مهاجرت تحصیلی کلمبیا

هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا

هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا

دانشجویانی که علاقه مند به رشته پزشکی می باشند، باید بدانند که هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا نسبت به سایر رشته ها گران تر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا را به نگارش درآورده است. اگر به دنبال تحصیل پزشکی در آمریکای جنوبی هستید و به زبان اسپانیایی تسلط کامل دارید، این کشور چند دانشگاه عالی برای ارائه به شما ارائه می دهد.

هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا در سال 2023

دانشکده پزشکی این کشور ارزان ترین نمی باشد. اما با این وجود هزینه آن بسیار کمتر از تحصیل پزشکی در سایر کشورها به ویژه در آمریکای شمالی است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا در 1 ترم در دانشگاه جاویریانا پدري در بوگوتا از سال 2020، حدود 6800$ (دلار) است.

هزینه زندگی در این کشور بستگی زیادی به سبک زندگی و موقعیت دارد. واحد پول این کشور به پزو معروف است. در مقایسه با شهرهای اروپای غربی، هزینه زندگی در اینجا بسیار کم است. این کشور حتی در مقایسه با پایتخت های بزرگ منطقه یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی است. در این کشور هیچ مرجع پذیرش مرکزی وجود ندارد. در هر دانشگاهی که تصمیم دارید در آن شرکت کنید، دریافت راهنمای کامل مستلزم تماس با دانشگاه است.

در جدول زیر هزینه اقلام مورد نیاز روزانه آمده است:

اقلامهزینه به دلار
یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط3.25$
نوشیدنی (نوشابه)0.67$
شیر یک گالن3.04$
نان0.81$
برنج0.45$
12 تخم مرغ1.38$
گوشت گاو2.18$
آب 1.5 لیتر1$
پیاز (0.45 کیلوگرم)0.35$

هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا در سال 2021

شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه جاویریانا پدري در کلمبیا

این دانشگاه در پایتخت این کشور در سال 1623 تاسیس شد و یک موسسه کاتولیک است که از ارزش های مسیحی الهام گرفته شده است. دانشکده پزشکی یک برنامه 6 ساله برای دکترای پزشکی ارائه می دهد. که بین یک مرحله آموزش اصلی، یک مرحله تأکید و دوره های انتخابی تقسیم شده است. شما باید یک پایه قوی در زیست شناسی و علوم به عنوان یک داوطلب داشته باشید و به زبان اسپانیایی روان صحبت کنید. زیرا، این دوره فقط به زبان اسپانیایی تدریس می شود. دانشگاه جاویریانا پدري بهترین دانشکده پزشکی این کشور محسوب می شود.

پزشکی یک علم، یک هنر و یک رشته است که هم در حوزه فردی و هم در بعد اجتماعی آن برای انسان اعمال می شود. هدف آموزش پزشکی بسیار بیشتر از انتقال انحصاری مجموعه دانش علمی است. دانشکده پزشکی تعهد خود را برای آموزش متخصصان شایسته در انجام ایده آل فعالیت پزشکی در تمام سطوح پیشگیری و مراقبت بر عهده دارد. این یک برنامه دانشگاهی است که دارای اعتبار بالا با کیفیت، با هدف آموزش جامع زنان و مردان است که علاوه بر آموزش برای عملکرد حرفه ای کافی، منابع و شرایط لازم را برای تقویت توسعه خود به عنوان افراد، به عنوان اعضای یک جامعه و به عنوان شهروندان کلمبیایی شناخته می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه ملی کلمبیا

دانشگاه ملی کلمبیا نیز در بوگوتا مستقر است. یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و ملی است. این دانشکده پزشکی در این کشور از سال 1867 تدریس می کند و یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است. گروه پزشکی در بوگوتا است و برنامه ارائه شده 6 سال مطالعه تمام وقت طول می کشد. این برنامه ترکیبی از آموزش نظری و عملی است و یکی از شناخته شده ترین برنامه های آموزش پزشکی در جهان آمریکای لاتین است.

این دانشگاه در میان 3 دانشگاه برتر این کشور قرار دارد. این دانشگاه، با توجه به رتبه بندی بین المللی، جایگاه خود را در 5% دانشگاه های جهان کسب کرده است. شهرت این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزش در رشته های زیر است:

  • هنرها و علوم انسانی
  • مهندسی و فناوری
  • علوم اجتماعی و مدیریت

این دانشگاه از نظر کیفیت آموزش در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارد. این دانشگاه از معتبرترین موسسات توسط کارفرمایان این کشور و جهان است. هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا در این دانشگاه در مقاطع مختلف آمده است:

هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا در مقاطع مختلف

دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید امتحانات خود را بگذرانند. رقابت زیاد در این دانشگاه اجازه می دهد از هر 10 متقاضی فقط 1 نفر پذیرفته شود. این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که برنامه تحصیلی را به ترم تقسیم می کند. UNAL دارای برنامه های کارشناسی مقرون به صرفه است که هزینه آن ها کمتر از 1000$ (دلار) در سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در UNAL سالانه 3000$ (دلار) است.

علیرغم اینکه شهریه کاملاً کم است، دانشجویان اغلب در برنامه های بورسیه تحصیلی شرکت می کنند. همچنین گزینه ای برای ثبت نام در برنامه های آنلاین وجود دارد که با مهربانی توسط دانشگاه ارائه شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بورسیه تحصیلی در کلمبیا را مطالعه نمایید.

ساختار پزشکی در کلمبیا

تحصیل پزشکی در این کشور، به طور کلی از دوره کارشناسی شروع می شود. پذیرش در تحصیل پزشکی بسیار رقابتی است. کمتر از نیمی از متقاضیان شهروندان این کشور در دانشکده پزشکی پذیرفته می شوند. و به طور معمول کمتر از 3% از متقاضیان بین المللی پذیرفته می شوند. در یک سال اخیر فقط 155 نفر از 16221 دانشجویی که وارد دانشکده پزشکی شدند اتباع خارجی بودند و بیشتر آن ها افرادی بودند که تحصیلات دوره متوسطه خود را به پایان رسانده بودند.

در این کشور می توانید بسیاری از دانشگاه های دارای رتبه برتر را پیدا کنید که جایگاه شایسته خود را در کنار بزرگترین نام دانشگاه های بین المللی در آنجا دارند. دانشگاه ها، کالج ها، دانشکده های پزشکی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های حقوق این کشور بسیار مورد احترام و شناخته شده در جوامع آموزشی و دانشگاهی هستند. و آن ها همچنان به فکر ارائه برنامه های معتبر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به شما عزیزان می باشند. در صورت تمایل می توانید از بین رقابتی ترین مدارک در بهترین دانشگاه های این کشور یکی را انتخاب کنید.

در این مقاله اطلاعات کلی درباره هزینه تحصیل پزشکی در کلمبیا به شما عزیزان توضیح داده شد. چنانچه درباره مهاجرت تحصیلی به کلمبیا سوالی دارید، می توانید سوالات خود را با کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و پاسخ آن ها را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *