مهاجرت تحصیلی آلمان

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان شرایط و ضوابط خاصی وجود دارد که در این مقاله به شرح آنها می‌ پردازیم. آلمان از نظر تحصیل شهرت بالایی دارد. مدارک اعطایی از سوی دانشگاه‌ های این کشور بسیار معتبر می‌باشد. کیفیت نظام آموزشی و برنامه‌ ریزی‌ های دانشگاهی در این کشور از درجه بالایی برخوردار است. از این رو، بسیاری افراد از سراسر جهان متقاضی تحصیل در آلمان می‌ باشند. هزینه تحصیل پزشکی در آلمان را در مقاله ای که از سوی تحریریه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است، بررسی خواهیم کرد.

بررسی هزینه تحصیلی در آلمان

هزینه‌ های تحصیلی در دانشگاه‌ های آلمان به نوع رشته و دانشگاه انتخابی بستگی دارد و متغیر است. اما در مجموع نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. برای مثال، این هزینه‌ ها در مورد رشته‌ های مهندسی و تجارت به میزان بالایی می‌ باشد. اما رشته‌ های علوم اجتماعی و زیر مجموعه آن، هزینه‌ های کمتری را دربر دارد.

طبق ابلاغیه صادره از سوی دولت آلمان،‌ دانشگاه‌ های این کشور می‌ باید خدمات آموزشی را به صورت رایگان انجام دهند. اکنون هزینه دانشگا‌ه هایی مانند هامبورگ، بایرن، نیدرزاکسن، نوردراین و وستفالن به صورت رایگان می‌ باشد. ادامه تحصیل به صورت رایگان در مقاطع تحصیلی، در مورد دانشجویان آلمانی و بین‌ المللی جهت تابعیت آلمان یکسان می‌ باشد.

مقاطع تحصیلی عالی‌ رتبه مانند کارشناسی ارشد و دکترا شامل این ابلاغیه نمی‌ گردد و همچنان شهریه دریافت می‌ گردد. متقاضیان تحصیل در آلمان می‌ باید با توجه به جزئیات هزینه‌ های تحصیلی و زندگی، برنامه‌ ریزی بهتری جهت تامین آنها داشته باشد. توجه به هزینه‌ تحصیل پزشکی در آلمان از مهم ترین قدم‌ های اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

کیفیت سطح بالای آموزشی و مقرون به‌ صرفه‌ بودن هزینه‌ های تحصیلی از مهم ترین دلایل جذب دانشجویان بین‌ المللی به آلمان است. با ارائه کارت دانشجویی در دانشگاه‌ های آلمان، دانشجو می‌ تواند هزینه‌ های مربوط به رفت‌ و آمد خود را تامین سازد. مبالغ آن در دانشگاه‌ های مختلف، متغیر است.

جزئیات هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

چقدر هزینه لازم است؟ از اصلی‌ ترین سوالاتی که والدین جهت تحصیل در آلمان می‌ پرسند. برای پاسخگویی به این سوال، در مرحله اول می‌ باید هزینه‌ های شهریه را در نظر گرفت. بیش از 90% دانشگاه‌ های کشور آلمان، از لحاظ مالی توسط دولت تامین می‌ گردند. به طور تقریبی هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان، سالانه حدود 5000€ (یورو) است.

دانشجویان برای صرفا برای دوره‌ های بالینی و پیش‌ بالینی این مبلغ را پرداخت می‌ نمایند. دوره‌ های بالینی و پیش بالینی به مدت 5 سال است. لازم به ذکر است دانشجویانی که دوره کارآموزی را می‌گذرانند، ماهانه مبلغی در حدود 4000€ (یورو) حقوق می‌گیرند. این دوره‌ های کارآموزی 1 ساله است. باید بدانید بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ های دولتی آلمان ارائه نمی‌ گردد. بنابراین در بررسی هزینه تحصیل پزشکی در کشور آلمان می‌‌ باید کلیه هزینه‌ ها بر اساس نوع دانشگاه و نوع رشته پرداخت گردد.

همچنین هزینه های اصلی زندگی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

متقاضانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان را دارند، می‌ توانند از دو روش اقدام نمایند. ضروری است این که دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد، بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی 2 روش ادامه تحصیل در آلمان عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه های رایگان
  • تحضیل در دانشگاه های خصوصی

تحصیل در دانشگاه‌ های رایگان، بهترین گزینه برای متقاضیان تحصیل در آلمان است. در خصوص هزینه‌ تحصیل در آلمان، باید بگوییم دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی‌ کنند. بنابراین می‌ تواند تحصیلات خود را در دانشگاه به صورت رایگان ادامه دهند. چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارید، می‌توانید از روش تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی استفاده نمایید. اگر رشته انتخابی شما پزشکی است، بایستی کلیه هزینه تحصیل پزشکی در آلمان را پرداخت نمایید. این هزینه در مقاطع آموزشی سطح بالا، بسیار قابل توجه است. در برخی دانشگاه‌ های خصوصی این کشور، این مبلغ به حدود 20000€ (یورو) می‌ رسد.

اگر متقاضی قصد دارد به جزء Baden-Württemberg در ایالت‌ های دیگر آلمان تحصیل پزشکی نماید، بایستی برای هر نیم سال 250€ (یورو) بپردازد. این هزینه مربوط به امور ثبت‌ نام و انجام مراحل اداری است. اگر متقاضی خارج از محدوده اتحادیه اروپا تصمیم به تحصیل در Baden-Württemberg داشته باشد، باید هر ساله 3000€ (یورو) بپردازد. در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد، شما جهت ادامه تحصیل، مختار به انتخاب زبان انگلیسی یا آلمانی خواهید بود.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان با بورسیه تحصیلی

وقتی به هزینه‌ تحصیل در آلمان فکر می‌کنیم، ذهنمان به سمت اعطاء بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌ های این کشور می‌ رود. این اولین سوالی است که هر متقاضی جهت تحصیل در آلمان، می‌ پرسد. پاسخ این سوال در ادامه مقاله ارائه می‌ گردد. به طور کلی دانشجویانی که رزومه قوی و سطح بالا داشته باشند، بورسیه تحصیلی این کشور به آنها ارائه می‌ گردد. در صورتی که بورسیه به شما اعطاء گردد، می‌ توانید در هر دانشگاهی به صورت رایگان به تحصیلات خود ادامه دهید.

بورسیه تحصیلی در سطوح بالا مانند کارشناسی ارشد و pHD به دانشجو ارائه می‌ گردد. در این صورت شرایط تحصیل در آلمان برای متقاضی بسیار سهل و آسان خواهد بود. سطح آموزشی و علمی دانشگاه‌ های مختلف در کشور آلمان متقاوت از یکدیگر است. بنابراین متقاضی بهتر است قبل از هرگونه اقدام، رتبه‌ بندی دانشگاه انتخابی خود را بررسی نمایید.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان با بورسیه تحصیلی

مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان

مدارک لازم جهت تحصیل در آلمان به شرح ذیل می‌ باشد:

  • ارائه پاسپورت متقاضی و ترجمه آن به زبان آلمانی
  • ارائه شناسنامه متقاضی و ترجمه آن به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک تحصیلی دیپلم همراه با ریز نمرات و ترجمه آن به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات و ترجمه آن به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک رسمی سطح B2 زبان آلمانی
  • ارائه نامه یا گواهی تمکن مالی که توان پرداخت هزینه‌ های تحصیل او در آلمان را به تصدیق کند.
  • ارائه بیمه نامه برای متقاضی

جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله تحصیل در آلمان را از طریق لینک مذکور در سایت مرجع ما مطالعه بفرمایید.

کار حین تحصیل در آلمان

از آنجا که هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های کشور آلمان بسیار بالا می‌باشد، لذا دانشجویان می‌ توانند همزمان با تحصیل، کار کنند. میزان ساعات فعالیت شغلی دانشجویان به مقطع تحصیلی آنها بستگی دارد.

در باب کار ضمن تحصیل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آیتمشرح
مجوز کاری10 الی 20 ساعت در هفته
میزان حقوق دانشجویی8€ الی 10€ (یورو) بابت هر ساعت

بنابراین از این طریق دانشجو می‌ تواند بخشی از هزینه‌ های تحصیلی خود را تامین نماید. لازم به ذکر است،‌ دانشجو پس از فارغ‌ التحصیلی در رشته پزشکی از دانشگاه‌ های آلمان،‌ یک سال فرصت دارد شغل موردنظر خود را بیابد. فرصت را از دست ندهید. آلمان بهترین دانشگاه‌ های سطح جهان را دارد.

هزینه زندگی در آلمان و اخذ اقامت آلمان مواردی است که پیش از اقدام برای این کشور باید با شرایط آن آشنا شوید. کارشناسان مجرب در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره پاسخگوی سوالات مهاجرتی شما عزیزان خواهند بود. از طریق اخذ مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ ای در زمینه مهاجرت به آلمان و تحصیل و هزینه‌ تحصیل پزشکی در آلمان، آینده خود را درخشان کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *