مهاجرت به کشور اتریش

همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج

همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج

همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج در سال 2023 در این مقاله برای شما متقاضیان خارجی جویا و علاقه مند مطرح شده است. افراد زیادی سعی در اخذ اقامت اتریش دارند، زیرا این کشور دارای موقعیت های مناسب اقتصادی و جغرافیایی است. افراد زیادی که تحصیلات خود را در کشور اتریش به پایان می­ رسانند در صدد یافتن راهی برای اقامت و تابعیت این کشور هستند.

کشور اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به عنوان سومین کشور ثروتمند جهان به حساب می­ آید. شرایط اقتصادی این کشور بسیار مناسب می­ باشد. مردم این کشور از امکانات رفاهی بسیار بالایی برخوردارند. همچنین تحصیل در کشور اتریش تقریباً رایگان است. از همین رو افراد زیادی سعی در دریافت اقامت و تابعیت کشور اتریش را دارند. موسسه سفیران سروش سعادت در صدد است که اطلاعات مفیدی را در این خصوص برای شما عزیزان گرد آورد.

بررسی طرق مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش روش های مختلفی دارد که شامل مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج، مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل، مهاجرت به اتریش از طریق کار و مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری (ثبت شرکت) خواهد بود. اما برای فردی که به مهاجرت از طریق ازدواج می اندیشد آشنایی با قوانین مهم خواهد بود. لذا در ادامه نیز قوانین اخذ اقامت از این طریق را برای اتریش به شما معرفی خواهیم کرد. هر یک از روش های مهاجرتی به این کشور از شرایط و قواعد به خصوصی برخوردار می باشد. با توجه به ملیت متقاضی روش مهاجرتی مناسب پیش روی متقاضی قرار خواهد گرفت.

قانون ازدواج در اتریش

افراد جهت آگاهی از همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج بایستی بدانند که اکثر قوانین بین المللی در خصوص ازدواج در کشور اتریش رعایت می­ شود. طبق قوانین حقوق بین الملل چنانچه ازدواج بین 2 شخص انجام گیرد. متقاضی می تواند تابعیت همسر خود را دریافت نماید. کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این صورت در صورتی که مردی خارجی با زن اتریشی ازدواج نماید. آن مرد نیز براحتی می­ تواند اقامت کشور اتریش را اخذ نماید. در کشور اتریش مراسم ازدواج نهایتا 15 دقیقه به طول می­ انجامد. چنانچه یکی از طرفین به زبان آلمانی تسلط نداشته باشد. مراسم با حضور مترجم برگزار خواهد شد تا فرد بتواند با آگاهی کامل همه­ موارد را تأیید نماید. کشور اتریش پس ازدواج فرد با تبعه اتریشی اقامت دائم به وی اعطاء نخواهد نمود. بلکه فرد اقامت موقت کشور اتریش را دریافت می­ نماید.

آمار رشد ازدواج در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

رشد ازدواج در کشور اتریشاخذ اقامت دائم از طریق ازدواج زمانی بدست می­ آید که حداقل 5 سال از ازدواج زوجین بگذرد تا بتواند اقامت دائم و پاسپورت کشور اتریش را دریافت نماید. همچنان زوجین بایستی به دولت اتریش اثبات نمایند. از این رو ازدواجی که انجام شده است سوری نبوده و بصورت واقعی ازدواج بین زن و مرد برای زندگی مشترک صورت گرفته است. ناگفته نماند بایستی فرد هنگام مراجعه به سفارت کشور اتریش برای دریافت ویزا، مدارک ازدواج خود را نیز همراه ببرد. از جمله مزایای اخذ اقامت از طریق ازدواج می­ توان به این مورد اشاره نمود، که فرد پس از ورود به خاک کشور اتریش از تمامی مزایای شهروندی این کشور از جمله اجازه­ کار، تحصیل رایگان و سایر حقوق شهروندی مردم کشور اتریش برخوردار خواهد بود.

اخذ تابعیت بعد از ازدواج در کشور اتریش

افراد پس از ازدواج با تبعه اتریشی حداقل به مدت 5 سال بایستی با یکدیگر زندگی نمایند تا بتواند تابعیت این کشور را بدست آورد. در واقع فرد به مدت 1 سال اقامت موقت این کشور را داراست. دولت اتریش این اقامت را بمدت 5 سال دیگر تمدید می­ نماید. در صورتیکه بعد از 5 سال ازدواج زوجین مستمر باشد فرد خارجی برای دریافت تابعیت اقدام خواهد نمود. افرادی که از طریق ازدواج سعی در دریافت اقامت کشور اتریش را دارند. جهت دریافت اقامت این کشور بایستی شرایط زیر را دارا باشند:

  • فرد بایستی به زبان آلمانی تسلط کامل پیدا نموده باشد.
  • جهت اخذ تابعیت از فرد در مورد کشور اتریش و تاریخ این کشور پرسیده خواهد شد.

افرادی که قصد دریافت اقامت این کشور را دارند در صورتیکه خواهان ازدواج واقعی و قانونی باشند بایستی دارای صلاحیت های دیگری همچون :

  • ارائه مدارک شناسایی خود به دولت اتریش
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی
  • بیان زمان ورود به کشور اتریش و مکانی که در آن سکونت داشته است.
  • همچنین فرد بایستی پس از ازدواج سریعا جهت پاسپورت اتریشی اقدام نماید.
  • مدارک لازم جهت اخذ تابعیت اتریش از طریق ازدواج

    این کشور یکی از کشورهای محبوب برای عروسی های بین المللی است. تعداد زوج‌ های متاهلی که حداقل یکی از اعضای آن غیر اتریشی است بیشتر و بیشتر می‌شود و این کشور زیبا را با کوه ‌های شیب ‌دار، چمن ‌زارهای سرسبز، دریاچه ‌های شفاف، دهکده‌ های خوش خلق و تاکستان‌ ها برای جشن گرفتن روز عروسی خود انتخاب می‌ کنند. نه تنها این کشور روستایی، بلکه وین امپراتوری نیز با ساختمان ‌های قدیمی، کاخ ‌ها و پارک ‌های شگفت ‌انگیزش، انتخاب خوبی برای مراسم عروسی است. هزینه عروسی قبل از هر چیز به اندازه جشن عروسی بستگی دارد. در حالی که رویدادهایی برای ده ها نفر ممکن است فقط چند هزار یورو در وین و این کشور برای شما هزینه داشته باشد، عروسی های بزرگتر می تواند به چندین 10000€ (یورو) برسد.

    زن یا شوهر خارجی یک تبعه اتریشی تنها پس از حداقل 6 سال اقامت در این کشور در صورتی که ازدواج کرده باشند و حداقل 5 سال در یک خانواده مشترک زندگی کرده باشند، می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. درخواست شهروندی این کشور از خارج امکان پذیر نیست. شایان ذکر است که کلیه مدارک خارجی باید به آلمانی ترجمه شده و توسط وزارت امور خارجه و سفارت این کشور قانونی شود.

    مدارک زیر مورد نیاز برای شهروندی این کشور از طریق ازدواج عبارتند از:

  • فرم درخواست به درستی تکمیل و امضاء شده است
  • شناسنامه متقاضی
  • گذرنامه متقاضی
  • ویزای معتبر
  • گواهی ازدواج

مدارک لازم جهت اخذ تابعیت اتریش از طریق ازدواج

شرایط بعد از ازدواج در اتریش

هنگامی که فرد بعد از ازدواج جهت تابعیت کشور اتریش اقدام می­ نماید باید شرایطی را فراهم نموده باشد. این دولت با تابعیت متقاضی موافقت نماید از جمله:

  • تسلط داشتن به زبان آلمانی
  •  فرد بایستی تابعیت قبلی خود را از بین برده باشد. زیرا در قانون کشور اتریش موضوع دو تابعیتی وجود ندارد.
  • نداشتن سابقه کیفری
  •  فرد بایستی تعهد دهد حداقل به مدت 10 سال در کشور اتریش خواهد ماند.
  •  همچنین فرد تعهد دهد در کشور اتریش مشکلی بوجود نخواهد آورد.
  • فرد در صورت ازدواج قبلی بایستی مدارک آنها را به مقامات دولت اتریش تحویل دهد. در صورت داشتن فرزند ار ازدواج قبل بایستی اطمینان دهد که حضور فرزند برای زندگی آینده تأثیر ناخوشایند نخواهد داشت. فرد در صورت داشتن شرایط بالا خواهد توانست تابعیت این کشو را بدست آورد.

تلاش ما بدین نحو بوده است که همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج را در این مقاله برای شما عزیزان گرد آوریم . امیدواریم مطالب این مقاله برای دوستان مفید واقع شود. همچنین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 می باشد.

شرایط اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج

کشور اتریش از شرایط بسیار خوب و مناسبی برای زندگی کردن برخوردار است. از این رو اکثر افراد این کشور را برای زندگی انتخاب می­ کنند. همچنین کسانی که با تبعه اتریشی ازدواج می­ کند. بدلیل شرایط مناسب کشور اتریش علاقمند به زندگی در این کشور می­ باشند.

همچنان افراد با ازدواج با تبعه اتریشی خواهند توانست اقامت و پس از آن تابعیت این کشور را دریافت نمایند. بطورکلی می­توان گفت همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج اینگونه است که، فرد پس از ازدواج با اتباع اتریشی ابتدا قادر به دریافت اقامت این کشور و پس از آن تابعیت کشور اتریش را بدست خواهد آورد. جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

افراد سایر کشورها می­ توانند از طریق ازدواج با اتباع اتریشی به کشور اتریش مهاجرت نمایند. اما جهت مهاجرت به کشور اتریش از طریق ازدواج مستلزم اینست که فرد به سن قانونی ازدواج 18 سال رسیده باشد. سن قانونی ازدواج در کشور اتریش برای زن ومرد 18 در نظر گرفته شده است. در صورتی که یکی از زوجین سن کمتر از 18 را داشته باشد تنها با دریافت رضایت نامه از سوی والدین به این کشور سفر خواهد توانست.

مدارک لازم جهت مهاجرت به اتریش جهت ازدواج:

  •  پاسپورت معتبر
  •  مدارک هویتی (شناسنامه)
  •  ارائه گواهینامه رانندگی و یا مدارکی مشابه به آن که نشان دهنده محل اقامت فرد باشد.
  •  تکمیل فرم ثبت اقامت

افراد با سوالاتی زیادی در رابطه با همه چیز در مورد اخذ اقامت در اتریش از طریق ازدواج برخورد خواهند نمود. بطور مثال آیا کشور اتریش زوجین را پس از ازدواج حمایت مالی می­ نماید؟ آیا ازدواج در کشور اتریش دارای آداب خاصی خواهد بود؟ آیا پس از ازدواج در کشور اتریش می­ توان برای اعضاء خانواده (پدر و مادر) اقامت دریافت نمود؟ می توانید مقاله مهاجرت به اتریش را مطالعه نمایید. یا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید که پاسخگوی همه عزیزانی است که قصد دریافت تابعیت کشور اتریش را دارند. جهت مشاوره و راهنمایی می­ توانید با این موسسه ارتباط برقرار نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *