مهاجرت سرمایه گذاری در فرانسه

نوآفرینی در فرانسه

نوآفرینی در فرانسه

نوآفرینی در فرانسه یکی از مزیت های نسبی عمده در صحنه اقتصادی بین المللی است در این مقاله این محتوا بررسی می شود. در سال 2017، دولت هدف خود را برای تبدیل فرانسه به یک “ملت استارت آپ” تعیین کرد و از ایجاد یک صندوق نوآوری با سرمایه 10 میلیارد یورویی خبر داد. این صندوق که از طریق فروش دارایی ‌های دولتی تامین مالی می‌شود، در راس برنامه سرمایه‌ گذاری بزرگ 57 میلیارد (یورویی) در طول 5 سال قرار می‌ گیرد که هدف آن تقویت انتقال زیست ‌محیطی و تحول دیجیتال و ارتقای رقابت آموزشی و تجاری است.

در سال های بعد این هدف گسترش یافت و نوآفرینی در بیشتر مشاغل دیده شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوران متبحری دارد که به سوالات متداول شما در زمینه مهاجرت و نوآفرینی در فرانسه پاسخ می دهند.

جایگاه نوآفرینی در فرانسه

برنامه هایی برای کمک به استارت آپ های فرانسوی برای گسترش بین المللی و جذب شرکت های خارجی به اکوسیستم نوآوری فرانسه، از دستیابی به این اهداف حمایت می کند. وزارت اروپا و امور خارجه با پشتیبانی شبکه خود برنامه هایی را برای شرکت های نوآور و به طور کلی همه بازیگران نوآوری (خوشه ها، شرکت های شتاب دهنده انتقال فناوری SATT ها، انکوباتورها، شتاب دهنده ها) توسعه می دهد. تعدادی از برنامه ها توسط این شبکه دیپلماتیک از سال 2005 با همکاری نزدیک با آژانس های Bpifrance و Business France ایجاد شده است. آنها به دنبال حمایت از شرکت های نوآور فرانسوی و خارجی (استارت آپ ها و SME های در حال رشد هستند.NETVA شتاب دهنده خطرپذیر فناوری جدید این برنامه از آماده سازی برای توسعه و تأسیس شرکت های نوآور جوان فرانسوی در ایالات متحده پشتیبانی می کند.

این برنامه در سال 2010 راه اندازی شد و بر سه جنبه تمرکز دارد: آموزش، شبکه و پشتیبانی. این برنامه پاسخی متناسب با چالش شتاب اقتصادی و فناوری برای استارت آپ ها و SME های فرانسوی در بازارهای ایالات متحده ارائه می دهد. ابتکار کارآفرینان جوان YEi در سال 2005 در بوستون راه اندازی شد. این برنامه غوطه ور شدن در اکوسیستم فرانسه است که هدف آن شرکت های نوپا خارجی است. هدف ترویج ایجاد استارت آپ های نوآورانه در فرانسه توسط محققان و کارآفرینان خارجی می باشد.YEi خدمات متناسب با مشخصات و نیازهای خاص هر راه اندازی فناوری را ارائه می دهد. آنها ممکن است شامل کمک برای تحرک، مربیگری یا دسترسی به یکی از مراکز در RETIS، شبکه منطقه ای فرانسوی بازیگران حمایت از نوآوری باشند.

در نمودار زیر شاهد نیازمندی فرانسه به نوآفرینی و سرمایه گذاری در بخش های ذیل هستید:

نیازمندی فرانسه به نوآفرینی و سرمایه گذاری

فناوری و نوآفرینی در فرانسه

وزارت اروپا و امور خارجه یکی از شرکای موسس فرانسوی فناوری است. این طرح بین ‌وزارتی که در سال 2013 راه‌اندازی شد، در ابتدا به دنبال تقویت حرکت و ساختار اکوسیستم استارت‌آپ فرانسوی، افزایش دامنه بین‌المللی آن و جذب استعدادها، کارآفرینان و سرمایه ‌گذاران خارجی بیشتر بود. سال 2018 نقطه عطفی برای فناوری فرانسوی بود که اکنون بر حمایت از استارت ‌آپ ‌های با رشد سریع متمرکز شده است: آنهایی که بیشترین پتانسیل را برای تبدیل شدن به رهبران جهانی در فناوری دارند. این وزارتخانه به ویژه به بعد بین المللی تکنولوژی فرانسوی متعهد است. به دنبال فراخوان ‌های متوالی برای درخواست در سال ‌های 2018 و 2019، 56 «جامعه فناوری فرانسوی» در خارج از کشور برای مدت 3 سال شناسایی شدند.

حمایت از نوآفرینیان بین المللی

این جوامع اکوسیستم‌ هایی از استارت ‌آپ‌ های فرانسوی یا فرانکوفیل را تشکیل می‌دهند که در شهرهای خارجی واقع شده‌اند و هدف آنها ایجاد پل‌ هایی بین اکوسیستم ‌های فرانسوی و خارجی، تسهیل دسترسی به بازار برای شرکت ‌های نوآور ما و ارتقای جذابیت فرانسه به ‌عنوان مکانی برای انجام تجارت است. ویزای فنی فرانسه یکی از در دسترس ترین برنامه های ویزای فناوری را در جهان ایجاد کرده است. ویزای فناوری فرانسه که در VivaTech توسط رئیس جمهور فرانسه اعلام شد، در ژوئن 2017 برای جذب استعدادهای خارجی به فرانسه ایجاد شد. ویزای فناوری فرانسه یک فرآیند ساده شده برای فعالان اکوسیستم است که اجازه می دهد یک مجوز اقامت چند ساله گذرنامه استعداد برای 3 دسته از استعدادهای فنی صادر شود.

ویزای فناوری فرانسه برای بنیانگذاران، برای کسانی که استارت آپ های بین المللی را تأسیس می کنند، که توسط انکوباتورها و شتاب دهنده های شریک انتخاب شده اند. «ویزای فناوری فرانسه برای کارکنان»، برای استعدادهای بین‌المللی که توسط شرکت‌های مستقر در فرانسه استخدام شده‌اند و توسط وزارت اقتصاد، دارایی و بهبودی به عنوان نوآور شناخته شده‌اند. ویزای فناوری فرانسه برای سرمایه گذاران، برای سرمایه گذاران بین المللی که مایل به اقامت در فرانسه هستند (حداقل آستانه 300000€ (یورو)). امروزه دسترسی به مهارت های کلیدی مهم ترین عامل برای رشد استارت آپ فرانسه است. برای جذب و حفظ استعدادهای بین المللی، طرح جدید Welcome to la French Tech از متقاضیان پشتیبانی می کند و مراحل اقامت در فرانسه را ساده می کند.

نمونه های نوآفرینی در فرانسه

نمونه های نوآفرینی در فرانسه

در ژوئیه 2021، فرانسه استراتژی مکملی را برای استعدادهای فناوری بین‌المللی با هدف حمایت از رشد و سرزندگی اکوسیستم فناوری فرانسه از طریق اقداماتی برای تسهیل مهاجرت یا بازگشت به فرانسه با پروفایل ‌های مجرب فرانسوی و خارجی راه‌اندازی کرد. یک فروشگاه یک ‌جا، به la French Tech خوش آمدید، برای دسترسی به منابع در مورد رویه ‌های اداری، اکوسیستم فناوری فرانسه، و فهرستی از شرکت ‌های ثبت‌شده که برای انتقال به فرانسه کمک ارائه می‌دهند. یک تیم اختصاصی در میز فناوری Welcome to la French، که پشتیبانی مناسبی را برای کمک به نقل مکان یا بازگشت به فرانسه ارائه می دهد. رویه ‌های ساده ‌شده برای سرمایه گذاری در فرانسه و صدور پاسپورت استعداد و ویزای فناوری فرانسه، و شبکه‌ای از مخاطبین فناوری فرانسوی در همه استان ‌ها وجود دارد.

در جدول زیر شاهد انواع نوآفرینی در فرانسه به همراه درصد سود آن ها در سال اخیر هستید:

زمینه نوآفرینیدرصد سود
محیط زیست33%
فناوری و هوش مصنوعی40%
ابزار هوشمند و تکنولوژی در ارتباطات57%

وجهه بین المللی نوآفرینی در کشور فرانسه

کل شبکه فرانسه در خارج از کشور، با خدمات اقتصادی، Business France، Bpifrance و جوامع فناوری فرانسه، در تلاش است تا اکوسیستم فناوری فرانسه را ارتقا دهد. همچنین به شناسایی استعدادهای فنی مرتبط و همراهی نامزدها در مراحل اداری آنها برای نقل مکان به فرانسه کمک می کند. فرانسه یک استراتژی سرمایه گذاری نوآوری 30€ میلیارد (یورویی) را راه اندازی کرده است، در طرحی که منعکس کننده تغییر گسترده تر در استراتژی سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا است. پس از اعلام کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه می خواهد سرمایه گذاری در نوآوری دیجیتال و کربن زدایی را در قلب دستور کار اقتصادی خود قرار دهد، فرانسه یکی از اولین کشورهای عضوی است که آن را در سطح ملی تکرار می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری مشاور و راهنمای شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در فرانسه

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در فرانسه پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در فرانسه چیست؟ تحت تلنت ویزای فرانسه نوآفرینان با ارائه طرح تجاری مناسب و سرمایه گذاری حداقل 30000€ (یورو)، حداقل مدرک کارشناسی ارشد و 5 سال سابقه کار می توان اقامت از طریق نوآفرینی در فرانسه را دریافت کرد.
  • بیشترین نمونه های موفق نوآفرینی در فرانسه در چه زمینه هایی بوده اند؟ محیط زیست، فناوری و هوش مصنوعی، ابزار هوشمند و تکنولوژی در ارتباطات
  • فرانسه در چه زمینه های بیشتری نیازمندی در نوآفرینی را دارد؟ انرژی هسته ای، اطلاعات، کسب و کار و آموزش
  • حمایت از نوآفرینان در فرانسه به چه شکل است؟ انکوباتورها و مشوق های سرمایه گذاری، مشوق های مالیاتی، ارائه ویزای نوآفرینی
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *