شرایط روسیه

هزینه زندگی در کازان روسیه

هزینه زندگی در کازان روسیه

بررسی هزینه زندگی در کازان روسیه از آن جهت حائز اهمیت است که این شهر یکی از مهم ترین مقاصد ایرانیان و سومین شهر مطرح روسیه است. کازان با حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت، ششمین شهر پر جمعیت کشور روسیه است. اما از نظر امکانات در کنار مسکو و سن پترزبورگ قرار گرفته است. 7 دانشگاه شهر کازان و شرایط نسبتا مناسب کاری در این شهر بر اهمیت آگاهی از شرایط زندگی در این شهر می افزاید.

هزینه های زندگی در روسیه به نسبت بسیاری از کشور های اروپایی بسیار اندک است. چرا که واحد پولی این کشور در سال های اخیر نسبت به یورو و دلار افت فراوانی داشته است. همین مسئله سبب شده است که در طی سال های اخیر، مهاجرت به این کشور در میان ایرانیان مخاطبین فراوانی داشته باشد. یکی از شهرهای مهم روسیه برای مهاجرت کاری و تحصیلی، شهر کازان است. به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی هزینه زندگی در کازان روسیه پرداخته اند.

درباره شهر کازان

کازان بزرگترین شهر جمهوری تاتارستان در کشور روسیه است. جمعیت آن در سال 2023 در حدود 1.3 میلیون نفر گزارش شده است. کازان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای مذهبی، اقتصادی، سیاسی، علمی، تحصیلی، فرهنگی و ورزشی کشور روسیه است. در بخش اروپایی این کشور و در کناره رودهای ولگا و کازان قرار گرفته است. این شهر در فاصله 715 کیلومتری مسکو قرار دارد. در سال 2009 عنوان پایتخت سوم روسیه را بدست آورد. این شهر در این سال به عنوان پایتخت ورزشی روسیه معرفی شد و میزبانی جام جهانی وزنه برداری، شمشیربازی، شنا و فوتبال بوده است.

در سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از شهر کازان به عنوان توریست دیدن کرده اند که نشان از اهمیت این شهر در صنعت توریسم روسیه دارد. مردم کازان به زبان تاتاری سخن می گویند. زبان روسی در این کشور رواج چندانی ندارد اما همه آن ها به این زبان تسلط دارند. کازان شهر همزیستی کشور روسیه است چراکه افراد با اعتقاد مختلف مذهبی بدون هیچ گونه مسئله ای در کنار یکدیگر زندگی می کنند. جمعیت مسلمانان سنی مذهب کازان با مسیحیان اورتودکس آن برابری می کنند. اما سایر مذهب مسیحی و یهودیان نیز درصد قابل توجهی از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند.

زندگی در کازان روسیه

کازان یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه است که در کنار رودخانه ولگا و در 820 کیلومتری مسکو واقع شده است. این شهر پایتخت تاتارستان است که 115 ملیت را در خود جای داده است. بیش از %50 جمعیت تاتارها هستند و روس ها دومین گروه بزرگ جمعیت را تشکیل می دهند. روسی و تاتاری دو زبان رسمی منطقه هستند که وضعیت کاملاً برابری دارند. اسلام و مسیحیت ارتدکس بیشترین شیوع را دارند. در اینجا مساجد، کلیساها و کلیساهای ارتدکس، کاتولیک، کنیسه، و دیگر ساختمان ها و مراکز مذهبی را خواهید دید. شهر گردشگران در سال 2014، تریپ ادوایزر کازان را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با سرعت در حال توسعه معرفی کرد. پایتخت تاتارستان که سالانه بیش از 1000000 گردشگر از آن بازدید می کنند، رتبه سوم را در اروپا و هشتم در جهان را به خود اختصاص داده است.

تعداد گشت و گذارها و تورهای جذاب در اطراف دیدنی های کازان و مناطق همجوار به سادگی شگفت انگیز است. شهر ورزش کازان یکی از مجهزترین شهرهای روسیه از نظر زیرساخت های ورزشی است. در سال 2009، یک نظرسنجی آنلاین، کازان را پایتخت ورزش روسیه معرفی کرد. شهر پویا تعداد زیادی زمین ورزشی و امکانات تفریحی فعال در کازان وجود دارد. امکانات ورزشی برای بازی هاکی یا اسکیت، پیست ‌های اسکیت، و پارک‌ های آبی با استخر و وسایل سواری وجود دارد. کسانی که در اوقات فراغت فعال هستند از پارک طناب و مرکز کارتینگ لذت خواهند برد. چه چیزی را ببینید سیاره ‌نمای کازان تنها در نوع خود در روسیه است که در قلمرو یک دانشگاه ( دانشگاه فدرال کازان ) واقع شده است: تورهای شگفت ‌انگیز با راهنما، ویدیوهای علمی محبوب با جلوه‌های ویژه، مشاهدات نجومی، و شب‌های عاشقانه ارائه می ‌دهد.

هزینه تحصیل در کازان در سال 2023

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به روسیه در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به این کشور بوده است. جمعیت قابل توجهی سالیانه برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می کنند. دانشگاه فدرال کازان نیز یکی از دانشگاه های مهم این کشور است. بر اساس گزارش USN دانشگاه فدرال کازان رتبه 788 جهان را بدست آورده است. شانگهای نیز این دانشگاه را هشتصدمین دانشگاه برتر جهان معرفی کرده است.

دانشجویان در این دانشگاه می توانند در رشته های انگشت شماری به زبان انگلیسی تحصیل کنند که شهریه کمی بیش از دو برابر هزینه تحصیل به زبان روسی است. میزان شهریه ها بدین صورت هستند:

مقطع تحصیلیشهریه به روبل روسیه
کارشناسی به زبان روسی142000RUB الی 174000RUB
رشته های پزشکی، آزمایشگاهی و هنری237000RUB
کارشناسی ارشد در دانشگاه کازان183000RUB
دکتری در دانشگاه کازان156000RUB
بیمه در دانشگاه کازان4900RUB

بررسی هزینه زندگی در کازان روسیه

افرادی که از طریق ویزای کاری روسیه راهی این کشور می شوند. قطعا به اطلاعات دیگری در رابطه با هزینه زندگی در کازان روسیه نیاز خواهند داشت. میانگین درآمد در شهر کازان در حدود 32500RUB (روبل روسیه) است. اما افراد با تخصص های ویژه می توانند درآمد به مراتب بیشتری در این شهر داشته باشند. اولین هزینه ای که پیش روی همه ساکنین یک شهر قرار می گیرد، مربوط به هزینه های اجاره یک واحد مسکونی است:

آیتماجاره به روبل روسیه
یک واحد مسکونی با یک اتاق که مناسب یک زندگی دو نفره20000RUB الی 45000RUB
یک واحد مسکونی برای خانواده 4 نفره30000RUB الی 95000RUB
خرید خانه در شهر کازان به ازای هر متر مربع150000RUB الی 100000RUB

بررسی سایر هزینه زندگی در کازان روسیه

بررسی سایر هزینه زندگی در کازان روسیه

یکی از هزینه هایی که هر فرد در شهر کازان با آن روبرو خواهد بود هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی است.

نوع بلیتهزینه به روبل روسیه
یک بلیت یک طرفه در شهر کازان35RUB
گر فردی یک بلیت یک ماهه تهیه کند1800RUB
تاکسی های خطی هزینه بیشتری را در بر خواهند داشت و به ازای هر کیلومتر13RUB
هزینه هر لیتر سوخت اتومبیل در کازان50RUB
هزینه خرید یک بلیت سینما در کازان325RUB
و هزینه استفاده از باشگاه های ورزشی1880RUB

هزینه استفاده از رستوران در کازان نیز به نسبت کشورهای اروپایی و نیز شهرهای بزرگ روسیه نظیر سن پترزبورگ و روسیه به مراتب ارزان تر است. یک وعده متوسط در این شهر در حدود 550RUB (روبل روسیه) است. 1 ساندویچ مک دونالد نیز در این شهر حدود 365RUB (روبل روسیه) قیمت دارد. اشاره کردیم که هزینه های زندگی در کشور روسیه چندان زیاد نیست و این اتفاق در رابطه با کازان نیز صدق می کند.

به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در این شهر در حدود 110000RUB (روبل روسیه) بدون محاسبه اجاره خانه است. هزینه زندگی در کازان روسیه برای یک نفر نیز در حدود 38000RUB (روبل روسیه) بدون محاسبه اجاره خانه است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کلی در رابطه با هزینه زندگی در کازان روسیه را در اختیار شما قرار داده اند اما می توانید با مراجعه حضوری به موسسه یا از طریق تماس تلفنی از جزئیات آن نیز با خبر شوید.

سوالات رایج در مورد هزینه زندگی در کازان روسیه

در این بخش از مقاله سعی کرده ایم تا در خصوص هزینه زندگی در کازان روسیه به سوالات شما پاسخ دهیم:

  • هزینه زندگی در کازان روسیه چقدر است؟ هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در این شهر در حدود 110000 RUB (روبل روسیه) بدون محاسبه اجاره خانه است. هزینه زندگی در کازان روسیه برای یک نفر نیز در حدود 38000 RUB  (روبل روسیه) بدون محاسبه اجاره خانه است.
  • درآمد مشاغل در کازان روسیه چقدر است؟ میانگین درآمد در شهر کازان در حدود32500  RUB (روبل روسیه) است. اما افراد با تخصص های ویژه می توانند درآمد به مراتب بیشتری در این شهر داشته باشند.
  • آیا کازان شهر پرجمعیتی است؟ جمعیت آن در سال 2023 در حدود 1.3 میلیون نفر گزارش شده است.
  • هزینه خرید خانه در کازان روسیه چقدر است؟ خرید خانه در شهر کازان به ازای هر متر مربع150000 RUB الی 100000 RUB است
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *