مهاجرت سرمایه گذاری در صربستان

نوآفرینی در صربستان

نوآفرینی در صربستان

نوآفرینی در صربستان در مراکر مخصوصی در سراسر کشور در زمینه های مختلف در حال اجرا است که در این مقاله این موضوع بررسی می شود. صربستان با آزمایشگاه های جدید برای تحقیقات پیشرفته در مرکز نوآفرینی دانشگاه بلگراد در دانشکده مهندسی برق، نوآفرینی در واقعیت مجازی، سلامت الکترونیک و مهندسی زیست پزشکی، و اتوماسیون صنعتی را افزایش می دهد. چندی پیش، انتخاب صربستان به عنوان مکانی برای تحقیق در مورد واقعیت مجازی، سلامت الکترونیک یا هوش مصنوعی بسیار دور از ذهن بود.

تابستان امسال 3 آزمایشگاه جدید در مرکز نوآفرینی دانشکده مهندسی برق در دانشگاه بلگراد افتتاح شد که در آن محققان جوان و با استعداد صرب می توانند مرزهای این رشته های علمی پیشرفته را در کشور خود جابجا کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی در صربستان و مهاجرت به این کشور مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در صربستان

آزمایشگاه های جدید آخرین فصل در توسعه مرکز نوآوری است که در سال 2006 به عنوان یک شرکت فرعی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه تاسیس شد. هدف، اتصال علم و صنعت به منظور تولید پیشرفته ترین نوآوری های مهندسی برق و فناوری اطلاعات بود. آزمایشگاه ‌های جدید با پیشرفته‌ ترین سیستم ‌های حسگر و تجهیزات رایانه‌ای مجهز شده‌اند که تحقیقات علمی و پروژه‌ های جدید مبتنی بر پیچیده‌ ترین مفاهیم فناوری را ممکن می‌سازد. این تجهیزات ارزشمند که برای مطالعه واقعیت مجازی، سلامت الکترونیک و مهندسی زیست پزشکی، اتوماسیون صنعتی و کنترل استفاده خواهد شد، توسط بانک سرمایه گذاری اروپا، ابزار کمک های پیش از الحاق اتحادیه اروپا، بانک توسعه شورای اروپا و دولت صربستان تامین مالی شده است.

این کشور با سرمایه گذاری 200€ میلیون (یورویی) در بخش تحقیق و توسعه در صربستان، مفتخر است که شاهد چنین نتایج شگفت انگیزی در تلاش های مشترک خود برای تحریک نوآفرینی، رقابت اقتصادی و فناوری های پیشرفته صربستان می باشد. صربستان اهمیت تشویق جوانان با استعداد را در ابتدای کار خود درک کرده است تا ایده های خود را از طریق سیستم پشتیبانی حرفه ای هدایت کنند که به آنها امکان می دهد حرفه خود را در کشور خود دنبال کنند. مهمترین جنبه مرکز و آزمایشگاه های جدید آن رویکرد چند رشته ای است که امکان توسعه راه حل های کاربر نهایی را برای پروژه ها و اهداف مشخص می دهد. این رویکرد چند رشته‌ای فقط در محیط ‌های تحقیقاتی امکان ‌پذیر است، جایی که علم برای رسیدگی به نیازهای صنعتی و اجتماعی به کار می‌رود.

در لیست زیر شاهد مهم ترین پروژه های نوآفرینی در صربستان هستید:

  • Vr
  • سلامت و بهداشت
  • صنایع
  • بانکداری

مزایا نوآفرینی در صربستان

به این ترتیب، متخصصان جوانی را پرورش می ‌دهند که می‌توانند خلاقیت و دانش خود را در رسیدگی به جدیدترین چالش‌ های علمی و فناوری در مقیاس جهانی به کار گیرند. مرکز نوآفرینی از بدو تأسیس تاکنون در بیش از 150 پروژه با همکاری موسسات علمی و تحقیقاتی ملی و بین المللی و همچنین نمایندگان صنعت مشارکت داشته است. در آینده، مرکز نوآفرینی به مأموریت خود در پیوند دادن استعدادها، دانش، تجربه، ایده‌ ها و خلاقیت ‌ها ادامه خواهد داد. شایستگی های مهندسان و محققان در زمینه نوآفرینی شرایط مناسبی را برای نوآفرینی در این کشور فراهم می کند. این نوع سرمایه گذاری ها و پروژه ها صربستان را در نقشه جهانی نوآوری قرار داده است. امروزه، بسیاری از شرکت ‌ها و دانشگاه ‌های بین ‌المللی، کارشناسان این مرکز نوآوری را برای انجام تحقیقات برای محصولات خود که نوآوری ‌های بالقوه بازار هستند، جذب می‌کنند.

بنابراین، دانشمندان جوان مرکز نوآوری دانشکده مهندسی برق می توانند فرصت ها و چالش های حرفه ای مشابه سایر نقاط اروپا را بیابند. کاربردهای یافته های جدید این آزمایشگاه ها بسیار زیاد است. از نرم افزار، مراقبت های بهداشتی و پزشکی گرفته تا بازی ها و صنعت ورزش، بازاریابی و آموزش همگی نوآفرینی های مهمی در صربستان هستند. مرکز نوآوری در حال حاضر در حال توسعه نوآوری های تکنولوژیکی بر اساس Industry 4.0 است که بر دیجیتالی کردن فرآیندهای صنعتی متمرکز است و Society 5.0، مفهومی که هدف آن تعادل پیشرفت اقتصادی و توسعه اجتماعی است. این کشور پذیرای همکاری های علمی و تجاری جدید، گسترش شبکه شریک خود و تبادل دانش در تمام زمینه های نوآورانه مانند هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا، مهندسی زیست پزشکی، واقعیت مجازی و غیره هستند.

اقتصاد و نوآفرینی در صربستان

علاوه بر این، آزمایشگاه‌ های صربستان در اختیار مهندسان، محققین، دانشجویان، مؤسسات، شرکت ‌ها و استارت ‌آپ ‌هایی خواهند بود که برای پیشبرد تحقیقات علمی جدید و توسعه ایده ‌های نوآورانه خود تلاش می‌کنند. آزمایشگاه ‌های جدید نشان می‌دهند که صربستان از فناوری ‌های جدید استقبال می‌کند و نشان خود را در این عصر نوآورانه و مشارکتی علم و صنعت به جای می‌گذارد. صربستان در حال ساختن اقتصادی مبتنی بر علم و نوآوری و سرمایه گذاری های بزرگتر در تحقیق و توسعه علمی است. دانشمندان جوان می توانند در کشور بمانند و رشد پایدار و پویا کشور با پیوند فشرده علم و اقتصاد فراهم می شود. حوزه نوآفرینی و توسعه فناوری شامل کلیه فعالیت هایی است که با هدف به کارگیری دانش علمی، مهارت های فنی و فناوری و اختراعات با هدف ایجاد و تحقق محصولات، فرآیندها و خدمات جدید، انجام می شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغالی که در اثر نوآفرینی در صربستان ایجاد شده است می باشید:

نرخ اشتغالی نوآفرینی در صربستان یکی از راه های نوآفرینی و آغاز کسب و کار در صربستان می باشد. در جدول زیر شاهد میزان ثبت شرکت بین المللی در صربستان هستید:

میزان ثبت شرکت بین المللیسال
62020
102021
172022

اخذ ویزای نوآفرینی در صربستان

برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در صربستان که در طی آن شخص به خوداشتغالی مشغول است (برای شهروندان خارجی که قصد ثبت نام به عنوان کارآفرین و استخدام در شرکت خود را دارند)، ویزای ورود مناسب و اجازه اقامت مورد نیاز است. کارآفرین شخصی است که برای انجام فعالیت ها در سازمان ثبت کسب و کار ثبت نام کرده است. کارآفرین توسط یک شخص فیزیکی به عنوان یک شرکت ثبت می شود و برای انجام یک فعالیت تجاری برای کسب سود راه اندازی می شود. برای راه اندازی یک کارآفرین در آژانس ثبت کسب و کار، باید فقط کپی تایید شده پاسپورت خود را به صربستان خوش آمدید ارسال کنید. کارآفرینان سهمی (سهم) ندارند، سرمایه گذاری دارایی شخصی آنها برای اهداف تجاری مشمول ثبت نام در SBRA نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه سرمایه گذاری در صربستان مشاور شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در صربستان

در قسمت زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در صربستان پاسخ داده شده است:

  • شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در صربستان چیست؟ ارائه طرح تجاری و ثبت شرکت در صربستان و کسب مجوزهای لازم
  • مزایای نوآفرینی در صربستان چیست؟ هزینه مناسب شروع کسب و کار، نیروی کار متخصص، کسب اقامت اروپا
  • برجسته ترین بخش های نوآفرینی در صربستان کدام بخش ها هستند؟ تولید، تجارت، املاک و مستغلات، لجستیک و واسطه گری مال
  • مهم ترین پروژه های نوآفرینی در صربستان را نام ببرید؟ Vr، سلامت و بهداشت، صنایع و بانکداری
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *