه زنجیره ‌ای جهانی $43 (دلار) آمریکا است.

هزینه برای هزینه های ارتباطی مختلف مانند اجاره تلفن منزل، اشتراک اینترنت، تعرفه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و هزینه داده متوسط ​​است. قیمت یک سبد $ دلاری در نیویورک $188 (دلار) است. میانگین قیمت اشتراک اینترنت طرح استاندارد ماهانه $48 (دلار) آمریکا است، در حالی که تعرفه معیار تلفن همراه 0.15$ (دلار) در دقیقه است. هزینه برای مواردی مانند شهریه مهدکودک یا پیش دبستانی، شهریه مدرسه ابتدایی، شهریه دبیرستان و هزینه تحصیل در مقطع سوم متوسط ​​است. قیمت یک سبد 30000$ (دلاری) در نیویورک $25200 (دلار) است. متوسط ​​هزینه سالانه مدارس خصوصی بین‌المللی (بدون احتساب موارد اضافی) $16283 (دلار) آمریکا برای مدرسه ابتدایی و $18120 (دلار) آمریکا برای دبیرستان.

زندگی در لیختن اشتاین

اگرچه ماه های زمستانی امکان ورزش های زمستانی در مناطق کوهستانی را فراهم می کند، در غیر این صورت آب و هوا کاملاً معتدل است. لیختن اشتاین از نظر سیاسی کشوری با ثبات است، با مناظر خیره کننده و معماری تاریخی. قلعه هایی در سرتاسر کشور وجود دارد که برای بازدید عموم باز است و مورد علاقه گردشگران است. لیختن اشتاین اقتصاد توسعه یافته ای دارد و با رژیم مالیاتی آرام خود توانسته است شرکت ها و افراد خصوصی ثروتمند را برای سرمایه گذاری در این کشور جذب کند. اگرچه در گذشته این موضوع مورد مناقشه بوده است، به ویژه در میان کشورهایی که مشکوک بودند اتباع آنها از طریق لیختن اشتاین از مالیات فرار می کنند، اما به لطف افزایش همکاری دولت، دیگر چنین نیست. مهاجرانی که به دنبال کار در لیختن اشتاین هستند ممکن است متوجه شوند که این برای اجازه اقامت در این کشور کافی نیست.

مسافران برون مرزی (که نیاز به مجوز دارند) رایج هستند، و این کشور در مورد اقامت کاملاً محدود است و تنها 89 مجوز به ساکنان منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اعطا می شود. به اتباع کشورهای ثالث فقط در شرایط خاص اقامت داده می شود. لیختن اشتاین ممکن است یکی از زیباترین کشورهای جهان باشد. این یک سلطنت موروثی مشروطه است، به این معنی که انتخابات بر اساس پارلمانی و دموکراتیک برگزار می شود. توسط یک پادشاه اداره نمی شود، بلکه توسط یک شاهزاده اداره می شود، یعنی به جای اینکه پادشاهی باشد، به آن شاهزاده می گویند. لیختن اشتاین از موضع خود مبنی بر بی طرفی 100% با نداشتن سربازی فعال در هر زمان معین حمایت می کند. تنها قانونی که سلطنت نمی تواند آن را وتو کند، در واقع همه پرسی عمومی برای جمهوری شدن است.

تابعیت لیختن اشتاین

گذرنامه لیختن اشتاین آبی رنگ است و در بالای صفحه این کلمه LEICHENSTEIN FURSTENTUM را مشاهده می  کنید. با داشتن تابعیت این کشور، می توانید در سوئیس هم اقامت داشته باشید. به این ترتیب اقامت در هر کشوری از عضو اتحادیه شنگن برای شما میسر می شود. از تاریخ مارس March) 2020) میلادی، قانونی تصویب شد که به شما اجازه ورود آزاد به 178 کشور دیگر داده می شود. این کشور براساس قاعده تابعیت خون عمل می کند، اگر نوزاد از پدر یا مادر مقیم این کشور باشد، به کودک تابعیت این کشور را اعطاء می کنند.

دانش زبان انگلیسی یا آلمانی از جمله مدارک برای این کشور نیست . اما فردی که دانش این زبان ها را داشته باشد، شانس بهتری برای زندگی، کار و تحصیل در لیختن اشتاین دارد. در این مقاله هزینه زندگی در لیختن اشتاین و سایر هزینه های این کشور ارزیابی شد. پس از مطالعه این مقاله در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید مقاله راه های مهاجرت به لیختن اشتاین را هم مطالعه کنید. تمامی اطلاعات علمی این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. هم چنین اگر مایل بودید با درج سوالات خود در قسمت نظرات همین مقاله، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در لیختن اشتاین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در لیختن اشتاین می باشیم:

  • دستمزد در لیختن اشتاین چیست؟ بالاترین دستمزد حقوق برای افرادی در لیختن اشتاین در نظر گرفته می شود، متقاضیان در حدود 92000$ (دلار) سالیانه دستمزد دریافت می کنند.
  • هزینه های زندگی در لیختن اشتاین چگونه است؟ هزینه های زندگی در این کشور رو به افزایش است، اما درصد فقر صفر می باشد. خدمات درمانی برای کسانی که در این کشور زندگی می کنند ضروری است. در سال 2016 میلادی، دولت برای خدمات درمانی مردم کشور خود حدود 188 میلیون $ (دلار) هزینه کرد. برنامه آموزشی در سطح عالی است و متقاضیان با روش های متفاوت آموزشی در سنین مختلف رو به رو می شوند. اقتصاد این کشور قوی و نرخ بیکاری رو به پایین حدود 0.5% است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *